GarminElectrobikeMPMessutGiant
Sivu 9 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 279

Aihe: Rallipörinät

  1. #241
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Karmea uutinen.
    On. En jotenkin pystynyt käsittämään, kun näki kuvan autosta, että siinä olisi mitään pahaa voinut tapahtua. Mutta...

  2. #242
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    9.014
    Tää oli kyllä surullista.

    Vaikka vauhtilajeissa on vaaransa, niin aina tällaiset uutiset pysäyttää.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  3. #243
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.401

    Rallipörinät

    WRC-Ralli kisoja on tullut jonkin verran katsottua viime vuoden puolella ja melkein kaikki erikoiskokeet televisiosta tänä vuonna niin on tuo aika hurjan näköistä touhua ja välillä tulee mieleen kun ei vaan mitään sattuisi. Craig Breen ei ollut ajanut tällä kaudella kuin Ruotsin rallin jossa tuli toiseksi ja olisiko Kroatian ralliin ollut sitten tarkoitus osallistua viikon päästä. Pysäyttävä suru-uutinen toden totta.
    Juha Lehtinen muokkasi tätä : 14.04.2023 at 10.13

  4. #244
    Todella surullinen uutinen joka veti hiljaiseksi kun sain tiedon iltapäivällä, yksi sympaattinen, positiivinen sekä nopea kuski on poissa.
    Kylätason pyöräilijä

  5. #245
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.187
    Menikö se tolppa tai vastaava ikkunan kohdalta ohjaamoon vai oven läpi? Ovia vielä voisi vahvistaa varmaan nykyisestä mutta ikkunoita ei ehkä sentään niin paksuksi panssarilasiksi voi vaihtaa, että mitä vaan kestäisivät. Silloin riski ohjaamosta ulos pääsystäkin kasvaisi onnettomuustilanteissa joissa toinen ovi ei aukea ja toinen kylki esim maata vasten.

  6. #246
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.313
    Jotain sellaista tuossa oli kai käynyt.

    2012 Breenin silloinen kartturi kuoli vastaanlaisessa ulosajossa ja Rober Kubikallahan oli lähtö lähellä kanssa aidan tultua tuulilasista läpi.

    En tiedä miten tosiaan tuota kannattaisi korjata, saisiko laseista kehiteltyä semmoiset etteivät päästä tavaraa läpi.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  7. #247
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Rober Kubikallahan oli lähtö lähellä kanssa aidan tultua tuulilasista läpi.
    Kubikalla tuli teräskaide syliin ihan keulasta, tuulilasi pysyi ehjänä.

    Tässä 30sekunnin animaatio:
    https://www.youtube.com/watch?v=vCYIB1tmYkg
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  8. #248
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Näidenkin parin onnettomuuden perusteella noissa teräskaiteissakin voisi olisi uudelleensuunniteltavaa, vaikkakin luulisi turvallisuuden olevan jo viimesen päälle hiottu. Ralliautoissa on taatusti muitakin heikkouspaikkoja noille teräskaiteiden tunkeutumiselle jos käy huono tuuri, joten sinällään pelkät paksummat ikkunat ei paljoa suojaa.

    Menee offtopikiksi, mutta ehkä siinä on ideaa, että ainakin jossakin päin Jenkkilää vastaavien teräskaiteiden päät ankkuroidaan järeellä vaijerinpätkällä jalkaan.

    15 vuotta sitten sukulaisen koulubussi ajoi motarilla teräskaiteeseen, joka liitoskohdasta katketessaan meni 50-paikkasen bussin keulasta läpi ja tuli takaosasta ulos parin metrin korkeudesta. Hieman pysäytti pohtimaan mihin noi teräskaiteet pystyy. Onneksi se kaide pysyi tavaratilan puolella eikä noussut matkustamon lattian läpi.

    Edit: Breenin kohdalla taisi ollakin puuaita. No jokatapauksessa aita kuin aita menee läpi.
    JohannesP muokkasi tätä : 15.04.2023 at 20.48

  9. #249
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Jos auto ajaa 100-150 kmh päin tuollaista pistemäistä ja jäykkää esinettä, niin ei sille oikein mitään mahda. Tärkeintä olisi poistaa tuollaiset siitä tien läheltä.

  10. #250
    ^Hankalassa tilanteessa ollaan, kaikkia asioita ei voi poistaa pätkän varrelta, eikä suojata heinäpaaleilla. Auto kun lähtee käsistä isossa vauhdissa niin jälki on rumaa. Tällä kertaa menehtyi kuski ja kartturi: https://www.iltalehti.fi/ralli/a/d28...d-b9eab544ebb8
    Kylätason pyöräilijä

  11. #251
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Kannattaisi lopettaa kokonaan tuo älytön bensan poltto.

  12. #252
    Kannattaisi lopettaa kokonaan tuo älytön kirjoittelu.
    Kylätason pyöräilijä

  13. #253
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Kun Fordilta lähtee ainut huippukuski ja vielä kun passelit automallitkin lähtee alta, niin mitäs järkeä Fordilla on rallitallia edes pyörittää? Jos mallisto on kohta pelkkiä pick-uppeja, maastureita ja Mustang?

    https://tekniikanmaailma.fi/ford-kor...hdesta-niista/

  14. #254
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.313
    Fordhan ei sitä tallia varsinaisesti pyöritä vaan M-Sport. Ford tukee sitä jonkin verran muttei läheskään samaa määrää kuin Toyota tai Hyundai omia tiimejään.

    Mutta kovin hyvältä tosiaan näytä toi niiden touhu.
    Toyotahan on vähän kuin tuomassa Subarua takaisin talliksi.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  15. #255
    Puman päällehän se nykyinenkin rallivehje on rakennettu eikä Fiestan.

  16. #256
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    OK. Mutta onko Fordin tuleva mallisto sellainen, että WRC rallisarja on paras sen markkinointiin? Tiedän joo, ei se Fordin tehdastalli ole, mutta kuitenkin...

  17. #257
    Niin onko Hyundain tai Tojotan. Hyvä kysymys.

  18. #258
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    535
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steve Baggy Katso viesti
    Niin onko Hyundain tai Tojotan. Hyvä kysymys.
    Aasian ja Afrikan markkinoille kelpaavat vielä pitkään polttomoottorivehkeet ja noita pikkuautoja molemmilla piisaa.

  19. #259
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.470
    Hyvä Kalle ja Jonne!

  20. #260
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.313
    On se kyl kova.

    Harmi että Lapin loppukausi mennyt noin pahasti reisille.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  21. #261
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.941
    Saas nähdä montako kautta Kalle jaksaa ennenkuin siirtyy Japaniin ajamaan driftingiä ammatikseen. Voisi tulotasokin kohentua.

  22. #262
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Onko se hassun näköinen driftaus niin arvostettua?

  23. #263
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko se hassun näköinen driftaus niin arvostettua?
    On. Ja sehän on täydellinen yleisö- ja tv-laji. Päin vastoin kuin ralli. Niin hieno laji kuin ralli onkin.

  24. #264
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.184
    Rallihan on erinomainen telkkarilaji kun lähetykset ja koosteet tehdään hyvin. Ylen koosteet + livelähetykset päiväkoosteineen oli hyvä tapa seurata rallia. Maikkarin maksulliseen palveluun en oo jaksanut edes tutustua, etenkin kun minikoosteet tulosruudun jälkeen on niin surkeita.

    Mutta Kalle on kova! Siitä on hyvin nopeasti tullut mestaritason kuljettaja, osaa ajaa auton maaliin ja ottaa pisteet sieltä mistä voi. J-M, Lappi ja vaikka Vatanen on sellasia kuskeja joilla auto aina vähän väliä lipsui pihalle. Mahtaakohan Lappi koko kauden paikkaa enää saada... Vauhtia on kyllä enemmän kuin Sunisella, mutta maaliinkin tartteis päästä.

  25. #265
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.470

    Nuoli

    Kalle alkaa olla jo kiitettävän tason huippu asteikollani:
    8 =pystyy voittamaan mestaruuden
    9 =hallitsee lajia
    10 =legenda, kehittää lajia uudelle tasolle

    Tuohon lajin kehittämiseen ehkä vaaditaan hyvä kokemus ja valtaa organisaatioissa. Eli pitkäjänteisyyttä.

    Onko se driftaus joku tuomaripistellä tahi huutoäänestyksellä ratkaistava kisa, kuten TTK?

  26. #266
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.702
    Enää ei hybridit pörise ja hinnat tippuu!

    https://www.rallit.fi/hyvastit-hybri...via-muutoksia/
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  27. #267
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.313
    Rallin kannalta järkeviä uudistuksia. Se hybridi on ollut lähinnä vain harmina noissa.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  28. #268
    Mutta tuo 400000€ jokkis tyylinen auton pakkomyynti on aika arseesta, ei mitään järkeä.
    Kylätason pyöräilijä

  29. #269
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.313
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Mutta tuo 400000€ jokkis tyylinen auton pakkomyynti on aika arseesta, ei mitään järkeä.
    Tuon säännön lopullista toteutumista en usko.
    Se esim. loppukaudesta antaisi liikaa mahdollisuuksia kilpailijatiimin häirintään.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  30. #270
    Jokaista (3-4) kuskia kohti on kolme autoa, yksi ajossa, toinen rebuild seuraavaan ralliin, kolmas siinä välissä. Näillä pyritään pärjäämään koko vuosi. Nyt jos joka rallissa joku/jotkut ostaa joka rallissa 3 autoa niin rallitiimillä pitää olla enemmän autoja varastossa. Ei ainakaan vähennä kustannuksia, on myös helppo tapa ostaa kilpailijan salaisuudet oman tiimin käyttöön.

    Ei jatkoon.

    Paras kun olisi lopettaneet R1 luokan kokonaan ja R2 autoista tulisi pääluokka. Silloin myös yksityistalleilla on mahdollisuus ajaa mestaruudesta koska R2 autot sekä kulut on huomattavasti pienemmät kun R1 autoissa.
    Kylätason pyöräilijä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •