Ilmeisesti nyt fluorivapaana aikana suksen merkitys korostuu entisestään. Eli aiemmin fluorilla eri sukset saatiin tasaväkisemmäksi, nyt kyse on siitä kenellä on passelimmat sukset itselle. Suksitehtaitahan minun nähdäkseni ovat ainakin meille täällä Suomessa näkyvät
Fischerin tehtaat varmaankin jossain Saksassa tms.
Atomicin tehtaat Itävallassa, josta myös Salomonit ainakin ennen tulivat
Madhussin tehtaat jossain Norjassa
Kirvesniemen tehtaat Kiteellä, josta tulee Yokoa, Karhua ja Järvistä = sama suksi eri värityksellä
Peltosen tehtaat Hartolassa tms,
Mitkä noista sitten tehdään siellä Viron Viisnurkassa Visun tehtailla on minulle mysteeri. Se kuitenkin aiemmin oli se maailman suurin suksitehdas ja monilla merkeillä oli tuotantoa siellä. Kaikilla on sitten alihankintaa erilaisissa halpamaissa, mutta noin organisaationa minusta suksitehtaita on ainakin nuo. Salomonin hyvyys on ainakin nyt alkukaudesta näkynyt aika kiistattomasti, mutta pitäisi nyt saada käsiin Salomonit ja Atomicit ja katsella onko niissä edelleen samanoloinen grafiikka ja tarroitus, joka kielisi samasta tehtaasta. Ja hiihtääkö joku Atomic merkillä ja miltä sen kulku näyttää?
Voitelurekan osaamisesta nyt välinekilpailu näyttää siirtyneen suksivalinnan osaamiskilpailuksi, eli se kuka jaksaa ja pystyy eniten testaamaan tulee siinäkin pärjäämään. EIköhän Norjalaisilla kohta ole toinen rekka pelkkien suksien kuljettamiseen ja he hoitavat ylivaltansa kuntoon myös tässä uudessa ajassa öljyrahoilla.
Kirjanmerkit