GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 106 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3151
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^^ On kyllä helevetin hyvät kumit. Melko rouheessa maastossa mentiin välillä mutta pääosin kivituhkaa ja pientä soranappulaa. Savipohjaisia mutta selvästi urautuneilla kinttupoluilla meinasi lipsua ote tiukimmissa mutkissa. Latupohjalla pystyi päästelemään reilua kolmeakymppiä. Havunneulasia löytyi kypärästä.
    Paineet lähtiessä takana 2,8 bar ja edessä 2,5.
    Nakkasin tohon Sramin laskuriin ja ehdotukset olivat taakse 2,68 ja eteen 2,53. Pitää kokeilla pikkasen vielä alentaa mutten usko vaikuttavan kuin persemukavuuteen.

  2. #3152
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Täytyy muuten myöntää että jos jossain on kanjoni onnistunut niin siinä/tässä hiilikuitu lehtijousitolpassa. Mukavaa kyytiä tarjoilee persherkille. Oma persaus on tottunut kuitenkin välittömään vastaukseen joten mennään vähemmän joustavalla geminillä mutta joustavalla penkillä.

  3. #3153
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.917
    Strada Biancat on nopeat ja pehmeän tuntuman kumit, mutta oli sellainen vääntäminen vanteille ettei paremmasta väliä. Aika toivotonta yrittää mitään sisuria änkeä tien päällä jos tarve tulee.

  4. #3154
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Strada Biancat on nopeat ja pehmeän tuntuman kumit, mutta oli sellainen vääntäminen vanteille ettei paremmasta väliä. Aika toivotonta yrittää mitään sisuria änkeä tien päällä jos tarve tulee.
    Ne on paljon helpompi ottaa pois ja asentaa uudelleen, uuden htlr -kumin asennus tosiaan on ihan kauheeta hommaa.

  5. #3155
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Niin on. Kerran kun äheltää ne paikalleen niin seuraava asennus onkin jo helpompaa jos ensimmäiseen asennukseen vertaa.En silti sano että se puristellaan noinvain kiinni. Challengen renkaioden kanssa oppii kyllä vehkeilemään. Silti, kaiken sen vaivan väärti sanoisin.

    Rouva kävi kurvailemassa Grizlillä ja tuumas että mulle samat nakit asap. Pitää kokeilla että mahtuuko ne edes. Josse,i niin rungon vaihto.Tai jos kiekkokoon pienentää mutta en ole viitsinyt edes kattoa löytyy 650 koossa. Tai jos se ottais tuo mun uuden ja mä saisin Ridleyn... : )

  6. #3156
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Vielä odottaisi asennus rouvan fillariin Contin 35mm ASTR. Noita on kyllä pakko päästä ajaa. Onneksi kiekot ja pakat käy ristiin niin voi asettaa mistään mitään tietämättä rouvan koekaniiniksi. Saapa nähdä huomaako mitään.
    Tähän palatakseni niin viimeisimmällä reissulla rouva tuumaili että onko näissä renkaissa jotain vikaa? Ai kuis? Noku nämä tuntuu oudolta. Kovilta ja kankeilta ja jotenkin ei kulje. Pudotettiin paineita ja ei kuulemma isoa parannusta. Eikä suuremmilla paineilla. Mitä nyt itse ajoin niin onhan nuo ihan helevatan tunnotomat. Mutta ei nyt sentään toivottomat. Nämä on tehty tasaiseen kahdenkympin jyystöön tuntikausiksi.

  7. #3157
    BRR mittausten mukaan on kyllä ihan nopea, ei mikään GP5000S TR, mutta hyvää keskikastia hyvällä pistosuojauksella. Kyljethän tuossa on tosi paksut, 25mm leveän kyljet on 1,4mm kun 25mm GP5000S TR kyljet on 0,9mm ja Pirellin Zero Race TLR 28mm kyljet 1,05mm. Kaupassa hiplailunkin perusteella melko jäykät ja raskaat nakit.

  8. #3158
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Tähän palatakseni niin viimeisimmällä reissulla rouva tuumaili että onko näissä renkaissa jotain vikaa? Ai kuis? Noku nämä tuntuu oudolta. Kovilta ja kankeilta ja jotenkin ei kulje. Pudotettiin paineita ja ei kuulemma isoa parannusta. Eikä suuremmilla paineilla. Mitä nyt itse ajoin niin onhan nuo ihan helevatan tunnotomat. Mutta ei nyt sentään toivottomat. Nämä on tehty tasaiseen kahdenkympin jyystöön tuntikausiksi.
    Joutuu maksamaan tuon hyvästä suojauksesta?
    Omat renkaat optimoitu samoin ajamisen jatkumisen takaamiseksi, pidän jopa tärkeänä kestävyyttä ja puhkeamattomuutta...

  9. #3159
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qps Katso viesti
    Laitoin graveliin 40mm thunderot kun niitä on kehuttu toimiviksi ja hintakin on maltillinen.
    Renkaan rakenne oli aika pettymys kun on ihan muovia sisältä ja sellanen kova koppurainen tuntuma muutenkin.
    Ihan kiva niillä oli ajella, mutta kyllähän siitä sellanen maaginen fiilis puuttuu.
    Huonoimmat koppurarenkaat tuntuu sitä että painetta on liikaa ja liian vähän yhtä aikaa. Näissä paineet tuntu ihan normaalilta. Toisaalta ei tullu sitä "kellun soralla" tunnetta, jonka saavuttaa jollain lepakon siipinahasta neulotuilla hifikumeilla.
    Mulla 44mm versiot ja tosiaan kyljet on yllättävän jäykät vaikka mainostavat, että ovatko nuo nyt 250TPI, tms. Renkaana kuitenkin aivan hyvät. Ramblerit oli mukavammat ja ehkä helpommat ajaa. Thunderot haluaa mennä suoraan ja pyöreä profiili tekee soramutkista vähän mielenkiintoisia, mutta rullaavat myös PALJON paremmin kuin Ramblerit. Märällä en ole noita kokeillut, mutta kuivilla poluillakin menevät aivan hyvin.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  10. #3160
    F. Kotlerburg Guest
    Otin 44mm Thunderot pois tuossa vanteilta ja on kyllä vuotaneet selvästi kyljistä. En muista hetkeen, että olisi ollut tuollainen litkujäämäkerros minkään kumin kyljissä. Eikä nuo koko kesänä oikein kunnolla tiivistyneetkään vaan ilmaa sai lisätä tuon tuosta ja vanteelle nosto oli tuskaa. Pitää miettiä mitä noille tekee.

  11. #3161
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    144
    Itse laitoin testiksi Strada Biancat (45mm) alle - ja enhän minä slikseillä osannut yhtään ajaa!
    Kivikova pohja ja päällä pientä irtokiveä -> tutussa mutkassa eturengas alta ja sidetarpeille käyttöä. Taitaa Lahden NGS jäädä väliin :/
    Toki tiesin, että pitoeroa Thunderoihin on, mutta silti se pääsi yllättämään.

    Ens viikolla uudet testit maltillisemmalla vauhdilla :-)

  12. #3162
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Kuulalaakerisora pitää tosiaan ukon hereillä noilla renkailla, tai ainakin pitäisi. Kolmea kymppiä mutkaan voi joskus aiheuttaa sydämentykytyksiä. Itse tykkään tollaisista herkästi tienpinnasta irtoavista renkaista. Kaipa tuo ajotyyli on adaptoitunut siihen suuntaan tai olisko oppinut noiden renkaioden metkut kun tuon tyyppisiä rengasvalintoja tuntuu alle eksyvän.

  13. #3163
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Joutuu maksamaan tuon hyvästä suojauksesta?
    Omat renkaat optimoitu samoin ajamisen jatkumisen takaamiseksi, pidän jopa tärkeänä kestävyyttä ja puhkeamattomuutta...
    Kestävyyttä on huono mennä vielä sanomaan mutta jos tuollainen muodossaan pysyvä rengas on hakusessa niin se on tuo. Se on niin jämäkkä että tuntuu että sillä voisi joku keveämpi ajaa ilman sisuria tai litkua : ) Tämän hetkisen tuntuman perusteella sanoisin että hyvä, rullaava rengas pitkille suorille reilun parinkympin vauhteihin. Ja henkilölle joka ei tarvitse palautetta maanpinnasta.

  14. #3164
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    BRR mittausten mukaan on kyllä ihan nopea, ei mikään GP5000S TR, mutta hyvää keskikastia hyvällä pistosuojauksella. Kyljethän tuossa on tosi paksut, 25mm leveän kyljet on 1,4mm kun 25mm GP5000S TR kyljet on 0,9mm ja Pirellin Zero Race TLR 28mm kyljet 1,05mm. Kaupassa hiplailunkin perusteella melko jäykät ja raskaat nakit.
    Joo kävinkin vilaisemassa. Kiitokset vinkistä. Ja siis onhan tuo arki, työmatka yms yms hyvä rengas. Hintansa väärti siis noin niinkuin ominaisuuksien puolesta. Suosittelen!

  15. #3165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Joo kävinkin vilaisemassa. Kiitokset vinkistä. Ja siis onhan tuo arki, työmatka yms yms hyvä rengas. Hintansa väärti siis noin niinkuin ominaisuuksien puolesta. Suosittelen!
    Mä varmaan otan noi Pirellit, kun sekä BRR että kaupassa hipalilun perusteella kyljet on vähän notkeammat ja ohuemmat ja kulutuspinta vähän paksumpi. BRR mukaan ihan yhtä nopeita, mutta jos tuntuma olisi vähän kivempi. 28mm GP500 S TR:ät löytyy nyt alta, mutta ehkä tuollaisena brevet-renkaana noi epäilyttää enkä haluaisi mitään (laiskan miehen) Ruskaa lähteä niillä ajamaan. Pirellit 30, 32 tai 35mm leveinä sitten alle. No väärä ketju ehkä, täällähän on se leveät maantierenkaat ketjukin.

    Eilen heitin ihan reilun parin kympin polku- ja lenkkipolkulenkin. Pirellin Gravel H't tuntui märillä poluilla jo vähän liukkailta. Vaihtuu kyllä viikonlopun aikana takaisin Gravel M:iin. Eipä noilla nopeammilla Gravel H:illa enää oikein käyttöä ole, tuntuu että täysi luottamus pitoon ja vähän haastavampienkin polkujen ajelu on itsellä tärkeämpää kuin muutama vatti
    vierintävastusta.

  16. #3166
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Jos perheen hameväkeä kuuntelee niin suosikit taitaa olla S TR 30 ja 32mm koossa. Itekki tykkään. Joten summa summarum; äijälle silkinohutta kylkeä Viitorialta ja Challengelta, neideille vähän paksumpaa kuten Continental. Tuo Pirellekin täytyy tsekata

  17. #3167
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Mulla nyt Pirellin Gravel H:t (40mm) testissä ja tykkään. Märällä soratiellä hyvä pito (mulle), mukavat (tämä vähän yllätti) ja rullaa käytännössä yhtä hyvin kuin G-One RS:t. Miinusta reilusta painosta (yli puoli kiloa per kumi). Mutta jospa kestää ryskätä, kun kumissa ei ole pihistelty.

  18. #3168
    ^Tervetuloa klubiin. Itsellä tosiaan ainakin kolmas pari putkeen ajossa 40-millisenä. Paperilla ei kummoinen nakki, mutta käytännössä eri maata. Kantatessa irtonaisella alustalla tietysti välillä pitää himmailla. Vetopito ei ole itselle ongelma, kun vedän mäet aina satulasta, oli vauhtia paljon tai vähän. Alla yksi flätti, joka johtui kuivahtaneista litkuista.
    Mulla tietysti system weight yli sata. Paksumpikin kylki ”pehmenee” tuossa painoluokassa. Paineita pidän karvan päältä 2. Hyvin rullaa.

  19. #3169
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Mulla nyt Pirellin Gravel H:t (40mm) testissä ja tykkään. Märällä soratiellä hyvä pito (mulle), mukavat (tämä vähän yllätti) ja rullaa käytännössä yhtä hyvin kuin G-One RS:t. Miinusta reilusta painosta (yli puoli kiloa per kumi). Mutta jospa kestää ryskätä, kun kumissa ei ole pihistelty.
    Kiinnostaisi kuulla mikä on noiden todellinen leveys vanteella, jos olet mitannut?
    The older I get the faster I was

  20. #3170
    ^Meikäläisella i25-vanteella vähän päältä 2bar paineilla jossain 42mm paikkeilla.

  21. #3171
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ja ^^ Sama 42mm 2bar paineella i25 kehällä. Lisäksi jonkin verran korkeampi, mitä G-One RS 40mm (jossa leveys samaa luokkaa). Eli Pirellit ilmatilaltaan jonkin verran suuremmat.

  22. #3172
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Sain vihdoin ensimmäistä kertaa vaihdettua renkaat gravel-pyörään kun ensiasennuksena tulleet Schwalben G-One Bite 40mm renkaat olivat jo sen verran kulahtaneet 9000km jälkeen. Yllättävän pitkään nuo kesti ja nolla rengasrikkoa. Toimi ne edelleenkin, mutta kuviota ei enää paljoa ollut jäljellä ja takarenkaasta näkyi parista kohtaa kulutuspinnasta läpi jo se tanwall niin vaihdoin pois varmuuden vuoksi. Tyytyväinen olin ollut renkaisiin, mutta nyt halusin kokeilla jotain uutta.

    Uusiksi renkaiksi valikoitui Challenge Getaway Handmade Tubeless Ready 40mm. Renkaat tuntui todella ohuilta ja asennus hieman hankala kun en ollut ikinä nähnyt tuollaisia renkaita, jotka on paketista otettuna periaatteessa vain yksi iso kuminauha. Kuvio hieman epäilytti kun oli niin pieni siihen verrattuna mihin olen tottunut, mutta ainakin näin muutaman lyhyen lenkin perusteella tuntuvat yllättävän pitäviltä. Kovin hankalia reittejä en tosin vielä ole päässyt ajamaan vaan lähinnä hyväkuntoisia ulkoiluteitä.

    Renkaat rullaa tosi hyvin hiekkateillä ja varsinkin asflatilla huomaa eron vanhoihin Schwalbeihin. Pyöreän profiilin ansiosta kosketuspinta on aika pieni ja pyörää voi kallistaa reilusti ilman, että tuntuu hassulta. Tuleekohan tuon profiilin vuoksi hankaluuksia mutkissa jos on liukkaampaa/irtonaisempaa alustaa alla?

    Schwalbeissa käytin yleensä 2.2 bar takana ja 2 bar edessä. Näissä tuntuu voivan käyttää kovempiakin paineita. Edes lähemmäs 3 bar paineella renkaat tuntuvat joustavan jonkun verran. Eivät siis ole kivikovat vaan mukavuuttakin löytyy. Johtunee tuosta ohuemmasta rakenteesta? Toisaalta taas tuntuvat rullaavan erinomaisesti matalammillakin paineilla joten en ole vielä oikein päässyt lopputulokseen millaisia paineita näillä kannattaa käyttää. Nämä on ehkä nimellismitaltaan hieman isommat kuin Schwalbet sekä leveyden että korkeuden puolesta joten myös sen vuoksi olisi enempi joustovaraa käytössä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  23. #3173
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    ^Meikäläisella i25-vanteella vähän päältä 2bar paineilla jossain 42mm paikkeilla.
    Omat 45mm H't ja M't ovat molemmat 25mm vanteilla noin 47mm leveitä eli taitavat aina olla millin tai pari yli nimellismitan. Toki tuo vanteen leveys aina vaikuttaa.

  24. #3174
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Otin 44mm Thunderot pois tuossa vanteilta ja on kyllä vuotaneet selvästi kyljistä. En muista hetkeen, että olisi ollut tuollainen litkujäämäkerros minkään kumin kyljissä. Eikä nuo koko kesänä oikein kunnolla tiivistyneetkään vaan ilmaa sai lisätä tuon tuosta ja vanteelle nosto oli tuskaa. Pitää miettiä mitä noille tekee.
    Mulla eturengas pitää hyvin, mutta takarengasta saa pumppailla parin lenkin välein. Tubeless-vaikeuksia mulla ei ollut vaan molemmat nousi kompuralla i25 vanteelle naks-ja-kops.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  25. #3175
    F. Kotlerburg Guest
    Joo, nuo omat ei nousseet vanteelle edes kompuralla ilman ylimääräistä teippikiekkaa. Taitaa olla melkoisia laatueroja näissä.

    Muut kumit on noille vanteille poksahtaneet ongelmitta.

  26. #3176
    F. Kotlerburg Guest
    Black round Pirellit laitettu alle. Tai no ruskeet kyljet niissä on, Gravel H:t siis. Mukavan rullaava kumi, kyljet on aika jäykät ja paineita pitää vähän hakea. Riddlerin Light-version kyljet selvästi taipuisemman oloiset.

    Syysmudassa aika liukkaan oloiset jarrutuksissa, mutta toisaalta juurakossa yllättävänkin pitävät. Ajellaan nyt näillä tovi kun ei jaksa jumpata edes takas.

  27. #3177
    Liittynyt
    08/2021
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sbafu Katso viesti
    White Interceptor GX:n mukana tuli mielenkiintoiset renkaat - Kenda Flintridge Pro TR 40mm:t. (TR = ohuempi versio)
    Todella ohuet kyljet, mutta kulutuspintaa kuitenkin ihan mukavasti. Oli tarkoitus laittaa pyörään tutut Tufot alle, mutta hetken hypistelyn jälkeen innostuin Kendoista sen verran eli laitoin ne litkuilla alle. Lenkille en vaan valitettavasti pääse pariin päivään.

    Onko kellään kokemusta ko. renkaista? Kestääkö kuten yleisrenkaan pitää?

    https://off.road.cc/content/review/t...0c-review-5683
    At 490g, the Flintridge TR is a little on the portly side for its type: the Continental Terra Speed tyres in the same size weigh 428g, for instance, yet have a tougher-feeling carcass with a noticeably stiffer sidewall.
    Jäikö Kendat käyttöön kesäks?
    Ite ajoin hetken, mutta vähän turhan rouheet omaan käyttöön, niin ostin s-works pathfinderit joka on kyl ihan huippu. Nyt syksyn alkavilla mutaliukkailla otin pienen mukin, joten Kendat kokeeks takas alle ja luotto liukkaalla ajamiseen nousi huimasti. Märät savitiet ja märkien lehtien kyllästämät kiviset metsätiet menee tosi nätisti.

  28. #3178
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sape87 Katso viesti
    Jäikö Kendat käyttöön kesäks?
    Ite ajoin hetken, mutta vähän turhan rouheet omaan käyttöön, niin ostin s-works pathfinderit joka on kyl ihan huippu. Nyt syksyn alkavilla mutaliukkailla otin pienen mukin, joten Kendat kokeeks takas alle ja luotto liukkaalla ajamiseen nousi huimasti. Märät savitiet ja märkien lehtien kyllästämät kiviset metsätiet menee tosi nätisti.
    S-Works Pathfindereistä nyt on yhden ajokauden verran kokemusta. Taitaa tuolla parilla olla joku 3 000 km nyt alla ja vieläkin varmaan joku pari tuhatta kilometriä pintaa jäljellä, vaihdoin renkaat nyt päittäin. Ovat kestäneet kisat, polkurymistelyt ja sepelit. Paineet tuntuvat pysyvän vieläkin hyvin. Vaikka kuvio on aika maltillinen, rengas käyttäytyy ennalta-arvattavasti eli pito loppuu juuri silloin kuin itse odottaa, mikä on aika tärkeä ominaisuus gravel-renkaalle. Ostin toisen parin näitä ensi vuoden ajoihin, mutta saa nähdä meneekö jopa ensi ajokaudesta osa tällä parilla.

    Toisilla kiekoilla on nyt 29x2.2" Race Kingit, jotka ovat myös hyvät gravel-renkaat, eivät tosin mahdu ihan joka pyörään. Rullaavat hyvin ja poluilla tosi hauskat. Varmaan näkevät talvellakin jonkun verran ajoa, kunhan ulkona ei ole kovin jäistä. Talven gravel grinding -renkaina aion pääasiallisesti käyttää Ice Spikereitä, toivottavasti ne eivät raavi runkoon, näytti jäävän 5 mm per sivu tilaa takana

  29. #3179
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Mistä ostatte S-W Pathfindereita? Bike24:lla niitä on saatavilla harvakseltaan, muualla en ole niihin törmännyt.
    The older I get the faster I was

  30. #3180
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Mistä ostatte S-W Pathfindereita? Bike24:lla niitä on saatavilla harvakseltaan, muualla en ole niihin törmännyt.
    Bike-Componentsilta löytyy edullisesti: https://www.bike-components.de/en/Sp...-black-tan&t=b

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •