ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 137 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 87 127 135 136 137 138 139 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.081 - 4.110 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #4081
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Kaveri mittasi 42mm roudan, tulos 38mm. Toki vähän saa lisää ilmatilaa, mutta ei niin merkittävästi että lähtisin rengasostoksille. 50mm routa on 45-46mm, se on jo aika mukava talvirengas näin läskikuskinkin näkövinkkelistä.

  2. #4082
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    42mm Routa, kuten moni muukin Suomi Tyresin talvirengas, on kokomerkintään nähden kapea mutta toisaalta myöskin korkea.

  3. #4083
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    llmeisesti kuitenkin suht rullaava, miten sitten liene vertautuu Contact Spikeen / Marathon / Gravdal?

  4. #4084
    Kiitos vielä miz, Bndit, MTB Engineer, moukari ja M A hyvistä neuvoista! Piikkisika 29x2.8 SL mahtuu tosiaan mukavasti pyörimään Orbea Laufeyssa. Ehkä viitisen milliä vipottaa rengas sivusuunnassa. Asensin nyt eka sisurin kanssa, koska tubeless hommista ei aikaisempaa kokemusta.

  5. #4085
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    186
    Mää olen ny ajellu vähän aikaa Terrenen Cake eater 2.8" nastarenkailla, jotka on oikeasti 2.6" 30mm vanteilla. Kokemusta noiden lisäksi on vain 42mm Marathon winter plussista, joten en sen paremmin osaa arvioida kuin et hyvältä on tuntunut.

  6. #4086
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Mulla on Evolinkissä nuo Cake eaterit ja Piikkisiat Voimassa. Kyllä eroa on Piikkisian hyväksi vähän joka saralla. varsinkin pöhryssä piikkisika on paljon parempi. Jos polku on kovahko niin piikkisialla voi vetää aivan kuin kesällä.
    Cake eater on silti oikein hyvä renkas ja kulkee kevyemmin kuin Piikkisika.

  7. #4087
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    llmeisesti kuitenkin suht rullaava, miten sitten liene vertautuu Contact Spikeen / Marathon / Gravdal?
    No mulla on 35 contact spiket ja 42 roudat ja toki ollut noita marathonejakin. Viimeksi mainittu on ihan eri luokkaa, elikkäs luokaton. 35 Routien ja 42 CS:n eroa ei juuri ole, rouvan mukaan routa pitää jäällä inan huonommin. CS on halvempi eli parempi, ainoa ongelma siinä on korkeus joidenkin lokareiden kanssa eikä kokovalikoimaa ole paljoa. Gravdaliin ei riitä massit, ei kokemusta. CS:ssät ovat kestävät, roudissa on kai vaihtelua halkeilussa, tosin sisärenkain ihan sama.

  8. #4088
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Onkos tuossa 122 piikkisessä roudassa reiät valmiina "puuttuville" nastoille? Ja onko niille tarvetta? Cyckelcraftissa nuo olis sopivaan hintaan, 80€ pari posteineen. Laitoin jo tulemaan vaimon työmatkapyörään sillä ajatuksella, että tarvittaessa sit lisäilis nastoja jos tuntuu ettei riitä.

  9. #4089
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Jos tuosta mainoskuvasta repii vähän varjoja auki niin näyttäisi ainakin jossain olevan. Varmaan auttaa jo jos tarvittaessa eturenkaaseen laittaa lisää.


  10. #4090
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Kiitti! Eturenkaan reunoille jos muutaman lisäilee niin varmasti pärjää

  11. #4091
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    70
    Että näin mukavasti kävi töihin mennessä, kun rengas posahti. En jäänyt pimeässä tutkimaan sen enempää asiaa, mutta töitten jälkeen katsastin renkaan pintapuolisesti, niin sehän oli ihan huolella revenny. Onkohan näissä Piikkisioissa kumi vaan kolmessa vuodessa hapertunu ja nyt se antoi sohjossa kiemmurrellessa periksi. Parina aiempana talvena nyt ei kunnon talvikelejä ollu niihin aikoihin, kun olisin päässy ajelemaan, mutta tänä talvena noi oli kunnolla päässy tositoimiin, kun pari kuukautta päässy lumisemmilla keleillä ajelemaan. Renkailla ehkä siinä 1000-2000km takana, mutta tosiaan kolmisen vuotta ikää, minkä aikaa ne on mulla ollu. Sitä en tiedä kuinka pitkään ne oli kaupassa lojunu.

    Hain tänään uuden samanlaisen, kun muuten olen tykänny renkaasta ja Prismassa semi-edukkaasti tarjolla. Pitää huomenna töissä kumia vaihtaessa tarkistaa vielä etukumi näyttääkö se yhtä hapertuneelta.


  12. #4092
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Kyllähän toi näyttää ihan perus Piikkisika-laadulta. Näkee jos tosta nappuloiden alapuoleltakin että ihan kuraa. Omani vaihdoin niin monta kertaa uusin että tuli priimaa. Näyttää edelleen hyvältä, oisko jos kolmas talvi menossa? Mutta kilsoja paljon vähemmän.

  13. #4093
    Piikkisian laatuongelmia arpoessa kannattaa katsoa ja kertoa renkaan kyljestä valmistusajankohta, omat oli muistaakseni 8/22 teräsvaijerilla eikä ongelmia.
    Kylätason pyöräilijä

  14. #4094
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti InsaneFinn Katso viesti
    Että näin mukavasti kävi töihin mennessä, kun rengas posahti. *
    Oliko millaiset paineet?

  15. #4095
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Renkaan sivut ovat lujilla matalilla paineilla (maastossa) ajettaessa. Omien nastarenkaiden sivut ovat kestäneet parikymmentä vuotta, kun niillä on ajettu tiellä 2,5-3 barin paineilla ja ne on säilytetty pimeässä. Hankin toki eturenkaaksi yhden teräs-ISP:n, joka ei täyttänyt edellisiä kestävyysstandardeja, eivätkä nastatkaan siinä kauaa pysyneet.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  16. #4096
    Piikkisika ei toimi 2.5-3 barin paineilla oikein missään, käytännön paineet on +/-1.5 baaria että saa maximi pidon ja suuntavakaan ajettavuuden.
    Kylätason pyöräilijä

  17. #4097
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarijeti Katso viesti
    Renkaan sivut ovat lujilla matalilla paineilla (maastossa) ajettaessa. Omien nastarenkaiden sivut ovat kestäneet parikymmentä vuotta, kun niillä on ajettu tiellä 2,5-3 barin paineilla ja ne on säilytetty pimeässä. Hankin toki eturenkaaksi yhden teräs-ISP:n, joka ei täyttänyt edellisiä kestävyysstandardeja, eivätkä nastatkaan siinä kauaa pysyneet.
    Okei täytyykin laittaa läskin nastarenkaisiin 3baria niin kestävät, kiitos vinkistä.

  18. #4098
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Alasiperiassa
    Viestit
    821
    Ei se ollut varsinainen vinkki, vaan toteamus, että alipaineilla ajaminen rikkoo renkaan kyljet. Reklamoin noin 10-vuotiaana kauppiaalle, kun kesän ajetut valkokylkiset nokialaiset olivat murtuneet kyljistä. Kerroin, että ensipyörän ulkomaisten mustien renkaiden kyljet eivät olleet halkeilleet monen vuoden käytön aikana. Vaadin takuuna mustia renkaita. Monopoliasemassa toiminut kauppias ei lähtenyt värivertailuun, vaan syytti pienillä paineilla ajamisesta - kyseessä ei ollut takuuasia.

    Olen ajellut yhtä 2,1-tuumaista Extremeä kolmena vuosikymmenenä. Tällä hetkellä se palvelee sliksinä kaamospyörän kesäetusessa. Pumppauspaine on 3-4 baaria, käyttöpaine lienee 2-4 baaria. Extreme-sliksin talvisepelin kesto eturenkaana on riittävä kesälläkin. Kahvimaito ei happane, kun pyörää ei tarvitse taluttaa kaupasta kotiin.
    Kotikaupungin katu oli hiekkainen tie, siinä Anglia katolleen kääntyi.
    Gösta Sundqvist: Teuvo, maanteiden kuningas

  19. #4099
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Tässä mun oikea laatuinen piikkisika, kolmas talvi menossa. Kaksi ekaa pienillä paineilla, nyt sisureilla alkutalvi mutta otin ne taas pois koska niin kuin Koheltajakin totesi, ei toimi kovilla paineilla. Kilsoja ei ole paljon kun maastokäytössä.
    Tolta renkaan kyljen pitää näyttää.
    Edit. Nyt kun näkee kuvan isompana niin alkaa tuossakin näkymään pientä halkeamaa

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #4100
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Natarenkaat alla olleet muutaman päivän ja tuntuma että pyörä ei rullaa mihinkään ja se on käytännössä kolmivaihteinen kun takapakan kolmi isointa ratasta käytössä.. no sepelimatto ja nastakumi ei varmaan oo mikään rullaava yhdistelmä

  21. #4101
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Natarenkaat alla olleet muutaman päivän ja tuntuma että pyörä ei rullaa mihinkään ja se on käytännössä kolmivaihteinen kun takapakan kolmi isointa ratasta käytössä.. no sepelimatto ja nastakumi ei varmaan oo mikään rullaava yhdistelmä
    Mun mielestä tuo vanhin ja notkein liteskin isp taas rullaa oikein hyvin. En ole oikein koskaan nähnyt syytä ajaa ilman nastaa.

    1.4/1.5bar/72kg aina sisällä lämpimässä painetta, eli varmaan vähän tuosta vielä pakkasessa laskee.

  22. #4102
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mun mielestä tuo vanhin ja notkein liteskin isp taas rullaa oikein hyvin. En ole oikein koskaan nähnyt syytä ajaa ilman nastaa.

    1.4/1.5bar/72kg aina sisällä lämpimässä painetta, eli varmaan vähän tuosta vielä pakkasessa laskee.
    No täällä päin moni talvi on luminen ja lumella pitää kesäkumi paremmin mutta tiistai oli poikkeuspäivä ja nyt taas ei oo käytännössä liukasta ja kesäkumi kelit

  23. #4103
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Renkaiden lisäksi kannattaa katsoa vanteen maksimipaineet. Esim. Newmen antaa 30mm vanteelle 2.8 kumille enimmäispaineeksi 1,8 bar. Omat käyttöpaineet olleet 1,2-1,7 bar.

  24. #4104
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Otankin vähän takaisin valituksiani noista Black Ice 300;sta. Nyt kun on ollut oikein jäistä ja uraista niin ei mitään ongelmia pidon kanssa ja rullaavuuskin ihan kohtalainen. Muutenhan se kannattaa vaan ajatella reenin kannalta, kävin myls heittämässä gravelilla lenkin kun oli yhdessä vaihessa pelkästään lunta ja sehän tuntui kuin olisi lentänyt.

  25. #4105
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tänään oli pakko vaihtaa takanasta kesäkumiin kun ei enään jaksanut reenata ja kyllä se lumella toimiin vaan paremmin.. piikkisiat olleet hyvät parit mulla pari vuotta ei heittoa ja pitää litkut sisässä

  26. #4106
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Minä olen niin huono/arka kuski että nastarenkaista luovutaan vasta sitten kun pitkät kalsarit saa laittaa kaappiin.

  27. #4107
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minä olen niin huono/arka kuski että nastarenkaista luovutaan vasta sitten kun pitkät kalsarit saa laittaa kaappiin.
    ei ole tehty niin hyvää nasta kumia vielä että se voittaa pidossa kesäkumin lumella

  28. #4108
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tuohon en osaa vastata. Mutta minä pelkään sitä petollista jäätä, joka vaanii siellä lumen alla tai jossain muussa yllättävässä paikassa valmiina heittämään mut nurin.

  29. #4109
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Varmaan riippuu siitä missä ajelee. Itse vedin tänätalvena kerran kyljelleni kun tulin metsästä pienelle autotielle. Jäätynyt ajoura olikin vähän liukkaampi kuin tallattu polku. Nyt ei lounaisrannikolla selviä ilman nastoja edes kävellen.

  30. #4110
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Varmaan riippuu siitä missä ajelee. Itse vedin tänätalvena kerran kyljelleni kun tulin metsästä pienelle autotielle. Jäätynyt ajoura olikin vähän liukkaampi kuin tallattu polku. Nyt ei lounaisrannikolla selviä ilman nastoja edes kävellen.
    Täällä päin ollaan siinä ja siinä tarviikoo nastaa.. ensi yönä lupaa lumisadetta mutta päivä on lämmin ja pakastaa taas.. lauantaina luvataan + 3 aurinko

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •