GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 16 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 815

Aihe: Pääkaupunkiseudun pyöräteiden kunto

  1. #451
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Onkohan Kaisaniemessä radan varressa välillä Ravintola Kaisaniemi ja Linnunlaulun nousu joku suolaton kokeilu käynnissä? Oli nimittäin aivan helmi se lyhyt pätkä. Lähempänä asemaa oli suolamuhjua, mutta tuossa oli kauniin valkoinen ja tasainen väylä. Baana on edelleen ihan syvältä, kun tungetaan suolaliuosta koko ajan. Kun keli lauhtuu, niin on koko ajan märkä.

  2. #452
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    Helsingin kaupunki pystyy pitämään baanat joltisenkin kunnossa, mutta jos baanalta joutuu poistumaan, alkavat ongelmat yleensä siinä vaiheessa. Oma työmatkani kulkee Itäväylän kautta Pasilaan. Baanaksi muutettu Kulosaaren puistotie, joka on nopein reitti Kulosaaren läpi, on ollut koko talven aivan hirvittävässä kunnossa ja puhtaanapito on jätetty lähinnä luonnon armoille. Kulosaaren silta ja Kalasataman pätkä nuollaan viimeistäkin murusta myöten ja siihen vielä suolaliuokset päälle, mutta helvetti repeä heti käännyttäessä Vallilan ja Pasilan suuntaan. Lautatarhankatu on kokemusperäisesti yleensä viimeisenä aurattava. Lautatarhankadun mäki Sörnäisten rantatieltä Hämeentielle on vaatinut jo pariinkin otteeseen pyörän hetkellistä taluttamista, koska lumet on aurattu ajoradalta klv:lle. Hämeentien ylittäminen ja siirtyminen Teollisuuskadulle vaatii sekin omat kommervenkkinsa, mutta on sentään onnistunut ilman hengen tai terveyden menettämistä. Teollisuuskatu on oma lukunsa. Se on paikoin hoidettu, mutta paikoin hengenvaarallinen. Sturenkadun alitus Teollisuuskatua pitkin on onnistunut hetkittäin vain taluttamalla. Lisäksi ohiajavat autot roiskuttavat kurat klv:llä liikkujien päälle. Ne, jotka paikan tietävät, tietävät, että se on erittäin kapea ja lumisateiden jälkeen katua ei yleensä ole aurattu pariin kolmeen päivään monen sadan metrin matkalta. Ikään kuin tuo pätkä ei kuuluisi kenenkään vastuulle. Pasila Triplan ympäristössä on lukunsa erikseen ja siitä tuskin kannattaa tässä enempää avautua. Ongelmakohdat tietää jokainen, joka siellä liikkuu millä tahansa kulkumuodolla.

  3. #453
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.098
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Helsingin kaupunki pystyy pitämään baanat joltisenkin kunnossa, mutta jos baanalta joutuu poistumaan, alkavat ongelmat yleensä siinä vaiheessa. Oma työmatkani kulkee Itäväylän kautta Pasilaan. Baanaksi muutettu Kulosaaren puistotie, joka on nopein reitti Kulosaaren läpi, on ollut koko talven aivan hirvittävässä kunnossa ja puhtaanapito on jätetty lähinnä luonnon armoille. Kulosaaren silta ja Kalasataman pätkä nuollaan viimeistäkin murusta myöten ja siihen vielä suolaliuokset päälle, mutta helvetti repeä heti käännyttäessä Vallilan ja Pasilan suuntaan. Lautatarhankatu on kokemusperäisesti yleensä viimeisenä aurattava. Lautatarhankadun mäki Sörnäisten rantatieltä Hämeentielle on vaatinut jo pariinkin otteeseen pyörän hetkellistä taluttamista, koska lumet on aurattu ajoradalta klv:lle. Hämeentien ylittäminen ja siirtyminen Teollisuuskadulle vaatii sekin omat kommervenkkinsa, mutta on sentään onnistunut ilman hengen tai terveyden menettämistä. Teollisuuskatu on oma lukunsa. Se on paikoin hoidettu, mutta paikoin hengenvaarallinen. Sturenkadun alitus Teollisuuskatua pitkin on onnistunut hetkittäin vain taluttamalla. Lisäksi ohiajavat autot roiskuttavat kurat klv:llä liikkujien päälle. Ne, jotka paikan tietävät, tietävät, että se on erittäin kapea ja lumisateiden jälkeen katua ei yleensä ole aurattu pariin kolmeen päivään monen sadan metrin matkalta. Ikään kuin tuo pätkä ei kuuluisi kenenkään vastuulle. Pasila Triplan ympäristössä on lukunsa erikseen ja siitä tuskin kannattaa tässä enempää avautua. Ongelmakohdat tietää jokainen, joka siellä liikkuu millä tahansa kulkumuodolla.
    Itse en enää tänä talvena aja Lautatarhankatua vaan joko Pääskylänkatua tai Vilhonvuorenkatua. Teollisuuskatu on kyllä mielenkiintoinen, sen kai pitäisi olla näitä ykkösprioriteetin reittejä, mutta ilmeisesti siinä on monta toimijaa/toimijattamatonta, kun se on osittain uskomattomassa kuosissa. Plussapyörällä tuo menee kaikissa keleissä ok, joillain ohutrenkaisella voi olla aika tuskaista.

  4. #454
    Rikollisen paskassa kunnossa, tapon yritys noi tiet.

  5. #455
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    ^Samaa mieltä

  6. #456
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Keskuspuiston pääkelvi oli aamulla asiallisessa kunnossa, mutta jo päivän aikana ehti sulaa läpi monin paikoin. Ajokamat taas ryönässä, kun rapa roiskui. Äkkiä menee näillä säillä.
    Roots, bloody roots

  7. #457
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.439
    ISP:llä pysyi pystyssä, muuten ei noille iljanteille uskaltaisi lähteä. Jalankulkijat leikkii pingviinikävelyä, paitsi yksi suunnistaja jolla arvatenkin nastat.

  8. #458
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.725
    Aika nopeeta pätkää kun kaikki on peilijäässä

  9. #459
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    54
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ISP:llä pysyi pystyssä, muuten ei noille iljanteille uskaltaisi lähteä. Jalankulkijat leikkii pingviinikävelyä, paitsi yksi suunnistaja jolla arvatenkin nastat.
    Sairasta touhua, toteaisi Sirkka Mäkinen näistä keleistä.

    En tiedä olinko havaitsemasi suunnistaja, mutta painelin Helsingistä Espooseen ilman nastoja eilen illalla. Tänä aamuna toiseen suuntaan nastat jalassa, mutta onnistuin silti heittämään lipat. Onneksi jalankulkijana kaatuminen on keskimäärin mukavampaa kuin pyörällä, eikä nytkään käynyt mitään.

  10. #460
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Tsiisus. Mä en vaan pysty olemaan hepo ryhmässä facessa. Savu nousee korvista näiden hipstereiden kanssa, jotka haluavat ajaa gp4000lla läpi talven.

    Kepusta kuvaa huikeasta talvibaanasta, missä kova jää vain karhennettu ja levitetty sepeli pintaan. Mutku suolalla tuostakin saisi kaikkien ajettavaa superbaanaa!

  11. #461
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tsiisus. Mä en vaan pysty olemaan hepo ryhmässä facessa. Savu nousee korvista näiden hipstereiden kanssa, jotka haluavat ajaa gp4000lla läpi talven.

    Kepusta kuvaa huikeasta talvibaanasta, missä kova jää vain karhennettu ja levitetty sepeli pintaan. Mutku suolalla tuostakin saisi kaikkien ajettavaa superbaanaa!
    Ööh? En kyllä huomannut yhtään suolaa tuonne kaipaavaa kommenttia julkaisussa


  12. #462
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    No ei tietty tuonne, mutta porukka oikeasti tykkää kelvien suolauksesta. Peli on kyllä menetetty jos ja kun HePon porukka saa päätöksiä tehdä.

  13. #463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ööh? En kyllä huomannut yhtään suolaa tuonne kaipaavaa kommenttia julkaisussa

    Sama. Oikeastaan päinvastoin, kommentoitiin lähinnä että suolalla saisi tuonkin pilalle.

  14. #464
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    669
    Sama havainto. Toki sieltä löytyi joku, jonka mielestä kesägumeksilla on hyvä ajella talvella... Varsinkin aloittelevalle, mahdollisesti vähemmän taitavalle ajajalle mielestäni hiton huono neuvo.

  15. #465
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.277
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Savu nousee korvista näiden hipstereiden kanssa..
    Mun mielestä Hepofacessa ne, joiden mielestä suolaus on hyvä juttu, on kyllä lähinnä ihan kaikkea muuta kuin hipstereitä.

    T. Yks hipsteri, joka varsin säännöllisesti kommentoi siellä suolausta vastaan

    Kiinnostelisi kyllä, että mikä on Hepoface-otannalla suolaus jees vs suolaus no -kannatus. Facessa on se äänestyspulikka, mutta en ole (vielä) kehdannut sellaista laittaa pystyyn.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #466
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.285
    Jep. Jotenkin tuntuu, että tuolla päättävässä asemassa olevat/olleet puolustavat nyt suolausta hamaan loppuun asti, vaikka se on selvästi väärä valinta Helsinkiin.

    Mä jollain tapaa ymmärtää ydinkeskustan suolaamisen, mutta baanat tulisi hoitaa normaalein keinoin.

  17. #467
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    Suolaus toimii, jos sillä haetaan jäiden sulattamista.

    Helsinki sulattaa suolalla lumia, joka taas on juuri se väärä tapa teiden kunnossapitämiseen. Lopputuloksena ei ole kuin kuraa ja vaarallisia polanteita tienpinnan jäätyessä uudelleen.

  18. #468
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    587
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Suolaus toimii, jos sillä haetaan jäiden sulattamista.

    Helsinki sulattaa suolalla lumia, joka taas on juuri se väärä tapa teiden kunnossapitämiseen. Lopputuloksena ei ole kuin kuraa ja vaarallisia polanteita tienpinnan jäätyessä uudelleen.
    Hyvin sanottu. Harjasuolauksesta katoaa vähäkin järki, kun siitä otetaan vain suolaus käyttöön ja unohdetaan hitaampi (=kalliimpi?) harjaus.

    Pääkaupunkiseudun kelvien ja pikkukatujen kunto sössittiin tuossa pari viikkoa sitten, kun lumen annettiin tamppautua kulkijoiden alla. Missään ei näkynyt auraajia silloin, kun vielä jotain olisi irronnut. Ei se myräkkä ollut mikään tolkuton, säästävätköhän uuden budjettivuoden määrärahoja?

  19. #469
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Hyvin sanottu. Harjasuolauksesta katoaa vähäkin järki, kun siitä otetaan vain suolaus käyttöön ja unohdetaan hitaampi (=kalliimpi?) harjaus.

    Pääkaupunkiseudun kelvien ja pikkukatujen kunto sössittiin tuossa pari viikkoa sitten, kun lumen annettiin tamppautua kulkijoiden alla. Missään ei näkynyt auraajia silloin, kun vielä jotain olisi irronnut. Ei se myräkkä ollut mikään tolkuton, säästävätköhän uuden budjettivuoden määrärahoja?
    Ei sen annettu tamppaantua, vaan sitä ei pystytty auraamaan ajoissa. Kyllä ne yötä myöden tuolla niiden myräköiden jälkeen lumikolilla ajeli.

    Mutta hirveessä kunnossa ne monessa paikassa on, ei siitä ole epäselvyyttä.

  20. #470
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Suolaus toimii, jos sillä haetaan jäiden sulattamista.
    Aika samoilla linjoilla.
    Kaiken a ja o on kunnollinen ja oikea aikainen auraus. Joskus kumminkin jäätyminen tapahtuu niin siinä tapauksessa voisi käyttää suola ja kun se on tehonnut aurataan/harjataan se mössö pois + sepeli tarvittaessa.

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...9492#gs.4f6nrk

    "Suomalaiset liukastelevat yli miljardilla vuodessa – laskusta pöyristynyt lääkäri haluaa nastakengistä lain"

    Lääkäri haluaa kaikille nastakengät, itse lähtisin ratkaisemaan ongelmaa sieltä juurisyystä eli heikosta liukkauden torjunnasta.

    Nyt kun terveydenhoitokulut menevät SOTE:n rahoista ja kunnossapidon kuntien rahoista niin minkälaiset intressit kunnilla on parantaa talvikunnossapitoa?

  21. #471
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ei sen annettu tamppaantua, vaan sitä ei pystytty auraamaan ajoissa. Kyllä ne yötä myöden tuolla niiden myräköiden jälkeen lumikolilla ajeli.

    Mutta hirveessä kunnossa ne monessa paikassa on, ei siitä ole epäselvyyttä.
    Hiukan eri mieltä. Eipä näkynyt Tikkurilan alueella tai muuallakaan auroja kun lumimössö plussa kelin vuoksi pehmeää. Jossain oli sepeliä levitetty näön vuoksi.
    Jos se mössö olisi aurattu pois ja kohdat mistä ei ehditty olisi karhennettu myöhemmin niin jalkakäytävät olisivat nyt jäättömät.
    Epäilen että sopimuksissa on ettei aurata jos lunta on satanut alle X mm.

  22. #472
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Oon kyllä mieltä, että olis keretty auraamaan jos ois viititty.

    Täs on ollu kelejä kun ei ole satanu niin siinä välissä olis voinu aurata. Sit oli kelejä kun tuli plussaa, mutta ei satanu, niin olis voinu aurata. Mutta kun ei aurattu niin siitä huolimatta ajoradat on tällä hetkellä sulaa, ja lumesta ja jäästä vapaat, mutta kävely- ja pyöräväylillä on aivan helvetinmoinen keli.

    espoossa tuntuu, että autoilijoiden etu on prior 1. Autoilijoiden ei kuitenkaan tarvitse pelätä kaatavan kipponsa kun niillä on ne 4 tukijalkaa. Kävelijällä ja pyöräilijällä ei ole.

    Tänään just kattelin kun kävelijät ja rollaattorilla kulkijat meni eteenpäin todella varovasti, jotta pysyivät pystyssä. Autolla kun pääsee suoraan keskuksen parkkihalliin niin mitä välii mikä keli siellä ulkona on.

  23. #473
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    447
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Hiukan eri mieltä. Eipä näkynyt Tikkurilan alueella tai muuallakaan auroja kun lumimössö plussa kelin vuoksi pehmeää. Jossain oli sepeliä levitetty näön vuoksi.
    Jos se mössö olisi aurattu pois ja kohdat mistä ei ehditty olisi karhennettu myöhemmin niin jalkakäytävät olisivat nyt jäättömät.
    Epäilen että sopimuksissa on ettei aurata jos lunta on satanut alle X mm.
    En mä ainakaan halua, että kelvit ois jäättömiä, eli paljaalla asfaltilla talvella. Nastat kuluu aikamoista tahtia silloin. Eli paljon mieluummin jäätä kuin paljasta asfalttia. Siksihän ne nastarenkaat on olemassa. Nyt jos osuu paljaita kohtia paljon niin joko vaihdan rettiä tai ajan ihan reunassa, jossa usein vielä jäätä.

  24. #474
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nixuu Katso viesti
    En mä ainakaan halua, että kelvit ois jäättömiä, eli paljaalla asfaltilla talvella. Nastat kuluu aikamoista tahtia silloin. Eli paljon mieluummin jäätä kuin paljasta asfalttia. Siksihän ne nastarenkaat on olemassa. Nyt jos osuu paljaita kohtia paljon niin joko vaihdan rettiä tai ajan ihan reunassa, jossa usein vielä jäätä.
    En tiedä, oliko tämä sarkastinen kommentti. Jos ei, niin onnittelut, sillä nyt on varmaan suosikkikelisi, kun tuota jäätä kyllä löytyy. Talvella ei ole pyörässä pakko käyttää nastoja, joten hyvin voi ajaa ilman nastojakin. Lisäksi jos haluaa ajaa nastoilla, niin siitä ihanuudesta pitää olla valmis maksamaankin.

  25. #475
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Jaha nyt alkaa tämä nastat vs kitkat taas ja "jotain jotain puuttuva ajotaito ja nastat".

    Talvella on mielestäni käytettävä nastoja, jossain on aina jäätä. Jos on nastat alla en tykkää asfaltista.

  26. #476
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Ei ne nastatkaan välttämättä auta missään märällä, uraisella röpelöjäällä. ISP joo, mutta kyllä gravelin kanssa saa jännittää. Ihan törkeässä kunnossa osa kelveistä, ja sitten osa paljaalla asfaltilla.

  27. #477
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.246
    Asfalttia, soraa, lunta, jäätä ja jääsohjoa. Kaikkea.

  28. #478
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    Mielettömässä kunnossa! ISP!

  29. #479
    Osalle ei ole tehty mitään, ihan härskissä kunnossa kehä 3:n varsi paikoin. Soraa vain paljaalla asfaltilla, jäällä ei mitään, aika turha väittää että on yritetty, ei ole kun veloiteltu tekemättömästä työstä. Kunnon tappopätkiä monia, härskein ehkä porvoonväylän ylittävän sillan itäpuolinen nousu ja mitään sille ei ole koko viikkona tehty ja aivan pelijäätä jota ei kävellenkään pääse ylös ilman että könyää penkalla, olisi kiva tietää kenen vastuulla.
    Jostain(kuten kallvikintie fallbackan kohdalta)on raavittu jään pinta rikki ja karheaksi ja ovat ihan pitäviä, eli turha väittää ettei mitään voi tehdä.

  30. #480
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Vaikka nasta niin eilen oltiin Hesalan kelveillä paikoin reilusti epämukavuusalueella. Kummiskii fun factor oli hyvällä tasolla ihan koko ajan.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •