FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 91 / 105 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 3150

Aihe: Helsingin keskuspuiston päivän kunto?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    ... Samaa hauskanpitoa selitti taannoin se audiajaja, joka lopulta kosautti mopoauton paskaksi törkeällä ylinopeudellaan. Piti vähän kokeilla, kai te tajuatte hei, kun tästä nyt lähtee tää 200 km/h. Mitä järkee on ajaa vaan rajoitusten mukaan...
    Meniköhän tämä sun vertailusi nyt vähän yli.
    No, kukin tavallaan kirjoittelee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Meniköhän tämä sun vertailusi nyt vähän yli.
    No, kukin tavallaan kirjoittelee.
    Luultavasti samaa selitystä tarjoillaan, kun ensimmäinen ns. paha mälli tulee tuolla. Nämä alamäkimiehet eivät ehkä hahmota sitä, että kiipeävä pyöräilijä ei näe samalla tavalla eteen ja voi olla sellaisessa asennossa, mistä nopea "alta pois" väistöliike ei onnistu riittävän rivakasti. Jäääpolulla pito on mitä on, eikä pyösä pysähdy kuin seinään. Lisäksi tuolla ajaa lapsia, joiden havainnointikyky ei ole sillä tasolla, että "omavastuuta" voisi odottaa.

Se on tietysti liikuttavaa, että kirjoitusasu kiinnostaa täällä enemmän kuin ajotavat tuolla ulkona. Kukin tyylillään...
    Roots, bloody roots

Luultavasti samaa selitystä tarjoillaan, kun ensimmäinen ns. paha mälli tulee tuolla. Nämä alamäkimiehet eivät ehkä hahmota sitä, että kiipeävä pyöräilijä ei näe samalla tavalla eteen ja voi olla sellaisessa asennossa, mistä nopea "alta pois" väistöliike ei onnistu riittävän rivakasti. Jäääpolulla pito on mitä on, eikä pyösä pysähdy kuin seinään. Lisäksi tuolla ajaa lapsia, joiden havainnointikyky ei ole sillä tasolla, että "omavastuuta" voisi odottaa.

Se on tietysti liikuttavaa, että kirjoitusasu kiinnostaa täällä enemmän kuin ajotavat tuolla ulkona. Kukin tyylillään...
    Nyt on kyllä niin hämmentävä asenne että ei tuohon voi oikein enää edes kommentoida mitään. Terveisin pyöräilijä, sähköpyöräilijä, motoristi ja ennen kaikkea alamäkimies.

Minä kun olen vaan kesäkatupyöräilijä enkä noilla poluilla tapahtuvasta touhusta pahemmin tiedä niin lienen väärä ihminen arvioimaan asioita siellä.
    Kuitenkin, on se jo turhan rankkaa alkaa tuomaan tänne tarinaa rattijuopon tekemästä murhasta vertailukohdaksi.
    Että sikäli tyylikysymys, ei kirjoitusasu.

Jaa, että turvallisuusasiat eivät saisi olla sitten tärkeimpiä? Mielenkiintoinen tulokulma!
    Ehkä avaat minulle hiukan miten oikein onnistuit lukemaan jotain tässä keskustelussa esitettyä siten että joku olisi ollut sitä mieltä että turvallisuudesta pitäisi tinkiä tai että vakiintuneista ja yleisesti hyväksytyistä väistämissäännöistä ei tarvitsisi välittää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Sovitaan sitten, että olen Stenun kanssa monesta asiasta eri mieltä.
    Niin..mua tietty olisi voinut kiinnostaa tarkempi selvitys siitä, että mistä asioista olet eri mieltä, jotta osaan jatkossa käyttäytyä paremmin. Nyt mulle jäi vähän sellainen olo tästä sananvaihdosta, että sinua lähinnä ärsytti se, että joku partajeesus ylipäätänsä oli siellä gravelinsa kanssa eikä avautumisesi pohjimmainen syy liittynyt kyseisen herran käyttäytymiseen. Toivon kuitenkin, että olen tästä väärässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Talviset polut nyt vaan on niin kapeita ettei siellä mitkään oletus väistämissäännöt toimi. Pelisilmää ja vauhdin sovittamista näkyvillä olevaan pätkään vaaditaan enemmän kuin kesällä.
    Musta nimenomaan talvipoluilla olisi ihan hyvä, että väistämis”säännöistä” pidettäisiin kiinni. Jonkinmoinen ongelma toki on se, että läheskään kaikki reitin käyttäjät ei tätä keskustelua seuraa eikä mitään virallisia väistämissääntöjä ole missään, joten arviolta puolella siellä liikkuvista ei ole harmaintakaan hajua mistään etiketistä.

Helppo ratkaisu on se, että Paaton & Co lopettaa polkujen huoltamisen. Sillä tapaa ajonopeudet hidastuu helposti. Tämän talven loistavan kunnossapidon takia esim. nyt viime sunnuntaina polut oli suunnilleen nopeimmassa kunnossa, mitä ne ollut koskaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemppjo Katso viesti
    Kiitos, nyt kyllä kroppa kertoo mitä tuli tehtyä kun joka paikkaan jomottaa. Sunnuntaina nähdään menikö ihan hukkaan mutta sekään ei haittaa kun saatiin mainio treeni aikaiseksi.
    Täällä toivottiin myös bermejä niin muutama sellainenkin tuon nuoremman lapion heiluttajan toimesta tuli matkan varrelle, toivottavasti eivät sula ennen pakkasia aivan kokonaan.
    Nyt ajoin ensimmäistä kertaa Metsäläntie-Laakso välin. Multa on jäänyt kokonaan kiittämättä teidän sakkia. Tuo välihän oli (taas kerran) parhaassa kunnossa koko talvena! Urat ovat hävinneet kokonaan, vaikka tuolla on eilen mennyt pyörää niin pirusti. Poika pääsi ensimmäiste kertaa lamppulenkille ja sekosi taas kerran ajamisen hauskuuteen. Eikä ollut ruuhkaa. Yksi fillaristi tuli koko laakson lenkillä vastaan.

Tällä lyhyellä kokemuksella voi heittää, että lumentyönnin on se juttu valmiiksi kovapohjaisille reiteille. Lumikengillä tamppaaminen vie moninkertaisesti aikaa, eikä lopputulos ole yhtään sen parempi.

Pturusenuudet reitit pirkkolan kallioilla ovat makeita. Mutta noista täytyisi ehkä tehdä vähän leveämpiä? Mutkainen kapea polku on vähän hankalaa. Mä voin tulla vaikka jeesaamaan, kun seuraavat passelit kelit tulevat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Helppo ratkaisu on se, että Paaton & Co lopettaa polkujen huoltamisen. Sillä tapaa ajonopeudet hidastuu helposti. Tämän talven loistavan kunnossapidon takia esim. nyt viime sunnuntaina polut oli suunnilleen nopeimmassa kunnossa, mitä ne ollut koskaan.
    Ei muuten lopeta Jos tuolla pienellä duunimäärällä saa poikaan tartutettua loppuiäksi urheilun riemun, niin mä kolaan tuota puistoa helposti kevääseen asti. Se on pieni haittapuoli, jos samalla innostuu muutkin kaljamahat ulkoilemaan ja tulevat MUN POLUILLE

Kannattaa vaan vähän miettiä kepuun lähtöaikaa. Käy vaikka kävelemässä tai hiihtämässä ruuhkatunneilla ja pyöräilee sitten ilta-auringossa. Sakkia tuolla tulee tänä keväänä riittämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Ehkä avaat minulle hiukan miten oikein onnistuit lukemaan jotain tässä keskustelussa esitettyä siten että joku olisi ollut sitä mieltä että turvallisuudesta pitäisi tinkiä tai että vakiintuneista ja yleisesti hyväksytyistä väistämissäännöistä ei tarvitsisi välittää?
    Tuossa viestisi alla on lainattu juuri sitä tekstiä, mikä kiinnitti huomion. Että ei muka ole "mahdollista" pitää kiinni väistämissäännöistä. Tai se ajatus, että ajetaan aina ns. täysillä, vaikka mutkan takana (minne ei näe), voi olla joku poikittain. Täällä tosin kaikki ovat keskimääräistä parempia kuskeja.

Mitä tulee tuohon liikennevertaukseen, niin hauskanpito ja vauhdinhurma se sielläkin oli taustalla ja mitään ei pitänyt sattua. Musta on ihan ok, että parkissa vedellään niin paljon kuin sielu sietää. Mutta sunnuntain tunku + tää motoristiporukan (niin, siinä pyörässä ON moottori, mistä tulee motoristi) "antakaa tietä, kun ollaan nopeampia" ei ole pitkäkestoinen kombinaatio. Vaikeaa tuntuu olevan, kun tätä pyhää hauskanpito-oikeutta uskalletaan kritisoida.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti

Pturusenuudet reitit pirkkolan kallioilla ovat makeita. Mutta noista täytyisi ehkä tehdä vähän leveämpiä? Mutkainen kapea polku on vähän hankalaa. Mä voin tulla vaikka jeesaamaan, kun seuraavat passelit kelit tulevat.
    Niin muuten pitäisi. Levensin edellisestä yhden lumikengän leveyden, mutta huomasin myös, että oli kapeaa. Muutenkin vaikeaa lumikengissä arvioida esim. mutkan tiukkuutta pyörän näkökulmasta. Se työntölapion leveys tuntuu olevan aika optimaalinen leveys.

Toinen, mitä pitäisi tehdä on naputella jonkinlaiset syvemmät urat noihin vesikohtiin. Nyt rengaanjäljet tavallaan vetävät valumauran "poikki" ja vesi jää siihen polulle.
    Roots, bloody roots

Tänäänkin oli kepu loistokunnossa, laskettiin täysiä LUOMUpyörillä ja ajettiin ylämäkiä, kumma kun se taito ei ollu ruostunut vaikka välillä motoristina myös ajelen.
    Ei onnistuttu saamaan ees mitään vaaratilanteita(muille). Ja mitä väistämiseen tulee niin todellakin jään odottamaan nousun alkuun jos näen että alaspäin joku tulee hyvää vauhtia, kesken nousun sitten vaan yritetään kaikki mahtua.

Ei ole vielä kertaakaan menny herne nenään toisen pyöräilijän toimesta, niinkuin täällä jo todettu niin joustavuutta ja omista "oikeuksista" tinkimistä tilanteen mukaan.

Tuossa viestisi alla on lainattu juuri sitä tekstiä, mikä kiinnitti huomion. Että ei muka ole "mahdollista" pitää kiinni väistämissäännöistä. Tai se ajatus, että ajetaan aina ns. täysillä, vaikka mutkan takana (minne ei näe), voi olla joku poikittain. Täällä tosin kaikki ovat keskimääräistä parempia kuskeja.

Mitä tulee tuohon liikennevertaukseen, niin hauskanpito ja vauhdinhurma se sielläkin oli taustalla ja mitään ei pitänyt sattua. Musta on ihan ok, että parkissa vedellään niin paljon kuin sielu sietää. Mutta sunnuntain tunku + tää motoristiporukan (niin, siinä pyörässä ON moottori, mistä tulee motoristi) "antakaa tietä, kun ollaan nopeampia" ei ole pitkäkestoinen kombinaatio. Vaikeaa tuntuu olevan, kun tätä pyhää hauskanpito-oikeutta uskalletaan kritisoida.
    Sivistyssanakirjan mukaan motoristi on substanttiivi ja tarkoittaa moottoripyöräilijää tai moottoripyörällä liikkuuvaa henkilöä.

Niin muuten pitäisi. Levensin edellisestä yhden lumikengän leveyden, mutta huomasin myös, että oli kapeaa. Muutenkin vaikeaa lumikengissä arvioida esim. mutkan tiukkuutta pyörän näkökulmasta. Se työntölapion leveys tuntuu olevan aika optimaalinen leveys.

Toinen, mitä pitäisi tehdä on naputella jonkinlaiset syvemmät urat noihin vesikohtiin. Nyt rengaanjäljet tavallaan vetävät valumauran "poikki" ja vesi jää siihen polulle.
    Jep. Kävellessä on varmasti tosi hankala hahmottaa ajolinjoja.

Minä heitin siihen viimeiseen vesikohtaan ennen kehä1 tuloa lauantain iltana reilusti lunta ja tamppasin polun vähän korkeammalle. Ainakin sunnuntain se pysyi vielä hyvänä.

Mutta varmaan saisi olla petkelekkin mukana. Laakson päässä on muutama kohta, missä kirkas jää on vähän pelottavaa. Pieni eturenkaan luisto, ja huomaa äkkiä olevansa männyn kyljessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Sivistyssanakirjan mukaan motoristi on substanttiivi ja tarkoittaa moottoripyöräilijää tai moottoripyörällä liikkuuvaa henkilöä.
    Mopoilija lienee osuvampi ilmaus.

Musta nimenomaan talvipoluilla olisi ihan hyvä, että väistämis”säännöistä” pidettäisiin kiinni. Jonkinmoinen ongelma toki on se, että läheskään kaikki reitin käyttäjät ei tätä keskustelua seuraa eikä mitään virallisia väistämissääntöjä ole missään, joten arviolta puolella siellä liikkuvista ei ole harmaintakaan hajua mistään etiketistä.

Sä oikeastaan vastasit just miksi siellä pitää olla varovainen ja huomioida muita käyttäjiä.

Itsehän en tuolla päin ajele muutenkaan, ehkä Ylästön läpi työmatkoilla niin en tiedä minkälaista baanaa tuonne tehdään, mutta tuntuu että aikamoista moottoritietä siellä paikoitellen on rakenteilla. (ja joo ymmärrän että se on pirun kivaa paahtaa isoa kovaa talvipoluilla)
    Saattaa siis olla että mietin asiaa luomupolkujen leveyden pohjalta ja siellä onkin tilaa kahden mennä rinnakkain.

Sent from my CPH2399 using Tapatalk

Olin eilen hiihtämässä paloheinässä ja sen mitä siitä metsälenkeiltä näkyi polkuja, niin ne näyttivät erittäin hyvältä, toisin kuin suurin osa viesteistä tämän topicin parilla viimeisellä sivulla. Olen ajanut itse 10 vuotta tuolla kepussa polkuja ja ei ole kertaakaan mennyt mennyt herne nenään itsellä tai vastaantulijalla. 99.9% moikannutkin aina kohdattaessa väisti kumpi tahansa. Voin myös vahvistaa stenun väistäneen minua jokunen viikko sitten Pirkkolassa, kun tulin mäkeä alas ja hän oli menossa sinkulalla ylös, joten tuskin oli suunniteltu juttu tuo partajeesuksena muiden päivän pilaaminen.. Itse ajan maastopyörällä yleensä maastopolkuja, mutta joskus myös kapealla kumilla tulee eksyttyä helpommille poluille. Tiedän sen olevan kohtalaisen paljon työläämpää hommaa, joten annan siksi aina itse tilaa nakkikumipyörällä ajavalle ja nakkikumi on tässä tapauksessa alle 45mm.

Saatana kun on niin koukussa tuohon hiihtoon, että talvipolut jääneet taas vähän vähälle. Viikonloppuna olisi aikaa harrastaa enemmän, kun koirat on hoidossa ja la/su ei ole sovittu mitään, niin pitää yrittää silloin käydä ajamassa, jos nuo polut pysyy kunnossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WarElephantSixSixSix Katso viesti
    toisin kuin suurin osa viesteistä tämän topicin parilla viimeisellä sivulla.
    Keskusteluhan muistuttaa jo ajoittain hiihtoniilojen laturaivoa. Olisko tää nyt sitä polkuraivoa sitten?

Sä oikeastaan vastasit just miksi siellä pitää olla varovainen ja huomioida muita käyttäjiä.
    Niin mähän en tuohon ottanut kantaa laisinkaan. Muiden huomioiminen kuuluu maastopyöräilijän perusetikettiin, joka pitäisi olla kaikkien hallussa.

Eri mieltä olin kanssasi ainoastaan tästä:

Talviset polut nyt vaan on niin kapeita ettei siellä mitkään oletus väistämissäännöt toimi.
    Jos kaikki tuntisi säännöt ja noudattaisi niitä, ne toimisi erinomaisen hyvin. Se, että ne ei aina tunnu toimivan, ei johdu polkujen kapeudesta vaan tietämättömyydestä tai välinpitämättömyydestä (ja joskus väärinymmärretystä kehonkielestä niin kuin ehkä minun ja slow:n tapauksessa).

Sääntöjen noudattaminen ei tietenkään sulje pois sitä, että tilanteen ollessa sopiva voi ihan vaan kohteliaisuuttaan antaa tilaa vastaantulevalle tai ohittavalle. Ohittava voi myös kohteliaasti pyytää ohitustilaa sopivan paikan tullen, mutta ei niin, että alamäessä huudetaan ”pois alta, täältä mä tuun”.

Suurin ongelma lienee siinä, että sääntöjä ei ole kirjattu minnekään. Joskus muinoin MTBCF:llä oli heidän maastopyöräilijän sääntönsä nettisivuillaan ja periaate mm. siitä, että kohdatessa ylämäkeen polkevaa väistetään, on peruja niistä. Minusta tuo periaate on toiminut Kepussa ihan ookoosti iät ja ajat, niin talvisin kuin kesäisin viime vuosiin asti. Nyt vasta muutamien viimeisten vuosien aikana aiheesta on syntynyt edes minkäänlaista keskustelua. Kaupungille voisi tietysti ehdottaa, että lisäisivät perusväistämissäännöt omille sivuilleen, niin silloin ei tarvitsisi foorumillakaan käydä keskustelua siitä, että kenen kuuluu väistää ja ketä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tosiaan jos ne polut on niin leveitä että esim alamäessä mahtuu kaksi rinnan niin sitten toki perus väistämissäännöt toimii. Mutta jos ne on lumirännejä missä polulta poistuminen tarkoittaa hyppäämistä puolimetriseen hankeen niin sitten se ei mun mielestä ole enää niin yksioikoista.

No miten sinusta pitäisi ne tilanteet hoitaa? Minusta väistämissäännöillä (tai pitäiskö puhua väistämisetiketistä niin pitkään, kun niitä sääntöjä ei missään ole) on merkitystä kaikkein eniten juuri silloin, kun jomman kumman pitää hypätä hankeen.

Mä oon vähän eri mieltä noista väistämis”säännöistä” jos senkin puolesta että eihän kaikki voi noita tietää. Ja alamäkimies väistää mielellään laskevaa alamäkimiestä. Ja onhan se vähän järjetöntä että jos joku tunkkaa ylös mäkeä, niin ylhäältä tulevan pitäisi antaa tietä? Mutta turhapa täällä virtuaalipoluilla on jankkaa siitä että jos kaikki joustaisivat tilanteen kulloinkin vaatimalla tavalla, kaikilla olisi mukavampaa. Onneksi sentään tuolla oikeilla poluilla on mukavaa porukkaa ja harvoin narsistisia mulkkuja jotka ajattelevat vain itseään.
    edit. Narsistinen mulkku ei tarkoittanut täällä ketään

Mä oon vähän eri mieltä noista väistämis”säännöistä” jos senkin puolesta että eihän kaikki voi noita tietää. Ja alamäkimies väistää mielellään laskevaa alamäkimiestä. Ja onhan se vähän järjetöntä että jos joku tunkkaa ylös mäkeä, niin ylhäältä tulevan pitäisi antaa tietä? Mutta turhapa täällä virtuaalipoluilla on jankkaa siitä että jos kaikki joustaisivat tilanteen kulloinkin vaatimalla tavalla, kaikilla olisi mukavampaa. Onneksi sentään tuolla oikeilla poluilla on mukavaa porukkaa ja harvoin narsistisia mulkkuja jotka ajattelevat vain itseään.
    No justiinsa noin. Minä olen edelleen maantiemies, mutta ymmärrän enemmän tätä mielipidettä.

Katsoo aina tilanteen mukaan. Nopeissa kohtaamisissa tietysti jarruttavan paniikissa molemmat.

Jos maantiemies kiipeää jyrkkää rinnettä max efortilla, niin helpostikkin ajan itse vauhdilla hankeen ja väistän häntä. Jos taas tunkkaan hikipäässä jyrkkää rinnettä kävellen tai lähes kävelyvauhtia, niin taas hyppään hankeen ja väistän alamäkimiestä.

Päälisukat tai säärystimet, niin sitä hankeen hyppäämistä ei tarvitse jännittää.

Enemmän olisin huolissani koirankusettajista. Jos sakki lisääntyy tuota tahtia, niin jotain rajotuksia fillarointiin varmasti tulee.

No miten sinusta pitäisi ne tilanteet hoitaa? Minusta väistämissäännöillä (tai pitäiskö puhua väistämisetiketistä niin pitkään, kun niitä sääntöjä ei missään ole) on merkitystä kaikkein eniten juuri silloin, kun jomman kumman pitää hypätä hankeen.
    Mun mielestä santtu75 ilmaisi asian eilen hyvin postauksessa #2697.

Miten sinä esim. ylämäkeen ajavana toimit jos huomaat ettei alaspäin tuleva saa helposti väistettyä? Ajat päin?

Väistän tietenkin sitten, ja itken asiasta täällä kutsumalla muita mulkuiksi.

edit. Narsistinen mulkku ei tarkoittanut täällä ketään
    Tunkaamisesta en minä ainakaan ole puhunut mitään, mutta perusperiaatteen pitäisi olla niin, että alamäkeen ajava väistää ylämäkeen polkevaa ja siihen ei narsisimi tai mulkkuus liity millään tapaa, vaan sille on tuolla aiemminkin jo mainittu ihan perustellut järkisyyt: 1. Jos joutuu jalkautumaan alamäkeen, on matkan jatkaminen polkien käytännössä aina mahdollista, mutta jos joutuu jalkautumaan ylämäkeen polkiessa, matkan jatkaminen polkien muuttuu usein mahdottomaksi. 2. Jälkimmäisessä tilanteessa ja erityisesti talviaikaan silloin, kun polut on pehmeitä, tunkkaaminen muhjuunnuttaa polut ja kaikkien ajaminen kärsii siitä.

Mun mielestä santtu75 ilmaisi asian eilen hyvin postauksessa #2697.

Miten sinä esim. ylämäkeen ajavana toimit jos huomaat ettei alaspäin tuleva saa helposti väistettyä? Ajat päin?

Kukaan ei tietenkään ehdoin tahdoin aja ketään päin, mutta yleisillä, kaksisuuntaisilla reiteillä perusperiaate on se, että jos alamäkeen ajava ei pysty pysäyttämään pyöräänsä näkyvissä olevan polun matkalla, on tilannenopeus liian suuri.

Kuten jo tuossa aikaisemminkin olen maininnut niin kohteliaisuus ei siitä huolimatta ole kiellettyä ja itsekin hyvin usein annan omasta tahdosta tilaa alamäkeen ajaville. Perusolettama pitäisi kuitenkin olla se, että kukaan alamäkeen ajava ei oleta ylämäkeen polkevan väistävän häntä.

jos alamäkeen ajava ei pysty pysäyttämään pyöräänsä näkyvissä olevan polun matkalla, on tilannenopeus liian suuri.
    Tästä täysin samaa mieltä

Mä oon vähän eri mieltä noista väistämis”säännöistä” jos senkin puolesta että eihän kaikki voi noita tietää.
    Noniin, lähetin kaupungin palautesivun kautta alla olevan viestin. Katsotaan reagoidaanko siihen kaupungin toimesta mitenkään. Jos "säännöt" saataisiin säännöiksi, niin se olisi kaikille varsin yksiselitteistä eikä kukaan voisi perustella toimintaansa sillä, että ei voi tietää.

"Hei, kohtaamistilanteiden väistämisetiketti keskuspuiston mtb-reitillä tuntuu aiheuttavan nykyään paljon keskustelua. Olisiko reittiä esittelevälle www-sivulle mahdollista lisätä maastopyöräilijän perusetiketin mukaiset väistämisohjeet: 1. ohittava väistää ohitettavaa ja 2. alamäkeen ajava antaa tilaa ylämäkeen polkevalle? Nykyään erityisesti joidenkin sähköpyörän tai alamäkipainotteisen maastopyörän kanssa siellä pyöräilevien henkilöiden mielipiteet ja toimintatavat tuntuu olevan totutuista käyttäytymissäännöistä poikkeavia, mikä pahimmillaan saattaa aiheuttaa vaaratilanteita. Ystävällisin terveisin, Mikko Sten

Ps. Reitin käyttökielto talviaikaan pitäisi muuttaa esimerkiksi muotoon: kaupungin toimesta reittiä ei hoideta xxxx-välisenä aikana ja tuona aikana laduiksi merkityillä reitin osuuksilla pyöräileminen on kielletty."

Sääntöjen mukaan sitten mennään. Kandee muistaa, että pyöräily mtb reitillä on sallittua vain maastopyörällä

https://www.hel.fi/fi/kulttuuri-ja-v...stopyorareitti

^^ Kansalaisen aktiivisuus aiheutti sen että kaupunki joutui käyttämään toiset 250 000€ kylttien uusimiseen?

Useimmissa maastopyöräohjeissa meillä ja maailmalla mainitaan se että ylös mäkeä nousevaa väistetään. Paitsi ehkä bike parkissa.

^^ Joo pitää koittaa muistaa tuo Joskin cx:llä väärinpyöräilemällä todennäköisimmin aiheuttaa vaaratilanteita vain itselleen.

^ No jos sen ohjeistuksen saisi edes sinne nettisivulle. Katotaan sitten, että tehoaako se ja jos ei, niin aletaan vasta sitten vaatimaan säännöistä muistuttavia kylttejä joka alamäkeen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •