Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
^emme tiedä sinun jalkojen kylmänsietokyvystä mitään. Voi olla, että pärjäät tai voi olla että varpaasi jäätyvät.

Ei nuo _minusta_ kovin lämpimät ole, varpaita alkoi palella tunnin ajelun jälkeen vaikka oli lämpöasteita pari (tuulta oli kovasti tosin ja vaikutus miinuksen puolella, mutta...). Pikkusen kesäkenkiä lämpöisemmät, vähän petyin.

Tiedän jatkossa laittaa lämpimämmät kengät noille asteille tai sähkösukat. Mulle Blazet on sellaiselle, vaikkapa +7...+3°C -välille.

Kivat kengät jalassa ja näillä on hyvä kävelläkin. Lämpimyyden puute ei ole mulle iso ongelma kun en talvikengäksi ostanutkaan.
Minulla taitaa olla aika hyvä kylmän sietokyky. 3-7 + astetta kuulostaa omalle kohdalle kesä/syyskeleille ja menee vaikka lenkkareilla hyvien merinovillasukkien kanssa ja tällä hetkellä meneekin kun ei oikein muita soveltuvia kenkiä nyt ole edes fläteille. Pienissä syyspakkasissakin nyt menty kohtuullisia maastolenkkejä ja kyllähän siinä tietysti varpaat meinaa jäätyä jos yhtään viima käy.

Vähän heikolta kuulostaa jos vain hieman lämpimämmät kuin kesäkengät. Toki varmaan selkeästi lämpimämmät, kuin lenkkarit mistä menee kaikki viima läpi. Ei kuitenkaan vaikuta täyttävän sitä talvikenkätarvetta koko talven kengistä vaan ilmeisesti täyttyy hankkia jotkut ihan muut lämpimät talvikengät ja tyytyä ajamaan fläteillä. Tietysti Wolvehammerit olisi varmaan semmoset millä tarkenis ja soveltuu lukoillekkin, mutta hintaa alkaa niillä jo olemaan. Toisaalta eteläsuomen talvet on aika lämpimiä nii varmaan Blazeillakin pärjää suuren osan talvesta.

Vinkkejä hyvistä monikäyttöisistä talvi tms. kengistä joiden pohja soveltuu fläteille eikä olisi ihan hirveän tönköt ajaa ja soveltuis myös muuhun retkeilyyn? Jotkin maiharit kävi mielessä, että sopivilla sukilla voisi käyttää ympäri vuoden. Samalla tulisi kengät kesän retkeilyihin.