HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 35 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #1021
    Onhan noi hyvät ja rullaa pirun hyvin. Pistosuojaus vähän heikko, itsellä yksi kunnon reikä viime kesänä noihin, mutta ajoin silloin vielä sisureilla. Jos haluaa kestävämmän niin sitten All season versio, mutta watteja tulee lisää.

  2. #1022
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Vieläkö tuo halkeilee?

    Mulla oli ei-tubelessit 28mm leveinä ja niiden pinta alkoi halkeilemaan toisen ajokauden jälkeen.

    Nyt on alla samat 32mm ja en ole katsonut miltä pinta näyttää.

  3. #1023
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.214
    Junnun kisapyörä. Vähän eri juttu mitä meidän kaljamahaisten työmatkafillarit.

  4. #1024
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    730
    Onko 30mm GP5000 (clincher versio) tosiaan vaan paksumpi (lisää kulutuspintaa) versio 28mm renkaasta eikä tosiasiassa leveämpi?
    Huonosti löytyy tuosta tietoa mutta tuollaista monet väittävät, että e-bike käyttöön lähinnä suunniteltu.

  5. #1025
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Tämä taitaa olla maantierenkaiden yleisketju, vaikka nimenä onkin Continental GP 5000.

    GP 5000 S TR 28 lienee perusvarma valinta kaudelle 2024?

    Sellaiset meinasin junnun kilpapyörään laittaa tubelessina. Itse olen ajanut tuubeilla, joten ei ole kapeista avorenkaista nyt omakohtaista tuntumaa. BRR:n raporttien mukaan pitäisi olla hyvä.
    Gp5000 on hyvä. Toinen vaihtoehto
    Challenge Criterium RS
    Rullaa kuin gp5000, parempi pistosuojaus, huonompi märkäpito, vaikeampi asennus.

  6. #1026
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Kummatkin hyviä. S TR on varmaakin varmempi tapaus. Helppoa asentamista missä koossa tahansa. Jos vielä enemmän luotettavuutta hakee niin sitte AS TR. Vähän raskas, tunnoton, jos tienpinnan rosoja haluaa tuntea. rullaa kuitenkin mukavasti.

    Criteriumista on tullut myös 28mm versio. Nuo nyt paikallaan olevat myytiin 27mm. Mutta nyt kun ostin nämä 28mm versiot niin nämä oli parikyt- rammaa kevyemmät. Muita mittoja ei kerennyt ottamaan.

  7. #1027
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Sellainen huomio Challengen ja contin eroista tubelessina että kun/jos ilma karkaa tai rengas tyhjenee totaalisesti, molemmat pysyy kyllä hyllyllä, mutta Conti pysyy muodossaan mutta Challengesta tulee likimain littana. Ja tämä vaan korostuu mitä leveämpi rengas.

  8. #1028
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    https://www.bicyclerollingresistance...-pro-speed-tlr

    Vittoria Corsa Pro Speed TLR 28

    6,2 bar 6 W (gp5000s 9 W)

  9. #1029
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Kun tuota rengasta ja jotain suht samanpainoista rengasta hypistelee handuissaan, tajuaa kuinka älyttömän ohut uusi Vittoria on. Ihan kuin sisäkumia hiplaisi. Tuolle en odota kovin pitkää kilometrimäärää. Mietin vielä että Vittoriat alla pakottaa jo reittisuunnitteluun. : )

  10. #1030
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Onko 30mm GP5000 (clincher versio) tosiaan vaan paksumpi (lisää kulutuspintaa) versio 28mm renkaasta eikä tosiasiassa leveämpi?
    Huonosti löytyy tuosta tietoa mutta tuollaista monet väittävät, että e-bike käyttöön lähinnä suunniteltu.
    Varmuudella en tiedä, mutta valmistaja ilmoittaa noille eri leveydet ja eri ETRTO "koodin" joten voisi olettaa että leveydessä on eroa.
    Itsellä 21 mm iv:llä 28 mm on 28 mm ja 32 on 31, 1 mm. Tuohon väliin sopisi hyvin yksi rengas vielä. Kyseessä juuri nuo clincherit

  11. #1031
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.210
    Tuleekohan tuo AS syrjäyttämään 4Seasonin? 4S kyllä kestävä vaikkei nopein, kahdet ajanut vaihtokuntoon ilman rengasrikkoja.

  12. #1032
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Junnun kisapyörä. Vähän eri juttu mitä meidän kaljamahaisten työmatkafillarit.
    Mulla ei ole työmatkapyörää. Eikä prkl edes kaljamahaa. Eikä noi kumit, joihin viittasin, halkeilleet (kesän) ajokaudella. Tai en ainakaan kiinnittänyt huomiota.

    Ja nämä olivat 28mm perusGP5000:t. Ehkäpä litkuversiot ovat auvoisemmat.

  13. #1033
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.529
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Junnun kisapyörä. Vähän eri juttu mitä meidän kaljamahaisten työmatkafillarit.
    Minullahan oli cyclossa takarenkaana 25mm (kun halvalla sain) jolla hiekkateitäkin menin, edessä cyclorengas ettei keula lähde vauhtihiekkamutkassa alta .. rapakunto kun tarvii kaikki helpotukset pidempien matkojen liikkumiseen
    Pitää muuten lumellakin yllättävän hyvin. Tämä oli kylläkin toissakesän viritys, pari kertaa puhkesi sisäkumi Espoon infran (lue:skarppaamisen puutteen) takia.

  14. #1034
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Hyvä, kiitos, GP 5000 noudettu Verkkokaupasta ja asennettu junnun pyörään.

    Periaatteessa kai samoja kiekkoja ja kumeja voivat muutkin talouden harrastajat lainata omiin pyöriinsä, khrmm..
    Pyöräily on kivaa!

  15. #1035
    Tässä sitä taas ollaan GP 5000:n kanssa. Olisko tämä jo viides tai kuudes talvi näiden renkaiden kanssa. Kaikki on nyt kokeiltu että sais kestämään talven yli. Ajetuilla kesän kilometreillä ei ole vaikutusta. Aikaisemmin on ollut yksi pyörä ja pari rengasta. Nyt on kaksi pyörää ja neljä rengasta. Tulee ihan älyttömän kalliiksi nämä renkaat kun nyt pitää ostaa neljä uutta rengasta kesäksi. Nyt pitäisi oikeasti löytää vaihtoehto näille. Renkaat jotka varmuudella rullaa kesällä yhtä hyvin.

  16. #1036
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Toi ei ole mun kokemuksella mitenkään tyypillistä GP 5000:lle. Joskus on renkaat hapertunut noin ja yleensä ei. Merkistä riippumatta. Voisko olla joku kemikaali joka kuivattaa kumin?
    Käyttämättömät kumit ei oo muistaakseni ikinä hapertunut.

  17. #1037
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Itellä on säilynyt kanssa hyvin. Millaisissa oloissa säilöt ne?

  18. #1038
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tsekkasin just rouvan kolmatta kautta starttaavat 32 STR. Hyvässä kondiksessa ovat.
    Miten se voi osuakin tollanen rengas joidenkin kohdalle? Onkai tässä pakko olla jo vaikutustas käyttäjä/olosuhteet aspektilla. Kiinnostaisi kyllä tietää mistä moinen johtuu.

  19. #1039
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.391
    Goomikon kuvasta huolestuneena kävin katsomassa omat GP5000:set ja hyvässä kunnossa ovat. Mene ja tiedä miksi Goomikon renkaat ovat tuollaiseksi tulleet. Itselläni on pyörä läpimässä ja pitänyt huolen siitä ettei renkaat pääse tyhjiksi. Kun maantiekausi tulee korkattua niin täytyypi katsoa miltä renkaat näyttää sen jälkeen.

  20. #1040
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.685
    Joskus Contit menevät tuollaiseen kuntoon, joskus eivät. Ei ole selvyyttä miksi näin on. Varastointi on ollut samanlaista, tosin kylmässä varastossa on erilaisia lämpötiloja eri talvina. Kaikesta huolimatta olen ajanut myös tuolla tavalla halkeilleiden renkaiden kulutuspinnat loppuun. Joskun kauan aikaa sitten Nokian-merkkiset renkaat halkeilivat samalla tavalla ja valmistaja vaihtoi ne uusiin ja muistaakseni mainitsi jotakin jostakin valmistukseen liittyvästä virheestä.

  21. #1041
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Itellä on säilynyt kanssa hyvin. Millaisissa oloissa säilöt ne?
    Ensimmäinen talvi pimeässä ulkovarastossa pakkasen armoilla. Toinen talvi noin +10 asteen lämmössä kuivassa varastossa. Kolmas talvi noin +20 asteen lämmössä pimeässä ja jätesäkissä. Neljäs talvi myös +20 lämmössä jätesäkissä mutta paineet otettu pois renkaista. Viides talvi pannuhuoneessa reilu lämpö ja paineita tarkistettu usein kerran talven aikana. Kuudes talvi toiset pari rengasta makuun huoneessa sängyn alla vanteilla ja toiset renkaat autotallin seinällä +10 asteen lämmössä vanteilta poistettuna. Nyt jos joku sanoo vielä että renkaat on väärin säilytetty kuten tässä vuosien saatossa on sanottu niin kertokaa ihmeessä miten nämä renkaat pitää säilyttää. Itse en keksi enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin uutena alkuperäisessä myyntipakkauksessa kaupan hyllyllä.

  22. #1042
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Onhan kuitenkin ajeltu valmistajan suosittelemissa painerajoissa? Oikeastaan ihan käsittämätöntä miten yhdelle kaverille osuu aina maanantaisatsit.

    Reilusti satakilonen tuttuni ajelee niiin kauan kunnes vanteen ulkokehä vastaa mukulakiveen jonka jälkeen hän täyttää sen uudelleen. Kun niitä renkaita kattoo niin onhan ne aika karun näkösiä. siinä vielä ihmettelee ettei miks nykyrenkaat ei kestä.

  23. #1043
    ^ varmasti on ajettu oikeilla paineilla. Voisin sanoa että tarkistan paineet joka kerta kun lähden ajamaan. On lenkki sitten lyhyt tai pitkä. Samoja veikkauksia täällä tulee vuodesta toiseen ja vikaa yritetään etsiä minusta mutta ette vaan löydä minkä virheen minä olisin tehnyt ja toistanut tuon saman virheen joka vuosi.

  24. #1044
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Oletkos kokeillut udella Continentalin kantaa?

  25. #1045
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Samoja veikkauksia täällä tulee vuodesta toiseen ja vikaa yritetään etsiä minusta mutta ette vaan löydä minkä virheen minä olisin tehnyt ja toistanut tuon saman virheen joka vuosi.
    Vaihdat vaan suosiolla merkkiä. Pari kautta selvittänee onko kyseessä olosuhteet. Itte olen kyllä niin hölmö että jos löydän hyvän renkaan, niin sitä käytän vaikka kestäisi vaan kesän.

  26. #1046
    ^Itsellä se on just näin. Nämä on niin pirun hyvät renkaat kesällä joten olen tyytynyt siihen että pyöräilykausi aloitetaan aina uusilla renkailla. En vaan jaksais taas alkaa etsimään tai kokeilemaan uusia renkaita.

  27. #1047
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Miksi ne talvirenkaat muuten halkeilee? Pakkanen? Ice spikerit ja piikkisiat ihan ruvella yhden talven jälkeen. Kesäkumeissa en muista samaa, vaikka luulisi auringonkin hapertavan.

  28. #1048
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.214
    Ostat nyt vaan ne misukat. Ne ovat oikeasti loistavat renkaat. Ehdottomasti paremmat ajaa mitä contit. Ja nopeat kuin penteleet.

  29. #1049
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    ^Itsellä se on just näin. Nämä on niin pirun hyvät renkaat kesällä joten olen tyytynyt siihen että pyöräilykausi aloitetaan aina uusilla renkailla. En vaan jaksais taas alkaa etsimään tai kokeilemaan uusia renkaita.
    No ei kai tuossa ole sitten mitään ongelmaa? Vaihdat keväällä uudet renkaat, jos ne ei sulla talvea kestä.

    Melkein pitää tehdä se valinta. Joko kokeilla uusia tai ostaa edelleen conteja.

  30. #1050
    ^Ei muuta ongelmaa kuin 300€ hinta(4xConti). Tai ei kai sekään ongelma ole.

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •