GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 271 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 171 221 261 269 270 271 272 273 281 321 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.101 - 8.130 / 10544

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #8101
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Huumorin kukkaa pukkaa...tosin kukkii se pottukin...

  2. #8102
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.406
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Outtasite Katso viesti
    minusta tässä tapauksessa tämä varmasti muistakin kuin minusta - jolle 50-hampainen eturatas on yhä se kompakti, jota oikeasti kovaa ajava ei pyöräänsä laita - nämä uudet rataskoot ja ajattelu niiden takana olisi ollut pienen selvennyksen ja avarruksen paikka (jos jotakuta olisi sellaiseen hommaan ryhtyminen kiinnostanut).
    Kun SRAM käyttää pakassa pienimpänä 10 piikkistä niin

    48/10 ~ 53/11
    50/10 = 55/11
    52/10 ~ 57/11

    Eli Sramin 50 eturatas on jo "tosi polkijalle"

  3. #8103
    Outtasite Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Aika typerä kysymys, jos pyörän malli on kerrottu ja osoittaa pelkkää laiskuutta...
    Viime kädessä ei liene ainuttakaan fillareihin liittyvää asiaa, jota kuka tahansa ei saisi selville ja johon ei voisi perehtyä enemmänkin kysymättä mitään täällä?

    Mutta eikö sinustakin - jos nyt jälkeenpäin vähän asiaa ajattelet - olisi pitänyt olla päivänselvää, ettei kysymys ollut sellainen, johon vastaus olisi ollut linkki Canyonin sivulle?

    (En halua väittää, että sinullakin olisi pitänyt edes käydä mielessäsi sekin mahdollisuus, että olisin joko tiennyt millainen pyörä tämä Aeroad on tai, jos en olisi tiennyt, olisin toki osannut ja viitsinyt sen käydä katsomassa, mutta olisihan se toki voinut käydä...)


    Jos haluat jatkaa keskustelua, voit siirtää sen takaisin maantiepyöriin ja rataskokoihin ja kertoa miksi ja millaisen ajattelun myötä tuommoisiin rataskokokoihin on päädytty - ei vain 1x vaan myös 2x pyörissä - ja mitä hyötyä siitä kenties pienemmän painon lisäksi voi olla.

    Itse olen edelleen niin pöljä, etten ymmärrä asiasta muuta kuin että uusi pienin eli 10-hampainen takaratas on sen mahdollistanut...

  4. #8104
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    40km lenkki 42 keskarilla on yli 300w ftp ja puolikuntoisena vielä....
    Oliko joku gps mittari mikä mittasi matkan ja nopeuden?

  5. #8105
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    40km lenkki 42 keskarilla on yli 300w ftp ja puolikuntoisena vielä....
    Oliko joku gps mittari mikä mittasi matkan ja nopeuden?
    Kyllä on. Polar Grit X.
    Painan n. 65 kiloa ja keskiwatit pyörii jonkun matkaa yli 300W aina.
    Piikit tuppaa olemaan 800-1200W.
    Mutta kuten sanoin.. tekniikka on pahasti hakusessa.
    Ja tehontuotto epätaloudellista kun en osaa pyörittää.
    Voimaa olis mutta tahtoo mennä harakoille kun ei osaa ajoittaa jalan nostoja.

  6. #8106
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Nopeudet 90 rpm kadenssilla 28-622 rengastuksella, pyöristettynä lähimpään kokonaiseen km/h:

    48/10 56 km/h
    50/10 58 km/h
    52/10 60 km/h
    54/10 63 km/h
    56/10 65 km/h

    Harva varmaan runttaa noita nopeuksia alle 90 kadenssilla. Satkun kadenssilla nopeuksiin voi lisätä 5...7 km/h.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kun SRAM käyttää pakassa pienimpänä 10 piikkistä niin

    48/10 ~ 53/11
    50/10 = 55/11
    52/10 ~ 57/11

    Eli Sramin 50 eturatas on jo "tosi polkijalle"
    48-10 vastaa tosiaan samaa kuin 53-11, joka on jo iso välitys. Ei ole ainakaan minulla isosta päästä loppunut välitykset tuolla yhdistelmällä isoilla wateilla edes täällä lakeuksilla kovissa myötätuulissa, kireissä eikä pidemmissä alamäissä Syötteellä, vaikka ajan melko matalalla kadenssilla.

    Kirjoittajan mukaan lyhyemmät lenkit menee 44 kmh keskinopeudella ja ilman lukkopolkimia. Tuohon vauhtiin on tekemistä jopa Elitessä ajavilla ukoilla.

  7. #8107
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    ^Tuo minuakin otti hieman silmiin, kun kaveri treenaa ja opettelee pyörittämään niin saadaan maailmanluokan aika-ajokuski...

  8. #8108
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    On tullut täyspäiväisesti vuosia harrastettua lajia jonka jälkeen mikään ei tunnu missään.
    sen verran raskas laji on maastopyöräily yksipyöräisellä fätillä että tämä aero on ihan helposti suoritettu.
    Tekniikkahiontaa vielä niin alkaa se kulkemaan.
    kun vaan välitykset sais kohilleen.

  9. #8109
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Hohhoijaa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  10. #8110
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Mulla oli aikasemmin sramilta se 1x aeromalli 50 hampaisena. 10-25 takapakkaan yhdistettynä, siinä sai reisi piukalla olla jos meinasi saada laatuaikaa pakan loppupäästä. Kun Sramin sovelluksen dataa katselee niin ei se mulle ainakaan suosikkivälitys tuo 50/10 ollut.

  11. #8111
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mulla oli aikasemmin sramilta se 1x aeromalli 50 hampaisena. 10-25 takapakkaan yhdistettynä, siinä sai reisi piukalla olla jos meinasi saada laatuaikaa pakan loppupäästä. Kun Sramin sovelluksen dataa katselee niin ei se mulle ainakaan suosikkivälitys tuo 50/10 ollut.
    Oliko iso ero verrattuna 48/10?
    E: Mietin että riittäiskö se. Vai pitääkö laittaa suoraan vielä isompaa.

  12. #8112
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Oliko iso ero verrattuna 48/10?
    E: Mietin että riittäiskö se. Vai pitääkö laittaa suoraan vielä isompaa.
    Käy ajamassa tunnin lenkki ja postaa sen jälkeen tänne kuva SRAMin appista niin katsotaan millaiset välitykset tarvitset.

    The older I get the faster I was

  13. #8113
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Käy ajamassa tunnin lenkki ja postaa sen jälkeen tänne kuva SRAMin appista niin katsotaan millaiset välitykset tarvitset.

    No mä tiedän että kahta isoimpaa takaratasta en käytä ikinä.
    Ja haluaisin ne kaksi ratasta sinne pienimmän rattaan jälkeen.
    Joten epäilen ettei 50/10 vielä riitä.
    Enhän mä niitä jatkuvasti käyttäisi tietenkään.
    Mutta sillon kun niitä kaipaa niin lisävauhti olis tervetullutta.
    Esim. Ylämäessäkin jopa tulee käytettyä raskainta välillä.
    Jos tuntuu että kone hyytyy niin laitan pari pykälää raskaammalle ja nousen seisomaan.
    Sitten hetken päästä kun vauhti on kiihtyny.. takasi satulaan ja taas jaksaa nousta mäkeä.
    Ja tämän hetken vaihteistodata olisi vielä epätodellinen koska vasta muutaman reissun tehnyt lukkopolkimilla.
    Nekin sairaana mutta silti keskari 43,3.
    Mutta sitä suuremmalla syyllä uskon tarvitsevani lisää välitystä.

    Ja juuri siihen asiaan nyt tarvitsisin apua että osais hankkia pyörään sopivat osat.
    Se on nyt vielä hieman epäselvää.
    Toki sain jo muutaman kullanarvoisen linkin.
    Tutustun niihin vakavasti.
    Eniten arveluttaa se että onko 48 ja 50 ero kummoinenkaan.
    Sillä pääsisi yli puolet halvemalla.
    Mutta mitä se hyödyttää jos parin kuukauden päästä kaipaa vielä isompaa.
    Toki ajokelit päättyy näillä näppäimillä, ja talvi aikaa laittaa kondikseen.

    EDIT: Mä en löytäny mun appista tuomosta paikkaa. Miten se löytyy?

  14. #8114
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    Kannattaisi varmaan selvittää millaisia välityksiä esim. Primoz käyttää kisoissa että pääsisi samalle tasolle.

  15. #8115
    Outtasite Guest
    Joku klassikkokuski voisi olla sopivampi? Tai joku aika-ajospesialisti? Veehän ei välttämättä aiokaan ajaa kahta tuntia pitempiä lenkkejä eikä hän taida ajaa vuorinousujakaan.

  16. #8116
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vee Katso viesti
    Eniten arveluttaa se että onko 48 ja 50 ero kummoinenkaan.
    Sillä pääsisi yli puolet halvemalla.
    Mutta mitä se hyödyttää jos parin kuukauden päästä kaipaa vielä isompaa.
    https://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html mm. täällä voi laskeskella välitysten eroja.

    Mulla on 52-36 ja 11-30. 52-11 tuntui loppuvan kesken kun vauhtia oli päälle 70km/h. Ei kovin useasti ole tullut eteen.

  17. #8117
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Veen kannattais vakavasti harkita liittymistä johonkin kilpatalliin. Vapaaehtoisesti kun vielä ehtii. Tulevat kohta hakemaan väkisin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  18. #8118
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Outtasite Katso viesti
    Joku klassikkokuski voisi olla sopivampi? Tai joku aika-ajospesialisti? Veehän ei välttämättä aiokaan ajaa kahta tuntia pitempiä lenkkejä eikä hän taida ajaa vuorinousujakaan.
    Nyt osui ja upposi. Tarkotus tehdä ehkä max. 40 km lenkkejä. Ja aina täysillä.
    Joka ajo on aika-ajo. ??
    Mitkää pitkät peesilenkit ei vois vähempää kiinnostaa.
    päälaji kuitenkin on maastoyksipyöräily. Tämä aero on vain lisä harrastuksiin.
    Mistähän mä löytäisin oikean spesialistin joka vois antaa neuvoja?

  19. #8119
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Veen kannattais vakavasti harkita liittymistä johonkin kilpatalliin. Vapaaehtoisesti kun vielä ehtii. Tulevat kohta hakemaan väkisin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kiitos kiitos vaan mutta. ..
    Eivät taida huolia näin vanhaa kuskia enää.

  20. #8120
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.686
    Noilla 40 plus keskareilla kannattaa lähteä aika-ajo kisojen viivalle. On se ikäluokka mikä hyvänsä. Tuolta voit vertailla ajojasi Suomen kärkeen.

    Kun katsot noita vauhteja, niin ymmärrät miksi moni saattaa pitää epäuskottavana yli 40 keskareita, jos ei ole edes kunnon kokemusta pyöräilystä. Toki 300 W tehot käy perusteluista.

    https://tulospalvelu.profiili.fi/202...aika-ajo-12-8/

    Ps. Minä käyn vastakohtaisesta esimerkistä. Pyöräilyä harrastettu kohta 30 vuotta, ja parhaimmillani pystyin johonkin 30-32 keskinopeuksiin.

  21. #8121
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Kiitos Ohiampuja kommentistasi.
    Arvostan.
    Käyn tutkimassa linkkiä.

  22. #8122
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Noilla 40 plus keskareilla kannattaa lähteä aika-ajo kisojen viivalle. On se ikäluokka mikä hyvänsä. Tuolta voit vertailla ajojasi Suomen kärkeen.

    Kun katsot noita vauhteja, niin ymmärrät miksi moni saattaa pitää epäuskottavana yli 40 keskareita, jos ei ole edes kunnon kokemusta pyöräilystä. Toki 300 W tehot käy perusteluista.

    https://tulospalvelu.profiili.fi/202...aika-ajo-12-8/

    Ps. Minä käyn vastakohtaisesta esimerkistä. Pyöräilyä harrastettu kohta 30 vuotta, ja parhaimmillani pystyin johonkin 30-32 keskinopeuksiin.
    Joo, yli 40 kmh keskareissa pitää olla myös aerodynaaminen. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä joku gpx-tiedosto näistä lenkeistä, kun vauhtia vaikuttaa olevan. Kaverit, jotka ajaa tempoa SM-tasolla, tekee paljon töitä päästäkseen noihin vauhteihin maantiepyörällä.

  23. #8123
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Noilla 40 plus keskareilla kannattaa lähteä aika-ajo kisojen viivalle. On se ikäluokka mikä hyvänsä. Tuolta voit vertailla ajojasi Suomen kärkeen.

    Kun katsot noita vauhteja, niin ymmärrät miksi moni saattaa pitää epäuskottavana yli 40 keskareita, jos ei ole edes kunnon kokemusta pyöräilystä. Toki 300 W tehot käy perusteluista.

    https://tulospalvelu.profiili.fi/202...aika-ajo-12-8/

    Ps. Minä käyn vastakohtaisesta esimerkistä. Pyöräilyä harrastettu kohta 30 vuotta, ja parhaimmillani pystyin johonkin 30-32 keskinopeuksiin.
    On tainnut aika-ajon pojilla olla liian pienet rattaat.

    Aloittelijakin olisi napannut tuolla helposti hopeeta. Sairaana ja väärillä välityksillä.
    Kultaan olisi jo tarvittu terveenä ajoa, tai ainakin isompi eturatas. Melko kova, kannattaisi melkein käydä huvikseen voittamassa seuraavat kisat.

  24. #8124
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Asennon hierontaa on lähinnä tosiaan ajot myös ollut.
    Kaverin kanssa katsottu netistä kuskien asentoja ja vertailtu videoilla ja kuvilla.
    Ajettu pikku pätkä ja siirrelty penkkiä ja tankoa ja klosseja. Ja taas ees taas.
    Nyt alkaa näyttää ja tuntua asento aika asialliselta.
    Ja tuntee sen ajossa vastatuuleen kun ei enää ahista niin paljon.
    Ja kaikki ajokamppeet on hankittu kunnolliset.
    kypärä ja kenkäsukat ja juomareppu paidan alla niin että selkä ja kypärä on lähes yhtä.
    Kaveri kun polkee gravelilla vieressä täysillä niin mä saan rennosti rullailla.
    Pari polkasua sillon tällön ja pysyy kevyesti rinnalla.
    Käytännössä ei tarvi tehdä mitään.
    Jos menen peesiin niin jouden jarruttaa jatkuvasti vaikka on naurettavan pieni alamäki.
    Ja hän polkee koko ajan. ??
    Toki aeropyörä ja ajoasento on graveliin verrattuna tosi matala.

    Päkiällä polkemista en ole myöskään koskaan ennen tehnyt.
    Ykspyörästä polkenut aina jalan keskiosalla.
    Koska se tarvii jatkuvasti niin valtavasti voimankäyttöä maastossa.
    Joten sekin pitää nyt opetella uusiksi.
    Kokeilin ensin ilman lukkopolkimia siksi ettei tarvis päkiää käyttää.
    Mutta ajoasentoa ei saa niin aerodynaamiseksi sillä tekniikalla.
    Siksi hankin normi läskipyöräänkin nyt lukot että voi talven reenata polkemistekniikkaa.
    Kävi vaan ekalla reissulla niin että..
    Oli läskissä tuliterä voimansiirto ja ketjut.
    Ihmettelin kun heti alkoi rallattaa kettingit.
    Mittasin kotona niin ketjut venyneet.
    Oli ilmeisesti jotkut ei niin kalliit Shimanot.
    Tilasin nyt paremmat.
    Tämä voimansiirto-ongelma on toki tuttua ennestäänkin.
    Jatkuvasti saa uusia.
    Paikallisessa pyöräliikkeessä kerran sanoivat että..
    Kai sä ymmärrät ettei nuolla reisillä mikään ketju kestä ??

    Ainiin muuten.
    Tuosta läskistä on myös mulkattu välityksiä jo aiemmin.
    Yksi suurin takaratas pois ja eteen niin iso kun mahtuu.
    Ollut hyvä päivitys kun en siitäkään koskaan hitaita vaihteitä käyttänyt.

  25. #8125
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    On tainnut aika-ajon pojilla olla liian pienet rattaat.

    Aloittelijakin olisi napannut tuolla helposti hopeeta. Sairaana ja väärillä välityksillä.
    Kultaan olisi jo tarvittu terveenä ajoa, tai ainakin isompi eturatas. Melko kova, kannattaisi melkein käydä huvikseen voittamassa seuraavat kisat.
    Itseasiassa käynyt mielessä että,
    pitäis käydä ajamassa niissä paikoissa missä luvataan rahapalkinto reittiennätyksestä.
    Muutamaa ennätystä huvikseni tutkittu ja mietitty että pitäis olla rikottavissa.
    Etenkin kun näyttäs olevan aika tasasta maastoa useimmiten.
    Mutta joo. Ne rahat menis jo matkoihin. Ei kannata tienaamismielessä.

  26. #8126
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Tää alkaa olemaan hyvinkin viihdyttävä keskusteluketju!

  27. #8127
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    65kg ja joku ihmettelee reisien paksuutta... Primavera di Conchas!

  28. #8128
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    65kg ja joku ihmettelee reisien paksuutta... Primavera di Conchas!
    Mieti sitä. Rasvaprosentti on liiankin pieni.
    Ei ole kuin luut ja nahkaa

    Ediittiä. Rasvaprosentti 6,5.
    Yritän kyllä nostaa sitä.

  29. #8129
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.280
    Mainostat reisien lihaksilla ja toisaaltaan luuta ja nahkaa...

  30. #8130
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Mainostat reisien lihaksilla ja toisaaltaan luuta ja nahkaa...
    Eihän matala rasvaprosentti tuota tarkoita….

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7216
    Viimeinen viesti: Tänään, 17.52

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •