GarminGiantElectrobikeHepha
Sivu 445 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345 395 435 443 444 445 446 447 455 495 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.321 - 13.350 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13321
    Pitihän ne kolmesataset heittää alle, samoin renkaat vaihtui 47 Terrano Dry:hin. Huomattavasti parani orkkis vanteisiin ja renkaisiin verrattuna. Nämä terranot kyllä toimivat hyvin vaikka oli erittäin erittäin märkää, alamäkeenkin sai polkea. Race maxin ohjaus on kyllä hidas, alkuun maantiepyörään verrattuna jopa ärsyttävän hidas. Uusilla kiekoilla ja renkailla kun massa pieneni aavistuksen parani. En haluaisi kyllä maantiepyöräksi tätä. Force 12 vaihteella toimii kyllä hyvin hiekkatie kruisailuun, mettään voisi olla niukka, samoin kovavauhtisiin asvalttilenkkeihin. Kaikinpuolin hieno laite siihen mihin on tehty. Pakko joku lokari heittää tuohon taakse, persereikä on kohta homeessa tällä menolla.

    Embrace the moment

  2. #13322
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Aitoa Unbound-Sworksia myytävänä : https://buycycle.com/en-us/bike/s-wo...RBeaPaB4JP7028

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #13323
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tekkanine Katso viesti
    Kumpi nuista kannattaa ostaa työmatka ja lenkkipyöräksi vai kannattaako kumpikaan?
    Cube nuroad pro https://www.bike-discount.de/en/cube...alblack-n-grey
    Vai
    Cannondale topstone 4
    https://www.bike24.com/p2575552.html
    Molemmat on alurunkoisia hinnat-alkaen graveleita mekaanisilla levyjarruilla, joten sen suhteen en tiedä onko isoakaan eroa. Cubessa on Shimanon osat jotka arvotan paremmiksi kuin Microshiftit, vaikka mitään kokemusta näistä ei olekaan eli ottaisin sen.

  4. #13324
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Microshift on kuulemma ihan hyvä, mutta toi takapakka on kyl melko huumorikokoinen gravelpyörään. Ottasin silti Cannondalen koska sen runko on mitä todennäköisemmin mukavampi ku Cube + se on paljon hienomman näköinen ja värinen.

  5. #13325
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    518
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Microshift on kuulemma ihan hyvä, mutta toi takapakka on kyl melko huumorikokoinen gravelpyörään. Ottasin silti Cannondalen koska sen runko on mitä todennäköisemmin mukavampi ku Cube + se on paljon hienomman näköinen ja värinen.
    No itsellä on ramimiehen 11-42 pakka ja 42 eturatas, silti välillä kelpaisi vielä kevyempi välitys. Työmatkakäyttöä ajatellen Cubeen löytyy suoraan lokarit ja tavaratelineet mikäli ei jaksa/halua askarrella.

  6. #13326
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    No itsellä on ramimiehen 11-42 pakka ja 42 eturatas, silti välillä kelpaisi vielä kevyempi välitys. Työmatkakäyttöä ajatellen Cubeen löytyy suoraan lokarit ja tavaratelineet mikäli ei jaksa/halua askarrella.
    Askartelin taannoin Cuben omat Acid-lokarit ja tavaratelineen Nuroad C.62 -runkoon ja aika paljon sai askarrella niidenkin kanssa. Ohjeet todella ylimalkaiset eikä osat ole mitenkään erityisesti Cuben runkoon suunniteltu. Ruuveja puuttui ja sekä porakonetta että rautasahaa tarvitaan välttämättä.

  7. #13327
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Microshift on kuulemma ihan hyvä, mutta toi takapakka on kyl melko huumorikokoinen gravelpyörään. Ottasin silti Cannondalen koska sen runko on mitä todennäköisemmin mukavampi ku Cube + se on paljon hienomman näköinen ja värinen.
    SRAMin 10-52 sopii hyvin graveliin ajoon kuin ajoon

  8. #13328


    Canyonilla vähän krapulassa suunniteltu Grizliin värityksiä...

  9. #13329
    Onkos Salsa Warbird kokemuksia uudemmista kuituisista? Mikä toimii ja mikä ei? GRX600-setillä shortlistalla ykkösenä. Bonusta useat kiinnityspultit ml. keula.

    Muita vaihtoehtoja:
    - Lauf Seigla joustokeulalla hinnat-alkaen -malli (budu karkaa). Hintaan saa minusta silti vastinetta. Kallein tästä listasta +1500€ eli ei sit kuiteskaa.
    - BMC URS One Rival. + 750€
    - Binanchi Impulso PRO GRX600 (liekkö kova ja rengastila niukahko) -150€

    Käyttöalue ihan siihen mihin pitääkin ja saisi olla mukavampaan kallellaan. Tolppa vaihtunee Canyon VCLS joka tapauksessa.

  10. #13330
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti


    Canyonilla vähän krapulassa suunniteltu Grizliin värityksiä...
    Sinappinen hernekeitto. Liekö tehty vartavasten Härmälän markkinoille.

  11. #13331
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Radavist-Johnin aatoksia uudesta (ja vanhemmista) Stiggy-Popeista: https://theradavist.com/2023-santa-c...igmata-review/

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #13332
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Arviossa puhuttiin, että Stiggy on mukava, mutta kiinnostaisi tietää miten se vertautuu edelliseen malliin. Olen tykästynyt erittäin paljon Highballin joustavaan perään, ja mielellään ottaisin seuraavaan graveliin vastaavan ominaisuuden. Markkinointimateriaalissa tai yhdessäkään arviossa ei ole mainittu tuosta satulaputken joustosta, joka oli edellisen mallin kohdalla enemmän esillä. Josko tuo joustokeulalla korvaisi sekä nykyisen gravelin että jäykkäperän...

  13. #13333
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    283
    tämä lienee ihan hyvä ketju kysyä raadilta että miltä tuollainen 570mm vaakaputki kuulostaa 183cm pitkällä nuorella jonka sisähaara on noin 87cm. käsien pituutta ei harmiksi tullut mitattua. ite olen alle 170cm pätkä niin jotenkin tuntuu hankalalta kuvitella noin pitkälle. stemmi lienee tuolla 72asteen keulakulmalla hyvä olla 90-100mm.



    https://www.planetx.co.uk/products/p...2d29e4b0&_ss=r

    tuo ollut nyt kiikarissa tai tuo vastaava aluversio . alle 900€ jäisi hinnaksi alennuskoodin kanssa jos toimii noihin bf tarjouksiin. jarrut on varmaan aika huonot, mutta muuten vaikuttaa ihan toimivalta paketilta kun kiekotkin on astetta "paremmat" ja alle 2kg.

  14. #13334
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    tämä lienee ihan hyvä ketju kysyä raadilta että miltä tuollainen 570mm vaakaputki kuulostaa 183cm pitkällä nuorella jonka sisähaara on noin 87cm. käsien pituutta ei harmiksi tullut mitattua. ite olen alle 170cm pätkä niin jotenkin tuntuu hankalalta kuvitella noin pitkälle. stemmi lienee tuolla 72asteen keulakulmalla hyvä olla 90-100mm.
    Kuulostaa juuri sopivalta.
    The older I get the faster I was

  15. #13335
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Arviossa puhuttiin, että Stiggy on mukava, mutta kiinnostaisi tietää miten se vertautuu edelliseen malliin. Olen tykästynyt erittäin paljon Highballin joustavaan perään, ja mielellään ottaisin seuraavaan graveliin vastaavan ominaisuuden. Markkinointimateriaalissa tai yhdessäkään arviossa ei ole mainittu tuosta satulaputken joustosta, joka oli edellisen mallin kohdalla enemmän esillä. Josko tuo joustokeulalla korvaisi sekä nykyisen gravelin että jäykkäperän...
    Voisin kuvitella, että rungon suhteen ei ole valtaisaa eroa, vaikka on toki mahdollista, että joustokeulan myötä runko on tehty vähän edellistä sukupolvea tukevammaksi. Suurimman eron tekee todennäköisesti tuo hissitolppa, koska ne on merkittävästi jäykempiä kuin varsinkin kuituiset normitolpat. Itseäni kiinnostelisi se, että onko uuden pyörän jäykkäkeulaversion etupää mukavampi vai epämukavampi kuin gen. 3:sen. Ei ole vaan sattunut silmiin vielä yhtään syvällisempää arvostelua jäykkäkeulaisesta gen. 4:sta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #13336
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Tämän Activen runko lienee se aiemmin mainittu geneerinen?

    https://larunpyora.com/fi/product/ac...velpyora/10082

  17. #13337
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    ^ Äkkiseltään katsottuna geometria on aika yksi yhteen tämän kanssa; https://www.carbonda.com/road/gravel/80.html

  18. #13338
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Onko Salsa Stormchaser:sta jengillä kokemusta? Ois runko tonnilla saatavilla ja kiinnostaisi päivittää työmatka/gravel kokelin runkoa vähän tilavampaan (XXL:n white gx ltd). Sais samalla helpon single speed alustan ja vähä rämäkämmän geon. Nyt ei siis kiinnosta komponentit vaan lähinnä rungon/keulan ajo-ominaisuudet.

  19. #13339
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Tuohon liittyen bongasin Hawaii.ee:n Scottin vuoden 2024 hinnaston. Addict Gravel 20 hinta pompsahtaa siellä (vm.2023) 3700 Eurosta 4500 Euroon.
    Tuohon peilaten tämän hetken myyntihinta 3329 on suorastaan naurettavan halpa.
    Scott ilmeisesti vaihtaa nimeämislogiikkaa vuodelle 2024. Nykyistä Addict Gravel 20 mallia vastaa jatkossa Addict Gravel 30. Hinta itseasiassa tippuu ~200€ ja taisi olla 3690€ tjsp.
    2024 Addict Gravel 20 tulee olemaan 2x12 Rival eTap + Syncrosin kuitukiekot. Hinta kipuaa >4500€.

    Eipä silti, tällä hetkellä Hawaii.ee:lta voisi hakea Addict gravel 20sen alle 3000€. Voisin vaikka ostaa, mutta pitäisi tosiaan lähteä Tallinnassa käymään.

  20. #13340

  21. #13341
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Voisin kuvitella, että rungon suhteen ei ole valtaisaa eroa, vaikka on toki mahdollista, että joustokeulan myötä runko on tehty vähän edellistä sukupolvea tukevammaksi. Suurimman eron tekee todennäköisesti tuo hissitolppa, koska ne on merkittävästi jäykempiä kuin varsinkin kuituiset normitolpat. Itseäni kiinnostelisi se, että onko uuden pyörän jäykkäkeulaversion etupää mukavampi vai epämukavampi kuin gen. 3:sen. Ei ole vaan sattunut silmiin vielä yhtään syvällisempää arvostelua jäykkäkeulaisesta gen. 4:sta.
    Tuo hansikaslokero johtaa pakostakin vinoputken jäykistymiseen, jotta se "reikä" ei toimi rakenteellisena ongelmana. Tästä oli juttua jossain toisessa revikassa ja sama näkyy myös SC:n maastopyörissä.
    Roots, bloody roots

  22. #13342
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Äkkiseltään katsottuna aika mielenkiintoinen pyörä, hintaakin tosin on. Tulee jäykkä Lauf mieleen tästä jollain tavalla.

  23. #13343
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Inasen on oudot ratkaisut 3T tehnyt. Geometria on kuin 10 vuotta vanhasta Cuben XC-jäykkäperästä, isoimman koon reach 4cm lyhyempi kuin XL kokoinen Canyon Grizl ja naitettu yhteen 110mm stemmin kanssa. Olen antanut itselleni kertoa, että kun nykypäivänä halutaan pyörän maasto-ominaisuuksia parantaa geon osalta niin runkoa pidennetään ja stemmiä lyhennetään. Myös aeroväitteet vähän ihmetyttää kun geo on mitä on ja alla suhisee 57mm renkaat, ehkä tuo muotoiltu emäputki ja paksu alaputki sitten tekee ihmeitä.

  24. #13344
    kieltämättä 3t:n uutukaisen geometria tuntuu pysyvän ehkäpä vähän liian tiukasti maantiemäisessä geometriassa. Toe-overläppiäkin harkitsisin tarkkaan jos olisin ostohousuja jalkaan vetämässä

  25. #13345
    Koko ajan mennään sitä kohti mikä on jo tiedetty, että paras ja nopein gravelpyörä on täysjäykkä 29er.

  26. #13346
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Koko ajan mennään sitä kohti mikä on jo tiedetty, että paras ja nopein gravelpyörä on täysjäykkä 29er.
    HILJAA! Pari iteraatiosukupolvea pitää vielä saada ensin myytyä.


  27. #13347
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    kieltämättä 3t:n uutukaisen geometria tuntuu pysyvän ehkäpä vähän liian tiukasti maantiemäisessä geometriassa. Toe-overläppiäkin harkitsisin tarkkaan jos olisin ostohousuja jalkaan vetämässä
    Ei kun onhan tuo aika kaukana Laufista, perun puheeni. Ulkonäössä tosin on jotain samaa. Geometria on lähempänä maantietä, mm. jyrkempi keulakulma. Ajoasento on kuitenkin huomattavan pysty ja reach on lyhyt - bikeinsights.com sanoo, että että "Very upright stack and reach". https://bikeinsights.com/compare?geo...c9d3001a546d37,

    L-kokoisessakin näyttää olevan iso vaara siihen, että kengän kärki raapii renkaisiin varsinkin isommilla kumeilla. Se tekee ajamisesta tosi rasittavaa sellaisessa ajossa, mihin tuolla pyörän spekseillä muuten yritetään pyrkiä. Mulla ei edes 47 koon Lake MXZ400 ole ottanut renkaaseen, vaikka edessä on ollut 29x2.25" Ice Spiker. Tällä varmaan jo 45 mm renkaan kanssa olisi ongelmia. Ovat onneksi päässeet eroon siitä karmeasta kaapelireitityksestä, joka esti kaikkien järkevän kokoisten eväslaukkujen käytön. Pyöreä satulatolppa löytyy myös, mistä plussaa. Jossain näin, että tähän menisi maksimissaan 44-hampainen eturatas, mikä kisakäytössä voi olla liian vähän, jos tätä kerran markkinoidaan kisaisena pyöränä.

  28. #13348
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Koko ajan mennään sitä kohti mikä on jo tiedetty, että paras ja nopein gravelpyörä on täysjäykkä 29er.
    Onko kuituisia varteenotettavia täysjäykkiä saatavilla valmiina vai pitäiskö ostaa etujousipyssyllinen ja vaihtaa kuitukeula tilalle?

  29. #13349
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Onko kuituisia varteenotettavia täysjäykkiä saatavilla valmiina vai pitäiskö ostaa etujousipyssyllinen ja vaihtaa kuitukeula tilalle?
    Orbea Alma taisi ainakin joskus olla. Hinta on muistaakseni rykimistä aiheuttava.

  30. #13350
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Kannattaa tiedostaa että sen joustokeulan jälkeenmyyntiarvo on nykyään lähes nolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •