ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 17 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 15 16 17 18 19 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 481 - 510 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #481
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Pitää olla oikeat varusteteet talvella!

    Minä laitoin perjantaina lumikengät kelville jalkaan. Metsässä niitä ei tarvinnut, mutta Paloheinän golf kentän viereisellä kelvillä oli täysin mahdotonta kävellä ilman.


  2. #482
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.932
    Oikeasti sääliksi käy jalankulkijoita noilla peilijäillä.

  3. #483
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    "Jalkakäytävien kunnossapito voitaisiin hoitaa paremmin"

    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010199632.html

    Hyvä mielipidekirjoitus kunnossapidosta.

    Tänään ainakin täällä Vantaalla taitaa olla edellis päiviä pahempi keli. Jäätä ei näe, satanut lumi ei ole "liimautunut" jäähän ja nastakengillä kävellessä nasta ei ulotu lumen läpi jäähän.

  4. #484
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Naurettavassa kunnossa. Varmaan itkettäisi, ellei naurattaisi.

    Espoossa on löydetty kadoksissa ollut suolapurkki, Länärin ja Kehäykkösen reunakelvit suolattu. Hyi, vältelkää tekin.


  5. #485
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Ice spikerit ja maasturi tosiaan lähes pakollinen varuste nyt jäätymisen jälkeen. Aika hazardia olisi ajaa reippaammin esim kehä3 kapeilla nastarenkailla.

    Kelveillä käveleminen paikoittain oikeasti vaarallista ilman nastoja. Tuolla kun liukastuu, niin valuu kuin tubeleslitku takaa tulevan linja-auton alle.

  6. #486
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Ei hätää

    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010199769.html

    "Helsinki parantaa pyöräväylien talvikunnossapitoa"

    Jep.
    En ehkä sittenkään löisi vetoa tuon puolesta.

  7. #487
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Ei hätää

    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010199769.html

    "Helsinki parantaa pyöräväylien talvikunnossapitoa"

    Jep.
    En ehkä sittenkään löisi vetoa tuon puolesta.
    Niin. Tuon muistan lukeneeni jostain aiemminkin. Eli suolattuja reittejä lisätään pikkuhiljaa. Eikös tuo nyt sitä tarkoita?

    "Kaupunki parantaa pyöräväylien talvikunnossapitoa ottamalla pyöräliikenteen pääreittejä osaksi tehostetun talvihoidon verkostoa"

  8. #488
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin. Eli suolattuja reittejä lisätään pikkuhiljaa. Eikös tuo nyt sitä tarkoita?

    Ei.
    Koska kunnossapito on saanut paljon kritiikkiä niin jotain piti luvata, mitään todellista parannusta tuskin tulee.
    Talven -22 (?) jäähelvetinkin jälkeen tuli kunnolla negatiivista palautetta mutta muuttuiko mikään?
    Tämän foorumin jäsenet ovat (mutu) keskimääräistä parempi jalkaisin ja pärjäävät jotenkin kelissä kuin kelissä mutta sääliksi käy vanhempia heikkojalkaisi ihmisiä.

  9. #489
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    Lainaus mielipidekirjoituksen kommenteista

    "Pyöräilyn pääväylillä (105 km) tehdään suunnitelmissa talvihoitoa kahdella metodilla: harjasuolauksella ja tehostetulla aurauksella. Miksi jutussa mainittiin vain jälkimmäinen? Myös harjasuolauksen laatua kai yritetään parantaa?

    Henni Ahvenlampi
    toiminnanjohtaja
    Helsingin seudun pyöräilijät ry (Hepo)"

  10. #490
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Harjasuolauksen laatu paranisi sillä, että jätetään kohta "suolaus" tekemättä.


  11. #491
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Niin. Tuossa kommentissa selviää hyvin HePon kanta. Suolausta vaan enemmän.

  12. #492
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Minunkin täytyy hieman vetää Vantaan tienpidon kehujani takaisin. Viime viikolla olisi ollut hyvä tilaisuus aurata pehmennyttä sohjoa, mutta asuinkaduille ei tehty mitään. En ole pariin viikkoon uskaltanut tai viitsinyt lähteä kotinurkkia kauemmaksi tarkastelemaan tilannetta. Lähiteiden varsille oli tehty jotain, ja moottoritien alikululle vievä väylä oli aurattu, mutta vain toiselta puolen siltaa. Kotinurkilla on onneksi sen verran vähäliikenteisiä "auto"teitä, että pakolliset kauppareissut hoituvat pääosin kesäkeliväyliä pitkin. Vain kodin lähellä on muutama sata metriä luistelurataa tai perunapeltoa.

  13. #493
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ice spikerit ja maasturi tosiaan lähes pakollinen varuste nyt jäätymisen jälkeen. Aika hazardia olisi ajaa reippaammin esim kehä3 kapeilla nastarenkailla.

    Kelveillä käveleminen paikoittain oikeasti vaarallista ilman nastoja. Tuolla kun liukastuu, niin valuu kuin tubeleslitku takaa tulevan linja-auton alle.
    Kyllä noilla kapeammillakin renkailla pärjää mutta nyt tuli sitten lumikerros piilottamaan noita uria. Epämukavaa ja hidasta tuo epätasaisuus kyllä on.

  14. #494
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Paikka paikoin ovat kyllä varsin ihanassa kunnossa. Kunhan välttelee tehohoidettuja suolakylpybaanoja.

    Memento mori

  15. #495
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Espoossakin oli ennen tuollaista kaunista, nykyään kun väylät on ranskalaisen Destian hoidossa (?) on taso romahtanut.

  16. #496
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.412
    "Viikoiksi Helsingin jalkakäytäville jämähtänyt jääkenttä olisi voitu välttää – Professori näyttää mallia"

    https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010208416.html

    ”Eikö kannattaisi myöntää, että siitä, mikä oli aiemmin poikkeuksellista on tullut nyt normaalia”, hän kysyy.

    "KAUPUNKIEN talvikunnossapidossa on keskitytty lumeen ikään kuin talvet jatkuisivat samanlaisina kuin isovaarin aikaan."

  17. #497
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Niin on noita kelvejä nytkin mitkä on täysin priimaa ja kuivaa. On vaan aurattu loskat pois plussa kelien aikaan.

  18. #498
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.736
    Täysin priimaa oli tänään kelvit.

  19. #499
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Täysin priimaa oli tänään kelvit.
    Kaikkiko?


  20. #500
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.736
    Omalla työmatkalla

  21. #501
    Liittynyt
    01/2024
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    9
    Tänään oli taas -14 tjsp ja Ramsaynranta, Pikkuniementie ja Kuusisaarentie märkänä jostain litkusta. Jännästi lätäköissä oli sateenkaaren värejä.
    Piti palata johonkin perinteiseen ketjuöljyyn, uudet rex arcticilla käsitellyt ketjut oli saman tien ruosteessa.

  22. #502
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    ^samoin oli Lauttasaaren silta heponamikurassa, vaikka pakkasta kymmenisen. Vieressä autokaistat kivan kuivat.

  23. #503
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Taitaa ainoat tasaiset väylät Espoossa olla ne suolatut

  24. #504
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.736
    Pakko laittaa tähän tämmöinen kuvapari. Vaimo joutuu ajamaan talvella uuttaa baanaa pitkin töihin, ei koko matkaa mutta kumminkin. Työmatka suunnilleen 7km suunta. Mä ajan 10-11km suuntaa, suolaamatonta kelviä. Ei jää epäselväksi kummalla ajetaan baanaa….



    Sent from my iPad using Tapatalk

  25. #505
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.106
    Jos on mahkuja, niin kannattaa molemmissa päissä huuhtasta vaikka ihan lämpimällä vedellä fillari. Ennen ajelin itsekkin pohjoisbaanaa pitkin töihin, niin pikku huuhtasulla pysy yllättävän paljon siistimpänän koneet.

  26. #506
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.736
    Niin, mun mielestä kelvit pitäisi olla semmoisessa kunnossa että jokaisen ajokerran jälkeen ei pitäisi joutua pesemään. Se on aika epäkäytännöllistä ja veden tuhlausta. Eikä toi mössö mitä tuonne levitetään ole sekään vältämättä luonnolle ystävällistä.

  27. #507
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Tältä näyttää pyörä, kun on Larun siltaa, baanaa ja radan vartta ajanut parina päivänä eikä ole muistanut huuhdella sitä sen jälkeen. Ihan hirveetä skeidaa toi suolaliuoksen käyttö. On tullut toimiston pyöräkellarissa parkkeerattua pyörä aina samaan paikkaan ja siinä on tollanen valurautainen kaivon kansi alla. Saa nähä onko siitä enää mitään jäljellä talven jälkeen, kun pyörän sulamisvesien suola tuhoaa sen.

  28. #508
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Aika rajusti ottaa kansi ruostetta!

  29. #509
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Pakko laittaa tähän kuva omista ketjuista. Reilun viikon ajettu duunimatkaa ilman suolaa ja keskuspuistoa.


  30. #510
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Niin, mun mielestä kelvit pitäisi olla semmoisessa kunnossa että jokaisen ajokerran jälkeen ei pitäisi joutua pesemään. Se on aika epäkäytännöllistä ja veden tuhlausta. Eikä toi mössö mitä tuonne levitetään ole sekään vältämättä luonnolle ystävällistä.
    Tuo on aivan naurettavaa touhua. -20c pakkasta ja pitäisi alkaa pyörän pesuun. Onneksi suolaus ei vielä yllä omalle työmatkalleni.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •