GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 42 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #1231
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Kun mä nyt olen tavallaan vähän tahtomattani sotkeutunut tähän muistaakseni Facessa aikoinaan antamani reittivinkkini johdosta, niin kommentoin sen verran, että itseänikin ärsyttää foorumipostaukset, joiden ainoana tarkoituksena on kasvattaa omien somekanavien kävijämääriä. Ei koske ainoastaan Mr. Walkeria.

    Reitti 2000:tta on ajettu erilaisina yhteislenkkeinä iät ja ajat ilman, että siitä on tarvinnut tehdä sen kummempaa numeroa. ”Riitti 2000” on sinällään hauska oivallus, mutta yhteislenkin järjestämisen periaatteista olen Paatonin kansaa pitkälti samaa mieltä. Tälle kyseiselle lenkille taisi olla jo joku omakin ketju, joten siihen liittyvää keskustelua voisi varmaan jatkaa siellä ja olisi kiva, että tiedottaminen sielläkin tapahtuisi muutoin kuin pelkkinä videolinkkeinä.

    E: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...unulan-Majalta
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #1232
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Ommuute hanurista, että pk- seudulla laitetaan kaksi gg-tapahtumaa juuri samalle päivälle. Tuusis ja Primavera.

    Ei haittaisi mitään jos toinen olisi Parkanossa tai Jämsässä, mut kamoon! Kalenterissa on 52 lauantaita.

    EDIT: itse toki menossa Tuusiksen kiertoon, koska jo perinteenä osallistua ja tieto ilmestyi omaan someen ensin. Ja Primaveran reittejä tulee muutenkin jatkuvasti ajettua enemmän.
    JackOja muokkasi tätä : 18.03.2024 at 18.36

  3. #1233
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    En klikkaile näitä videolinkkejä joten en tiedä mitä niissä kerrotaan.

    En lähtökohtaisesti ymmärrä mikä ongelma on jos haluaa järjestää johdettua lenkkiä kaupallisena palveluna. Oli se sitten kaupungin nähtävyyskierros tai gravelia. Ja mun on tosi vaikea hahmottaa miksi kaupallisuus on ongelma nimenomaan tällaisena yhden miehen puuhasteluna, mutta sitten se on ihan ok kun amerikkalaisella rahalla tullaan oikeasti katsomaan miten paljon tuottoa julkisilla sorateillä voi tehdä.

    Foorumin käyttö pelkkään omaan mainostamiseen tökkii. AnttiWalker jonkin verran kyllä osallistuu keskusteluun muutenkin että ei siinä, mutta tapahtumamainokset voisi pysyä tapahtuma-alueella, videoketjussa jne.

  4. #1234
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ommuute hanurista, että pk- seudulla laitetaan kaksi gg-tapahtumaa juuri samalle päivälle. Tuusis ja Primavera.

    Ei haittaisi mitään jos toinen olisi Parkanossa tai Jämsässä, mut kamoon! Kalenterissa on 52 lauantaita.
    Ihan perussettiä NGS:ltä.

  5. #1235
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    ... kun amerikkalaisella rahalla tullaan oikeasti katsomaan miten paljon tuottoa julkisilla sorateillä voi tehdä.
    Tähän liittyen, FNLD GRVL:n 177 km matkan osallistumisen hinta on noussut 279 dollariin. Osallistuin viime vuonna tuolle matkalle ja vaikka silloinenkin 200 dollarin hinta tuntuikin vähän hölmöltä maksaa, niin tapahtuma oli hieno ja ajattelin osallistuvani tänäkin vuonna. Nyt tosin ylittyi kipuraja itsellänikin ja luulen, että näillä hinnoilla tänä vuonna osallistujia on enemmän jenkeistä kuin Suomesta.

  6. #1236
    Oho, 279 on jo aika kova. Prosentuaalinen nousu aikamoinen. Viime vuonna taisi sen parinsadan päälle tulla vielä noin kympin verran palvelumaksua(?) kassalla lisää. Pakko näillä hinnoilla harkita uudemman kerran.

  7. #1237
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    https://www.bikereg.com/fnld-grvl hmm mulla näyttää vielä samaa 225 dollaria mitä on näyttänyt koko ajan. Sekin kyllä liikaa omaan makuun varsinkin kun ei tänä vuonnakaan pysty liikuntaeduilla maksamaan osallistumista. Viime kesänä ajoin kyllä tapahtuman ja hyvähän se oli. Samaan kyllä pääsee näin kuntoajajana liki Nordic Gravel Seriessin tapahtumat jossei ota sitä huomioon, että ulkomaalaisia ei ole niin paljoa.

  8. #1238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Privileged Katso viesti
    https://www.bikereg.com/fnld-grvl hmm mulla näyttää vielä samaa 225 dollaria mitä on näyttänyt koko ajan.
    Niinpä näkyykin. Täällä https://www.fnldgrvl.com/routes-and-registration näkyy tuo korkeampi hinta.

  9. #1239
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    FNLD:ssä ei taidakaan olla singlespeed-sarjaa ollenkaan nyt. Höh.

    Tulosten perusteella viime vuonna ei tainnut olla kuin yksi osallistuja, niin aattelin, että olis voinut lähteä metsästämään podiumpaikkaa, mutta ei se nyt ehkä sit onnistukaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #1240
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Apropos, FNLD alessa huhtikuun ajan.

    Haluaisimme nähdä sinut FNLD GRVL:n lähtöviivalla tänäkin vuonna. Siksi meillä on alennuskoodi yksinomaan suomalaisille pyöräilijöille. Käytä koodia FNLDlocal saadaksesi 10% alennuksen FNLD GRVL -rekisteröinnistä ennen 1.5.2024.
    The older I get the faster I was

  11. #1241
    Vitsi miten tota ei voi maksaa liikuntaedulla? Onko sama juttu NGS eventeissä?

  12. #1242
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    FNLD:ssä ei taidakaan olla singlespeed-sarjaa ollenkaan nyt. Höh.

    Tulosten perusteella viime vuonna ei tainnut olla kuin yksi osallistuja, niin aattelin, että olis voinut lähteä metsästämään podiumpaikkaa, mutta ei se nyt ehkä sit onnistukaan.
    Taitaa singlespeed-sarjat olla katoavaa kansanperinnettä, ainakin Suomessa. Syötteellä sentään vielä on ja siellä yleensä osallistujiakin sen verran, että voi jäädä jopa ilman podium-paikkaa.

  13. #1243
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    ^Sama kuin maastopuolella katoaa myös fatbike-sarjat.

    Syötteellä vielä näillekin sarja löytyy, samoin oli Rokualla.

  14. #1244
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Taitaa singlespeed-sarjat olla katoavaa kansanperinnettä, ainakin Suomessa. Syötteellä sentään vielä on ja siellä yleensä osallistujiakin sen verran, että voi jäädä jopa ilman podium-paikkaa.
    Joo ja SSGG on varmaan kuriositeettien kuriositeetti, mutta aattelin, että jenkkiyksivaihteilijoita olisi ehkä ollut viime vuonna Lahdessa, mutta ei sitten vissiin ollut. Eikä niitä kyllä kovin montaa näytä esim. Steamboatissakaan olleen. SSCX sentään on vielä hengissä. Viime vuoden USA:n mestaruuskisoissa sinkulasarja (miesten) taisi olla osallistujamäärältään suurin tai ainakin yksi suurimmista.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #1245
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiWalker Katso viesti
    Vitsi miten tota ei voi maksaa liikuntaedulla?
    Tapahtumaan rekisteröityminen ja maksaminen tapahtuu bikereg.comin palvelussa ja heidän tarjoamat maksutavat on paypal tai luottokortti. Ihan ymmärrettävää jos heillä ei ole intressiä rakentaa integraatioita pienten suomalaisten palveluntarjoajien kanssa.
    The older I get the faster I was

  16. #1246
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    FNLD:ssä ei taidakaan olla singlespeed-sarjaa ollenkaan nyt. Höh.

    Tulosten perusteella viime vuonna ei tainnut olla kuin yksi osallistuja, niin aattelin, että olis voinut lähteä metsästämään podiumpaikkaa, mutta ei se nyt ehkä sit onnistukaan.
    Rekisteröintilomakkella kysytään, että ajatko sinkulalla, eli ehkä siellä kuitenkin on joku sinkula-sarja.
    The older I get the faster I was

  17. #1247
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^Sama kuin maastopuolella katoaa myös fatbike-sarjat.

    Syötteellä vielä näillekin sarja löytyy, samoin oli Rokualla.
    Jumankekka! Rakensitko ihan suotta sen kevyen duden?

    Omasta mielestäni tekemällä tehdyt sarjat kuulostaa vähän hölmöltä. Siis että rajoitetaan jollain tapaa kalustoa.
    Parempi olisi, jos tehdään reitistä sellainen, millä esimerkiksi fattari on se nopein laite. Siinäpähän sinkulakuskit tunkkaavat ja kantavat kona sutriaan ja koettavat päästä nopeammin maaliin

  18. #1248
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Rekisteröintilomakkella kysytään, että ajatko sinkulalla, eli ehkä siellä kuitenkin on joku sinkula-sarja.
    No mutta kiitos tästä vinkistä. Pitääpä ehkäpä kysyä asiasta. Tänä vuonna voisi olla mahdollista mennä. Viime kesänä oli samana päivänä sen verran läheisen sukulaisen häät, että ei voinut edes kuvitella priorisoivansa. Viime vuonna olisi ollut paremmin pohjia. Tänä talvena en ole juurikaan ajanut pitempää lenkkiä, joten en viitsi mennä kärsimään täyttä matkaa vaihdepyörälläkään ja lyhyemmän ajaminen vaihdepyörällä taas tuntuisi puolittain fuskaamiselta
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #1249
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jumankekka! Rakensitko ihan suotta sen kevyen duden?

    Omasta mielestäni tekemällä tehdyt sarjat kuulostaa vähän hölmöltä. Siis että rajoitetaan jollain tapaa kalustoa.
    Parempi olisi, jos tehdään reitistä sellainen, millä esimerkiksi fattari on se nopein laite. Siinäpähän sinkulakuskit tunkkaavat ja kantavat kona sutriaan ja koettavat päästä nopeammin maaliin
    Nääh, tuo Dude on ankkuri. Ei tarvetta kevennellä tuota enää alle kympin, kun ei kerran ole noita sarjojakaan enää noille

    No, saahan noilla kisata yleisissä ja ikäsarjoissa täpäreiden seassa ja niin on tehtykin. Eikä edes ihan viimeisenä läskistä huolimatta ole tarvinnut maaliin tulla. Kuskin jalka ratkaisee aika paljon. Ollappa sitä!

    Mutta ketjun aiheeseen palatakseen, kauden eka UCI-gravel osakilpailu oli viikonloppuna Itävallassa. Suomalaisia ei näyttänyt tuolla olevan mukana.

  20. #1250
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Omasta mielestäni tekemällä tehdyt sarjat kuulostaa vähän hölmöltä. Siis että rajoitetaan jollain tapaa kalustoa. Parempi olisi, jos tehdään reitistä sellainen, millä esimerkiksi fattari on se nopein laite. Siinäpähän sinkulakuskit tunkkaavat ja kantavat kona sutriaan ja koettavat päästä nopeammin maaliin
    Tämä onkin itseasiassa mielenkiintoinen aihe, koska ihan yleisellä tasolla mun mielestä pyöräilystä on kehkeytynyt niin high-tech-kamarunkkaukseen ja ”kalustodouppaukseen” perustuva harrastus, että monenkinnäköiset kalustorajoitetut sarjat vois olla ihan tervetulleita. Ne tekisi pyöräilystä a) saavuttevampaa ja b) vaikka monen on sitä vaikea ehkä uskoa, niin myös hauskempaa, kun keskityttäisiin enemmän olennaiseen ja vähemmän siihen, mitä markkinointikoneistot milloinkin pakkosyöttää. Siinä mielessä se, että olisi edes niitä sinkulasarjoja, olisi itseasiassa edistystä.

    Ihan vaan esimerkkinä: aatelkaapa, jos olisi vaikka täysjäykille maastopyörille tarkoitettu virallinen kilpasarja, ja vaikka vielä niin, että olisi kielletty kaikkien hiilikuituosien käyttö. Aloituskustannukset olisi ihan toista luokkaa kuin nykyään, ei tarvittaisi rakennettuja ratoja, jotta radoista saadaan kalustolle riittävän teknisiä jne jne. Tai jos olisi minkä vaan pyöräilyn ”jokkissarjoja”, jossa pyörille on määritetty hintakatto. Nykyisellään kalusto tekee ajamisesta koko ajan helpompaa ja helpompaa ja sitä myötä radoista pitää tehdä koko ajan vaan vaikeampia ja vaikeampia, minkä seurauksena taas kalustosta pitää tehdä parempaa ja parempaa. Loputon kierre ja joka kierros nostaa kalustokustannuksia. Samaan aikaan ihmetellään, että mistä saataisiin lisää harrastajia ja ennenkaikkea junnuja, kun niille ei ole tarjolla edes niitä valtion verotuella subventoituja työsuhdetäpäreitä, jotka on pitäneet huolen siitä, että pyöräkauppa on ylipäätänsä vielä käynyt.

    Ootko tullut koskaan pohtineeksi, että millaiset kustannukset siitä nykyään syntyisi, jos esimerkiksi teidän junnu innostuisi pyöräilystä niin, että haluaisi alkaa kisaamaan tosissaan? Meidän junnujen eka sm-mitali ajettiin alumiinirunkoisella, vannejarrullisella ja hinnat alkaen alumiinikiekollisella Bianchilla eikä sen kanssa edes joutunut ihan hirveästi antamaan kalustotasoitusta. Sitä ennen oli ajettu koko perheen voimin mtb-maroja ties millä kalustolla jo monta vuotta. Siinä vaiheessa elämää, kun oma työura oli vielä tavallaan rakenteilla, asuntolaina päällä ja lapsia elätettävänä, ei meidän talous ainakaan olisi kestänyt kahden lapsen edes puhtaasti harrastusmielistä kilpapyöräilyä saatikka sitten oikeasti tulostavoitteellista kisaamista nykykalustolla.

    Gravelilla olisi voinut olla potentiaalia kehittyä toisenlaiseen suuntaan, mutta nopeasti sekin kaupallistettiin ja valjastettiin pyöräfirmojen viime vuosien parhaaksi rahantekokoneeksi, joten liittyy myös aiheeseen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #1251
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Nappasi

  22. #1252
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    No ei varsinaisesti, mutta on aihe, josta voi kyllä keskustella, jos ei haluta sitä, että pyöräilystä tulee pelkästää keski-ikäisten äijien vähintäänkin puolielitistinen harrastus.

    Make klunkers great again..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1253
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Mutta joo. Ihan mielenkiintoinen aihe tuo on. Miten junnujen pyöriä voisi rajoittaa? Painolla? Karsii jäykkäperät pois.

    Paino ja jäykkäperä? Karsii käytetyt iskän vanhat täysjoustot.

    Entä valvonta? Jokainen pyörä pitäisi punnita. Entä jos junnu heittää lisäpainon pois?

  24. #1254
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Erittäin hyvää pohdiskelua Stenulta.

  25. #1255
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tämä onkin itseasiassa mielenkiintoinen aihe, koska ihan yleisellä tasolla mun mielestä pyöräilystä on kehkeytynyt niin high-tech-kamarunkkaukseen perustuva harrastus, että monenkinnäköiset kalustorajoitetut sarjat vois olla ihan tervetulleita. Ne tekisi pyöräilystä a) saavuttevampaa ja b) vaikka monen on sitä vaikea ehkä uskoa, niin myös hauskempaa, kun keskityttäisiin enemmän olennaiseen ja vähemmän siihen, mitä markkinointikoneistot milloinkin pakkosyöttää. Siinä mielessä se, että olisi edes niitä sinkulasarjoja, olisi itseasiassa edistystä.
    Vaikka stenu kirjoitti selkeästi yleisellä tasolla niin hieman hassua, että keskustelu lähti liikkeelle FNLD tapahtuman SS-kategoriasta. FNLD on juuri vastakohta tällaiselle tapahtumalle. Tapahtuma perustuu juurikin markkinokoneistojen tämän hetken pakkosyöttöön trendien harjalla.

    200-250 euron osallistumismaksut gravel-tapahtumiin/kisoihin ei ainakaan tee yhtään vähempää keski-ikäistä lajia. Toki onneksi niitä edullisempia tapahtumia on vielä tarjolla, mutta olisihan nämä kovatasoisetkin tapahtumat sellaisia mihin potentiaaliset vanhempaa päätä olevat nuorisokuskit pitäisi saada hieman matalemmalla kynnyksellä mukaan.

  26. #1256
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tämä onkin itseasiassa mielenkiintoinen aihe, koska ihan yleisellä tasolla mun mielestä pyöräilystä on kehkeytynyt niin high-tech-kamarunkkaukseen ja ”kalustodouppaukseen” perustuva harrastus, että monenkinnäköiset kalustorajoitetut sarjat vois olla ihan tervetulleita. Ne tekisi pyöräilystä a) saavuttevampaa ja b) vaikka monen on sitä vaikea ehkä uskoa, niin myös hauskempaa, kun keskityttäisiin enemmän olennaiseen ja vähemmän siihen, mitä markkinointikoneistot milloinkin pakkosyöttää. Siinä mielessä se, että olisi edes niitä sinkulasarjoja, olisi itseasiassa edistystä.

    Ihan vaan esimerkkinä: aatelkaapa, jos olisi vaikka täysjäykille maastopyörille tarkoitettu virallinen kilpasarja, ja vaikka vielä niin, että olisi kielletty kaikkien hiilikuituosien käyttö. Aloituskustannukset olisi ihan toista luokkaa kuin nykyään, ei tarvittaisi rakennettuja ratoja, jotta radoista saadaan kalustolle riittävän teknisiä jne jne. Tai jos olisi minkä vaan pyöräilyn ”jokkissarjoja”, jossa pyörille on määritetty hintakatto. Nykyisellään kalusto tekee ajamisesta koko ajan helpompaa ja helpompaa ja sitä myötä radoista pitää tehdä koko ajan vaan vaikeampia ja vaikeampia, minkä seurauksena taas kalustosta pitää tehdä parempaa ja parempaa. Loputon kierre ja joka kierros nostaa kalustokustannuksia. Samaan aikaan ihmetellään, että mistä saataisiin lisää harrastajia ja ennenkaikkea junnuja, kun niille ei ole tarjolla edes niitä valtion verotuella subventoituja työsuhdetäpäreitä, jotka on pitäneet huolen siitä, että pyöräkauppa on ylipäätänsä vielä käynyt.

    Ootko tullut koskaan pohtineeksi, että millaiset kustannukset siitä nykyään syntyisi, jos esimerkiksi teidän junnu innostuisi pyöräilystä niin, että haluaisi alkaa kisaamaan tosissaan? Meidän junnujen eka sm-mitali ajettiin alumiinirunkoisella, vannejarrullisella ja hinnat alkaen alumiinikiekollisella Bianchilla eikä sen kanssa edes joutunut ihan hirveästi antamaan kalustotasoitusta. Sitä ennen oli ajettu koko perheen voimin mtb-maroja ties millä kalustolla jo monta vuotta. Siinä vaiheessa elämää, kun oma työura oli vielä tavallaan rakenteilla, asuntolaina päällä ja lapsia elätettävänä, ei meidän talous ainakaan olisi kestänyt kahden lapsen edes puhtaasti harrastusmielistä kilpapyöräilyä saatikka sitten oikeasti tulostavoitteellista kisaamista nykykalustolla.

    Gravelilla olisi voinut olla potentiaalia kehittyä toisenlaiseen suuntaan, mutta nopeasti sekin kaupallistettiin ja valjastettiin pyöräfirmojen viime vuosien parhaaksi rahantekokoneeksi, joten liittyy myös aiheeseen.
    Hyvä kirjoitus ja pitkälti jaan nuo ajatukset.

    Mitä tulee noihin eri sarjoihin tai niiden määrään kisoissa, niin yleisin selitys niiden puuttumiseen tai vähäisyyteen on ollut resurssien puute. Koskee varsinkin pienempiä seuroja. Resussit tiukilla kun talkoovoimin tekevät ja palkintojakin pitäisi hommata enemmän jne. Tämmöisen vastauksen olen saanut, kun olen tiedustellut sarjojen vähäisyyttä. Joskus vain M, N ja junnut (nekin harvoin portain). Toki jos on kovin pieni kisa osallistujamäärällä(kin) mitattuna ja jos sarjoja olisi yhtä runsaasti kuin esim. Tahkolla, niin podiumille pääsisi melkein jokainen osallistuja

    Pitäisi saada harrastajia kilpailuihin lisää ja siinä onkin pohdittavaa, että miten. Tuntuu, että vähänkään tavoitteellisesti harrastavien määrä on ollut jo jonkin aikaa laskussa ja ns. sunnuntaiajelijoita ei kiinnosta kisat, vaikka kynnyksen laskisi kuinka alas tai poistaisi kokonaan. Suomessa ehkä gravel-tapahtumat/kisat tulee pikkuisen kasvattamaan suosiota tulevina vuosina, sillä olen ollut huomaavinani (ainakin täälläpäin) kovien MTB-kisaajien laittaneen kisakireitä graveleita. Se juorunee tulevasta käyttötarkoituksesta.

  27. #1257
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Niin, vastakkain ovat siis kisojen järjestäjien resurssit ja kisoihin osallistuvien perheiden ja junnujen resurssit.

    Miten siitä kompromissin tekisi, missä molemmat voittaisi?

  28. #1258
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Täysin mahdotonta oikeasti laittaa mitään kalustorajoituksia mitä tulisi seurata. Ajaa vaan ja nautiskelee.

  29. #1259
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Vaikka stenu kirjoitti selkeästi yleisellä tasolla niin hieman hassua, että keskustelu lähti liikkeelle FNLD tapahtuman SS-kategoriasta. FNLD on juuri vastakohta tällaiselle tapahtumalle. Tapahtuma perustuu juurikin markkinokoneistojen tämän hetken pakkosyöttöön trendien harjalla.

    200-250 euron osallistumismaksut gravel-tapahtumiin/kisoihin ei ainakaan tee yhtään vähempää keski-ikäistä lajia. Toki onneksi niitä edullisempia tapahtumia on vielä tarjolla, mutta olisihan nämä kovatasoisetkin tapahtumat sellaisia mihin potentiaaliset vanhempaa päätä olevat nuorisokuskit pitäisi saada hieman matalemmalla kynnyksellä mukaan.
    Osittain samaa mieltä tästä, mutta kääntöpuolena on se, että nykytyöelämä jo pelkästään on niin kuormittavaa, että seura-aktiivit hupenevat sitä mukaa, kun ne jäljellä olevat ikääntyvät. Siksi Suomessa ei luultavasti olisi edes kovin montaa graveltapahtumaa ilman kaupallisia tapahtumanjärjestäjiä. Kaupallistenkin tapahtumien takana uskoisin kuitenkin pääsääntöisesti olevan ihan aito innostus asiaan eikä pelkästään rahan tienaamisen. Ainakin NGS:n osalta tiedän näin olevan varmasti. Pelkän busineksen tekemiseen luulis olevan helpompia ja tuottavampia keinoja. Ens kesänä taitaa olla siinä mielessä uusi tilanne edessä, että erilaisia tapahtumia alkaa olla niin paljon, että niiden keskinäinen kilpailu tulee kiristymään ja pikkuhiljaa alkanee jonkinmoinen pudotuspeli. Kilpailu toivottavasti lisää myös hintakilpailua ja ehkä toi FNLD:n -10% ale Suomi-kuskeille on jo ensimmäinen oire siitä.

    FNLD:iin junnut taitaa kyllä päästä puoleen hintaan, joten siinä mielessä ovat oikealla asialla. Mutta onhan se totta, että jos pitäisi maksaa vaikka nelihenkinen perhe sinne, niin aika moneen kertaan joutisi miettimään, että mitä muuta sillä rahalla voisi tehdä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Täysin mahdotonta oikeasti laittaa mitään kalustorajoituksia mitä tulisi seurata. Ajaa vaan ja nautiskelee.
    Ei kilpapyöräily ole kalustorajoituksista vapaata nytkään. Tankojen leveys ja aika-ajokypärät on tuoreimmat esimerkit.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #1260
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juu, mutta kaikkea tulee valvoa. Esimerkiksi tuohon tankojen leveyteen, tai oikeammin kahvojen kulmaan, on nyt saatavilla ucilta 3d mallit tulkkien tulostamista varten. Kuinka moni seura on jo tulostanut tulkit kisoihin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •