Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
Mutta silti näkisin että kuluttajalla olisi ollut oikeus vaatia ettei asiasta tule hänelle kustannuksia, mutta jos jo kuluttaja itse suostuu kustannusten jakoon koska se kuluttajalle itselleen helpompaa (esim. pyörän nopeampi takaisinsaanti) niin en tiedä onko mitään ohjeistuksia silloin rikottu isommin
Samaa mieltä tästä. Käsitin kuvauksesta, että pyörän omistaja ei halunnut lähettää pyörää myyjälle, koska se oli hankalaa ja sen vuoksi oli valmis maksamaan osan kustannuksista. Takuuasioissa on aina hyvä asioida suoraan myyjän kanssa, niin ei tule liikaa säätöä kolmansien osapuolten kanssa. Konkreettinen esimerkki elävästä elämästä: Ikeasta ostamani hylly sisälsi rikkinäisen osan, jonka palautin (omalla autolla) ja sain ehjän osan tilalle. Ikea maksoi virhevastuuseen kuuluvan osan vaihtoon liittyvästä oman auton käytöstä muistaakseni 0,25 €/km.