HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 283 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 183 233 273 281 282 283 284 285 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.461 - 8.490 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #8461
    ^Jokainen tyylillään. Itse en anna sään määrittää ulkona liikkumistani en ainakaan niin että katsoisin sääennustuksista millainen keli on myöhemmin tulossa. Sadeuhka ennustuksia en ole koskaan katsonut. Eikö ulkona liikkuminen mene hankalaksi jos ennustusten perusteella astuu ovesta ulos.

  2. #8462
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.313
    ^ Miksi menisi? On muitakin ulkoilumuotoja kuin pyöräily jos et ole huomannut. Sadesäällä voi lähteä kävelemään goretexissä eikä tule lainkaan hiki.

  3. #8463
    Miksi pitää ihmetellä jonkun valintoja pukeutumiseen? En minäkään kaikkien tekemisiä ymmärrä mutta en tuo sitä esille siitä syystä koska ei ole yhtä ainoaa tapaa tehdä asioita, joskus voi jopa oppia jotain kun menee oman boxin ulkopuolelle. Jos joku kokee sade-, tai GT asun tarpeelliseksi sateella niin se on hänen valinta, samoin ulkoilu tai pyöräily ilman sadekamoja. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.
    Kylätason pyöräilijä

  4. #8464
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^ Miksi menisi? On muitakin ulkoilumuotoja kuin pyöräily jos et ole huomannut. Sadesäällä voi lähteä kävelemään goretexissä eikä tule lainkaan hiki.
    Lue viestini uudestaan. En puhunut pyöräilystä vaan ulkoilusta. 50% sateenuhka ei tarkoita sitä että sateella lähdetään ulkoilemaan. En jätä ulkoilematta pyöräilemättä tai kävelemättä sen takia että 3 tunnin päästä on 50% sateenuhka. Ylipäätään en katso sääennustuksia edes kerran viikossa. Minun mielestäni pyöräily ja liikkuminen ulkona menee liian vaikeaksi jos sitä tehdään sääennustusten mukaan. Paitsi jos Pekka Puota jotain sanoo niin se pitää paikkansa.

  5. #8465
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.257
    Kalvojen ominaisuudet voi olla mitä vaan, mutta jos ilman suhteellinen kosteus lähentelee 100% niin kuin meillä usein, niin sinne on vaikea mitään kosteutta lisää punkea. Mutta itse kovasti hikoilevana olen todennut samoin, että kalvottomat mutta tiiviit kankaat ovat parhaita. Saman kertoi aikoinaan urheilukoulun valmentaja oliskos ollut Latviasta, että ovat siirtyneet takaisin old school systeemin.

  6. #8466
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Tämän ketjun herättämänä testasin pari kertaa tuota hyvin hengittävää hiihtotakkia. Metikössä kaikki meni hyvin, mutta maantiellä tuli kyllä vilu. Lähdin suoraan lenkin jälkeen hakemaan postista pakettia, niin nappasin kotoa tuuliliivin päälle ja repun selkään. Niin siinä tuli hyvä testi maastopyöräilyn ja maantiepyöräilyn vaatetarpeista näin talvella. Kahdeksan astetta oli pakkasta.

  7. #8467
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Fjällrävenin G1000 kesätakki kyllä kaapista löytyy, mutta se on pyhitetty kirkonkylällä käynteihin. Pitäisikö sitä vaikka testata joku kerta.

  8. #8468
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Tämän ketjun herättämänä testasin pari kertaa tuota hyvin hengittävää hiihtotakkia. Metikössä kaikki meni hyvin, mutta maantiellä tuli kyllä vilu. Lähdin suoraan lenkin jälkeen hakemaan postista pakettia, niin nappasin kotoa tuuliliivin päälle ja repun selkään. Niin siinä tuli hyvä testi maastopyöräilyn ja maantiepyöräilyn vaatetarpeista näin talvella. Kahdeksan astetta oli pakkasta.
    Daa. Tuuliliivi on varmaan vanhin pyöräilyyn tehty vaate heti kenkien jälkeen. Se oikeasti toimii. Ei tuota voi vaihtelevissa oloissa oikein korvata millään.

  9. #8469
    Kovalla ja kuivalla pakkassäällä kannattaa varsinkin pitkillä lenkeillä antaa villalle mahdollisuus. Siis niin, että ylävartalossa on pelkkää villaa. Ajoviima puhaltaa läpi ja alkuun saattaa tuntua vähän viileältä, mutta kun kroppa on lämmennyt, on olo mukava. Hiki haihtuu sitä mukaa pois kun sitä tulee, eikä vaatteet merkittävästi kostu. Suosittelen ainakin kokeilemaan! Omasta kokemuksestani tuo on miellyttävin ratkaisu. Parempi kuin vaikkapa villapaitojen päälle puettu etupuolelta tuulisuojattu ajotakki. Kalvotakki on omasta mielestäni huonoin ratkaisu. Ja toistetaan vielä, että tämä siis nimenomaan kunnon kuivalla pakkassäällä.

  10. #8470
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    No juu.

    Tänään sitten pistin Enduran kalvotakin lähteissä päälle. Ja kylläpä tuntui kotoisalta. Jotenkin se täydellinen tuulenpitävyys on mulle tärkeätä.

  11. #8471
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Oliko joku pyöräteiden kuntoa käsittelevä topic olemassa, vai onko se haihtunut?

    Mutta viime viikolla muuten aurattiin ekakerran Tampereen Hankkiolla nuo katujen kävelytiet. Joku teollisuusalueiden hoitoluokka taitaa olla auraus kerran kuukaudessa.

  12. #8472
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Oliko joku pyöräteiden kuntoa käsittelevä topic olemassa, vai onko se haihtunut?

    Mutta viime viikolla muuten aurattiin ekakerran Tampereen Hankkiolla nuo katujen kävelytiet. Joku teollisuusalueiden hoitoluokka taitaa olla auraus kerran kuukaudessa.
    Tiekkö tuolla Nekalassa on teollisuusalue ja kaksi rautakauppaa niin hoito on erinomaista sepelimatto vedetään joka päivä vahva kerros ja se Caverion piha on myös ykkösluokkaa.

    Yksi köyhempi firma on myös siellä ja siellä on 3 litran sepeli ämpäri riittänyt koko talven

    (vanhan muistin mukaan tää sepelit on vappuna vielä kun ei silloin oo enään kiire)

  13. #8473
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Tiekkö tuolla Nekalassa on teollisuusalue ja kaksi rautakauppaa niin hoito on erinomaista sepelimatto vedetään joka päivä vahva kerros ja se Caverion piha on myös ykkösluokkaa.
    Palkanmaksaja on sama kuin ennenkin, mutta nyt se komensi mut töihin tuonne Kaukajärven taakse, ja sinne olen ajellut pyörällä töihin. Onneksi nyt aurattiin oikoreitti Kaukajärven yli.

    Mutta kävelijätkin menee siellä ajoradan puolella kun jalkakäytävät on yhtä lumivallia. Talliosakkeen kohdalla on hyvin aurattu, he varmaan hoitavat sen itse.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #8474
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Katsoin aamulla ikkunasta ulos, että nyt on varmaan fiksumpaa lähteä läskipyörällä töihin.
    Olihan se varmaan joo. Silti joutui paita märkänä työntämään pyörää kun avopaikoissa oli tuiskuttanut lunta varmaan 20-30 cm paksuudelta.

    Koska halusin käyttää tuota aurattua reittiä Kaukajärven yli. Mitä ei tietenkään nyt oltu aurattu, mutta saipa hienon MTB-seikkailu fiiliksen kun työnsi Dudea lumimyräkässä järven jäällä
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #8475
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Yllätävän vähän oli lumikinosta Pirkkala Nekala välillä tänään ja paksu sepelimatto turvaa tien että ei oo tänä talvena tulllut mieleen nastakumit ... tänään oli pikkasen lauhempi keli kun alkuviikosta mutta sen edestä aamulla painoi 8m/sec vastaan

  16. #8476
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Unohdin sanoa että kylläpä oli läskillä hyvä ajaa nuo huonosti hoidetut tiet. Vähän nostin paineita lenkki-asetuksista, niin se itse ohjaavuuskin katosi täysin.

    Mutta oli kyllä mukava, taidan ajaa lopputalven työmatkat läskillä enkä 29":llä.

  17. #8477
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Tänään muutama kilometri ennen kotia ketju luiskahti kammen ja rungon väliin. En saanut sitä millään takaisin, sillä muinoin alennusmyynnistä ostamassani 3-rattaisessa nelikanttikammessa, jossa nyt on vain 1 ratas Rohloff-napaa varten, on sen verran ulkonevat mummorattaan kiinnikkeet. Päädyin katkaisemaan ketjun mukanani olleella ToPeak-työkalulla. Pahaksi onneksi tappi lähti irti saakka, joten sain sitten taluttaa ja potkulautailla kotiin rasvainen ketju paljaassa kädessä. Vieläkin sormia kihelmöi pakkanen, vaikka siitä on jo useampi tunti aikaa. Kotona onnistuin työntämään saman tapin takaisin ketjuun Rohloff Revolver -työkalun ja kärkipihtien avulla. En olisi uskonut sen olevan mahdollista.

  18. #8478
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Aika rankka ralvi on ollut tähän asti, työmatkojen lisäksi ei juurikaan lenkkiä ole tullut ajettua. Kylmä ei haittaa niinkään, mutta tiet on niin huonossa kunnossa ettei oikein hotsita lähteä huvikseen ajamaan.

  19. #8479
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    1.390
    Yksi iso ongelma mulla on talvipyöräilyssä niin sanottu lumisokeus joka haittaa ikävästi hahmottamasta alustan kuntoa. Silmälasit kun on oltava päässä niin ei voi oikein käyttää mitään vaikkapa kellertäviä suojalasejakaan. Mites muut on ratkaisseet ongelmaa tai onko se edes muilla ongelmana ?
    Don't ride faster than your guardian angel can fly!


    http://pd.kuvat.fi/

  20. #8480
    Liittynyt
    12/2005
    Paikkakunta
    Maunula, Helsinki
    Viestit
    100
    Kaiken tämän sohjon, mujun, röpelön ja puuron keskellä kaipasin tasaista ja rullaavaa alustaa. Ja löytyihän sitä!
    "Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein

  21. #8481
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Nyt on luvattu kammokeliä aamun - 7 pakkasesta parin asteen lämpöön ja tiet meni ihan luistinradaksi ja Nokian kylällä taidettiin ajaa koko kylä täyteen sepeliä ajoradalle... vähän jännitti siirtyä liksit kesäkumit alla Nokialta Pirkkalaan kun ei kelvejä ehditty sepelöidä

  22. #8482
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.304
    Liekö tänään pk-seudulla helpompaa autolla vai pyörällä mutta nostin kyllä virtuaalihattua sille Ridley-kuskille joka polki illalla Gobbackantien viereistä pyörätietä.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  23. #8483
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Rajasalmen sillan kelvillä ei tainut kukaan polkee ja ohitin kolme pyörän taluttajaa sillan matkalla noin 15 cm sohjolumessa ja kattoin Pitkänienen rampin kohdalla niin renkaan jäljet johti kaikki autotielle mutta aattelin että sohjossa parempi ajaa kun se autokaista oli hiekka suolavelliä ... pääsihän sen kilometrin kun piti reilua vauhtia vaan koko ajan

  24. #8484
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Tänään oli poluilla vaikeaa kun ei spooreissa oikein mahdu kammet pyörimään. Suojan jälkeen pakkanen kovetti reunat niin, että pyörittäminen oli paikoitellen aika tökkivää.

  25. #8485
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Talvipyöräilykysely, DL 9.2

    En lyhyellä selaamisella huomannut, että olisi linkitetty tänne:

    https://form.typeform.com/to/PuJh0gL...ce=zqw5.mjt.lu

    Talvipyöräilyliiton kysely. Kysyy muutaman taustakysymyksen ja sitten pyöräilystä. Lopussa vapaa sana.

  26. #8486
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    363
    ^vastattu. Tampereella kun alkanut agenttitoiminta, niin pääväylien tilanne parantunut. Sivukujilla taas laatu vaihtelee.

  27. #8487
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Minä pistin palautetta Tampereen Hyllilänkadun kunnossapidosta, niin vastaus tuli 10 minuutissa.

    Kadun alkupää kuuluu kaupungille, loput kiinteistöille. Ja siksi Hyllilänkadun ja Lastikankadun kevyenliikenteenväyliä ei ole aurattu koko talvena kuin 3-4 kertaa. Nuo ovat lähes käyttökelvottomassa kunnossa. Valvookohan kaupungilla kukaan että kiinteistöt hoitavat velvoitteensa?

    Eli läskipyörällä se pitää ajella edelleen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  28. #8488
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.315
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kadun alkupää kuuluu kaupungille, loput kiinteistöille. Ja siksi Hyllilänkadun ja Lastikankadun kevyenliikenteenväyliä ei ole aurattu koko talvena kuin 3-4 kertaa. Nuo ovat lähes käyttökelvottomassa kunnossa. Valvookohan kaupungilla kukaan että kiinteistöt hoitavat velvoitteensa?
    Hyllilänkadulla eikä Lastikankadulla ole kelviä, vain metrin leveä kaistale jalan kulkeville. Siitä kyllä samaa mieltä että luokattomassa kunnossa noin yleensä ottaen, joka talvinen ominaisuus on tuo.
    Vai mitä, Tetsa

  29. #8489
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    On sillä polkujen käyttöasteella kyllä iso merkitys. Tässä kotinurkissa kun ajelen vähällä käytöllä olevia polkuja, niin just ja just ne ovat läskillä ajettavissa. 29”:llä en lähtisi edes yrittämään.

    Mutta tänään ajelin 29”:llä sitten Kangasalan Kirkkoharjulle kahville. Ja lähdin sitten testimielessä polkuja pitkin kotiin sieltä. Niin olipa helppo ajella, kun kaikki polut oli kivikovaa ränniä.

    Nyt ymmärrän miksi jossain ruuhka-suomessa voi pärjätä ilman läskipyörää. Mukavaahan se ei tietenkään ole.

  30. #8490
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    34
    kuivien silmien suojaaminen talvella ja ajolasit...

    onko olemassa laseja jotka suojaa talvella hyvin silmät ja eivät huurru tai semisti jäädy jopa yläreunasta alkaen??? silmälaseja ei ole itsellä käytössä lisätään vielä sen verran.

    kesä Oakley ajolasit ei suojaa viimalta yhtään.

    testattu myös Oakley airbrake mx ja leatt velocity 6.5....Oakley ei ollut mihinkään ja leatt pärjää noin tunnin kunnes alkaa hitaan varmasti huurtu/jääty yläosasta josta se sitten leviää eteenpäin myös.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •