FillariElectrobikeBikeshopGiant
Sivu 19 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 625

Aihe: Mistä näitä osia saa- ketju

  1. #541
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.801
    ^ Ehdottomasti samaa mieltä. Ylimääräinen rapa äijästä veks niin fillarikin tuntuu kevyemmällä kuin on. Sitten runko ja kiekot. Kun runko haarukoineen on sen alle 1300 ja kiekot maksimissaan 1200g niin muita osia ei tarvi juuri kattella. Painon puolesta siis. Senkun keskittyy stailaamaan. Tämä nykytyylin keventely on samaa kuin kiinnittäisi tojota korollaan spoilerin. Eikä osien pulttaamisesta kiinni ole juuri oksitosiinin korvaajaksi kuin hetken verran. Omaa Grizliä turvotin juuri + 300 grammalla että pääsee talvisia baanoja polkemaan.

  2. #542
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.678
    90-luvulla keventely oli käsityötä. Poralla tai vaikka sorvilla.

  3. #543
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.801
    Niin oli. Ja tunnen jotka tekee sitä vieläkin. Mun hopen jarrulevyt haluaisi koneistaa… : )

  4. #544
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.157
    Ei ole hauskaa ottaa miehestä mitään pois, voi tulla tyttömäinen olo. Ja jokainen tyylillään, omasta mielestä pyörän keventäminen kuitenkin hauskempaa.

    Tottakai jos lyö kiinni kymppitonnin niin saa kevyen mutta jos budjetti avoimena suurin piirtein puolet siitä ja kuitenkaan ei siääkään rahalla pääse puolta kevyempään.

    Nuorena SuperRecordin jarrujen länget, rattaat, kahvat, vivut ja polkimetkin porattiin muttei nykyään moista verstasta käytössä joten otettava mitä hyllystä löytyy.

    Ps. Taas kiitos hyvistä vastauksista kysymyksiin,ainakin viihdyttävässä mielessä!

  5. #545
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.801
    Tuollainen pyöreä setsemänkiloinen ei ole edes nykyään saavutus. Etenkin jos jos se on toteutettu 1x vaihteistolla. Sun muulla kevennetyllä oheismatskulla.
    Sitä voi olla 80 kiloinen ilman ylimääräistä mutta silti isompi kuin satakiloinen. Erona siinä on vaan että satakiloinen tuijottaa painorajaa osissa kun saman hartialeveyden omaava voi valita sen extralightin osan. Ja onhan se mukavempaa ostaa jos omaa kevennyspakkomielteen 60 grammainen satula kuin 130g.

  6. #546
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.157
    Omaa painoa en pidä ongelmana, 16v jo 80kiloa eikä lihavaksi haukuttu ja aikuisena keveimmilläkään en alle 86kiloa painanut, kun tuota lihasmassaa vaan kertynyt ja sovussa itseni kanssa.

    En extralighista tiedä mutta Extraliten stemmi, kummassakin pyörässä, kestänyt ja nykyään kyllä löytyy onneksi paljon osia, tankoja sekä tolppiakin, korkeammillakin painorajoilla.

    En myöskään pyri mihinkään ihmeellisiin saavutuksiin, on vaan sellaista talvikauden ajankulua ja sitä ettei kaupasta hankittu valmis ei kiehdo lainkaan.

  7. #547
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.837
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Eikös se niin ollu, että non boostia ei saa boostiksi (ainakaan valmistajan omilla adaptereilla)?

    EDIT:
    Tälläsillä voi onnistua
    https://problemsolversbike.com/produ...ing-kit-6-bolt
    https://problemsolversbike.com/produ...ter-lock-front
    Tätä pähkäilin itsekkin joskus vuosia sitten. Ratkaisin pulman diy-metelmällä*

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    90-luvulla keventely oli käsityötä. Poralla tai vaikka sorvilla.
    Ei tarvitse mennä noin kauas ajassa taaksepäin.
    *Navan buustaus ja keventely hoituu samoilla tulilla https://photos.app.goo.gl/rKCZCR6pXDj5EhCr9
    usko juntunen muokkasi tätä : 13.01.2024 at 14.12

  8. #548
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.678
    Minulla tuo Uskon linkki ei johda mihinkään?

  9. #549
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    260
    ^Kyllä se ainakin mulla toimii.

  10. #550
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    432
    Muistui mieleen omat diy meiningit . Ostin innokkaana ekaan projektiin mistään tietämättä kiekkosetin joku mavic , ja etukiekko 110 /20 akselilla normi pikalinkkukeulaan.
    Hain alumiinitankoa Soinilta ja sorvasin adapterit 100/9 akselille onnistui ihan ok ja toimi niin kauan kunnes pyörä hävisi varkaille .
    Tosin ei ollu mikään keventelyprojekti pyörä tais painaa 16 kg .
    Sen jälkeen koittanut vähän tutkia standardiviidakkoa ennen osan ostoa .

  11. #551
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.083
    Mistä saisi keskiön alle tulevan 1x ketjuohjurin? Onko niitä lähikaupoissa yleisesti saatavilla vai pitääkö tilata jostain tuollainen markan kampe?

    Niiku tälläinen, mutta yhdelle vaijerille, onko niitä edes olemassa?


    Tarve ei ole tietenkään todellinen, mutta juolahti mieleen siistiä tuotakin paikkaa seuraavan kerran kun vaijeria vaihtaa.


  12. #552
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mistä saisi keskiön alle tulevan 1x ketjuohjurin? Onko niitä lähikaupoissa yleisesti saatavilla vai pitääkö tilata jostain tuollainen markan kampe?

    Niiku tälläinen, mutta yhdelle vaijerille, onko niitä edes olemassa?


    Tarve ei ole tietenkään todellinen, mutta juolahti mieleen siistiä tuotakin paikkaa seuraavan kerran kun vaijeria vaihtaa.
    Oletko käynyt kysymässä Linnankoskenkadulla.. ?
    https://www.toolonpyora.fi/

  13. #553
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DeCadence Katso viesti
    Pakko kommentoida, että on kyllä sitten ihmeen vaikea saada tuosta puljusta palvelua. Muutama vuosi sitten kyselin, millaiset pyörät rakentaisivat minulle ja vaimolle ja kirjoitin speksejä ja kuvausta käyttötarkoituksesta. Meni muutama kuukausi ja tuli vastaus, jossa koulutettiin, että valittiin väärä viestintäkanava ja pitäisi käyttää toista. Miksi pitää auki kanavaa, jota ei seurata?

    Nyt muutama viikko sitten kyselin mahtaisiko löytyä 7-vaihteista vapaarattaan runkoa. Nyt valitsin kanavan oikein ja sentään tuli vastaus, mutta kiukkuinen sellainen. Ei kuulemma ollut aikaa lähteä kaivelemaan, kun en osannut täsmällistä tuotekoodia antaa yli 30 vuotta vanhan navan osaan. Kehotettiin kaivelemaan tietoa Internet-foorumeilta. No, Töölöstä löytyi toinen liike, jossa tiedettiin heti, millaisesta vaparista kyse ja sanottiin, että löytyy pelkkää vaparia tai kokonaista napaa, käyttämättömänä ja käytettynä. Kävin paikalla ja sain käyttämättömän navan kohtuuhintaan ja mukavan juttutuokion kaupan päälle.

    Liikeidea ja tuotevalikoima sellainen meikäläiselle sopivan tuntuinen. Carradicen laukut vähän kiinnostelisivat, mutta näiden kokemuksien pohjalta taidan katsella muualta.

  14. #554
    Jos olet etsinyt tubeless mallisia ohjaustangon päätytulppia, niin nyt niitä on Bikeinn:sta saatavilla. Ominaisuudet on todella lupaavat - päätytulpiksi.
    MASSI Korjaussarjan Ohjaustangon Päätytulppa Tubeless, Hopeinen | Bikeinn (tradeinn.com)

    Tuotekuvaus MASSI Korjaussarjan Ohjaustangon Päätytulppa Tubeless

    MASSI Tubeless Repair Kit Handlebar End Plug Black on laadukas lisävaruste, joka on suunniteltu erityisesti käytettäväksi pyörien ja renkaiden kanssa. Tämä ohjaustangon päätytulppa on olennainen osa tubeless-renkaiden huoltoa, koska se tiivistää tehokkaasti ohjaustangon päät ja estää ilman vuotamisen.

    Tyylikäs musta pintakäsittely tekee tästä ohjaustangon päätytulpasta paitsi toiminnallisen myös tyylikäs lisävaruste pyörällesi. Se on valmistettu kestävistä materiaaleista, mikä takaa pitkäikäisen suorituskyvyn ja kestävyyden kulumiselle.

    Tämä ohjaustangon päätytulppa on monipuolinen lisävaruste, joka sopii useimpiin vakioohjaustankoihin, joten se on yhteensopiva laajan valikoiman pyörien kanssa. Se on nopea ja helppo asentaa, ja se vaatii vain vähän vaivaa ja työkaluja. Lisäksi sen kompakti muotoilu ei häiritse pyöräsi yleistä estetiikkaa, mikä takaa puhtaan ja pelkistetyn ilmeen.

    Oletpa sitten ammattipyöräilijä tai satunnainen pyöräilijä, MASSI Tubeless Repair Kit Handlebar End Plug Black on kannattava sijoitus. Se tarjoaa luotettavan suojan ilman vuotoa vastaan ja parantaa ajokokemustasi ylläpitämällä optimaalista rengaspainettasi. Älä tee kompromissia turvallisuuden ja suorituskyvyn suhteen - valitse MASSI Tubeless Repair Kit Handlebar End Plug Black pyörääsi.

  15. #555
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.157
    ^Yes, noita olen todella kaivannut!!!

  16. #556
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Mahtavaa, vihdoinkin joku toimiva konsti tiivistää ohjaustangon päät ja estää ilman vuotaminen!
    On sitä jo odotettukin. Tilasin kaikkiin ohjaustankoihini.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  17. #557
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    151
    Näin videon Youtubissa ja siinä oli flatti/lukkopolkimet,mistähän niitä saa ostettua?

  18. #558
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kuukkeloi Shimano PD-t8000. Shimanon PD-M324 mallia ei voi suositella, flättipuolella ei ole piikkejä, liukas
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #559
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    61
    PD-M324 on "nystyrät" toisella puolella. Hyvin piti aikansa, mutta kun enimmäkseen lukoilla niin nystyrät osui aina kiveen, kallioon...ja kuluivat pois.
    EH-500 halvempi kuin PD-t8000, mutta tosi pieni pintaala. Nopeissa tilanteissa epävarma polkimelle osunta flat käytössä. Ja jalkani kuitenkin vain 41-42. Eli naisten mallin poljin?
    PD-t8000 ollut nyt pari vuotta ja voi kyllä suositella.

  20. #560
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    151
    Kiitos tiedoista!

  21. #561
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.408
    Videoilla saattaa esiintyä myös toista kombipoljinta, hae:
    "Crankbrothers Double Shot"
    Kannattanee jatkaa Shimanolla jos klossit on ennestään.

  22. #562
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.908
    Mistä lie saisi suht rivakasti kaulaputken/stemmin spacereita koossa 1 1/4", ainakin 15mm? Tätäkään ei osannut ajoissa pohtia, kun on aina ennen ollut kaulaputket normaalia 1 1/8 kokoa.

  23. #563
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mistä lie saisi suht rivakasti kaulaputken/stemmin spacereita koossa 1 1/4", ainakin 15mm? Tätäkään ei osannut ajoissa pohtia, kun on aina ennen ollut kaulaputket normaalia 1 1/8 kokoa.
    Löysitkö jo spacerin?

  24. #564
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.908
    ^ Löytyi joo, toki pitää huomenna katsoa mitä automaatin luukusta paljastuu.

  25. #565
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.678
    Piäisi Dudeen saada tuollainen direct mount -eturatas. Sellainen missä offset on -4 mm.

    Niitä ei oikein tahdo löytyä. 3 mm offset taisi olla yleisin. Mutta osaako joku vinkata mistä sellaisen saisi täältä kotimaasta?

    https://www.bike-discount.de/en/sram...fset-chainring

  26. #566
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  27. #567
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.157
    ^Tuossa huomaa tuon suomen hintatason, kun laittaa postikulut päälle niin selkeästi halvemmalla saa muualta...

  28. #568
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.678
    Nyt kun piti tarkemmin perehtyä läskipyörän eturattaisiin, niin huomasin ettei niitä olekaan kuin yhtä mallia. Ainut koko on 30-hammasta ja materiaali alumiini. Teräsrattaita tehdään vain yleisimpiin offset-mittoihin.

    En tiennytkään että -4 mm offset on noin rajoittava.

  29. #569
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.157
    ^Paljonkohan tuollainen millin heitto vaikuttaa? Selkokielellä, ilman insinöörivastauksia.

  30. #570
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.678
    Eihän milli merkkaa mitään. Mutta suurin osa on 3 tai 6 offsetillä. Se 7 tai 10 mm ero jo merkkaa. Siinä ottaa ketju kiinni renkaaseen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •