Grävelistä ei oo kokemuksia, mutta Berd naruista sen verran että ne todella jotenkin tuntuu erilaisilta teräspinnoihin verraten. Näin ollen kannustaisin olemaan tekemättä johtopäätöksiä kevyisiin teräspinnoihin liittyvien kokemusten ja nyrkkisääntöjen perusteella.
Jossain sanotaan että Berd Polylight vastaisi jäykkyydeltään CX-Rayta tai olisi jopa vielä hieman löysempi. Kuitenkin, mulla on sekä Berd-kiekkosatsi että CX-Raylla oleva satsi, molemmat 240 Boost suoravetonavoilla ja suht samankaltaisilla noin 30mm sisäleveys hiilikuituvanteilla (Berd-satsissa hieman kevyemmät ja ehkä vertikaalisti joustavammat) ja tuntuma ajossa on:
- CX-Ray kiekkosatsi tuntuu takana joskus "jousimaiselta" kovaa tehoa antaessa ja kivikoissa ja vaan "löysältä" joskus. Pystyy sillä ihan hymyssä suin itsekin ajaan mutta jonkinlainen kompromissi tuntuu. Ei sinänsä harmita kun pääasiassa tyttärelle tän setin kasasinkin ja hän painaa vähän yli 30 kg eikä oo löysyyttä valitellu.
- Berd polylight kiekkosatsi ei tunnu lainkaan "jouselta" eikä milloinkaan nuljaavalta vaan vain jotenkin eleettömältä ja vaimeammalta. En osaa ollenkaan toivoa että se olisi jotenkin jäykempi.
Joo kalliimman on oltava parempi että voi olla ostokseensa tyytyväinen ja plaseboa ei voi sulkea pois mutta näin musta tuntuu. Ja näin ollen musta tuntuu että myös ainakin jotkut gravelkuskit saattaisivat tykästyä kiekkosettiin jossa olisi joku vertikaalisuunnassa myötäävä vanne. Vähän semmoisella ajatuksella kuin oli old school paris-roubaix pyörät. Mikäli samat fiilikset mitenkään siirtyy graveliin niin ne voisi olla toivottavia.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit