GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 19 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 773

Aihe: Leveät ja nopeat maantierenkaat

  1. #541
    varmaan pari juttua, joita pitää funtsia ensin:
    Onko tappajasepeliä? Jos on, se vaatii joko perkeleen hyvän pistosuojauksen tai sitten riittävän korkeita nappuloita, jotka pitävät renkana rungon riittävästi irti sepelistä, jolloin se ei pääse ihan täysillä painamaan renkaasta läpi


    Seuraavaksi sitten funtsimaan, että millaista pitoa kaipaa. Itse tykkään tämän osalta kunnon nappuloista talvella, ne pitävät lumella paremmin kuin nastat.

    Jos haluaa sileän maantierenkaan, niin Pirellin Cinturato velo on ylivoimainen pistosuojauksen suhteen. Jos ei tarvitse ottaa tappajasepeliä huomioon, niin sitten valikoima on melkein rajaton, joku Conti All Season TR, Specialized S-Works Mondo 2Bliss Ready T2/T5 tai Pirellin P Zero Race TLR 4S (SpeedCore), kaikki taitaa löytyä sekä 32 että 35mm leveänä.
    https://www.bicyclerollingresistance...turato-velo-35
    https://www.bicyclerollingresistance...-5000-as-tr-35

    Oma valinta olisi kuitenkin joku cyclocrossrengas, koska sepeli ja koska pito. Mitään kovavauhtista maantielenkkiä en kuitenkaan talvella jaksa ajaa, joten Pirelli Cinturato Cross M 33-62 tai joku vastaava voisi olla kova. Käytännössä ajan vastaavalla Pirellin 45mm leveällä gravelrenkaalla. Sekä työmatkaa kaupungissa että lenkkejä sorateitä ja polkujakin.

  2. #542
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    238
    ^hyviä ajatuksia. Sepeliä ei tarvi pelätä. Ainakaan aiempina vuosina sitä ei ole ollut. Pitänee melkein laittaa nuo Pirellit tilaukseen. Sittenpä selviää??
    "lorem ipsum"

  3. #543
    Mikä tubeless maantierengas on tulevalle kesäkaudelle nopein/rullaavin?

  4. #544
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Mikä tubeless maantierengas on tulevalle kesäkaudelle nopein/rullaavin?
    Jos et aja hookleseilla, ottaisin misukan power cupin. Mukava ja nopea.

    Leveillä hookleseilla contia alle. Varmin valinta.

    Nopein sitten uusi uusi vittoria corsa speed, muttei sillä maantietä ajeta.

  5. #545
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.279
    Onkos Contin GP Urban ihan paska 35millisenä?

  6. #546
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.618
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Onkos Contin GP Urban ihan paska 35millisenä?
    Varmaan paras valinta, jos käyttää sisuria.

  7. #547
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jos et aja hookleseilla, ottaisin misukan power cupin. Mukava ja nopea.

    Leveillä hookleseilla contia alle. Varmin valinta.

    Nopein sitten uusi uusi vittoria corsa speed, muttei sillä maantietä ajeta.
    Oliko nämä mielipiteitä vai faktatietoa? Onko Vittoria niin heikko ettei kestä vai miksi ei voi ajaa maantiellä. Jos Contia tarkoittaa Continental GP 5000 niin ne on ollut käytössä vuosia mutta niille pitäisi löytää vaihtoehto kun renkaan kyljet hajoavat talvisäilytyksessä. Joskun sanoin että seuraavaksi otan renkaat talveksi oman peiton alle kun en enää keksi missä niitä pitäisi säilyttää etteivät hajoa. Sängyn alla ne ovat kuitenkin olleet ja näyttää pahasti siltä että taas keväällä pitää ostaa uudet renkaat.

  8. #548
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Oliko nämä mielipiteitä vai faktatietoa? Onko Vittoria niin heikko ettei kestä vai miksi ei voi ajaa maantiellä. Jos Contia tarkoittaa Continental GP 5000 niin ne on ollut käytössä vuosia mutta niille pitäisi löytää vaihtoehto kun renkaan kyljet hajoavat talvisäilytyksessä. Joskun sanoin että seuraavaksi otan renkaat talveksi oman peiton alle kun en enää keksi missä niitä pitäisi säilyttää etteivät hajoa. Sängyn alla ne ovat kuitenkin olleet ja näyttää pahasti siltä että taas keväällä pitää ostaa uudet renkaat.

    Vittoria Corsa Speedit ovat erittäin nopeat mutta heikosta pistosuojauksesta johtuen lähinnä aika-ajo renkaat
    https://www.bicyclerollingresistance...-pro-speed-tlr

    Jos renkaiden kyljet hajoaa vuodessa eikä kilometrejä ole paljoa niin ottaisin yhteyttä myyjään.

  9. #549
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Oliko nämä mielipiteitä vai faktatietoa? Onko Vittoria niin heikko ettei kestä vai miksi ei voi ajaa maantiellä. Jos Contia tarkoittaa Continental GP 5000 niin ne on ollut käytössä vuosia mutta niille pitäisi löytää vaihtoehto kun renkaan kyljet hajoavat talvisäilytyksessä. Joskun sanoin että seuraavaksi otan renkaat talveksi oman peiton alle kun en enää keksi missä niitä pitäisi säilyttää etteivät hajoa. Sängyn alla ne ovat kuitenkin olleet ja näyttää pahasti siltä että taas keväällä pitää ostaa uudet renkaat.
    Nopeat mutta olematon pistosuojaus. Tosin ei niitä edes leveänä saa, 28mm paksuin eli ei varsinaisesti ketjun kamaa.

    If you are looking for the fastest road bike tire to win time trials or races, the Vittoria Corsa Pro Speed is the undisputed first choice. However, remember that this tire has virtually no puncture resistance, and the mileage will certainly not be high.
    https://www.bicyclerollingresistance...-pro-speed-tlr

  10. #550
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.279
    Puskis, kiitti, TPU sisureilla mennään.

  11. #551
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Leveät ja nopeat maantierenkaat ovat nykyään ihan sama asia, eli helposti voi jutella noista kaikista.

    28mm kumi on modernilla vanteella yli 30mm todellista.

    Ostaa vaan sen misukan.

  12. #552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Jos renkaiden kyljet hajoaa vuodessa eikä kilometrejä ole paljoa niin ottaisin yhteyttä myyjään.
    Myyjään otettu yhteyttä joka kevät. Myyjä ei näille minkään voi vaan valmistaja ja sinne suuntaan on turha laittaa viestiä. Vuoden takuuta näillä renkailla ei ole. Tälle renkaalle oma keskustelu joten ei siitä enempää täällä.

  13. #553
    Misukan Power Cupissa pitää muistaa tämä:
    The most interesting measurements here are the size and tread width, which confirm that the Michelin Cup TLR isn't made for wide rims. Although the tread is slightly wider (+ 1 mm) on the 28 mm version, the total tread cover is even lower as (obviously) the casing of the 28 mm version is wider than the 25 mm version. The 28 mm version of the Michelin Power Cup TLR is now the tire with the lowest tread cover (35%) of all road bike tires tested to date, with most of the competition offering at least 40% tread cover.


    You don't have to worry about running out of grip when leaning into corners, as our edge grip test indicates plenty of grip at high lean angles. The problem with the small tread is a higher chance of damaging the sidewalls when going through corners, as there will be situations where the sidewalls will be in contact with the road (low pressures, high lean angles, wide rims).


    Just like the 25 mm version of the Power Cup TLR, we don't recommend the 28 mm version for wide rims. If you're still running 15 or 17 mm rims, these will probably be fine and offer incredible performance.
    https://www.bicyclerollingresistance...wer-cup-tlr-28

  14. #554
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Hyvät ne on. Ei ongelmia kantata.

  15. #555
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Myyjään otettu yhteyttä joka kevät. Myyjä ei näille minkään voi vaan valmistaja ja sinne suuntaan on turha laittaa viestiä. Vuoden takuuta näillä renkailla ei ole. Tälle renkaalle oma keskustelu joten ei siitä enempää täällä.
    Ostaja ei ole (yleensä) minkäänlaisessa liikesuhteessa valmistajaan vaan ja ainoastaan myyjään. Reklamaatiot menee aina myyjän kautta. Myyjästä sitten kiinni miten reklamaatiot hoitaa.

  16. #556
    ^ Se on just näin mutta ongelma ei ole poistunut vuosien saatossa. Ihme vaan ettei kaikilla ole tätä ongelmaa ja minulla on sama ongelma ollut jo viisi vuotta. Jääräpää kun olen ostan aina samat renkaat kun paremmastakaan en tiedä.

  17. #557
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    ^ Se on just näin mutta ongelma ei ole poistunut vuosien saatossa. Ihme vaan ettei kaikilla ole tätä ongelmaa ja minulla on sama ongelma ollut jo viisi vuotta. Jääräpää kun olen ostan aina samat renkaat kun paremmastakaan en tiedä.
    Contit tubelessina? Mulla ei tubelessissa samat kokemukset. Edelliset 28mm ajoin pari kautta ja sitten halkeili kyljet. Sisällä kuivassa säilytetty talven yli, pyörästä irti.

    Nyt on 32mm, yksi kausi takana, kilsoja ehkä pari tuhatta. Kauhulla odotan, että kun nostan pyörän talvisäilytyksestä, niin kumit on halki. Jätin kumit pyörään ja kylmään varastoon, kun edellisellä kerralla hoivaaminen ei auttanut.

  18. #558
    ^Olisko kahdet sisäkumilliset ja kolmet tubeleksit hajonneet talven aikana. Periaatteessa kumit vois ottaa syksyllä ajokauden loputtua vanteelta pois ja heittää roskikseen. Hankkia sitten talven aikana uudet Contit ja asentaa ne keväällä vanteille pyöräilykauden alettua. Tai no olisko vihdoin aika hankkia eri merkkiset renkaat kun vaan tietäis mitkä on vähintään yhtä hyvät kesän ajoihin.

  19. #559
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.279
    Maantie 4Seasoneita parit ajanut loppuun, samoin 4tonniset, maasto RalliKunkkuja muutamat ja ei sen kummemmin halkeillut. Mutta onhan kaikkialla noita maanantai päiviä.

    Kyselin tosiaan tuosta Urbanista keveyden ja kestävyyden vuoksi yleisrenkaiksi...

  20. #560
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.279
    Tuo on lienee ykkös vaihtoehto leveämmäksi yleisrenkaaksi https://r2-bike.com/PIRELLI-Tire-Cin...5C-black-green Kokemuksia?

  21. #561
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuo on lienee ykkös vaihtoehto leveämmäksi yleisrenkaaksi https://r2-bike.com/PIRELLI-Tire-Cin...5C-black-green Kokemuksia?
    Pistosuojaus ihan omaa luokkaansa ja kulutuskestävyys hyvä. Jäykempi rungoltaan kuin P Zero Race TLR, mutta ei missään nimessä mikään ankkuri, kun pitää rengaspaineet maltillisena. Itse ajoin toissa vuonna 6000 km 28 mm versiolla, mm. Saimaan Cycle Tourin. Kaverilla viime kesänä 32 mm versio alla ja kilsoja kertyi melkein 8000 km. Takarenkaassa selkeä kantti keskellä, mutta edelleen ajokunnossa. Reikiä meillä molemmilla 0.

  22. #562
    On noissa melko iso ero, Cinturato Velo on pommin kestävä mutta taitaa olla hitain testtattu maantierengas. GP5000 All Season oli 28mm testattuna ihan identtinen kuin Pirelin P Zero Race TLR.
    Model Grand Prix 5000 All Season TR 35 Cinturato Velo 35
    Rolling Resistance 15.6 Watts 23.8 Watts
    Low Air Pressure (40 psi / 2.8 bar) (40 psi / 2.8 bar)
    Rolling Resistance 19.3 Watts 28.1 Watts
    Extra Low Air Pressure (30 psi / 2.1 bar) (30 psi / 2.1 bar)
    Puncture Score Tread 54 Points 110 Points

  23. #563
    Yritän tässä itse pitää homman simppelinä uutta tubeless-nakkia valitessa. Nyt alla edellisen sukupolven P Zero TLR:t 30-millisinä. Tuntuma vähän kova omaan makuun. Muuten kyllä OK. Schwalben One:t oli aikanaan hyvät, mutta onko ne kaikki pilattu sähköpyöräyhteensopivuudella (E25)?

    Nyt olen kattellut 5000S TR:ää 30- tai 32-millisenä. Pitääkö näissäkin väistellä sähköversioita? Tietysti Michelinin Power Cupia saa myös 30-millisenä; jos paaton tuon nakin hyväksyy, miksen minäkin.

    Unelmana rullaava, kevyehkö, pehmeä ja ilmat sisälläpitävä tubeless-nakki kaikkeen maantieajoon hyvin kevyellä all road -ripauksella.

  24. #564
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Misukka on juurikin tuollainen. Tosi Leveille kiekoille conti kuitenkin ehkä fiksimpi valinta. Siis jos on esim 25mm sisäleveää hooklesia. Ja varsinkin kisakäytössä.

    Mutta siis yleisrenkaana en kyllä misukkaa parempaa vaihtoehtoa keksi. Tosi pehmeä ja kiva rengas ajaa.

  25. #565
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.274
    Contin e-bike merkintä on käsittääkseni vain merkintä. Eli ei mitään muutoksia renkaassa.

    Niin ja tosiaan misukan 28mm vastaa helpostikkin contin 30mm rengasta. Muoto menee vaan vähän hassuksi leveän kehän kanssa misukalla.

  26. #566
    ^Hyvä pointti. Unohdin sisäleveyden mainita: i23. Ehkäpä sitten heitän ostoskoriin Misukat. Hyvä tietää kyllä, että viisitonnisia ei ole vielä pilattu. Kakkosvaihtoehto on hyvä olla.

  27. #567
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    On noissa melko iso ero, Cinturato Velo on pommin kestävä mutta taitaa olla hitain testtattu maantierengas.
    Joo, rullilla noi luvut on aivan hirveät. Onneksi se ei ole suoraan yksi yhteen oikealla tiellä ajettaessa. Kyseisellä renkaalla on esim. voitettu vuoden 2022 Indian Pacific Wheel Race ja omat kokemukset renkaasta jää ehdottomasti vahvasti plussan puolelle. On tosiaan hitaampi ja kovempi kuin vastaavan kokoinen GP5000 tai P Zero Race TLR, mutta endurancerenkaana älyttömän kestävä ja varsin ajettava, kunhan pitää paineet kohdillaan.

  28. #568
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    ^Hyvä pointti. Unohdin sisäleveyden mainita: i23. Ehkäpä sitten heitän ostoskoriin Misukat. Hyvä tietää kyllä, että viisitonnisia ei ole vielä pilattu. Kakkosvaihtoehto on hyvä olla.
    Eikös just noissa leveissä vanteissa ollut ongelmallista, kun herkästi kylki tiessä? Itsekin harkitsin noita, mutta en edes i21 kiekoille viittunut ottaa, kun ei kiinnosta mitän ylimääräisiä riskejä renkaiden suhteen ottaa.

  29. #569
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Onkos Contin GP Urban ihan paska 35millisenä?
    Ei. Olen tykännyt tubelesseiksi asennettuna.

  30. #570
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pastu Katso viesti
    Joo, rullilla noi luvut on aivan hirveät. Onneksi se ei ole suoraan yksi yhteen oikealla tiellä ajettaessa. Kyseisellä renkaalla on esim. voitettu vuoden 2022 Indian Pacific Wheel Race ja omat kokemukset renkaasta jää ehdottomasti vahvasti plussan puolelle. On tosiaan hitaampi ja kovempi kuin vastaavan kokoinen GP5000 tai P Zero Race TLR, mutta endurancerenkaana älyttömän kestävä ja varsin ajettava, kunhan pitää paineet kohdillaan.
    Juu, tuttu ajeli Ruskankin noilla eikä valittanut. Itse jatkan vuodesta toiseen GP5000:lla ja jos nyt jotain bikepacking tyyppistä useamman päivän randohönöily tulee vedettyä, niin P Zero Race TLR't on varmasti itselle riittävän vahvat tubeleksena. Kunhan 32 tai 35mm tulee myyntiin, niin nappaan sellaiset.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •