HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 165

Aihe: Toni&Toni pyöräkauppa Helsinkiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Olen päässyt kokeilemaan myös takuuasioiden hoitoa Toneilla. On heittämällä 6/5-tasoa. Heiltä kun ostaa, ensiluokkainen tuki on taattu ilman minkäänlaisia mukinoita.
    Kyllä. Exploron Di2:set kun pimeni, vein Asetoneille, kohta soitto takaisin että vaihdettiin akku ja taas toimii, hain pyörän ja samantien takaisin ajoon. Ei maksanut mitään. Akku itsessään tietysti meni Shimanon 2v takuuseen, mutta kai joku kauppias olisi saattanut hinnoittella asiakkaalle diagnoosiin ja akunvaihtoon käytetyn työajan.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

+1 Täydet pisteet täältäkin palvelusta ja huollon laadusta.

Tilasin ekaa kertaa kyseisestä kaupasta tavaraa ke illalla. Tänään päivällä oli wattikampi himassa ja pääsin heti testaamaan. Peukku ylös.

Ihan jees. Sain Toneilta Dt:n vaparin rungon suoraan hyllystä. 30e halvemmalla kuin Saksasta.

Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla

Toneilta saa aina hyvää palvelua, myös tänään DT:n varaosien kanssa. Kaupungin paras kivijalka. Käyn jatkossakin ja maksan kiltisti palvelusta ja laadusta.
    Roots, bloody roots

K.Kuronen Guest
    Toni&Toni toimitti jarrulevyt, eikä hintakaan ollut paha. Lisäpisteitä siitä, että taivuttelulle ehkä aremmat levyt (SM-RT800) olivat sopivan kokoisessa tukevassa pahvilaatikossa.

Ajattelin suosia suomalaista näin "älä osta mitään päivänä" ja tilasin kiekot Toneilta. 7min tilauksesta tuli lähetysilmoitus. Nopeaa palvelua. Ei voi moittia.

Kiva homma että tarvittava osa löytyy hyllystä ja on seuraavana päivänä noudettavissa pakettiautomaatista. Tuotteen hinta ihan riittävän lähellä kansainvälistä tasoa ja postikulutkin alle saksan standardin.
    Ei tarvi miettiä minkä maalaista suosii, mutta mielellään tietty sponssaa liikettä, jossa voi myös käydä fyysisesti.

Näyttää sama vaivaavan tätäkin kuin montaa muuta kotimaista joilla kivijalka ja verkkokauppa. Lähetys kyllä pakataan nopeasti, mutta se makaa sitten odottelemassa kuljetukseen pääsyä pitkään eli näennäisen nopeaa. Tietääpähän ettei kiireeseen toimi tämäkään, kun ei moni muukaan kotimainen...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Näyttää sama vaivaavan tätäkin kuin montaa muuta kotimaista joilla kivijalka ja verkkokauppa. Lähetys kyllä pakataan nopeasti, mutta se makaa sitten odottelemassa kuljetukseen pääsyä pitkään eli näennäisen nopeaa. Tietääpähän ettei kiireeseen toimi tämäkään, kun ei moni muukaan kotimainen...
    Monta päivää jouduit odottamaan? Nettisivuilla mainitaan seuraavaa ja tuo on aika normaali klausaali kaikissa verkkokaupoissa:

Tuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Tilaukset pyritään postittamaan viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Monta päivää jouduit odottamaan? Nettisivuilla mainitaan seuraavaa ja tuo on aika normaali klausaali kaikissa verkkokaupoissa:

Tuotteiden toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Tilaukset pyritään postittamaan viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä.
    Niin sieltä tulee toki ilmoitus tunti tilauksesta että tilaus lähetetty, mutta oikeasti ei ole vaan se odottaa että pääsisi postille. Odotan tuon tarkoittavan juuri sitä.

Ei tässä vielä nyt ihan paria päivää ole mennyt eikä sillä mitään väliä, kun ei mikään kiirus ole. Kunhan nyt totesin näitä kotimaisia "verkkokauppoja" vaivaavan asian.

Ei ne likikään kaikki ulkomaalaisetkaan lähetä pakettia välittömästi, mikäli et siitä extraa maksa.

Suomesta olen itse saanut useammin lähetyksen välittömästi. Toneiltakin.

Mitä suurempi kauppa, sitä useamman kerran posti noutaa lähetykset. Vasta kun paketteja lähtee satoja päivässä, voidaan miettiä useampaa noutoa. Eli, posti noutaa päivän päätteeksi sovittuun aikaan TAI pienemmät putiikit jopa kiikuttaa itse kotimatkalla.

Jos tilaat nettikaupasta juuri kun nouto on käynyt, lähtee se vasta seuraavan päivän kuormassa. Ei missään nettikaupassa paketti oikeasti ole postin rattailla 5 min tilauksen jälkeen.

Ei mutta jos samana päivänä edes lähtisi. Ei näillä kotimaisilla ole mitään muuta etua kuin se, että voisi saada nopeasti. Jos pelkkä paketin lähtö kestää 2-3pv kun tilaus tehty virka-aikaan niin se etu on jo menetetty. Paikalliset kivijalat alkaa olla niin sutta ja sekundaa, että postin kautta hommattava kaikki.

Bikeshop taitaa luvata tuon. Kokemusta ei ole.

Osuitko lakkoon tilauksessa? Yksi muualta tilaamani paketti viivästyi tuon takia neljällä päivällä.
    Roots, bloody roots

Eli nyt on siis postilakon aikana tilattu tavaraa ja ei saatu niitä seuraavalle päivälle, niin se on kaupan vika, kun paketti jäi postiin seisomaan..

Ei ole tilattu lakon aikana. Ei kannata repiä ajohousuja. Ei tässä kukaan ole ketään syyttänyt mistään. Ilmeisesti kaupan fanipojat ei nyt kestäneet kun ei ollut pelkkää kehua.

Kuten sanoin tämä vaivaa monia kotimaisia kauppoja ja syy on selitetty tuossa ylempänä. Paketti seisoo siellä kaupassa, ei postissa.

Ei ole tilattu lakon aikana. Ei kannata repiä ajohousuja. Ei tässä kukaan ole ketään syyttänyt mistään. Ilmeisesti kaupan fanipojat ei nyt kestäneet kun ei ollut pelkkää kehua.

Kuten sanoin tämä vaivaa monia kotimaisia kauppoja ja syy on selitetty tuossa ylempänä. Paketti seisoo siellä kaupassa, ei postissa.
    No voitko avata tapausta sen verran, että miten kauan siinä kesti ja menikö toimitus kuitenkin toimituslupauksen piiriin? Jos meni jotenkin pahasti yli, niin voin viedä pojille terveiset, että skarppaavat vähän. Eiköhän siellä osata ottaa kritiikkiäkin vastaan.

Katotaan nyt milloin se tulee. Pojathan paketoi kyllä sen tilauksen nopeaa, mutta Postin nouto jne. Kuten sanoin tämä vaivaa monia kotimaisia nettikauppoja, kun ei voi oikein tietää ja ennakoida minä päivinä sieltä ne paketit oikeasti lähtee.

Itse osakkaana yrityksessä millä kaupan lisäksi verkkokauppa (jonka volyymi +500 lähetystä/kk) joka voisi hyvin vertautua tuollaiseen kotimaiseen pyöräliikkeen verkkokauppaan (alamme siis ihan toinen).
    Meillä itsellä kuljetusvaihtoehdot Matkahuolto sekä posti (painottuen matkahuoltoon noin 75%:sti).
    Itse olen ollut osaltani mukana noissa kuljetusten neuvottelemisissa niin Matkahuollon kuin Postinkin kanssa.

Meillä oma tavoite että ennen klo 12:sta (Ma-Pe) tullut tilaus lähtisi samana päivänä ja aina viimeistään seuraavana arkipäivänä (siis sillä oletuksella että kaikki tilauksen tuotteet ovat varastossa).
    Mutta esimerkiksi Maanantait saattavat olla välillä haastavia kun lähetyksessä on kaikki viikonlopun tilaukset (ja tarkoitus on tehdä pakkaukset tilausten saapumisjärjestyksessä) ja joskus jos tilauksia on paljon, niin henkilökunta ei hyvästä yrityksestä huolimatta ehdi Maanantai aamupäivän tilauksia pakata/lähettää Maanantain lähetykseen.

Meillä käydään paikanpäällä lähetykset noutamassa 5krt/viikko niin Matkahuollon kuin postinkin toimesta (pienemmillä volyymeillä nouto voidaan sopia vaikka 2-3krt/viikko, koska hakukertojen määrä sitten vaikuttaa kustannuksiin, tosin ainakaan meidän volyymeillä tuo hakukesrtojen kustannus ei ole enään merkittävällä tasolla).
    Mutta yksia asia mihin meidänkään volyymeillä toimiva yritys ei kauheasti voi vaikuttaa on tuo noudon ajankohta vaan se riippuu kuljetusreittien aikataulusta, meillä Posti käy päivittän klo 14-16 välillä ja Matkahuolto klo 17:00-18:30 välillä (liike menee klo 18 kiinni, mutta meillä varastotila mihin kuljetusliikkeellä pääsy), mutta tuo meille hyvä Matkahuollon käyntiaika selittyy paljolti sillä että olemme heidän reitin viimeisimpiä pisteitä josta matka jatkuukin sitten melkein suoraan Matkahuollon rahtipisteeseen.

Eli tuo ehtiikö saman päivän tilaus jollain verkkokaupalla saman päivän lähetykseen vaiko ei, riippuu paljon tuosta kuljetusliikkeen jako/nouto aikataulusta kyseisellä toimialueella ja tuohon ei isoimman osan kotimaisista pyöräliikkeistä volyymit riitä että voi aikatauluun vaikuttaa.
    Vain isoimmat verkkokauppa toimijat saavat "oman noudon" haluamaansa aikaan.
    Tosin osaassa isommista kaupungeista joillain alueilla missä paljon vakituisia rahti nouto/vientikohteita, voi olla kaksikin jako/haku ajankohtaa (aamu/aamupäivä, taikka iltapäivä) joista toimija voi valita itselleen mieluisemman, taikka joissan tapauksissa ehkä jopa molemmat jos katsoo olevan kannattavaa ja volyymi sillä tasolla.

Steve Baggy ilmoittele toki tänne sit tarkka tilausaika ja toimitusaika, kun paketti on toimitettu noutopaikkaan tai kotio. Voidaan sit yhdessä pohtia oliko kohtuuttoman pitkä toimitusaika. Itse olen ollut aina tyytyväinen jos tilauksesta seuraavana arkipäivänä paketti liikahtaa eteenpäin. Nopeampi liikkeellelähtö on positiivinen yllätys.

Mutta ei tyypillinen toimitus Saksasta ole ainakaan viimesen 10 vuoden aikana kestänyt kuin 2-3 päivää pidempään verrattuna Suomesta toimitus. Molemmissa tapauksissa tavaran lojuminen terminaaleissa vie eniten aikaa, etäisyydet ei ole suurin hidaste.

Ei näillä kotimaisilla ole mitään muuta etua kuin se, että voisi saada nopeasti. Jos pelkkä paketin lähtö kestää 2-3pv kun tilaus tehty virka-aikaan niin se etu on jo menetetty.
    Täysin samaa mieltä. Muutamasta Helsingin ja Turun kivijalasta on saanut salamannopeaa palvelua nettikaupan kautta tilatessa, mutta oon tainnut joka keississä laittaa ensin viestiä jotta onnistuuko nopea reagointi miten nopeaan. Näistä olen sittemmin käynyt paikan päältäkin shoppaamassa pyöriä, kypäriä, ajokenkiä yms koska asiakastyytyväisyys.

Olen nyt toimittanut matkahuollon kautta tavaraa pari vuotta, ja ei ole mitenkään harvinaista, että ensimmäinen seurantatieto tulee vasta seuraavana päivänä, ellei sitten jää odottelemaan vuoroaan tiskille.
    Ärrällä voi käydä niin, että eivät rekisteröi ollenkaan, vaan vasta kuorman ollessa terminaalissa. Aika monella isommalla tekijällä tavarat on kuljetusliikkeen varastossa, ja muutamalta tukkurilta paketti voi olla iltapäivällä perillä kun on aamulla tilannu

Se nyt kai on yksi ja sama, minä ajanhetkenä se tavara lähtee liikkeelle, vaan että se saapuu perille arvioituna ajankohtana. Edellinen nettitilaukseni (koiranruokaa) oli jo verkkokaupan toimitustavan valintaruudulla ilmaistu tyyliin "1-3 arkipäivää kotiovelle". Se ei lähtenyt liikkeelle heti tilauspäivänä, vaikka oli ilmoituksen mukaan keräilty, mutta saapui kotiovelle ilmoitetussa aikaikkunassa. Rahdinkuljettajana Matkahuolto.

Jos on hermo kireällä ja tavara pitää saada hetiheti, niin sitten kannattaa hakea itse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Se nyt kai on yksi ja sama, minä ajanhetkenä se tavara lähtee liikkeelle, vaan että se saapuu perille arvioituna ajankohtana. Edellinen nettitilaukseni (koiranruokaa) oli jo verkkokaupan toimitustavan valintaruudulla ilmaistu tyyliin "1-3 arkipäivää kotiovelle". Se ei lähtenyt liikkeelle heti tilauspäivänä, vaikka oli ilmoituksen mukaan keräilty, mutta saapui kotiovelle ilmoitetussa aikaikkunassa. Rahdinkuljettajana Matkahuolto.

Jos on hermo kireällä ja tavara pitää saada hetiheti, niin sitten kannattaa hakea itse.
    Menee "vähän" ohi aiheen, mutta koiranruokatukun kautta tulee laadukasta ruokaa nopeasti ja melko edullisesti. Koiranruokakauppojen Toni&Toni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti

Toisaalta, tuo että tilaus lähtee kaupasta ensimmäisenä mahdollisena ajankohtana (riippuu siis kuljetussopimuksista/aikatauluista) on se ainoa asia mihin kauppa itsessään pystyy vaikuttamaan, sen jälkeen heidän "osuutensa" on ohi.

Tänään paketti viety matkahuollon terminaaliin tiskille kello 11:15 ja ainakaan vielä kello 16:45 ei näy muuta kuin että odotetaan 10:20 tehtyä lähetystä.

Matkahuolto on vähän tommoinen. Posti on parempi. Silti ne sun paketit sieltä matkahuollosta on tulleet kyllä vikkelään.

19:13 mennyt käsittelyyn, eli 10h toimituksesta. Mutta noudettavissa seuraavana päivänä kello 11:02.
    Postin kanssa mulla oli välillä melkoisia ongelmia, ja kirjeet oli ihan katastrofi. Aika paljon nastoja katosi matkalla ja ennätys taisi olla 19pv postituksesta.

Saisko vielä päivityksen montako päivää meni toimituksessa? Tietää muutkin varautua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •