Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
Melkoisia kauhutarinoita on netti täynnä siitä miten mahdoton homma on saada irti toi dt swissin ring nut.
Joskohan on viisainta teettää irroitustyö paikallisessa pyörähuollossa.

...
Lainaanpa vanhaa juttua vähän: maantiepyörän vanhemmasta takakiekosta laakerit kaipasivat vaihtoa ja päätin tehdä työn itse. Vaikka kyseessä on 370-napa, niin ei se laakeri sieltä pois tule ilman ring nutin poistoa, tai tulisi, mutta uutta ei paikalle ilman väkivaltaa saisi.

Lämmitykset, irrotusöljyt ja muut tuli kokeiltua ilman tulosta. Aikani nettiä selailtua silmiin osui hyvän näköinen vinkki, jota oitis kokeilemaan:

Akseli olikin jo aiemmin poistettu toisen puolen laakerin kanssa. Rengas vanteelle ja ajopaineet, työkalu paikalleen, tukeva jakoavain tiukasti työkaluun ja jakoavaimen jatkovarreksi sopivan pitkä putki (1.5-2 metriä); kiekko lattialle pystyyn siten, että hammaskehä on vasemmalla, toveri painamaan putken toinen pää lattiaa vasten; kahdella kädellä ote kiekosta ylhäältä ja veto taakse ja alas päin. Kun rengas tukee lattiaan, niin vääntävä voima on symmetrinen -näin voisi ajatella. Ja irtosihan se -tosin irtoaminen oli sen verran yllättävä, että jakoavain putosi, joten seuraavalla kerralla pitää työkalujen putoaminen estää.

Toki tällainen 90-kiloinen työmies sai tosissaan laittaa painoa vetoon, että aukesi.