GiantElectrobikeGarminEfat
Sivu 20 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 746

Aihe: Tiesuolojen ja muiden kemikaalien käyttö kevyen liikenteen väylillä

  1. #571
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lämmitetyt pyörätiet lisäisivät fillarointia vielä enemmän.
    Semmoisia siis rakentamaan..

  2. #572
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.690
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Lämmitetyt pyörätiet lisäisivät fillarointia vielä enemmän.
    Semmoisia siis rakentamaan..
    Ja mielellään vielä katetut.

  3. #573
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Toissapäivänä katsoin Larussa että suolakoneessa oli ollut joku häikkä, ja pyöräkaistalla oli parissakin kohtaa sellainen useamman ämpärillisen kokoinen suolavalli. Kyllä nyt piisaa!
    Larun sillalla on keskustan suunnasta tulevalla kaistalla joku 2-3 kg kasassa. Pohjoiskaarella sirotin oli myös jättänyt aika runsaskätisesti suolaa moneen paikkaan. Vaikuttaa siltä, että ollut viallinen laite käytössä.

    Tänään oli aika hirveetä ajaa Lauttasaari-Hakaniemi -väki edestakaisi. Pyörä lokareista huolimatta suolan peitossa ja kengät myös. Pitäis molemmissa päissä työmatkaa alkaa varmaan pesemään pyörä, kun eihän toi muuten kestä. Ei kyllä viime talvena ollut näin anneta skeidaa tää talvipyöräily. Jotain rajaa toivois suolan määrään. Ja nyt noi pyörätiet on märät kelillä kuin kelillä. Ilman suolaa olisivat nyt kuivat.

  4. #574
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.888
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ja mielellään vielä katetut.
    Seinillä. Eli lämmitetyt pyöräilyputket, missä on vieläpä alamäki aina menosuuntaan. Perillä sitten hissi. Jo alkaisi pyöräily maistumaan.

  5. #575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Seinillä. Eli lämmitetyt pyöräilyputket, missä on vieläpä alamäki aina menosuuntaan. Perillä sitten hissi. Jo alkaisi pyöräily maistumaan.
    Ei ole riittävästi pyöräilyn tukemista jos samalla autoilulta ei oteta jotain pois joten se tarkoittaa, että tälläinen on rakennettava esimerkiksi länärille ja manskulle kahden kaistan päälle.

  6. #576
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Ei ole riittävästi pyöräilyn tukemista jos samalla autoilulta ei oteta jotain pois joten se tarkoittaa, että tälläinen on rakennettava esimerkiksi länärille ja manskulle kahden kaistan päälle.
    Eiku vaihdetaan vaan kaistoja. Fillarit tuubitetulle länärille ja autot sinne kelville. Helppoo.

  7. #577
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.888
    Tänään tuli ajettua kelviä Vuokin sataman edessä, eli Satamakaarella. Aurattua vaan ei suolattua. Muuten 6/5, mutta ajojärjestys oli taas kussut: ensin oli ajettu kelvi/jalkakäytävä ja sen jälkeen ajoradalta lumet kelville. Niin sitä pitää.

  8. #578
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Jokohan ne rahat loppu, kun Baana oli aamukasin aikaan auraamatta/ harjaamatta? 3-4 cm oli lunta ja lumen & suolan sekaista muhjua. Kyllähän siinä vielä ajoi, etenkin maastorenkaalla.

  9. #579
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.939
    ^Sama juttu käy joka vuosi, hirveällä tohinalla aloitetaan kuivien asfalttien sorastaminen ja suolaminen marraskuussa, ja viimeistään tammikuun puolenvälin jälkeen ei enää jaksakaan sitten tehdä enää mitään. Sitten kuukauden-puolitoista kun jaksaa kyntää auraamattomia sohjo/jäärännejä, niin maaliskuussa alkaa aurinko sulattamaan teitä ajokuntoon.

    Edit. Eiku tämänpäiväiselle auraamattomuudelle onkin syynä JHL/Staran lakko. En kyllä usko että jälki sen parempaa olisi ollut ilman lakkoa.

  10. #580
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Olin jo varautunut kunnon wanhan ajan talvipyöräilykokemukseen auraajien lakon vuoksi, mutta Pukinmäki-Keilaniemi aika lailla kokonaisuudessaan ihan samettista aurattua kelviä. Suolapätkät huonoimpia ajaa. Ilmeisesti harjauksen jälkeen oli vielä vähän satanut lunta ja pinnalla oli parin sentin ärsyttävä muljuva ja raskas suolasohjokerros.

  11. #581
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.806
    Maunulasta Haltialan tielle asti väylä ihan mintissä, ilman suolaa. Ja Käpylässä märkä suolattu asfaltti


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #582
    Eihän tuollaisella voi ajaa.

  13. #583
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Erään pyöräilijöiden etujärjestön mielestä ihan kamala.


  14. #584
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lasten ja vanhusten selvästi parempi vaan pysyä kotona, mutta voisikohan tavallinen aikuinen pärjätä joten kuten sähköavusteisella fatbikellä? Vai olenko liian spandexmacho kun edes kuvittelen tällaista?

  15. #585
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Eihän tuollaisella voi ajaa.
    Juu, aivan kauhea. Miten ihmeessä tuossa pysyisikään pystyssä?

  16. #586
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Jokohan ne rahat loppu, kun Baana oli aamukasin aikaan auraamatta/ harjaamatta? 3-4 cm oli lunta ja lumen & suolan sekaista muhjua. Kyllähän siinä vielä ajoi, etenkin maastorenkaalla.
    Tällä kertaa on kysymys fascistiregiimin vastustuksesta.

  17. #587
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Tällä kertaa on kysymys fascistiregiimin vastustuksesta.
    Onneks lakko oli tänään eikä eilen. Huonosti ajoitettu työtaistelutoimi siis.

  18. #588
    Hyvää baanaa kehä 3:n varsi ajaa tällä hetkellä, kova luminen ja vähän jäinen eikä sepelipaskaa(tai suolaa), ei mitään ongelmia lasketella ilman nastoja, kuten ei koko viime talvenakaan. Vähän hävettti ohittaa vihellellen joku joka mara wintereillä raapi eteenpäin, pari kertaa näön vuoksi polkasin kun rullasin ohi.

  19. #589
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    588
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei toki, mutta onko totaalisen liikaa vaadittu, että liikkuja varustautuu kelin mukaan? Etenkin jos ei ole niitä joustavia luita eikä kuolemattomuutta.
    Kommenttini "Ei liukkauden torjunnan lopettaminen kokonaan ole realistinen vaihtoehto. ..." ei tarkoittanut, että tuolla pitäisi voida ajella kesäkumeilla tai kävellä tanssikengillä. Jos pysytään pyöräilyssä, en usko nastarenkaisiinkaan niissä todella vaikeissa (vesipintainen jää) keleissä, joiden määrä taitaa olla lisääntymään päin. Mielestäni liukkaudentorjunnan kritisointi pitäisi suunnata vähiten haitallisten vaihtoehtoehtojen hakemiseen. Täällä oululainen (jossain) kertoi esim sepelin tyypin vaihtamisen vähentäneen merkittävästi rengasrikkoja.

    Kunnossapidon arvostelussa kannattaa muistaa (tämä on yleinen kommentti, ei kohdistu juuri MRe:n viestiin), että oikeuskäytäntö korvauksineen ajaa turhaan sepelöintiin. Toivottavasti uusi presidenttimme ottaa oikeuslaitoksen tiukasti otteeseensa ja korjaa tilanteen.

  20. #590
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Toivottavasti uusi presidenttimme ottaa oikeuslaitoksen tiukasti otteeseensa ja korjaa tilanteen.
    Sulla on harhoja, koskien presidentin toimivaltaa ja oikeuslaitoksen asemaa demokratioissa.

  21. #591
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Sulla on harhoja, koskien presidentin toimivaltaa ja oikeuslaitoksen asemaa demokratioissa.
    Todellinen valta on pienillä ja ideologisilla työryhmillä, jotka tekevät kaupunkipolitiikkaa.
    Roots, bloody roots

  22. #592
    Liittynyt
    10/2021
    Viestit
    154
    Tämä on niin hieno keskustelu, että tekisi mieli muuttaa Helsinkiin talvipyöräilemään.

    Etenkin tämä kohta oli ehdotonta kermaa https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010015325.html
    Tuolla sanotaan:
    "Myös Helsingin kaupunki on todennut harjasuolauksen lisäävän pyöräilijämääriä reiteillä, joissa harjasuolaus on otettu käyttöön (Pyöräväylien priorisoitu talvihoito, loppuraportti 2018, Helsingin kaupunki)."

    Siellä on linkki tuohon raporttiin, jossa todetaan näin (kohdassa "vaikutukset pyöräilijämääriin"):
    "Harjasuolauksen vaikutusta pyöräilijämääriin on hankala arvioida näin lyhyen testijakson aikana."

    Voidaan todeta että keskutelu on aavistuksen politisoitunutta. Jos tämä olisi amerikka niin mielipide valittaisiin suoraan puoluekannan mukaan.

  23. #593
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.806
    Helsingin Uutiset on pyöräilijän puolella


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #594
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.888
    ^ja Kyösti. Ehkä tässä pikkuhiljaa. Kunnes Hepolta tulee lausunto.

    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010012212.html

  25. #595
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.806
    Kyösti kuulostaa AI:n luomalta

  26. #596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^ja Kyösti. Ehkä tässä pikkuhiljaa. Kunnes Hepolta tulee lausunto.

    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010012212.html
    Ainakin Facebook-keskustelussa Hepon toiminnanjohtaja on viime päivinä ottanut kantaa sen puolesta miten talvihoitoa tehdään, ei niinkään mitä menetelmää käyttäen. Oman kokemuksen mukaan se on ihan sama onko harjattu ja suolattu siihen päälle, vai suolattu suoraan lumelle - pyörä ruostuu joka tapauksessa.

    Tänään oli ihan mahtavaa ajaa aamulla ja illalla Pitäjänmäen baanaa, koska siihen ei ollut pariin päivään levitetty suolaa!! Harmikseni jouduin kuitenkin -12°C pakkasella ajamaan Pasilasta/Pasilaan asti märkää suolabaanaa.

    Edelleen tuntuu hullulta käydä tätä taistelua, koska olen lähes varma ettei 10v päästä yhdellekään pyöräkaistalle levitetä enää suolaa. Kemikaalien vaikutukset ympäristöön sekä infrastruktuuriin ovat niin selkeät, että niiden käyttö kaupunkien keskustoissa kielletään varmasti. Harmillisesti me joudumme toistaiseksi hakkaamaan päätä seinään.

  27. #597
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.451
    https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...010034395.html

    "Otto Meren (kok) mukaan parisenkymmentä koiranomistajaa on ottanut häneen yhteyttä. Monet epäilevät syyksi tiesuolaa, mutta asia on edelleen virallisesti auki."

    Talvipyöräilijät ovat päättäjien kannalta niin marginaalinen ryhmä ettei heidän valituksista tarvitse välittää toisin kuin koiran omistajat joiden valitus saattaa muutta suolan käyttöä.

  28. #598
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.806
    Oletteko muuten huomanneet että ainakin Viikin baanalla suola irroittaa punaista väriä baanasta? Boratin sanoin: Very nice!

  29. #599
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ...Mikähän hänen kantansa on suola-asiaan?
    ...
    Ihana harjasuolaus mainittu.

  30. #600
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Onko Helsingin kaupungin kartta harjasuolatuista väylistä ajantasalla?

    Tarttis piipahtaa Malmin nurkilta Hakaniemessä ja jos/kun pyörällä menen niin en halua ajella suolaväyliä...

    Jos radanvartta ja Sörnäisten rantatietä välttelee, niin on suolavapaata?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •