LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 53 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Olen hankkimassa endurance-tyyppistä maantiepyörää, toiveissa mahdollisimman leppoisa ajoasento. Olin jo päätynyt Canyon Endurace CF SLX:ään Ultegra Di2:lla https://www.canyon.com/fi-fi/maantie...farbe=R077_P09 mutta nyt vielä tuli harkintaan Trek Domane SL7 https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...gen-4/p/36153/. Trek on n. tonnin kalliimpi, Canyonissa on wattimittari jota Trekissä ei ole. Keksiikö joku perusteluja, miksi kannattaisi tuo kalliimpi Trek valita?

Itse valitsisin Trekin siitä syystä, että tuon Canyonin ohjaamoa ei pysty vaihtamaan tai säätämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    Itse valitsisin Trekin siitä syystä, että tuon Canyonin ohjaamoa ei pysty vaihtamaan tai säätämään.
    Olen melko varma että säätöön ei tule tarvetta, joten tuo ei minulle riitä perusteeksi.

Terve,

toivottavasti tämä on oikea kanava kysellä tyhmiä kun en löytänyt aloittelijan thredia. Kesän korvilla on itseä ruvennut himottamaan maantiepyörä. Budjetti menee noin 3000 € tietämillä (mielellään alle) ja kyseessä olisi ensimmäinen maantiepyörä. Jostain syystä olen kiinnittänyt huomioni Canyonin Endurace CF 7 pyörään. Kuitenkin täällä onnistuneesti on sanottu, että aloittelijalle näitä ei välttämättä suositella, sillä ohjaamoa ei pystytä säätämään. Olen tästä samaa mieltä, että säätömahdollisuuksia pitäisi löytyä vähän joka lähtöön. Jotenkin todella hankalaa perehtyä maantiepyöräilyn maailmaan, sillä jokaisessa pyörässä on eroja, mutta ne tuntuvat mitättömiltä. Olen selannut pyöriä jo niin paljon, että alkaa ähky tulemaan.

Mitä pyöriä tuossa hintaluokassa kannattaisi alkaa katsomaan tarkemmin ja mihin kiinnittää huomiota? Miten pääsen tässä suossa eteenpäin

Tosta vanha malli ihan standardi-stemmillä:
    https://larunpyora.com/fi/product/fo...tiepyora/55857

uusi malli, jossa ainakin korkeutta saa vähän säädettyä ja kai noista stemmejäkin jostain saa tilattua:
    https://larunpyora.com/fi/product/fo...tiepyora/17530

^Tuossa ekassa laadukas osasarja ja suht kevyet kiekot. Toisessa astetta heikompi osasarja, hyvä sekin ja painavammat kiekot.

Canyonin Endurace CF sarjassa:
    - ulkoiset vedot ohjaamossa (kaapelit kulkee jonkinlaisessa kourussa ohjaamon alapinnalla)
    -ohjaamo on vaihdettavissa samanlaiseen/canyonilta ostettavissa noin 300 eurolla
    - ohjaamon tilalle voi laittaa stemmin ja tangon, taitaa tässäkin olla 1 1/4 stemmi, joten valikoima ei ihan niin hyvä kuin 1 1/8
    -spacereita on 35 mm

El säätömahdollisuudet on mallissa aikalailla normaalit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    - ulkoiset vedot ohjaamossa (kaapelit kulkee jonkinlaisessa kourussa ohjaamon alapinnalla)
    -ohjaamo on vaihdettavissa samanlaiseen/canyonilta ostettavissa noin 300 eurolla
    - ohjaamon tilalle voi laittaa stemmin ja tangon, taitaa tässäkin olla 1 1/4 stemmi, joten valikoima ei ihan niin hyvä kuin 1 1/8
    -spacereita on 35 mm

Just noin, tuon voi ostaa hyvinkin. Katsoo vaan kuvista, että ostettavassa canyonissa on normaalisti pultit stemmin/ohjaamon sivussa. Tuosta tunnistaa, ettei pyörässä oli quill-hyttiä.

^Quill...?

^kvg (ja lisää merkkejä koska viesti liian lyhyt)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Quill...?
    Daa, tuliko ahaa elämys? Äkkiä kun googlaat niin löydät tuollaisen uusista canyoneista. Eli ongelma ei ole siinä integroidussa ohjaamossa, kuten olet luullut, vaan tuossa quill hässäkässä.

^ Ihmettelin vaan tuota muinaista ilmaisu, eikös jokin uusi ja hieno olisi pitänyt keksiä?

^^Merkkejä ei ole liian vähän kun se hyväksytään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    -spacereita on 35 mm

Kyllä ainakin kuvien mukaa Endurace CF slx:ssa jarruletkut menee tangon sisällä eikä varaosaluettelosta löydy tietoa vaihtoehtoisista tangoista. Mutta olen vuosia ajanut kutakuinkin samoilla mitoilla olevalla pyörällä joten en usko että minkäänlaiseen säätöön tulee tarvetta.

Joo CF SLX:ssä on se Canyonin uusi viritys, joka ei ole vaihdettavissa, josta paaton tuossa yllä puhuu.

CF:ssä on erilainen ohjaamo.

^Päätöntä juttua? Itse väittelisin standardeista poikkeavia systeemejä, vanhan liiton miehenä...

Voihan sitä käydä bike-fitissä ennen pyörän ostoa ja ostaa pyörä tuloksen mukaan. Tuskin menee pahasti pieleen.

Tässäpä leikkausta;

Kakaralle ajattelin tilata treenipyöräksi Trekin mutta eihän sieltä voinut valita ohjaamoa. Ei Cannondale, ei spessua ja muutakaan merkkiä. Missä ne on vielä ne säädettävät ohjaamon omaavat pyörät joista on useammassakin ketjussa mainittu?

^ Tuossa ainakin vanha koti asentaja saa tovin pohtia. Varsinkin jos haluaa jotain tiettyä kevyttä yhteensopivaa...

No ton hintaisen pyörän haluavat ostaa sen valmiin paketin. Niitä ei edes montaa Suomessa ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    No ton hintaisen pyörän haluavat ostaa sen valmiin paketin. Niitä ei edes montaa Suomessa ole.
    Jos tarkoitat Canyon CF SLX:ää, niin kyllä sen hintaisia Suomessa varmaan on paljon. Halvin malli maksaa 4149€.

Sitä ja CFR : ää. Neljän tonnin fillari kategoriaan löytyy muitakin osanottajia. Vaati renkaanpotkintaa ja tarpeeksi uhkarohkeata mieltä kaupanteossa. Tuossa hintaluokassa en tässä lähivuosina aikana usko olevan kanjonin kovinkaan suuri voittaja. Ainakaan kovin suurella marginaalilla. Jossain välissä esim rosella ja Canyonilla,oli aivan käsittämättömiä tarjouksia pyörien suhteen kyllä.

Nuo aeroadit sähköisenä menevät jo sinne lähelle 5 teuria. Ne on minusta hyviä paketteja.
    Hinta on erittäin kilpailukykyinen, mutta itse ainakin harkitsen mm.

- kivijalasta voi saada (todennäköisesti saa) jonkin muunkin tarjouksen kuin ovh
    - itseni tietäen kiekot menisi kuitenkin vaihtoon, jolloin osittain maksaisin nyt turhasta
    - tarkalla hinnalla ei ole niinkään merkitystä, lähinnä hintatasolla
    - muita merkkejä ja pyöriä saa kuitenkin suunnilleen samaan hintaan
    - jos itsellä jo valmiina kiekot tai muita komponentteja joita haluaa käyttää, niin tilanne muuttuu vielä
    - valitsisin kuitenkin sen pyörän joka ulkonäöllisesti/merkki/ja muuten miellyttää eniten

Aero-semiaerona vaihtoehtoina minulla voisi olla esim. Cube Litening aero, (Stork aerofast), Scott Foil rc 30, Giant Propel, Cannondale Supersix. Hintaeroahan noissa tietenkin on mutta ehkä kuitenkin samalla tasolla hankintahinta huomioiden

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Olen hankkimassa endurance-tyyppistä maantiepyörää, toiveissa mahdollisimman leppoisa ajoasento. Olin jo päätynyt Canyon Endurace CF SLX:ään Ultegra Di2:lla https://www.canyon.com/fi-fi/maantie...farbe=R077_P09 mutta nyt vielä tuli harkintaan Trek Domane SL7 https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...gen-4/p/36153/. Trek on n. tonnin kalliimpi, Canyonissa on wattimittari jota Trekissä ei ole. Keksiikö joku perusteluja, miksi kannattaisi tuo kalliimpi Trek valita?
    Saako udella, miksi Trekistä domane valikoitui yli emondan, jota saisi aika köykäisenä kultuisena? Vai onko ajoasento liian kisakireää siinä?

Itsekin trekkiä vakavissani katellut, Canyon ei sytytä pätkääkään, ja trekkejä pääsee myös kokeilemaan kivijalassa

Itse pidän Trekkiä ylihinnoiteltuna/arvostettuna, ratsastaa vanhalla maineella kuten usea jenkkipyörä. Ei itseäkään Canyon sytytä mutta moneen verrattuna saa paljon enemmän pyörää.

Runkosettinä vaan. Sl8 on oikein hyvä peli kakaralle koulumatkoille.

Itse pidän Trekkiä ylihinnoiteltuna/arvostettuna, ratsastaa vanhalla maineella kuten usea jenkkipyörä. Ei itseäkään Canyon sytytä mutta moneen verrattuna saa paljon enemmän pyörää.
    Nure. Sinä et tiedä mitään uusista maantiepyöristä. Et aeroadista, etkä domanesta/madonesta. Ehkä kannattaa silloin jättää kommentoimatta.

Oikeasti joku voi tuhlata hirveän kasan rahaa väärään paikkaan, jos sattuu uskomaan että tiedät jotain asiasta josta kirjoitat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Runkosettinä vaan. Sl8 on oikein hyvä peli kakaralle koulumatkoille.
    Vielä tähän, ettei sitä tosiaan itse tarvitse kasata. Ilmeisesti bike-planet duunaa noita ihan järki hintaan runkoseteistä ja just niillä osilla mitä itse haluat.

Päätön, sinäkö päätät kuka saa sanoa mielipiteensä? Olet sitä mieltä ettei saa sanoa poikkeavaa mielipidettä siihen mitä itse toitotat?

Samaa mieltä että oikeasti joku voi tuhlata rahojaan uskoen sinun fanaattiseen jonkin puolusteluun ilman ettet kestä pienintäkään kritiikkiä.

Kyllähän Trek melko kova luu on melkein joka genressä. Oli sitten ylihinnoiteltua tai ei.
    Jos joku on pyöräilyn saralla ylihinnoiteltua, niin ne on kyllä nuo aivan joutavat kevennysosat.

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16