GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 138 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 88 128 136 137 138 139 140 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.111 - 4.140 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #4111
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Hanssi on nyt pyörinyt alla muutaman lenkin ja oon yllättynyt kuinka hyvin se rullaa jäykistä kyljistä ja massasta huolimatta. Toki kiekot vaihtui renkaanvaihdon yhteydessä kevyempiin, joten rullaavan massan kokonaismäärä väheni. Vetopito tuossa on ollut yllättävän heikko joissain liukkaissa kohdissa, mutta yleisesti ottaen oon tykännyt. Jouduin eilen jalkautumaan vähän hankalassa kohdassa, jossa yleensä päässyt ainakin jyrkimmän kohdan yli, mutta nyt jäätiin pahimpaan paikkaan kun sutaisi heti. Täytyy vähän pudottaa painetta märille lenkeille. Ja ajaa ensikerralla vähän kovempaa tuohon paikkaan

    Tuo myös näyttää ihan sirkkelinterältä verrattuna Spessun kumeihin, vaikka on nimellismitaltaan pari milliä isompi. Työntömitalla Schwalbe oli uutena 59mm eli millin luvattua kapeampi. Butcheri samalla Newmenin 30mm leveällä hookless kehällä on 63mm eli 5mm nimellismittaansa isompi. Vaihdoin nyt myös kammet lyhyempiin, mutta vaikutus renkaanvaihdon kanssa taitaa olla lähes +/- 0

    Butcher t9 on kyllä hyvä kelissä kuin kelissä. Pikkukivet ja hiekka tarttuu kumin pintaan erityisen hyvin ja ropisee runkoon. En tiedä pitäisikö kiveniskuteipin lisäksi laittaa joku lokari vielä viistoputkeen tuleville kurakeleille.

  2. #4112
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    95
    Tätä muutama kehunut että toimii talvellakin hyvin kun ei pakkasella kovetu. Ainut että ei saa kuin 2.8 koossa. Nykyinen rengas on 2.6. Tosin haarukkaan pitäisi mennä max 2,8 rengas. Arvon raadilta ehdotuksia syksyyn/talveen
    https://www.bikester.fi/schwalbe-nob...?vgid=G1296796

  3. #4113
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    (Vanha) Nobby Nic oli kyllä sellainen kusiluistin märällä ja mudassa että ei jatkoon syyskaudelle. Tulin yhdestä pikkuhyppyristä alas vähän eturengas vinossa kosteahkoon saveen. Itse jatkoin kylki edellä saveen visuaalisesti hienoin tuloksin ja pyörä taas lensi kuin neppisauto sivusuunnassa pusikkoon.

  4. #4114
    Märkä savi/muta on kyllä sellaista sopivalla pohjalla, että rengas kuin rengas on siinä kusiluistin varsinkin jos vauhtia on.

  5. #4115
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    (Vanha) Nobby Nic oli kyllä sellainen kusiluistin märällä ja mudassa että ei jatkoon syyskaudelle. Tulin yhdestä pikkuhyppyristä alas vähän eturengas vinossa kosteahkoon saveen. Itse jatkoin kylki edellä saveen visuaalisesti hienoin tuloksin ja pyörä taas lensi kuin neppisauto sivusuunnassa pusikkoon.
    Itellä ollut Nobby Nic alla trail-pyörässä keväästä lähtien. Yllättävän hyvin toimineet nyt myös märällä etenkin, kun malttaa pitää paineet melko alhaalla. 25 mm vanteella 2.4” rengas ja silti pystyy jopa pikkasen alle 20 psi:n paineita pitämään eikä oo ainakaan vielä kolissut kiviin.

  6. #4116
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    ^Tämä NN on varmaan sillä uudella kuvioinnilla ? Vanhassa oli se ikävä ominaisuus, että se lähti alta varoittamatta ja hallitsemattomasti äärirajoilla. Ja se ääriraja tuli itsellä nopeasti vastaan alamäissä.

  7. #4117
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    Mikäpä sen kätevämpää ostajille kuin renkaiden myyminen samalla nimellä vaikka kyseessä on neljäs sukupolvi jolla ei ole entisten kanssa mitään tekemistä.

  8. #4118
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Joo vanhassa NN oli se hyvää, että tuli ruvettua käyttämään suojia pannujen jälkeen

  9. #4119
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Onkohan mun 26" 2.4" Evolution kohta 20v .. No takarenkaana se onkin

  10. #4120
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    ^Tämä NN on varmaan sillä uudella kuvioinnilla ? Vanhassa oli se ikävä ominaisuus, että se lähti alta varoittamatta ja hallitsemattomasti äärirajoilla. Ja se ääriraja tuli itsellä nopeasti vastaan alamäissä.
    Joo, viime vuoden lopulla ostettu, joten olettaisin olevan viimeisintä versiota renkaasta. Taakse oon miettinyt Wicked Williä ens keväälle. Sitä saa vain Speed Gripinä ja mieluummin ottaisin softina. Vaikka ei tosin omakohtaista kokemusta olekaan jälkimmäisestä seoksesta.

  11. #4121
    Syksyksi alle butseri T9 eteen ja Eliminator T7 taakse.

    Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

  12. #4122
    Alkoi lähipolun märimmät kohdat olemaan sellaista mutavelliä että tähän asti aivan virheettömästi toiminut Magic Mary alkoi lipsumaan. Oliskohan Hutchinson DZO tai Spessun Hillbilly Grid Trail huomattavasti parempi?
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  13. #4123
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    95
    Olen päätymässä Schwalben Eddy Current enska kumeihin. vanhat kummiloiset on kooltaan 2,5”, mutta Eddyä saa 27,5 2,6” tai 2,8”. Tuon 2,6 ajattelin laittaa taakse, ettei mene liian leveäksi tuo enska täpärin takanakki? Mutta entä etunen? Saa 29 tuumaisena 2,4 tai 2,6tuumaisena. Ajattelin että oisko syksyisillä/lumisilla poluilla tuo 2,4” etunen parempi?
    Pyörä on 160/150 joustolla…

  14. #4124
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ripee Katso viesti
    Olen päätymässä Schwalben Eddy Current enska kumeihin. vanhat kummiloiset on kooltaan 2,5”, mutta Eddyä saa 27,5 2,6” tai 2,8”. Tuon 2,6 ajattelin laittaa taakse, ettei mene liian leveäksi tuo enska täpärin takanakki? Mutta entä etunen? Saa 29 tuumaisena 2,4 tai 2,6tuumaisena. Ajattelin että oisko syksyisillä/lumisilla poluilla tuo 2,4” etunen parempi?
    Pyörä on 160/150 joustolla…
    Minun komemuksen mukaan valkkaan ainakin lumelle niin leveä, kun mahtuu. Syksypehmeelläkin tykkään isommasta kantaa ja muovautuu paremmin alustaa(voi ajaa matalammilla paineilla). Toki jossain parkin bermeissä taipuukin helpommin, mutta en normi metsä ajossa ainakaan koe leveämpää huonompana.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #4125
    Pehmeälle alustalle isompaa rengasta, 2.6 menee oikein hyvin paitsi parkkiajo erikseen, monella valmistajalla vielä kumet alimittaisia. Täällä Butcher T9/Eliminator T7, takapään sivuttaispito ei saa kaikkia kehuja mutta perän irtoaminen ei niin haittaa. T9 taas pitää hyvin, mutta sen laittaminen taakse tappaa kaiken etenemisen lihasvoimalla liikkuessa. Ja toisaalta se syksyn hauskuusmomemtti tulee siitä perän elämisestä.
    Embrace the moment

  16. #4126
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    T9 Eliminaattori on kyllä aika raskaasti rullaava poljettavaan pyörään, toisaalta T7 tuntui hiukkasen liian liukkaalta seokselta ainakin muilla Spessun malleilla.

  17. #4127
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Onhan tuo T9 Butcher jo edessäkin semmoinen hidastin, et miettii kyl 2 kertaa laittaako lenkkipyörään alle tappamaan vauhtia vai ajeleeko reippaammin luistellen jollain muulla. T9 Butherkin on tullut kokeiltua molemmissa päissä ja sen perusteella en T9 seoksista kumia laittas taakse, kuin hissi tai sähköpyörään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  18. #4128
    Muutama lenkki takana uudella Nobby Nicillä (Super Trail, Soft) eikä mitään valittamista. Hyvin pitää kaikkiin suuntiin ja rullaa takakumina ihan kivasti. Kuvio on itse asiassa aika samanlainen kuin edessä olevassa Magic Maryssa, nappulat ovat vain aavistuksen pienemmät.

  19. #4129
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    ^^Mun viimeiset kokemukset on Michelin Wild am2 ja Minion dhf maxxterra, molemmat 2.6", niin noihin verrattuna en oo huomannut merkittävää vaikutusta T9 butcherista edessä. Eilen 19 km otsikon kelissä n +5 asteessa ja toimii erinomaisesti. Pehmeän seoksen Hanssi toimii myös hyvin takana. Toki se välillä luistelee, mutta mitään raskaampaa en ottais taakse poljettavaksi. Paineita laskin nyt märälle 16.5 / 19 psi. Sen verran tulee varottua että ei tuntunut lyövän läpi. Edestä voisi ehkä hieman nostaa, alkaa olla aika tahmea siirtymillä.

  20. #4130
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Nyt kun on enemmän tullut hissipyöräilyä harrastettua, niin otin Hans Dampfit super gravity rungolla, kun edelliset oli super trail. Vaikka molemmat on Soft seoksella, niin vähän yllätyksenä noiden olkanappuloiden pehmeydessä oli merkittävä ero. Gravityssä nappulaa ei juurikaan peukalolla saa taivutettua, kun taas traileissä se on melkein kuin muovailu vahaa. Keskinappulat oli suunnilleen saman tuntuisia...

    Näinköhän noi pitää lainkaan syksyn limajuurakossa, kun tuo trailikin tuppaa olemaan edessä vähän kimpoilevaa sorttia...

  21. #4131
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    ^

    Itselleni vastaten. Hieman häviää pidossa super trailille märällä kalliolla ja limajuurakossa, mutta muuten on kyllä ominaisuuksiltaan parempi. Rullaa matalilla paineilla (15psi/17.5psi) ja huck norrisien kanssa paremmin, kaarrepito paljon parempi ja tukevamman rungon ansiosta ei mulju mutkissa.

    Hieman pintakovat pienemmissä pateissa, mutta matalat paineet ja insertit ratkaisivat sen ongelman.

    Pelkästään ketjun otsikon mukaisiin olosuhteisiin löytyy parempiakin vaihtoehtoja.

  22. #4132
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Kyllä oli liukasta tänään pyörän takapäässä. Dc-pyörän Forekaster on kyllä yllättävän pitämätön kostealla kalliolla. Onneksi edessä ollut Hanssi piti keulan sentään ajolinjalla. Mutta parit kallionousut piti jalkautua kohdissa joista olisin luullut pääseväni. Yksi sivulle vino alamäki myös yllätti kun takajarrua ei voinut paljoa hipaistakaan ilman, että takapyörä lähti sivulle. Etujarrulla siis paikoin laahaten, paikoin jarrut auki selvisin mäestä. Ns. oikeilla pitävillä renkailla ongelmia ei olis noissa kohdissa ollut. Mutta rullaavuutta koitetaan tässä pyörässä pitää yllä. Pitää vain muistaa ja tottua.

  23. #4133
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    97
    Jännä, että Forekaster tuntunut liukkaalta. Itsellä ollut tuossa xc-jäykkäperämaasturissa Forekaster 29x2.35 dual compound (en tiedä onko tuota vanhaa forekasteria edes saanut muissa kumiseoksissa?) molemmissa päissä, ja on kyllä ollut hiton hyvä pito oikeastaan ihan kaikkialla. On ajettu sateella märässä juurakossa ja kuivalla ja kovalla pinnallankin ja läpi talven, eikä menoa kyllä ainakaan renkaat ole hidastaneet yhtään. Talvella toki ajoittain on ollut haasteita sellaisissa olosuhteissa, missä vain nasta pitää, mutta muuten tamppautuneella lumipinalla on menty kovaa. Tosin kalliopinnalla ei ole tullut juuri ajeltua, kun ei täällä sellaisia kauheasti yleisimmille maastoreiteille osu kohdalle, joten siitä ei ole kokemusta. Mutta yleisvaikutelma noista renkaista on ollut hyvä, ja rullaavuuskin on ihmeen hyvä suhteessa kuinka pitävät nuo on olleet ja kuinka harva nappulakuvio noissa on. Kyllähän nuo melkoista surinaa pitää asvaltilla ajaessa, ettei ne nyt mitkään nopeat renkaat ole kovilla ja pitävillä pinnoilla, mutta siitähän ei tässä ketjussa olekaan puhe.

  24. #4134
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    No tämä johtuu siitä, että mun vertailukohdat on pehmeimpiä seoksia Contin Kryptotalista, Baronista, Schwalben Magic Marysta, Big Bettystä ja Maxxis DhrII:sta ja Assegaista.

  25. #4135
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Onkohan tullut mitään uutta 29 2.8-3" koossa Max Grip tasoisella tarrakumilla mutta kevyehköllä rakenteella.

  26. #4136
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Ei taida olla kovin mainstreamia tuollainen kumi Onko tuollaista joskus ollut joltain valmistajalta

  27. #4137
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    ^WTB rangeria sai joskus high grip (tjsp.) kumilla ja 3" leveänä 26 tuumaisena.

  28. #4138
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    256
    Pari kautta edessä pyärinyt Forekaster alkanyt selvästi muuttumaan liukkaammaksi kivikoissa. Nappuloissa ei näy mitään ihmeellistä kulumaan, mutta kumi varmaan alkaa korppuuntumaan.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  29. #4139
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    ^Tämä NN on varmaan sillä uudella kuvioinnilla ? Vanhassa oli se ikävä ominaisuus, että se lähti alta varoittamatta ja hallitsemattomasti äärirajoilla. Ja se ääriraja tuli itsellä nopeasti vastaan alamäissä.
    Mulla oli ekat ja tokat NN’t ja lähtivät aina ekan ”kostea juurakko” lenkin jälkeen. Nämä uusimmat ovat ihan eri maata, ainakin pehmeämmällä seoksella.

  30. #4140
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mulla oli ekat ja tokat NN’t ja lähtivät aina ekan ”kostea juurakko” lenkin jälkeen. Nämä uusimmat ovat ihan eri maata, ainakin pehmeämmällä seoksella.
    Jänskä juttu että pitivät nimen. Nykyinen kuviohan on jotain Hans Dampfin ja vanhan MM:n välistä ja näyttää toimivan hyvin. Itselläkin kyllä ikiboikotissa ko. mallinimi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •