Onhan noi hyvät ja rullaa pirun hyvin. Pistosuojaus vähän heikko, itsellä yksi kunnon reikä viime kesänä noihin, mutta ajoin silloin vielä sisureilla. Jos haluaa kestävämmän niin sitten All season versio, mutta watteja tulee lisää.
Onhan noi hyvät ja rullaa pirun hyvin. Pistosuojaus vähän heikko, itsellä yksi kunnon reikä viime kesänä noihin, mutta ajoin silloin vielä sisureilla. Jos haluaa kestävämmän niin sitten All season versio, mutta watteja tulee lisää.
Vieläkö tuo halkeilee?
Mulla oli ei-tubelessit 28mm leveinä ja niiden pinta alkoi halkeilemaan toisen ajokauden jälkeen.
Nyt on alla samat 32mm ja en ole katsonut miltä pinta näyttää.
Junnun kisapyörä. Vähän eri juttu mitä meidän kaljamahaisten työmatkafillarit.
Onko 30mm GP5000 (clincher versio) tosiaan vaan paksumpi (lisää kulutuspintaa) versio 28mm renkaasta eikä tosiasiassa leveämpi?
Huonosti löytyy tuosta tietoa mutta tuollaista monet väittävät, että e-bike käyttöön lähinnä suunniteltu.
^ Kummatkin hyviä. S TR on varmaakin varmempi tapaus. Helppoa asentamista missä koossa tahansa. Jos vielä enemmän luotettavuutta hakee niin sitte AS TR. Vähän raskas, tunnoton, jos tienpinnan rosoja haluaa tuntea. rullaa kuitenkin mukavasti.
Criteriumista on tullut myös 28mm versio. Nuo nyt paikallaan olevat myytiin 27mm. Mutta nyt kun ostin nämä 28mm versiot niin nämä oli parikyt- rammaa kevyemmät. Muita mittoja ei kerennyt ottamaan.
Sellainen huomio Challengen ja contin eroista tubelessina että kun/jos ilma karkaa tai rengas tyhjenee totaalisesti, molemmat pysyy kyllä hyllyllä, mutta Conti pysyy muodossaan mutta Challengesta tulee likimain littana. Ja tämä vaan korostuu mitä leveämpi rengas.
https://www.bicyclerollingresistance...-pro-speed-tlr
Vittoria Corsa Pro Speed TLR 28
6,2 bar 6 W (gp5000s 9 W)
^ Kun tuota rengasta ja jotain suht samanpainoista rengasta hypistelee handuissaan, tajuaa kuinka älyttömän ohut uusi Vittoria on. Ihan kuin sisäkumia hiplaisi. Tuolle en odota kovin pitkää kilometrimäärää. Mietin vielä että Vittoriat alla pakottaa jo reittisuunnitteluun. : )
Tuleekohan tuo AS syrjäyttämään 4Seasonin? 4S kyllä kestävä vaikkei nopein, kahdet ajanut vaihtokuntoon ilman rengasrikkoja.
Minullahan oli cyclossa takarenkaana 25mm (kun halvalla sain) jolla hiekkateitäkin menin, edessä cyclorengas ettei keula lähde vauhtihiekkamutkassa alta .. rapakunto kun tarvii kaikki helpotukset pidempien matkojen liikkumiseen
Pitää muuten lumellakin yllättävän hyvin. Tämä oli kylläkin toissakesän viritys, pari kertaa puhkesi sisäkumi Espoon infran (lue:skarppaamisen puutteen) takia.
Hyvä, kiitos, GP 5000 noudettu Verkkokaupasta ja asennettu junnun pyörään.
Periaatteessa kai samoja kiekkoja ja kumeja voivat muutkin talouden harrastajat lainata omiin pyöriinsä, khrmm..![]()
Pyöräily on kivaa!
Tässä sitä taas ollaan GP 5000:n kanssa. Olisko tämä jo viides tai kuudes talvi näiden renkaiden kanssa. Kaikki on nyt kokeiltu että sais kestämään talven yli. Ajetuilla kesän kilometreillä ei ole vaikutusta. Aikaisemmin on ollut yksi pyörä ja pari rengasta. Nyt on kaksi pyörää ja neljä rengasta. Tulee ihan älyttömän kalliiksi nämä renkaat kun nyt pitää ostaa neljä uutta rengasta kesäksi. Nyt pitäisi oikeasti löytää vaihtoehto näille. Renkaat jotka varmuudella rullaa kesällä yhtä hyvin.
![]()
Toi ei ole mun kokemuksella mitenkään tyypillistä GP 5000:lle. Joskus on renkaat hapertunut noin ja yleensä ei. Merkistä riippumatta. Voisko olla joku kemikaali joka kuivattaa kumin?
Käyttämättömät kumit ei oo muistaakseni ikinä hapertunut.
Itellä on säilynyt kanssa hyvin. Millaisissa oloissa säilöt ne?
Tsekkasin just rouvan kolmatta kautta starttaavat 32 STR. Hyvässä kondiksessa ovat.
Miten se voi osuakin tollanen rengas joidenkin kohdalle? Onkai tässä pakko olla jo vaikutustas käyttäjä/olosuhteet aspektilla. Kiinnostaisi kyllä tietää mistä moinen johtuu.
Goomikon kuvasta huolestuneena kävin katsomassa omat GP5000:set ja hyvässä kunnossa ovat. Mene ja tiedä miksi Goomikon renkaat ovat tuollaiseksi tulleet. Itselläni on pyörä läpimässä ja pitänyt huolen siitä ettei renkaat pääse tyhjiksi. Kun maantiekausi tulee korkattua niin täytyypi katsoa miltä renkaat näyttää sen jälkeen.
Joskus Contit menevät tuollaiseen kuntoon, joskus eivät. Ei ole selvyyttä miksi näin on. Varastointi on ollut samanlaista, tosin kylmässä varastossa on erilaisia lämpötiloja eri talvina. Kaikesta huolimatta olen ajanut myös tuolla tavalla halkeilleiden renkaiden kulutuspinnat loppuun. Joskun kauan aikaa sitten Nokian-merkkiset renkaat halkeilivat samalla tavalla ja valmistaja vaihtoi ne uusiin ja muistaakseni mainitsi jotakin jostakin valmistukseen liittyvästä virheestä.
Ensimmäinen talvi pimeässä ulkovarastossa pakkasen armoilla. Toinen talvi noin +10 asteen lämmössä kuivassa varastossa. Kolmas talvi noin +20 asteen lämmössä pimeässä ja jätesäkissä. Neljäs talvi myös +20 lämmössä jätesäkissä mutta paineet otettu pois renkaista. Viides talvi pannuhuoneessa reilu lämpö ja paineita tarkistettu usein kerran talven aikana. Kuudes talvi toiset pari rengasta makuun huoneessa sängyn alla vanteilla ja toiset renkaat autotallin seinällä +10 asteen lämmössä vanteilta poistettuna. Nyt jos joku sanoo vielä että renkaat on väärin säilytetty kuten tässä vuosien saatossa on sanottu niin kertokaa ihmeessä miten nämä renkaat pitää säilyttää. Itse en keksi enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin uutena alkuperäisessä myyntipakkauksessa kaupan hyllyllä.
Onhan kuitenkin ajeltu valmistajan suosittelemissa painerajoissa? Oikeastaan ihan käsittämätöntä miten yhdelle kaverille osuu aina maanantaisatsit.
Reilusti satakilonen tuttuni ajelee niiin kauan kunnes vanteen ulkokehä vastaa mukulakiveen jonka jälkeen hän täyttää sen uudelleen. Kun niitä renkaita kattoo niin onhan ne aika karun näkösiä. siinä vielä ihmettelee ettei miks nykyrenkaat ei kestä.![]()
^ varmasti on ajettu oikeilla paineilla. Voisin sanoa että tarkistan paineet joka kerta kun lähden ajamaan. On lenkki sitten lyhyt tai pitkä. Samoja veikkauksia täällä tulee vuodesta toiseen ja vikaa yritetään etsiä minusta mutta ette vaan löydä minkä virheen minä olisin tehnyt ja toistanut tuon saman virheen joka vuosi.
Oletkos kokeillut udella Continentalin kantaa?
^Itsellä se on just näin. Nämä on niin pirun hyvät renkaat kesällä joten olen tyytynyt siihen että pyöräilykausi aloitetaan aina uusilla renkailla. En vaan jaksais taas alkaa etsimään tai kokeilemaan uusia renkaita.
Miksi ne talvirenkaat muuten halkeilee? Pakkanen? Ice spikerit ja piikkisiat ihan ruvella yhden talven jälkeen. Kesäkumeissa en muista samaa, vaikka luulisi auringonkin hapertavan.
Ostat nyt vaan ne misukat. Ne ovat oikeasti loistavat renkaat. Ehdottomasti paremmat ajaa mitä contit. Ja nopeat kuin penteleet.
^Ei muuta ongelmaa kuin 300€ hinta(4xConti). Tai ei kai sekään ongelma ole.
Kirjanmerkit