ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 137 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 87 127 135 136 137 138 139 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.081 - 4.110 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

Kaveri mittasi 42mm roudan, tulos 38mm. Toki vähän saa lisää ilmatilaa, mutta ei niin merkittävästi että lähtisin rengasostoksille. 50mm routa on 45-46mm, se on jo aika mukava talvirengas näin läskikuskinkin näkövinkkelistä.

42mm Routa, kuten moni muukin Suomi Tyresin talvirengas, on kokomerkintään nähden kapea mutta toisaalta myöskin korkea.

llmeisesti kuitenkin suht rullaava, miten sitten liene vertautuu Contact Spikeen / Marathon / Gravdal?

Kiitos vielä miz, Bndit, MTB Engineer, moukari ja M A hyvistä neuvoista! Piikkisika 29x2.8 SL mahtuu tosiaan mukavasti pyörimään Orbea Laufeyssa. Ehkä viitisen milliä vipottaa rengas sivusuunnassa. Asensin nyt eka sisurin kanssa, koska tubeless hommista ei aikaisempaa kokemusta.

Mää olen ny ajellu vähän aikaa Terrenen Cake eater 2.8" nastarenkailla, jotka on oikeasti 2.6" 30mm vanteilla. Kokemusta noiden lisäksi on vain 42mm Marathon winter plussista, joten en sen paremmin osaa arvioida kuin et hyvältä on tuntunut.

Mulla on Evolinkissä nuo Cake eaterit ja Piikkisiat Voimassa. Kyllä eroa on Piikkisian hyväksi vähän joka saralla. varsinkin pöhryssä piikkisika on paljon parempi. Jos polku on kovahko niin piikkisialla voi vetää aivan kuin kesällä.
    Cake eater on silti oikein hyvä renkas ja kulkee kevyemmin kuin Piikkisika.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    llmeisesti kuitenkin suht rullaava, miten sitten liene vertautuu Contact Spikeen / Marathon / Gravdal?
    No mulla on 35 contact spiket ja 42 roudat ja toki ollut noita marathonejakin. Viimeksi mainittu on ihan eri luokkaa, elikkäs luokaton. 35 Routien ja 42 CS:n eroa ei juuri ole, rouvan mukaan routa pitää jäällä inan huonommin. CS on halvempi eli parempi, ainoa ongelma siinä on korkeus joidenkin lokareiden kanssa eikä kokovalikoimaa ole paljoa. Gravdaliin ei riitä massit, ei kokemusta. CS:ssät ovat kestävät, roudissa on kai vaihtelua halkeilussa, tosin sisärenkain ihan sama.

Onkos tuossa 122 piikkisessä roudassa reiät valmiina "puuttuville" nastoille? Ja onko niille tarvetta? Cyckelcraftissa nuo olis sopivaan hintaan, 80€ pari posteineen. Laitoin jo tulemaan vaimon työmatkapyörään sillä ajatuksella, että tarvittaessa sit lisäilis nastoja jos tuntuu ettei riitä.

Jos tuosta mainoskuvasta repii vähän varjoja auki niin näyttäisi ainakin jossain olevan. Varmaan auttaa jo jos tarvittaessa eturenkaaseen laittaa lisää.

Kiitti! Eturenkaan reunoille jos muutaman lisäilee niin varmasti pärjää

Että näin mukavasti kävi töihin mennessä, kun rengas posahti. En jäänyt pimeässä tutkimaan sen enempää asiaa, mutta töitten jälkeen katsastin renkaan pintapuolisesti, niin sehän oli ihan huolella revenny. Onkohan näissä Piikkisioissa kumi vaan kolmessa vuodessa hapertunu ja nyt se antoi sohjossa kiemmurrellessa periksi. Parina aiempana talvena nyt ei kunnon talvikelejä ollu niihin aikoihin, kun olisin päässy ajelemaan, mutta tänä talvena noi oli kunnolla päässy tositoimiin, kun pari kuukautta päässy lumisemmilla keleillä ajelemaan. Renkailla ehkä siinä 1000-2000km takana, mutta tosiaan kolmisen vuotta ikää, minkä aikaa ne on mulla ollu. Sitä en tiedä kuinka pitkään ne oli kaupassa lojunu.

Hain tänään uuden samanlaisen, kun muuten olen tykänny renkaasta ja Prismassa semi-edukkaasti tarjolla. Pitää huomenna töissä kumia vaihtaessa tarkistaa vielä etukumi näyttääkö se yhtä hapertuneelta.

Kyllähän toi näyttää ihan perus Piikkisika-laadulta. Näkee jos tosta nappuloiden alapuoleltakin että ihan kuraa. Omani vaihdoin niin monta kertaa uusin että tuli priimaa. Näyttää edelleen hyvältä, oisko jos kolmas talvi menossa? Mutta kilsoja paljon vähemmän.

Piikkisian laatuongelmia arpoessa kannattaa katsoa ja kertoa renkaan kyljestä valmistusajankohta, omat oli muistaakseni 8/22 teräsvaijerilla eikä ongelmia.
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti InsaneFinn Katso viesti
    Että näin mukavasti kävi töihin mennessä, kun rengas posahti. *
    Oliko millaiset paineet?

Renkaan sivut ovat lujilla matalilla paineilla (maastossa) ajettaessa. Omien nastarenkaiden sivut ovat kestäneet parikymmentä vuotta, kun niillä on ajettu tiellä 2,5-3 barin paineilla ja ne on säilytetty pimeässä. Hankin toki eturenkaaksi yhden teräs-ISP:n, joka ei täyttänyt edellisiä kestävyysstandardeja, eivätkä nastatkaan siinä kauaa pysyneet.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Piikkisika ei toimi 2.5-3 barin paineilla oikein missään, käytännön paineet on +/-1.5 baaria että saa maximi pidon ja suuntavakaan ajettavuuden.
    Kylätason pyöräilijä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Renkaan sivut ovat lujilla matalilla paineilla (maastossa) ajettaessa. Omien nastarenkaiden sivut ovat kestäneet parikymmentä vuotta, kun niillä on ajettu tiellä 2,5-3 barin paineilla ja ne on säilytetty pimeässä. Hankin toki eturenkaaksi yhden teräs-ISP:n, joka ei täyttänyt edellisiä kestävyysstandardeja, eivätkä nastatkaan siinä kauaa pysyneet.
    Okei täytyykin laittaa läskin nastarenkaisiin 3baria niin kestävät, kiitos vinkistä.

Ei se ollut varsinainen vinkki, vaan toteamus, että alipaineilla ajaminen rikkoo renkaan kyljet. Reklamoin noin 10-vuotiaana kauppiaalle, kun kesän ajetut valkokylkiset nokialaiset olivat murtuneet kyljistä. Kerroin, että ensipyörän ulkomaisten mustien renkaiden kyljet eivät olleet halkeilleet monen vuoden käytön aikana. Vaadin takuuna mustia renkaita. Monopoliasemassa toiminut kauppias ei lähtenyt värivertailuun, vaan syytti pienillä paineilla ajamisesta - kyseessä ei ollut takuuasia.

Olen ajellut yhtä 2,1-tuumaista Extremeä kolmena vuosikymmenenä. Tällä hetkellä se palvelee sliksinä kaamospyörän kesäetusessa. Pumppauspaine on 3-4 baaria, käyttöpaine lienee 2-4 baaria. Extreme-sliksin talvisepelin kesto eturenkaana on riittävä kesälläkin. Kahvimaito ei happane, kun pyörää ei tarvitse taluttaa kaupasta kotiin.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

Tässä mun oikea laatuinen piikkisika, kolmas talvi menossa. Kaksi ekaa pienillä paineilla, nyt sisureilla alkutalvi mutta otin ne taas pois koska niin kuin Koheltajakin totesi, ei toimi kovilla paineilla. Kilsoja ei ole paljon kun maastokäytössä.
    Tolta renkaan kyljen pitää näyttää.
    Edit. Nyt kun näkee kuvan isompana niin alkaa tuossakin näkymään pientä halkeamaa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Natarenkaat alla olleet muutaman päivän ja tuntuma että pyörä ei rullaa mihinkään ja se on käytännössä kolmivaihteinen kun takapakan kolmi isointa ratasta käytössä.. no sepelimatto ja nastakumi ei varmaan oo mikään rullaava yhdistelmä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Natarenkaat alla olleet muutaman päivän ja tuntuma että pyörä ei rullaa mihinkään ja se on käytännössä kolmivaihteinen kun takapakan kolmi isointa ratasta käytössä.. no sepelimatto ja nastakumi ei varmaan oo mikään rullaava yhdistelmä
    Mun mielestä tuo vanhin ja notkein liteskin isp taas rullaa oikein hyvin. En ole oikein koskaan nähnyt syytä ajaa ilman nastaa.

1.4/1.5bar/72kg aina sisällä lämpimässä painetta, eli varmaan vähän tuosta vielä pakkasessa laskee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mun mielestä tuo vanhin ja notkein liteskin isp taas rullaa oikein hyvin. En ole oikein koskaan nähnyt syytä ajaa ilman nastaa.

1.4/1.5bar/72kg aina sisällä lämpimässä painetta, eli varmaan vähän tuosta vielä pakkasessa laskee.
    No täällä päin moni talvi on luminen ja lumella pitää kesäkumi paremmin mutta tiistai oli poikkeuspäivä ja nyt taas ei oo käytännössä liukasta ja kesäkumi kelit

Renkaiden lisäksi kannattaa katsoa vanteen maksimipaineet. Esim. Newmen antaa 30mm vanteelle 2.8 kumille enimmäispaineeksi 1,8 bar. Omat käyttöpaineet olleet 1,2-1,7 bar.

Otankin vähän takaisin valituksiani noista Black Ice 300;sta. Nyt kun on ollut oikein jäistä ja uraista niin ei mitään ongelmia pidon kanssa ja rullaavuuskin ihan kohtalainen. Muutenhan se kannattaa vaan ajatella reenin kannalta, kävin myls heittämässä gravelilla lenkin kun oli yhdessä vaihessa pelkästään lunta ja sehän tuntui kuin olisi lentänyt.

Tänään oli pakko vaihtaa takanasta kesäkumiin kun ei enään jaksanut reenata ja kyllä se lumella toimiin vaan paremmin.. piikkisiat olleet hyvät parit mulla pari vuotta ei heittoa ja pitää litkut sisässä

Minä olen niin huono/arka kuski että nastarenkaista luovutaan vasta sitten kun pitkät kalsarit saa laittaa kaappiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä olen niin huono/arka kuski että nastarenkaista luovutaan vasta sitten kun pitkät kalsarit saa laittaa kaappiin.
    ei ole tehty niin hyvää nasta kumia vielä että se voittaa pidossa kesäkumin lumella

Tuohon en osaa vastata. Mutta minä pelkään sitä petollista jäätä, joka vaanii siellä lumen alla tai jossain muussa yllättävässä paikassa valmiina heittämään mut nurin.

Varmaan riippuu siitä missä ajelee. Itse vedin tänätalvena kerran kyljelleni kun tulin metsästä pienelle autotielle. Jäätynyt ajoura olikin vähän liukkaampi kuin tallattu polku. Nyt ei lounaisrannikolla selviä ilman nastoja edes kävellen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Varmaan riippuu siitä missä ajelee. Itse vedin tänätalvena kerran kyljelleni kun tulin metsästä pienelle autotielle. Jäätynyt ajoura olikin vähän liukkaampi kuin tallattu polku. Nyt ei lounaisrannikolla selviä ilman nastoja edes kävellen.
    Täällä päin ollaan siinä ja siinä tarviikoo nastaa.. ensi yönä lupaa lumisadetta mutta päivä on lämmin ja pakastaa taas.. lauantaina luvataan + 3 aurinko

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •