GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 272 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 172 222 262 270 271 272 273 274 282 322 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.131 - 8.160 / 10544

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #8131
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    ^Luulen ettei mikään tässä tarkoita mitään...

  2. #8132
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    1.482

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    vee kyllä taitaa ihan oikeasti olla kovakuntoinen kaveri:
    https://youtu.be/dsCTJW3Z4FU?si=uv0wm1yPq8Pc-beZ

  3. #8133
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Mainostat reisien lihaksilla ja toisaaltaan luuta ja nahkaa...
    Ei huumorintajua

    Kävin pari vuotta sitten polkemassa ergoa.
    Eivät olleet uskoa tulosta millään.
    Inttivät että, enkö muka ole ammattiurheilija.
    En. En ole.
    Sen jälkeen on tapahtunut paljon edistystä suorituskyvyssä.

  4. #8134
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    vee kyllä taitaa ihan oikeasti olla kovakuntoinen kaveri:
    https://youtu.be/dsCTJW3Z4FU?si=uv0wm1yPq8Pc-beZ
    Tämän videon jälkeen kehitystä tapahtunut melkoisesti.
    2vuotta vanha video suunnilleen.

  5. #8135
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Tämän videon jälkeen kehitystä tapahtunut melkoisesti.
    2vuotta vanha video suunnilleen.
    Kovaa menoa. Tuota laitetta ei pelkällä kunnolla ajeta, vaan tarvitsee valtavasti koordinaatiota. Laita vielä linkki tai kuvankaappaus niistä 42 km/h lenkeistä, jos olet ladannut ne esim. Stravaan tai Polarin palveluun, niin Fillarifoorumin raati saa päättää tarvitsetko isompia eturattaita.

  6. #8136
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.686
    Mutta se Veen alkuperäinen kysymys.

    Jos on noin poikkeuksellinen kaveri, niin ei normi-kuluttajalle tarkoitetut pyörät välttämättä sovi suoraan. Eli välitysten, kampisarjojen kanssa pelaamiseen on syytä varautua.
    Se perinteinen 53 / 39 setti olisi varmaan poikaa. Vai mitä aika-ajossa nykyään käytetäänkään?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  7. #8137
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Kovaa menoa. Tuota laitetta ei pelkällä kunnolla ajeta, vaan tarvitsee valtavasti koordinaatiota. Laita vielä linkki tai kuvankaappaus niistä 42 km/h lenkeistä, jos olet ladannut ne esim. Stravaan tai Polarin palveluun, niin Fillarifoorumin raati saa päättää tarvitsetko isompia eturattaita.
    Valitettavasti en ole lataillut mihinkään mitään.
    Ja Polarin kellokin lakkasi synkronoimasta ja puhelimeen ja sykevyöhön ei ota yhteyttä.
    Tämä tapahtui sen jälkeen kun Polarin sietokyky näytti yli 500. Sillon se tilttas.
    Vaihdettiin toimiva samanlainen.. Ja kun siihen ladattiin mun tiedot.. sekin tilttas.
    Eli mä käytän Polaria tangossa, ja vain matkan, nopeuksien ja tehojen seurantaan.
    Niitä tallentuu kelloon muutamia määriä kunnes ne häviää.
    Mutta ne näkyy oikein.
    synkkaukset ei toimi. Joten käytännössä lopetin kellon käytön.

  8. #8138
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mutta se Veen alkuperäinen kysymys.

    Jos on noin poikkeuksellinen kaveri, niin ei normi-kuluttajalle tarkoitetut pyörät välttämättä sovi suoraan. Eli välitysten, kampisarjojen kanssa pelaamiseen on syytä varautua.
    Se perinteinen 53 / 39 setti olisi varmaan poikaa. Vai mitä aika-ajossa nykyään käytetäänkään?
    Sille minustakin alkaa tuntua että isoa pitää laittaa.
    Ei auta. Isot pojatkin ajelee ihan valtavilla välityksillä.
    Toki kisasta ja reitistä riippuen.

  9. #8139
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti


    Löytyyhän niitä Sramilta suoraan. Kuuden viikon päästä löytyis isompaa eli 56-43.
    https://www.bike-discount.de/en/sram...powermeter-kit
    Taakse 10-25.
    Tuosta sitten kuitukampea mukaan.
    https://www.bike-discount.de/en/sram...b-crankarm-set’170mm löytyy, taisin viedä itse viimeiset 165milliaet
    Tähän dilemmaan jäsen Föhn jo vastasi pari päivää sitten. Tuollaista vaan hankitaan, jos 37-50 rattaat ei riitä.

  10. #8140
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Tähän dilemmaan jäsen Föhn jo vastasi pari päivää sitten. Tuollaista vaan hankitaan, jos 37-50 rattaat ei riitä.
    Kyllä. Olen todella kiitollinen näistä linkeistä.
    Nämä laitetaan.
    Tosin hieman vielä köyhä aattelee että pärjäiskö yli puolet halvemmalla setillä.
    Eli 50. Mutta alkaa epäilyttää.
    Jääpähän sitten varalle jos sattuu tarvita lisää välitystä.

  11. #8141
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Valitettavasti en ole lataillut mihinkään mitään.
    Ja Polarin kellokin lakkasi synkronoimasta ja puhelimeen ja sykevyöhön ei ota yhteyttä.
    Tämä tapahtui sen jälkeen kun Polarin sietokyky näytti yli 500. Sillon se tilttas.
    Vaihdettiin toimiva samanlainen.. Ja kun siihen ladattiin mun tiedot.. sekin tilttas.
    Eli mä käytän Polaria tangossa, ja vain matkan, nopeuksien ja tehojen seurantaan.
    Niitä tallentuu kelloon muutamia määriä kunnes ne häviää.
    Mutta ne näkyy oikein.
    synkkaukset ei toimi. Joten käytännössä lopetin kellon käytön.
    Kertooko Polar kadenssin? Sun kertomuksista syntyy mielikuva että runttaat isolla vaihteella ja alhaisella kadenssilla.
    The older I get the faster I was

  12. #8142
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Kertoo se joo. Aiemmin mainitsin että keskikadenssi suunnilleen 80 ja maksimit 110.
    Että mennään periaatteessa ymmärtääkseni aika optimilla.
    Mutta on tilanteita joissa ehdottomasti kaipaan raskaampaa välitystä.
    Sillä saisin vähemmällä vaivalla enemmän vauhtia.

  13. #8143
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa, Nokia
    Viestit
    32
    Laita nyt jotain dataa näytille. Muutoin tämä ketju villiintyy täysin. Jos data tukee kertomaasi, villiintyy se kyllä siitäkin...

  14. #8144
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.187
    Ite varmaan tyytyisin alkuun siihen 50hampaiseen, jos olisin Veen saappaissa. 2 edessä kuitenkin vaikuttaa melko paljon kokonaisvälitykseen. Lisäksi pitää huomioida että pykälän välit tulee sitä suuremmiksi mitä suurempi eturatas on, mutta sehän toki on makuasia.
    Kadenssikin vaikuttaa kohtuu hyvältä jo nyt, mutta sitä pystyy varmasti vielä kehittämään samalla kun opettelee lukkojen kanssa ajamista. Ainakin ihtellä pyörii reilussa 90 rpmssä, jos koitan ajaa "lujaa" ja parhaat tehot tulee jossain 110-115rpm. Pitemmällä lenkillä näyttää olevan 80-85, kun koittaa ajaa PK tehoilla.

  15. #8145
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Moska.
    Hyvää informaatiota. Laitan korvan taakse huomiosi ehdottomasti.
    Ei käynyt mielessäkään nuo asiat.

    Takapainoinen taapertaja.
    Saatan laittaakkin kun keksin että miten saan näppärästi.
    Ehkä jokin valokuva kellon näytöstä.
    Nyt ei valitettavasti ole dataa tallessa kuin lyhyistä vedoista kun pikkusen terveys huonona.
    Ne pidemmät on jo väistyneet Polarin muistista.
    Tottakai heti pyörän päälle kun terveys sallii vähänkään pidempää lenkkiä.
    Nyt ei oo montaa kilsaa pystyny.
    2,5 - 5km. Ja palannut takaisin kun tuntuu pahalta.
    Mutta on niissäkin keskarit 42-43kmh.
    Tervettä päivää ootellessa…

  16. #8146
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    Pitäiskö hankkia jotkin retrokammet kun nuoruudessa taisi 52/42 tyypillinen välitys edessä ja takana max 21 piikkinen?

  17. #8147
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Nerokasta.
    Mähän ennen tätä aeroa huvikseni kokeilin Nishikin hybridipyörällä ajaa 40 km lenkin.
    Se meni 35 keskarilla.
    Penkki heilui kun oli irti ja vaihteet ei pysyny päällä.
    Jatkuvasti vaihteet löi tyhjää ja siksi vaihtamista yritti välttää.
    Ajelin kyynnärpäät tangolla että ilmanvastus olis pienempi.
    Siitä se aeron ostamisen ajatus sitten lähti
    Tuli siinä muutama tiepyörä vastaan ja kattelivat kyllä melko jännästi.

  18. #8148
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Epäilijöitä riittää, mutta on näitä luonnonlahjakkuuksia ennenkin maantieajoon siirtynyt. Jos normaalilenkki on maastossa yksipyöräisellä lyhyitä lenkkejä kovilla tehoilla niin ei ihme jos voimantuotto kasvaa tempoajoihin sopivaksi.

    Vaikka täällä on ihan turha tehdä toisille päätöksiä niin ehkä tota 50t kannattaa kokeilla kerran rahapuolikin alkaa jo tulemaan isommassa ongelmaksi. On toi 50t jo tuntuvasti isompi ainakin meille tavallisille kuskeille. Noilla wateilla ketjulinjakin kannattaa miettiä optimaaliseksi eli mahdollisimman suoraksi.

    Mutta ehdoton suositus lyhyemmille kammille. Ja just kokeilee rohkeasti aivan erilaista mittaa kerran olet tottunut ajamaan lyhyillä kammilla. Itse vaihdoin ujosti 172,5 -> 170 mm ja muutos oli niin pieni et olisi pitänyt kerrasta ostaa 167,5 mm.

  19. #8149
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Tosi hyvää pointtia juttelet. Kiitos.
    Harmi vaan että sillä 50 rattaalla ei saa kuin 2,5mm lyhyempää kampea.
    Sitten siihen kalliimpaan vaihtoehtoon sais jo selvästi lyhyempää.
    Ja toki isompaakin ratasta sitten heti kerrasta.
    Hmmm.

  20. #8150
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Kyllä. Olen todella kiitollinen näistä linkeistä.
    Nämä laitetaan.
    Tosin hieman vielä köyhä aattelee että pärjäiskö yli puolet halvemmalla setillä.
    Eli 50. Mutta alkaa epäilyttää.
    Jääpähän sitten varalle jos sattuu tarvita lisää välitystä.
    Jos sisempi ratas on käytännössä työtön ja suurin osa ajoista menee ketju vinossa niin kustannustehokkain on laittaa 1x ratas. Dub akseliin niitä löytyy jopa yllättivissä määrin. Tuolta voi valkata:
    https://r2-bike.com/Chainrings-for-D...-SRAM-8-Bolt_1
    Jos tehonmittauksen haluaa niin sitten valitaan rinkula tehomittarin pulttijaon mukaan.
    Tai sitten polkimilla;
    https://www.powermetershop.de/en/ass...AAEgKcEfD_BwE#

    Mitä noihin suorituksiin tulee niin satun tuntemaan jo reilua kuuttakymppiä käyvän jo varttuneemman kaverin. Ei ylimääräsitä massaa ja kuntoikänsä puolesta menee paljon paljon nuoremmasta. Sellanen 50 vuoden kestävyysurheilurimpuilu takana. Hiihtoa, maratooneja ja pyöräilyä. En minä sitä kiinni saa eikä moni mukaan kun lähetään ajelee lujaa. Pyöränä joku 10-12kiloinen alumiini/ teräskolho. Tuo heppu on joskus antanut aihetta miettiä mitä helvetin väliä jollain pyörän painolla kunhan vaan muut osat on aiottuun tarpeeseen sopivia.

  21. #8151
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Mulla on Grizlissä 165mm ja maantiepyörässä 175mm. En osaa ihan suoralta kädeltä eroa sanoa mutta 165mm 42 hampaan eturattaalla sorapyörässä tuntuu paremmalta kuin 175mm. Kadenssit pyörii siellä 80 ja sadan väliä. varmaan saisi datasta ulos jonkulaisen keskiarvon mutten nyt jaksa. Heittämällähän tuo kampi menee maantiekonkeliin mutta taitaa jäädä tarkemmat analyysit ens kauteen.

  22. #8152
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    ^^54:sen rattaalla saavutetaan jo jonkin verran tehoja lisää.

  23. #8153
    F. Kotlerburg Guest
    Juu 1x on varmaan kustannustehokkain tässä kohtaa ja kampea vaan lyhyemmäksi, jos siltä tuntuu. Kuskikaan kun ei taida mikään mahdottoman pitkä olla. Ihan turhaan S- tai M-kokoisiin runkoihinkin työnnetään 170-175mm kampea.

  24. #8154
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Jos sisempi ratas on käytännössä työtön ja suurin osa ajoista menee ketju vinossa niin kustannustehokkain on laittaa 1x ratas. Dub akseliin niitä löytyy jopa yllättivissä määrin. Tuolta voi valkata:
    https://r2-bike.com/Chainrings-for-D...-SRAM-8-Bolt_1
    Jos tehonmittauksen haluaa niin sitten valitaan rinkula tehomittarin pulttijaon mukaan.
    Tai sitten polkimilla;
    https://www.powermetershop.de/en/ass...AAEgKcEfD_BwE#

    Mitä noihin suorituksiin tulee niin satun tuntemaan jo reilua kuuttakymppiä käyvän jo varttuneemman kaverin. Ei ylimääräsitä massaa ja kuntoikänsä puolesta menee paljon paljon nuoremmasta. Sellanen 50 vuoden kestävyysurheilurimpuilu takana. Hiihtoa, maratooneja ja pyöräilyä. En minä sitä kiinni saa eikä moni mukaan kun lähetään ajelee lujaa. Pyöränä joku 10-12kiloinen alumiini/ teräskolho. Tuo heppu on joskus antanut aihetta miettiä mitä helvetin väliä jollain pyörän painolla kunhan vaan muut osat on aiottuun tarpeeseen sopivia.
    https://m.youtube.com/watch?v=QyV_lVmYjcA
    Mä jouduin aloittamaan koko kehon rakentamisen nollasta joitakin vuosia sitten.
    Mulla oli sairaus joka vei multa kaikki lihakset.
    Hädintuskin jaksoin itse hengittää ja syödä.
    Kuolemaa kättelin.
    Viime hetkellä joku vanha lekuri Oulussa keksi mistä on kyse.
    Sen jälkeen löyty lääkitys ja alkoi uusi elämä.
    Sillon päätin että vedän tästä lähtien joka päivä täysillä.
    Vaikka henki lähtis. Ja niin oon tehny. Siitä riittäis kuukaa kerrottavaa.
    Mutta itse aina teen kehonhuollot ja kaikki.
    En käytä mitään lisäravinteita tai palautusjuttuja.
    Täysin luomuna.
    Keskikulutus ollut jo vuosia yli 4 tuhannen kalorin luokkaa.
    Sattunut ja tapahtunut on. Mutta vaikka luita on ollut poikki niin jopa samana päivänä on jatkettu reenejä.
    Niitä on vaan pitänyt soveltaa.
    Käsi paketissa on ajettu ja juostu Ounasvaaran mäkiä niin sitte paljon.
    En harrasta juoksua kuin niinä aikoina kun on ekat päivät solisluu poikki.
    Neljä kertaa on joutunu juoksukuureja ottamaan
    Jos mä oikeasti kertoisin niin teistä ei kukaan uskoisi.
    Mutta ne jotka läheltä on seurannu niin ne on ihmeissään koko touhusta
    Mun ei pitäs olla enää elossa olla pitkään aikaan. Mutta mitäpä vielä.
    Ehkä mä kaadun nyt kengännauhoihin ja kuolen kun tästä lähden.
    Siksi mä vedän täysiä aina.
    Mä olen jatkoajalla eikä yhtään osaa sanoa kuin pitkään.
    Mutta ainaki on yritetty.
    Vaikka kuin pahalta tuntuu ja veri maistuu. En löysää.
    En varmasti löysää. Se on mun periaate. Ja siksi tässä nyt ollaan.

  25. #8155
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Arvostan!

    Mitenkäs muuten tuo tehonmittaus on nyt hoidettu?

  26. #8156
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Pyörässä on vakiona keskiössä mittaus. Polarin kelloon tulee tiedot.
    Se on varsin hyödyllinen vekotin. Kiva tutkia jos vastatuuleen keskari tippuu niin voi tarkistaa että onhan polkuvoima silti sama kun myötätuuleen.
    Jos on niin nou hätä. Mutta jos ei, niin mies on hyytynyt
    On muuten sähkövaihteet myös asia jota ilman ei voi elää. Mä rakastuin niihin heti ekassa kättelyssä.
    Tulee varmasti normi läskipyöräänkin joskus.

  27. #8157
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Eli sen täytyy olla sitte Quarq? Pulttijako muistaaksaeni 10,4.
    sähkövaihteet on tosiaan kivat. En vaihtaisi enää mekaanisiin. Löytyy kolmesta pyörästä. ; )

  28. #8158
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Onko se siis Quarq? Jos, niin silloin pulttijako taitaa olla 10,4 ja ton mukaan siis niin isoa ratasta kun löytyy...

  29. #8159
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Tuplat sorii

  30. #8160
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    SRAM Rival AXS Powermeter.

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7216
    Viimeinen viesti: Tänään, 17.52

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •