Olisiko jotakuinkin tässä? Sisu-seikkailun viimeisiä rasteja hakiessa viime vuonna piirtyi tämänkaltaisia muistikuvia.
Olisiko jotakuinkin tässä? Sisu-seikkailun viimeisiä rasteja hakiessa viime vuonna piirtyi tämänkaltaisia muistikuvia.
uusi
![]()
Kappas, vierestä puuttuu silta mutta samat töhryt näkyy. Uutta vaan.
seuraava
![]()
Rasti 961 on Hausjärven kirkko, oikein ihmetyttää etten ole koskaan itse kuvannut. Oli heti tutun näköinen, mutta ensin mielikuvat vei Varsinais-Suomeen.
Uusi:
![]()
Ja mä tyhmänä luulin että tämä olisi vaikea. Uutta vaan.
En ole maitse käynyt Kaskisissa koskaan, mutta oon muutaman kerran veneellä työmatkaillut paatin siirtomatkalla sen kautta ja Kaskinen tuosta jotenkin juolahti.
Ensin toki tarkistin, ettei Kotkassa tai anoppipaikkakunnalla ollut tuollaista näkymää.
Uutta (en luule vaikeaksi)
![]()
Eiköhän olla Turun muinaisen radan sillalla Uudenmaan ja Varsinaisen Suomen rajalla Perniön Kosken kylässä.
Olen tuosta kävellyt yli 28.7.21 ja varmaan ottanut kuviakin mutta ovat hävinneet bittitaivaaseen.
(Taitaa Perniö kuulua nykyään Saloon)
Juurikin se.
Vaihteeksi muistomerkki
![]()
Minusta tämä on vaikea, mutta google veisi tähän.
Myös katunäkymässä näkyy, mutta hämmentävää tosiaan kun yhdessä lähteessä on tämä rastikuvassa näkyvä teksti vähän erilaisena, ja toisessa on mainittu vain se saman kiven toinen teksti eikä tästä mitään.
Ja tässä missä on siteerattu molemmat tekstit samoin kuin rastikuvassa, kuvassa näkyvä kaiverrus on selvästi kuluneempi kuin rastikuvassa. Ei kai näitä kiviä kuitenkaan montaa voi olla.
Astellaanpa aasinsiltaa uudelle
![]()
”Seurantalon pihalla muistokivi” oli lopulta tarpeeksi oikeankaltaisia avainsanoja, jotta löytyi tämä ja siitä sijainti. Ihan turhaan ensin muina sherlockeina selvitin, että seinän oikeassa reunassa on nimenomaan nuorisoseurojen vanha logo; eihän tätä mökkiä edes löydy jos etsii nimenomaan nuorisoseurantalojaMukava hakutehtävä, vaikka hetken jo pelkäsin että tästä tulee vielä kuukausien projekti.
Uusi:
![]()
Kärkisten lossi https://asiointi.maanmittauslaitos.f...dHkiOjEwMH1d-z
![]()
telipyörä muokkasi tätä : 09.11.2023 at 09.19
No rain - no gain.
Rasti 968 oli Paasikiven syntymämuistomerkki. Rastikartasta puuttui rasteja välistä joten tässä välissä lisätyille oli tullut väärä numero. Korjailin kuntoon.
Uusi:
![]()
Ilmankos näytti tutulta kun viimeksi alle kuukausi sitten pariin suuntaan tuosta ohi mennyt, tosin kajakki katolla. Uusikin kyllä ratkaistavissa
Tuossapa kait.
Tämän kanssa joutui jo tekemään töitä mutta löytyi selvästi alle kymmenen minuutin.
Viime viikolla ajoin marraskuun pakkosatasta Nummenpään kylän läpi mutta juuri tuon paikan kiertäen yläkautta talojen välissä kulkevia pikkuteitä pitkin.
Meinasin ensin kirjoittaa että heccu varmaan tietää mutta aattelin sitten että saattaa johdatella liikaa![]()
Uusi, en oikein löytänyt mieleistä rastikuvaa laittaa tänne mutta josko tämä löytyisi
![]()
Kirjanmerkit