ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 150 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 100 140 148 149 150 151 152 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.471 - 4.500 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4471
    Siirsin pyörän toimituksen lähi K-Markettiin kun semmonen oli vaihtoehto. Noh tuli viesti että pakettia ei voitu toimittaa sinne koska liian suuri

    Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

  2. #4472
    Pyörä purettu teipattu ja kasattu.

    Rocky altitude

    Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

  3. #4473
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Hienoa. Rocky Mountainin pyörät ovat kyllä aina saaneet kehuja mitä olen arvosteluja lukenut. Olis kiva joskus kokeilla itsekin.

  4. #4474
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Hienoa. Rocky Mountainin pyörät ovat kyllä aina saaneet kehuja mitä olen arvosteluja lukenut. Olis kiva joskus kokeilla itsekin.
    Omistan jo elementin niin tää sopi hyvin kaveriksi. Ruotsista löyty oikeen hyvään hintaan.

    Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

  5. #4475
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Näitä on nyt näkyny enemmissä määrin, slayeriä mietin joskus itse, mut geo ei lukujen puolesta sit oikeen houkutellu.

  6. #4476
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Näitä on nyt näkyny enemmissä määrin, slayeriä mietin joskus itse, mut geo ei lukujen puolesta sit oikeen houkutellu.
    Mulla oli Slayer vuokralla Leogangissa viime kesänä. Pohdin DH-pyörän ja ton välillä, mutta päädyin enduroon, kun en DH:lla ole koskaan ajanut. Ihan hyvä pyörä Slayer oli niihin rinteisiin, kohtuu painava tosin, mutta ei siellä paljon polkea tarvinnut. Alusta oli ehkä vähän kova omaan makuun, mutta se on toki enemmän säädöistä kiinni. Olis kyllä ollut ihanaa, jos olis ollut oma Spindrift tuolla ajossa, mutta ei mitenkään olis saanut pyörä-casea mahtumaan autoon neljän hengen matkatavaroiden kanssa.

  7. #4477
    Sisäänajoa ylläksellä.

    Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

  8. #4478
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Siisti kyllä tuo väritys.

  9. #4479
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Yt:ltä Capran 10-malli hyvään hintaan osiin nähden https://www.pinkbike.com/news/yt-ind...cf-and-al.html. Alumalli 2999 sis. esim 38 performance Foxia ja gx-osat. Code r jarrut ja assegai exo+, dhr II DD renkaat. Aika valmis paketti. Cf-malli 3499,-
    Päihittään hinta-osat kisassa selvästi esim Commencalin metan.

  10. #4480
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Ihan mielenkiintoinen kattaus enduropyöriä Pinkbiken tulossa olevassa Field Testissä https://www.pinkbike.com/news/video-...ield-test.html
    - Ibis HD6
    - Nukeproof Giga 297
    - Trek Slash
    - Chromag Lowdown
    - Pole Onni
    - Commencal Meta S
    - Nicolai Nucleon 16 Supre
    - Unno Burn

    Hintahaitari on tosi suuri 6.000-11.200 usan dollaria.

  11. #4481
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.142
    Nuo testipyörien hinnat ovat kyllä aina vähän laukalla. Olisi jotenkin tasavertaisempi vertailu jos pyörät olisi parin tonnin sisällä toisistaan, vaikka sitten 6-8k$. Toisaalta ymmärtää että valmistajat haluavat lähettää sen parhaan kokoonpanon testiin, tottakai

  12. #4482
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Mun mielestä pitkästä aikaa raikas kattaus kun on todella erikoisia ja erilaisia (pienempien valmistajien) pyöriäkin mukana.

  13. #4483
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Hyvä kattaus kyllä! Ja pakko kyllä kehua omaa gigaa, ollu aivan mahti pyörä varsinkin kun nyt tottunut. Perän jousto myös todella smootti ja silti poppia kikkailuun.

  14. #4484
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Nuo testipyörien hinnat ovat kyllä aina vähän laukalla. Olisi jotenkin tasavertaisempi vertailu jos pyörät olisi parin tonnin sisällä toisistaan, vaikka sitten 6-8k$. Toisaalta ymmärtää että valmistajat haluavat lähettää sen parhaan kokoonpanon testiin, tottakai
    Yleensä Pinkbike ei olekkaan noissa keskittynyt komponenttien perusteella arvioimaan pyörää vaan enemmän rungon käytöstä. Yleensä kuitenkin hyvin suunniteltu runko on hyvä myös halvemmalla keulalla ja takaiskarilla. Kiekot toki vaikuttaa tässä jonkun verran ajotuntumaan ja voi luoda eri hintasisssa pyörissä tuntuvaa eroa, suuntaan tai toiseen, kiekoissakaan kalliimpi ei oo aina parempi kun puhutaan enduro käytöstä.

  15. #4485
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Nyt on jo useamman pyörän arvostelu julkistettu. Viimeisimpänä Pole. https://www.pinkbike.com/news/field-...ni-review.html Pole sai vähän ristiriitaista kommenttia ja Unno erityisen huonoa. https://www.pinkbike.com/news/field-...e-curious.html Mitäs mieltä Sambolo on Nuken raportista? Täsmääkö omiin arvioihisi pyörästäsi. https://www.pinkbike.com/news/field-...-giga-297.html
    Varsinainen mikä on toistansa parempi ja missä asiassa tulee vasta ns. round table -keskustelussa joka julkaistaan vasta kun kaikki erilliset raportit on saatu ulos.
    Mutta mm. Trek ja Ibis ja Nicolai (sillä mielenkiintoiselle vaihdesysteemillä) on vielä tulematta.

  16. #4486
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Vähän eri mieltä nuken raportista osittain, tosin mulla täys 29. Samaa mieltä et keskiö on matala, se on kyllä teknisissä ylämäissä pyllystä, varsinkin poleen tottuneena millä pysty vaa pyörittää ylös teknisetkin kohat. Samaa mieltä, että parkkiin loisto peli, ittee vieläki hämmästyttää mite hyvin menee siellä röykkyä niellen. Mut toisin ku tuossa testissä nii mun mielestä aika hyvin poppia jousituksessa, kaikesta pienestä kiva neppailla, varmaan vähän säädöistä ja alustasta kii myös. Tosin, joitain tilanteita on myös ollut kun poppaus ei ole onnistunut. Flätille/kumpuun jne tulee myös aika eleettömästi, niiku arviossakin sanottiin, ihan eri tavalla viittii kokeillakkin kuin mitä polella viitti, ja progressiota on hyvin loppua kohden vähemmä progressiivisellakin linkuston asennolla, en ole oikeestaan ees kokeillut sitä progressiivisempaa. En tiedä onko matala keskiö vai mikä, mut bermit kyllä maistuu tuolla pyörällä ja niistä löytyy hämmästyttävän paljon pitoakin, vauhtia muutenkin tullut mututuntumalla lisää. Pyörä tuntuu myös suht kevyeltä käsitellä, esim ilmassa. Enmä tämmöstä varmaa lenkkipyöräks ostais vaikka joka ajolla kyllä hauskaa ollu, kevyt tuota on myös siirtymillä polkee, eikä liikaa notku.

    Vahvisti kyllä tuo arvio sitä fiilistä et tuli hommattua oikee pyörä, kun melkeempä parkkia nykyää vaa ajaa

  17. #4487
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Kiva kuulla. Hyvä, että olet ollut tyytyväinen. Toivotaan että Nukeprooffia saa ja kehitetään myös jatkossa tästä meneillään olevasta emoyhtiön kassakriisistä huolimatta eli jos toimiville osioille löytyis ostaja tms.

  18. #4488
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Nyt julkaistiin podcast jossa kukin testaajista pisti pyörät järjestykseen perusteluineen. Hännillä olivat Nicolai, Pole ja Unno. Kärjessä Trek ketjun putoilusta ja äänekkyydestä huolimatta sekä Ibis jonka ongelmana hieman lyhyt emäputki. Commencalista myös tykättiin mutta linkuston kitinä ongelmana. Chromag ja Nukeproof siellä keskivaiheilla. Nuke hieman liian löysän alustan vuoksi. Vähän arvioitsijasta riippuen järjestys vaihteli mutta tuo häntäkolmikko oli kaikilla hännillä. Polen ongelmana testaajien mukaan oli aivan liian jäykkä ja siksi epämukava runko sekä liian korkea keskiö. https://m.pinkbike.com/news/the-pink...oundtable.html
    Taulukko: https://m.pinkbike.com/photo/25809347/

    Edit. Se vielä tuli mieleen lisätä, että vaikka pari heistä laittoi Trekin ykköseksi, niin enduroon kisapyöräksi ottaisivat silti Ibiksen sen keveämmän painon ja toimintavarmemman yksinkertaisemman voimansiirron vuoksi.

  19. #4489
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Liian jäykkä runko vaatisi paljon tarkempia perusteluja taakseen ollakseen millään muotoa validi huomio, puhumattakaan kritiikin aihe. Jos jäykkyys jaetaan tarkastelun yksinkertaistamiseksi kahteen pääkomponenttiin – pysty- ja vaakatasoiseen suuntaan – voidaan tehdä muutama olettama.

    Pystysuuntaisen jäykkyyden tarkastelu ei ole (etenkään) maastopyörissä relevantti asia. Renkaat, rengaspaineet, mahdollinen rengasinserttien käyttö ja ennen kaikkea jousitus vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin monta kertaluokkaa enemmän kuin rungon jäykkyys.

    Vaakasuunnassa erot ovat sen sijaan huomattavissa ja vieläpä niin, että ajo-ominaisuuksiin ja -tuntumaan voi olla hyvinkin selvä vaikutus. Liian jäykkä ei ole todennäköisesti hyvä, mutta ei toisaalta liian fleksukaan konstruktio. Kiekoilla on tässä kohtaa myös merkittävä tai jopa yhtä suuri vaikutus, että miten pyörä käyttäytyy esimerkiksi kovavauhtiseen vallimutkaan ajaessa. Yleisesti ottaen, tältä osin hyvin tai ainakin riittävän hyvin käyttäytyvän rungon (tai kokonaisen pyörän) ikkuna on laaja ja siitä merkittävästi ohi osuminen tuntuu yleisesti epätodennäköiseltä korkealuokkaisilla ja nykyaikaisilla rungoilla.

  20. #4490
    https://www.pinkbike.com/news/field-...d-to-flat.html

    Vaikka Pole sijoittui huonosti, niin ainakin positiivisena seikkana ettei runko tällä kertaa hajonnut Hucked to flatissa.

  21. #4491
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Liian jäykkä runko vaatisi paljon tarkempia perusteluja taakseen ollakseen millään muotoa validi huomio, puhumattakaan kritiikin aihe. Jos jäykkyys jaetaan tarkastelun yksinkertaistamiseksi kahteen pääkomponenttiin – pysty- ja vaakatasoiseen suuntaan – voidaan tehdä muutama olettama.

    Pystysuuntaisen jäykkyyden tarkastelu ei ole (etenkään) maastopyörissä relevantti asia. Renkaat, rengaspaineet, mahdollinen rengasinserttien käyttö ja ennen kaikkea jousitus vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin monta kertaluokkaa enemmän kuin rungon jäykkyys.

    Vaakasuunnassa erot ovat sen sijaan huomattavissa ja vieläpä niin, että ajo-ominaisuuksiin ja -tuntumaan voi olla hyvinkin selvä vaikutus. Liian jäykkä ei ole todennäköisesti hyvä, mutta ei toisaalta liian fleksukaan konstruktio. Kiekoilla on tässä kohtaa myös merkittävä tai jopa yhtä suuri vaikutus, että miten pyörä käyttäytyy esimerkiksi kovavauhtiseen vallimutkaan ajaessa. Yleisesti ottaen, tältä osin hyvin tai ainakin riittävän hyvin käyttäytyvän rungon (tai kokonaisen pyörän) ikkuna on laaja ja siitä merkittävästi ohi osuminen tuntuu yleisesti epätodennäköiseltä korkealuokkaisilla ja nykyaikaisilla rungoilla.
    Etäinen muistikuva jostain liekö Fillari-lehden Hondan DH- tai Lehikois- jutusta missä olevat tehneet liian jäykän rungosta ja se oli hitaampi kuin edellinen versio.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  22. #4492
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris;[URL="tel:3239351"
    3239351[/URL]]Nyt julkaistiin podcast jossa kukin testaajista pisti pyörät järjestykseen perusteluineen. Hännillä olivat Nicolai, Pole ja Unno. Kärjessä Trek ketjun putoilusta ja äänekkyydestä huolimatta sekä Ibis jonka ongelmana hieman lyhyt emäputki. Commencalista myös tykättiin mutta linkuston kitinä ongelmana. Chromag ja Nukeproof siellä keskivaiheilla. Nuke hieman liian löysän alustan vuoksi. Vähän arvioitsijasta riippuen järjestys vaihteli mutta tuo häntäkolmikko oli kaikilla hännillä. Polen ongelmana testaajien mukaan oli aivan liian jäykkä ja siksi epämukava runko sekä liian korkea keskiö. https://m.pinkbike.com/news/the-pink...oundtable.html
    Taulukko: https://m.pinkbike.com/photo/25809347/

    Edit. Se vielä tuli mieleen lisätä, että vaikka pari heistä laittoi Trekin ykköseksi, niin enduroon kisapyöräksi ottaisivat silti Ibiksen sen keveämmän painon ja toimintavarmemman yksinkertaisemman voimansiirron vuoksi.
    Vital MTB:een testaajat tykkäsivät kanssa Trekistä ja Nukeproofista.

  23. #4493
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolfberg Katso viesti
    https://www.pinkbike.com/news/field-...d-to-flat.html

    Vaikka Pole sijoittui huonosti, niin ainakin positiivisena seikkana ettei runko tällä kertaa hajonnut Hucked to flatissa.
    Kaikki fillarit suoriutuivat tuosta mun mielestä ihan hyvin. Tai ainakin niin, ettei näyttänyt, että pyörä hajoaa käsiin. Toisenlaistakin jälkeä on nähty, kun rungot/keulat fleksaa hullun lailla.

  24. #4494
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Yllättävästi osa keuloista näytti selvästi pysähtyvän kesken jouston ilmeisesti taipumisen vuoksi vaikka ovat järeitä malleja 38mm liukuputkilla.

    edit. Nimenomaan hetkeksi pysähtyvän
    marco1 muokkasi tätä : 03.11.2023 at 14.13

  25. #4495
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.630
    ^Katottiinko me sama video? Mun mielestä noi keulat menee aika lailla tappiin kaikissa. Siis, joo. Menee kahdessa osassa, eli kesken jouston pysähtyy hetkeksi, mutta mikä on syy?

  26. #4496
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tuo on taoahtunut aina eli aikaisempienkin vuosien huck to flat testeissä. Liittyy ehkä jotenkin siihen, että ensi-iskun ja mm renkaiden "lytistymisen" energia vapautuu takaisin ja pysäyttää jouston liikkeen siksi hetkeksi.

  27. #4497
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Eturengas aikalailla pohjaa kanssa noissa ja pompauttaa keulaa takaisin ylöspäin, siinä tulee sitten hyvin lyhyt hetki kun keulaan ei juurikaan kohdistu voimia niin se ei silloin painu kasaan.

    Sent from my CPH2399 using Tapatalk

  28. #4498
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Liian jäykkä runko vaatisi paljon tarkempia perusteluja taakseen ollakseen millään muotoa validi huomio, puhumattakaan kritiikin aihe. Jos jäykkyys jaetaan tarkastelun yksinkertaistamiseksi kahteen pääkomponenttiin – pysty- ja vaakatasoiseen suuntaan – voidaan tehdä muutama olettama.

    Pystysuuntaisen jäykkyyden tarkastelu ei ole (etenkään) maastopyörissä relevantti asia. Renkaat, rengaspaineet, mahdollinen rengasinserttien käyttö ja ennen kaikkea jousitus vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin monta kertaluokkaa enemmän kuin rungon jäykkyys.

    Vaakasuunnassa erot ovat sen sijaan huomattavissa ja vieläpä niin, että ajo-ominaisuuksiin ja -tuntumaan voi olla hyvinkin selvä vaikutus. Liian jäykkä ei ole todennäköisesti hyvä, mutta ei toisaalta liian fleksukaan konstruktio. Kiekoilla on tässä kohtaa myös merkittävä tai jopa yhtä suuri vaikutus, että miten pyörä käyttäytyy esimerkiksi kovavauhtiseen vallimutkaan ajaessa. Yleisesti ottaen, tältä osin hyvin tai ainakin riittävän hyvin käyttäytyvän rungon (tai kokonaisen pyörän) ikkuna on laaja ja siitä merkittävästi ohi osuminen tuntuu yleisesti epätodennäköiseltä korkealuokkaisilla ja nykyaikaisilla rungoilla.
    Mielestäni Polen jäykkkyys oli testaajille erityisesti "ikävyytenä" tuntumista. Ajaminen tuntui kuluttavalta ja taisivat sanoa myös ihan jarrupateissa mutkaa lähestyttäessä pidonkin tuntuvan ajoittain kärsivän. Vastaavasti hiljattain yhdestä pyörästä pyörästä sanoivat sen olevan keskiön seudulta taas liiankin taipuva. Tää ei ollut tuossa round table keskustelussa. Mutta joku runko oli siis sellainen, että vauhdikkaassa paineistetussa bermikäännöksessä tunsi kuinka keskiö liikkui sivusuunnassa kun renkaat ja kiekot eivät ja että se tuntui oudolta.
    Field testin trek oli myös jäykähköstä päästä muttei niin paljon jä häiritsevä kuin Pole. Senkin osalta miettivät,.että alukiekot kuituisten sijaan toiminevat paremmin.

  29. #4499
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Esimerkiksi renkaat pompottaa sen verran että tuo vaihtelua voimiin eikä keula mene samalla vauhdilla pohjaan.

    Mutta olisi mielenkiintoistaa tietää miten Onni käyttäytyisi normaali takajousituksen akselilla. Testissä on siis rungossa "kisa-akseli" (https://polebicycles.com/polestore/p...es-race-badge/). Tai isommalla joustolla. Toki ei-niin-kisakireä Vikkelä olisi saattanut istua testiin paremmin, vaikka nimenomaan Pole oli Onnia tarjonnut.

  30. #4500
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Katottiinko me sama video? Mun mielestä noi keulat menee aika lailla tappiin kaikissa. Siis, joo. Menee kahdessa osassa, eli kesken jouston pysähtyy hetkeksi, mutta mikä on syy?
    Tappiin menee joo mutta pysähtyy välillä. Renkaat ehkä vaikuttaa keulan vääntymisen lisäksi ja olisko tuolla takajousituksellakin jotain vaikutusta siihen miten painoa siirtyy keulalle?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •