GarminElectrobikeGiant
Sivu 99 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49 89 97 98 99 100 101 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.941 - 2.970 / 3806

Aihe: Koko Suomen kuvarastit

Omassa kuvassani Savitaipaleen torilta on vain uppopaistettu jätski, joten annan itselleni anteeksi sen etten tunnistanut JackOjan kuvaa.

Uutta rastia ei ole katunäkymässä ja googlen satelliittikuva tältä alueelta on hyvin epätarkka. Lähin aiempi rasti on parin sadan metrin päässä kaakkoon. Olen itse laittanut samalta ajopäivältä jo useammankin kuvan rasteiksi, joista kolme on lähistön asutuskeskuksista. (Muut kauempaa, junasiirtymän päästä.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Uutta rastia ei ole katunäkymässä...
    Eikö?

https://maps.app.goo.gl/fW9eL9yMKZRPr2t56

No mitä helkkaria… iPadin Google Mapsissa on bugi joka estää katunäkymä-painiketta näkymästä jos ipad on vaaka-asennossa, mutta olin ihan varma että tarkistin tämän muutenkin.

Mutta hyvin löydetty, pelkäsin pahaa kun se velib:n läheinen rasti roikkui niin pitkään ilman löytäjää. Oliko nuo vinkit edes tarpeen?

...Oliko nuo vinkit edes tarpeen?
    Eiii varsinaisesti, mut ehkä vähän. Olen lähiaikoina tuotakin kautta speksaillut retkireittiä. Sellaisia speksatessa silmäilen katunäkymää satunnaisesti, että minkälaista uraa on tiedossa ja maisemapaikkoja vesistöjen äärellä. Muistelin, että missähän ja onkohan muitakin tuollaisia... ei ihan heti löytynyt, mutta Savo/Kainuu -akselia heti ajattelin.

Mitähän keksisi uudeksi? Olis tosi helppoo laittaa vaikee

EDIT: no tuollainen helppo vielä löytyi

Joillekin on myös vaikeaa laittaa helppo. Mutta tämä oli tämmöinen kiva karttahakuharjoitus. Näköjään vain kerran olen itse ajanut ohi.

Mites tällainen mysteeri? Mulla on jotenkin tosi todellisen tuntuinen muistikuva, että olisin jo joskus laittanut tämän rastiksi ja Firlefanz olisi tunnistanut kohteen. Kartalla on kuitenkin tyhjää...

Luulin ensin Nauvossa olevaksi, mutta katselin tarkemmin ja sanoisin, että kyseessä on Kaitaisten silta, kuvattuna vanhasta lossirannasta, täältä: https://asiointi.maanmittauslaitos.f...R5IjoxMDB9XQ-z

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Luulin ensin Nauvossa olevaksi, mutta katselin tarkemmin ja sanoisin, että kyseessä on Kaitaisten silta, kuvattuna vanhasta lossirannasta, täältä: https://asiointi.maanmittauslaitos.f...R5IjoxMDB9XQ-z
    Myöhästyin

Kaksi ajatelmaa samasta paikasta, uskokaamme että se on oikea. Olisko uudeksi tämä ok?

Ei ole tullut Melkuttimilla käytyä muutamaan vuoteen, oisko tämä?

Onpa hyvinkin.

Mun vuoro myöhästyä

Onpa hyvinkin.
    Olen laavulta itään olevalla niemellä ollut yön riippumatossa joskus sata vuotta sitten, sen jälkeen en ole riippumatossa viihtynytkään.

Tämmönen tuli vastaan kuva-arkistosta, en tosin muista missä se on

Siinähän se lukee kivessä. Kyseessä on ilmeisesti valkoisten pystyttämä Korppoon taistelun muistomerkki. Street view ei tuonne asti kanna, mutta wikipediassa on tuosta kuva ja kuvauksen mukaan se on "Strömmaan johtavan maatien varrella vajaan kilometrin päässä kirkonkylästä".

https://fi.wikipedia.org/wiki/Korppoon_taistelu

Selvästikin oikea paikka, ei tarvinne odottaa heccun vahvistusta siitä, että muistaa joskus käyneensä tuolla.

No mitä helkkaria… iPadin Google Mapsissa on bugi joka estää katunäkymä-painiketta näkymästä jos ipad on vaaka-asennossa, mutta olin ihan varma että tarkistin tämän muutenkin.

Mutta hyvin löydetty, pelkäsin pahaa kun se velib:n läheinen rasti roikkui niin pitkään ilman löytäjää. Oliko nuo vinkit edes tarpeen?
    Jopas, en kyllä tunnistanut kuvasta paikkaa ollenkaan, vaikka tuosta on tullut ajettua autolla lukuisia kertoja ja pyörälläkin muutama. Street view:n näkymä sen sijaan olisi paljastanut tuon heti.

OT: JackOjalle: tuolla suunnalla on paljon hienoja sorateitä, esimerkkinä vaikka Volokinpolun vieressä kulkeva Heinämäentie - Rehvontie. Osa pienemmistä teistä on tosin lähempänä metsäautoteitä ja niillä maastopyörä saattaa välillä olla parempi kuin gravel. Mutta hienoja maastoja seikkailuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    OT: JackOjalle: tuolla suunnalla on paljon hienoja sorateitä, esimerkkinä vaikka Volokinpolun vieressä kulkeva Heinämäentie - Rehvontie. ... Mutta hienoja maastoja seikkailuun.
    Joo olen katellut ja ihan on valinnan vaikeutta, millään ei riitä loppuelämä kaikkien kiinnostavien ajamiseen

Mut hei, voisko tuota Laakajärven ja Kiltuanjärven välisen kanavan reunaa ajella vai onko tuo itäpää ihan mökkitontin pihapiiriä?

Jaa, eipä ole tuolla Jyrkän pohjoispuolella tullut käytyä. Ilmakuvassa tuo ei näytä kovin pihalta, kun on sen verran metsäistä. Mutta mistä näistä tietää.

Mun vuoro myöhästyä
    Kävin siellä minäkin

Selvästikin oikea paikka, ei tarvinne odottaa heccun vahvistusta siitä, että muistaa joskus käyneensä tuolla.
    Joo, oikea paikka. Hetken sai ajettua reittiviivaa tutkia että paikka löytyi.

Uutta rastia vaan.

Lisäsin edellisen kartalle, mutta en ehtinyt katsoa oliko siellä kaikki aiemmat.

Uudeksi rastiksi helpohko puistokuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sundo Katso viesti
    Lisäsin edellisen kartalle, mutta en ehtinyt katsoa oliko siellä kaikki aiemmat.
    Korjasin rastikartan, viisi puuttui välistä. Tämä piti laittaa uudestaan koska numerointi ei lähtenyt toimimaan vaikka muutti rastin numeron (paljonkohan noita muuten on kun rastien määrä ei täsmää numerointiin?).

Yleisohjeena voisi olla, että jos ei tule tsekkanneeksi onko edellinen rasti kartalla, voisi jättää lisäykset ehtivälle.

Näyttäisi se automaattinumerointi toimivan. Saman muokkaussession aikana se voi toimia oudosti silloin kun joutuu lisäämään jotain väliin, poistaa rastin tms.

Mut voin tarkistaa vielä paremmin kun pääsen koneen ääreen, mulla pitäisi olla tuosta alle viikon vanha kml tallessa.

Näyttäisi se automaattinumerointi toimivan. Saman muokkaussession aikana se voi toimia oudosti silloin kun joutuu lisäämään jotain väliin, poistaa rastin tms...
    Ai niin joo, usein myös F5 auttaa.

Niin ja mitä ihmettä selitän, onhan tuo numerointikin kunnossa, rastien määrä täsmää.

Mutta niin, oltaisiinko rastikuvassa Tampesterin Sorsapuistossa jotakuinkin tässä?

Siellähän se, uutta vaan.

Tämmöistä vaikka sitten:

Kuvassa näkyvä logo on peilikuva.

Rakennuksen on vihkinyt käyttöön muuan pääministeri, joka on nykyäänkin mukana rakennuksen omistavan tahon toiminnassa.

Jos olen jäljillä, tuo ei näy street viewissä.

Arvausta kehiin vaan, ei maksa mitään

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •