https://www.nettiauto.com/volkswagen...30_rFVE7JM5x1Q
Muuten hyvä retkiauto mutta tässäkään ei oiken tilaa pyörän kuljetukseen
https://www.nettiauto.com/volkswagen...30_rFVE7JM5x1Q
Muuten hyvä retkiauto mutta tässäkään ei oiken tilaa pyörän kuljetukseen
^ Ainakin pyörän pesuun tarvittava varustus on kunnossa.
A Gentleman will walk but never run
Auton tulevaisuus on aika kuuma peruna keskusteltavaksi mutta odotan rauhassa kolmenkympin sähköautoo jossa on vetokoukku optio ja saahan se mennä yhdellä latauksella sen 400 km
MG4 voisi päästä aika lähelle, mutta vetomassa max 500kg![]()
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Bensa autossa roikkui vene trailerilla perässä Pirkkala Sastamala Aura Sastamala Pirkkala välin viikko sitten ja ajotietokone näytti 8.4 litraa 100 km ja tän matkan oon mennyt jopa 5.5 litraa 100 km ilman peräkärryä ja luulen että sähkö auton kulutus myös pompahtaa ja pieni akkunen auto ei mene ilman välilatausta. Matka noin 330 km edestakaisin
Se voi sähkiksellä pompata yllättävän paljon. Riippuu tietty kärrystä, mutta jopa tuplaantuu kulutus. Yllättävän paljon vaikuttaa, mutta no sähkikset on tehty kevyesti kulkeviksi yksinään, niin tavallaan ymmärrettävää.
Yllättävän paljon pomppasi omassa taloudelliseksi viritetyssä uudemmassa bensavaparissakin kulutus, kun talvirajoitusten reilusta 4 litrasta hyppäsi olosuhteet huomioiden ainakin 20% kulutus ylös, kun tikkarilukemat kasvoi 20:llä, vauhdit ei edes ihan sitä. Vanhemmilla dinolitkuautoilla tuossa vaan hyötysuhde paranisi ja ero olisi mitätön, mutta tää pesee kulutuslisässä jo melkein sähkiksetkin.
Jos ajaisin autolla satunnaisesti ja vähän, mutta oman auton kuitenkin haluaisin, niin vahva vaihtoehto olisi Hyundai i20. Lähipiirissä on 2017 vuodelta yksi. On varsin vallloittava ja luotettava perusauto. Neljä aikuista mahtuu survomatta sisälle, pieni kulutus eikä vikoja. Kaikki olennaisimmat varusteet on.
Siis tällainenesimerkiksi. https://www.autotalli.com/vaihtoauto...chType=usedCar
Naapureita tuolla ei saa kateelliseksi, mutta paikasta a paikkaan b pääsee.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Totesin tänään Euroopan uusimman automerkin, DS:n, olevan viimeinkin osa suomalaista autoiluliikennettä.
Vai johtuuko se vain siitä illuusiosta, kun paluumatkalla kotiin tulee Lempäälässä vastaan päivittäin (se sama musta) DS7?
| PKK |
Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)
Mitäs niitä hyviä vinkkejä auton myyntiin olikaan? Itselle tämä on uusi tilanne kun on tarkoitus päästä yhdestä eroon eikä vaihtaa.
Huolellisesti on pesty ja vahattu, komeat kuvat otettu ja kerätty olennaiset tiedot talteen ja kovin odotuksin tuupattu myyntipalveluun mutta ei ole mennytkään vielä vuorokaudessa.
Oletko harkinnut palvelua, jossa autoliikkeet tekevät tarjouksensa auton ostosta? Lähipiirissä on pari kokemusta siitä. Paremmassa tapauksessa autoliike osti auton isommalla hinnalla kuin siitä olisi saanut toisessa liikkeessä vaihtohintana uuteen. Huonommassa tapauksessa ostotarjous on merkittävästi "markkinahintaa" huonompi. Merkki oli autoissa sama ja hintaluokka n. 20 k€.
^Just tuommoisessa liikkeille suunnatussa ******x-palvelussa se nyt pötköttelee. Näistä on kuulunut tosiaan vaihtelevia kommentteja, pahin taisi olla tapaus josta onlinenä tuli tarjous joka oli neljännes lopulta toteutuneesta autoliikkeen sisäänostohinnasta. Jos 13-14k€ sais niin hyvä mutta saa nähdä.
Automyynti vetää huonosti. Ei välttämättä ole liikkeillä haluja ostaa autoja lisää riviin seisomaan. Riippuu toki autosta. Joku Tojota Avensis niin varmasti kelpaa, kun se on helppo myydä eteenpäin.
Noiden palvelujen toimivuus riippuu täysin markkinatilanteesta ja autosta. Huonossa markkinassa ei mene mikään ja hyvässä maksetaan sitten kovia hintoja.
Minkälainen marco1:n kauppaama auto on?
Vuosi sitten autoin yhtä henkilöä pääsemään eroon autostaan. Tavoitteena oli päästä autosta nopeasti eroon. Kyseessä oli hieman alle 10 v. vanha Renault Grand Scenic. Diesel, ajokilometrejä hieman yli 100 tkm. Sijainti pääkaupunkiseudulla. Nettiauton hinnoittelupalvelu arvioi auton myyntihinnaksi n. 9 teur. Nettiauton myynti-ilmoituksia katselemalla olisin itse laittanut auton Nettiautoon myyntiin hintaan 6.990 eur ajatuksella, että jos 6.500 siitä saa niin hyvä, mutta vähintään 6.000 eur olisi tavoitteena saada. Autoa myymässä ollut henkilö ei halunnut itse alkaa autoa myymään, joten laitettiin se tarjouspyyntökierrokselle Autovex-palveluun. Ensimmäisellä kierroksella korkein tarjous jotain 1.500 eur. Tehtiin toinen tarjouskierros hieman muutetulla ilmoituksella. Tuloksena suurin piirtein samanhintainen tarjous, joka kylläkin nousi hintaneuvottelujen jälkeen neljään tonniin.
Tähän ei oltu tyytyväisiä ja päädyttiin lopulta kuitenkin laittamaan auto Nettiautoon. Meni muutamassa päivässä kaupaksi tavoitellulla hinnalla. Ostaja oli autoliike jostain hieman pohjoisempaa.
MC Kramppi
pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)
-13 mallinen saksalainen farkkubensaturboautomaattinelari, vähän ajettu ja paljon huollettu. Ei vikoja mutta kyllä tämä kolme autoa taloudessa on nyt liian kallista ylläpitää.
Syvää kiitollisuutta tuntien kolmen perättäisen Rellun Scenicin (2x oli GS) aika on omalta kohdalta jo ns. lusittu. Mukavia autoja leppoisaan matkailuun mutta ne yllätysviat ahdisti mieltä ja tyhjensi lompakon.
No, kyllä tuollaisella luulisi olevan vähintään kohtuullisesti kysyntää...ja sijainti ilmeisesti pääkaupunkiseudulla, joten luulisi Autovexin kautta olevan paljon tarjousprosessiin potentiaalisia autoliikkeitä.
Jos varsinainen kysymys kuului, että onko jotain vinkkejä auton myyntiin, niin ehkä tuosta yllä mainitsemastani Autovex-kokemuksesta voisi oppia vaikka sen, että vaikka mahdolliset saadut tarjoukset eivät kovin hyviä olisikaan, niin kun prosessin lopussa on mahdollista käydä hintaneuvotteluja parhaimman tarjouksen tehneen liikkeen kanssa, niin hinta saattaa nousta vielä paljonkin - ainakin jos alkuperäiset tarjoukset ovat olleet härskejä. Eli kannattaa yrittää neuvotella hintaa ylös.
Aloin nyt muistelemaan, että milloin itse olen viimeksi antanut auton vaihdossa autoliikkeeseen tai myynyt autoliikkeelle, niin siitä taitaa olla kolmisenkymmentä vuotta. Sen jälkeen olen aina myynyt autoni suoralla kaupalla yksityishenkilöille. Muutama auto on tuossa ajassa tullut myytyä. Myyntiajoissa on ollut "pientä" vaihtelua. Parhaimmillaan auto on mennyt kaupaksi ennen kuin olen ehtinyt ilmoitusta laittaa - pahimmillaan olen myynyt autoa kolme vuotta.
MC Kramppi
pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)
Tämä oli hyvä vinkki, kiitos.
Onhan ainakin täällä esitellyt teikäläisen ajopelit olleet hieman erikoisempia joten niiden myynti ehkä poikkeaa peruspulkkien myynnistä.
Jos jotain oppinut autojen pitämisestä niin sen että niitä tulee pidettyä liian pitkään, kannattaisi laittaa kiertoon ennen ongelmia. Tässäkin ehdittiin tehdä jo isot rempat seuraavan omistajan iloksi.
Se on ihan totta, että eivät minun autoni ihan perusautoja ole olleet vaikkakin myymiini autoihin ovat kuuluneet myös muutama perheen peruskulkine. Tuo nopeiten myymäni oma auto oli Fiat Barchetta reilut viitisentoista vuotta sitten. Kollega osti auton alta pois ennen kuin ehdin laittaa sitä yleisempään myyntiin. Se olikin hauska tapaus kun tämän kaksipaikkaisen avoauton osti Helsingissä asuva nuoripari ainoaksi autokseen. Vaimo oli auton ostovaiheessa raskaana, ensimmäinen lapsi oli tulossa. Minusta aika reipas meininki. Kollega piti tuota autoa vuosikausia.
Vaikeimmin myytävä auto oli vm. 2012 Renault Megane RS 265 Trophy, jota myin siis kolme vuotta. Ei ollut mikään pakko myydä, niin en halunnut ihan puoli-ilmaiseksi antaa pois vaan ajelin ennemmin sillä itse. Harmillista kyllä, että Suomessa Rellun sportti-mallien arvostus on ihan surkea. Vaikka marco1 Relluja juuri moittikin, niin tuo RS Megane oli kyllä hieno auto. Mitään en myöskään oppinut tuosta kokemuksesta kun nyt on alla saman konsernin vielä vaikeammin myytävä auto (Alpine A110). Noh, onneksi on ensimmäistä kertaa elämässä sellainen ajatus, että en myy sitä autoa ikinä pois.
MC Kramppi
pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)
Kyllä se auto sieltä vex-palvelusta lähti, pari liikettä huuteli siellä niin sain jopa muutaman satkun päälle tavoitehinnan. Tavoitehinta oli päätelty vastaavien ajokkien Nettiautopyynnöistä joista vähennetty arvio liikkeen kuluista ja arvauksesta liikkeen marginaalista. Kovempaankin hintaan ehkä olisi ollut aineksia jos olisi yhden naarmun paikkauttanut ja vähän muutenkin tuunannut mutta siihen ei nyt ollut aikaa ja virtaa.
^moitteet kohdistuu täsmällisesti niihin malleihin joista on kalliita kokemuksia - spessumallien veikkaan olevan huolellisemmin tehtyjä.
Tällainen sauna-auto voisi olla hauska
https://www.toy-101.com/
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Eikös tuollainen ollut Kuopijossa ihan näinä päivinä. Itse juttu maksumuurin takana, mut kuva näkyy myös -ei tilaajille. Pari japanilaista jannua tuolla kerrellyt pitkin mualimoo.
Ois kyllä aika pähee jos jättäis pusikkotelttailun ja alkais clamping retkeilijäksi
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/6250156
En ole koskaan ajanut noilla oikeasti isoilla maastureilla/SUVeilla (Range Rover, Land cruiser, Escalade jne) niin onkos ne niin painavia että vesiliirto ei oikeasti ole ongelma? Nyt kovilla sadekeleillä ajellessa on taas huomannut että nuo menee vielä kovaa silloin kun perusautot meinaa siirtyä ajamisesta purjehduksen puolelle.
Äkkiä vois kuvitella että kapee kumi on parempi liirtoa vastaan kuin levee... kupla volkkari takamoottori oli keula kevyt isossa vauhdissa ja helppo lähtee piirtään
https://yle.fi/a/74-20034970
"Ärhäkkä urheiluauto voi hyvinkin olla peniksen jatke – itsetuntoa paikataan muillakin luksusostoksilla"
Nyt olis voinut kokeilla lähteekö auto -22C kelissä ilman lohkolämppäriä ym .. muttei ehkä viitsi rääkätä, vanha CRDi kyseessä. Miten paljon sitten lienee kuluttaa moottoria, ei edes ollut lohkolämppäriä kun tuo hommattiin.
Minä laitoin viikonloppuna 5 päivää seisseen bensakoneen käyntiin. Koko viikko ollut pakkasta kahdenkympin molemmin puolin. Ei esilämmitystä. En huomannut mitään erikoista.
Moottorin kulumisesta aina varoitellaan. Onkohan se nykyisillä öljyillä ongelma? Max. 5v/100.000 km kohdalla autoa vaihtavalle sillä ei liene merkitystä.
Nykyiset 5-30W öljyt voitelevat heti. Lisäksi öljypumppu on useimmiten sähköinen ja lähtee pyörimään jo kun avaa auton oven. Voitelu on siis päällä jo ennen kuin startti pyörähtää. Vanhat autot ovat eri asia.
Bensa-auto käynnistyi ongelmitta parinkymmnenen tunnin ulkoparkin jälkeen. Sillä oli tosin sitä ennen ajettu Hki-Tku -väli. Mietin samalla, että tuon start-stop -toiminnon takia siinä on sekä suurempi akku (?, AGM) ja vahvampi starttimoottori. Onko jollain laajempaa kokemusta? Oma auto kun on tallissa, ja sillä ajetaan yleensä vain pitempää matkaa, joten olosuhteet ovat 'helpot' akulle. Voinko laskea Lapin -reissulla sen varaan, että on hyvä starttaamaan?
Että öljypumppu olisi useimmiten sähköinen on kyllä vähän optimistista. Vesipumppu alkaa olemaan mutta öljypumput ovat kyllä tietääkseni suurimmaksi osaksi mekaanisia. Sähköisiä on kyllä olemassa.
Porvoossa 23.1. nähty
Porsche 911 Dakar
https://www.porsche.com/internationa...kar/911-dakar/
Oli oudon mielenkiintoisen näköinen.
Oli myös kattotelineet.
Tumma, ei kisaväreissä.
Kirjanmerkit