FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 261

Aihe: Kona Sutra LTD

  1. #211
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ^Jos saan ehdottaa, niin olitko katsonut vaihtoehtona Rove LTD? Jos siis 27.5” tuntuisi mahdolliselta. Jotenkin tällä hetkellä tarjolla olevat Sutra-mallit ei ainakaan itseen iske. Nykyinen Sutra LTD on itselle liian järeä ja muut mallit liian säyseitä. Riippuu toki mitä hakee. Vanha LTD itsellä ja se on lähes täydellinen. Olisipa 1x12

  2. #212
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^Miksi vajaakokoinen? Jos ollaan kokojen rajoilla niin oma mielipide että mielummin pieni kuin suuri. Tietenkin kuskin tottumukset vaikuttaa pitkälti muta itse niillä referensseillä oikea koko löytynyt.
    1x12 on vain pikku projekti, helppo ja mukava, SRAM AXS tilalle ja homma toimii!

  3. #213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ^Jos saan ehdottaa, niin olitko katsonut vaihtoehtona Rove LTD? Jos siis 27.5” tuntuisi mahdolliselta. Jotenkin tällä hetkellä tarjolla olevat Sutra-mallit ei ainakaan itseen iske. Nykyinen Sutra LTD on itselle liian järeä ja muut mallit liian säyseitä. Riippuu toki mitä hakee. Vanha LTD itsellä ja se on lähes täydellinen. Olisipa 1x12
    Se on se alkuperäisen stongan alaote joka täällä Ltd:ssä tökkii. Eilen sotkin laakeeta aakeeta tuommoiseen 7 - 8 m/s vastatuuleen ja jotenkin en saanut käsiä alaotteella hyvään asentoon kun teki mieli painua matalammaksi. Yläote on just hyvä, mutta se alaote... Aloin harkita jopa tallissa olevan maantiestongan asennusta, siis ilman levityksiä olevaa ohjaustankoa. Pitää vähän katsella tuon mittoja että onko siinä pituus ja syvyys minkälaisia.

  4. #214
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    1x12 on vain pikku projekti, helppo ja mukava, SRAM AXS tilalle ja homma toimii!
    Mitä ihmettä, noihan maksaa toista tonnia, yhdestä lisälehdestä parin tonnin pyörään

  5. #215
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    oulunsalo
    Viestit
    4
    Sutra ltd 2020 mallilla takana reilu 10tkm. Aluksi ajoasennon kanssa pientä hakemista. Tanko vaihtui salsa cowbelliin ja stemmi 20mm pidempään. Runko 58 ja kuskilla mittaa 190cm. Alkuperäinen takakiekko kesti n.5tkm lukuisten rihtausten jälkeen kehä petti.

  6. #216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ^Jos saan ehdottaa, niin olitko katsonut vaihtoehtona Rove LTD? Jos siis 27.5” tuntuisi mahdolliselta. Jotenkin tällä hetkellä tarjolla olevat Sutra-mallit ei ainakaan itseen iske. Nykyinen Sutra LTD on itselle liian järeä ja muut mallit liian säyseitä. Riippuu toki mitä hakee. Vanha LTD itsellä ja se on lähes täydellinen. Olisipa 1x12
    Kiitos ehdotuksesta. Oon varmaan vähän vanhanaikainen pyöräharrastukseni kanssa, mutta en halua pyöriini hiilikuitua tai hydrauliikkaa. Periaatteessa toi Rove DL voisi olla kiinnostava, jarrut vaihtuisi kyllä täysin mekaanisiin jossain kohtaa. Tosin rengaskoko on asia, jota pitää myös vähän pohtia. Samaa mieltä nykyisistä Sutrista, LTD on liian järeä ja esim. tuo SE näyttää kuvissa jotenkin laimealta, mutta toisaalta se on klassinen touring-pyörä isoilla rengastiloilla ja sellaiseen olisi kyllä kiinnostusta. Ja myös visioita siitä, millaiseksi sen ajan kanssa rakentelisin.
    tosminen muokkasi tätä : 13.11.2022 at 15.17

  7. #217
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    Leewi, XX1 maksoi alle 800€...

  8. #218
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kona Sutra LTD

    ”Uusi” LTD on oikeastaan malli joka oli ULTD ensin. Eri geo, painoa on tietääkseni noin pari kiloa enemmän, en edes tiedä miten leveät renkaat mahtuu (ainakin 29x2.4”, ehkä 2.6”, arvelisin). Sanoin vaan että omaan makuun on liian järeä, kun olen useamman kerran liikkeessä pyörää katsellut. Jos maistuu niin mikäs siinä, toiset tykkää muhkummasta.

    Alla on uuden LTD version rakennetta. Vielä alempana vanha LTD.




  9. #219
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Taisin tälläisen 22 mallisen LTD:n nähdä Vierumäen urheiluopistolla joku viikko sitten. Jäi vaivaamaan sen verran että lueskellut näistä. Voisi olla ok työsuhdepyörä, mutta 23 vuotiset Hi5 bikesissä 2900 eur...

    Jos vaikka tuo vanha soraratsu kestäisi toiset 8 vuotta.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  10. #220
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Moro. Oon miettinyt että päivittäis Sutra LTD:hen 2x12, kun nyt jo käytän 38t edessä ja välillä se tuntuu että vaihteet loppuu suorilla ja alamäissä. Pystyyköhän tohon laittaa esim Sramin Forcen DUB kampia ja samalla vaihtais DUB keskiölaakeriksi? Ottais sen 46/33 kamnet niin ei jäis vaihteista enää kiinni. Mitä mieltä viisaammat on?
    08150

  11. #221
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Ei taida maantiekammet sopia runkoon mut kokeilemmallahan se selviää.

  12. #222
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.918
    Sram Force wide kammet pitäisi mennä maastorunkoon, on siis pidemmällä akselilla.

  13. #223
    Tuli hankittua Sutra LTD 2023 ympärivuotiseen ajoon.

    Lokasuojat (SKS Bluemels) ostin samalla mutta ne ottavat runkoon kiinni aika tiukkaan, sitä miettii että hiekkainen vesi sinne väliin kuitenkin menee ja kun se lokasuoja siinä vähän elää niin sehän ajan mittaan syö maalipinnan puhki tuosta teräksisestä rungosta. Pitänee keksiä jotain samalla kun vaihtaa kesäkumit alle, lokasuojat pois kokonaan taikka suojateippiä väliin.

    Ruuvasin keskiöstä sen vaijerin ohjurin ruuveineen pois kun siitä täältä luin. Ihan kuivalta kyllä tuntui ja aloinkin miettimään että kyllähän se kosteus kulkee siitä sitten sisäänkinpäin.. onko tuo siitä huolimatta ihan hyvä juttu tehdä?
    OngelmanYdin muokkasi tätä : 26.03.2023 at 11.20 Syy: Mukahauskat jutut poistettu. Suurin osa turhasta jutustelusta poistettu. Lyhennetty siedettävään mittaan.

  14. #224
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^ Hienoa että purkauksesi jälkeen tunnet olosi hyväksi.

  15. #225
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OngelmanYdin Katso viesti
    ... kannattaisiko minun siirtyä pelkkään vesijohtoveteen ja ostaa riisirahoilla pyörään laukut?
    Jos tarviit ne laukut niin joo.

    Onnea iloisesta perhetapahtumasta, LTD on hieno.

  16. #226
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    1.184
    Mulla on jääny nurkkiin pyörimään WTB Venturet 622-50 , melkein käyttämättömät.
    Löytyy porvoosta, saa hakea.

  17. #227
    Moro! Meikällä on vuoden 2020 sutra LTD ja kohtapuoliin alkais oleen aika uusia voimansiirto. Onkos ajatuksia tai kokemuksia mitä kannattais laittaa noiden alkuperäisten tilalle koska haluaisin että välitys olisi vaihteiden välillä tiheämpi ja raskain vaihde on turhan raskas mun reisille. Alkuperäiset on 36 edessä ja 10-42 takana.

  18. #228
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^Siis raskain 36x10 liian raskas? Jotenkin tuntuu että yleensä ettei tuota kevyempiä välityksiä edes löydy tuon tyyppiseen pyörään. Tietenkin voit tietenkin laittaa vaikka 11-28 pakan ja monasti vain jossain junioripakoista löytyy selkeästi pienempiä kuin tuo 11...

  19. #229
    No kyllä se minusta tuntuu turhan raskaalta ja harvoin tulee isoimmailla vaihteella ajettua. Isoimmailla vaihteella kadenssin ollessa 80-90 mutuna vauhtia taitaa olla jo lähelle neljää kymppiä, ei mun retkillä ja retkikamojen kanssa tartte noin kovaa päästä

  20. #230
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.115
    Sikäli makehe on mielestäni oikeassa, että ei tuota välitystä 36/10 juuri tule käytettyä. Vauhtia saa olla aika paljon, että moista tarvitsee ja silti vähänkin reippaammassa alamäessä välitykset loppuvat kesken. Itselläni on siis samanlainen Suttura, jonka vaihteisiin olen ihan tyytyväinen.

    Pyörän mukana tulevissa kiekoissa on XD-vapaaratas, enkä osaa sanoa erilaisten takapakkojen saatavuudesta niihin. Mahdollisesti vapaarattaan vaihtamalla tai eri takakiekolla "tavallinen" Shimano/SRAM HG-vapaaratas ainakin mahdollistaa monenlaisia välityksiltään tiheämpiä takapakkoja, vaikkapa 11-32. Pienemmällä eturattaalla (kai tuohon pienemmän saa?) voi sitten ajella keveämmin välityksin, joskin alamäissä ei sitten enää pysy jalat mukana senkään vertaa kuin nykyisin.

  21. #231
    Itse kokosin 2021 Sutra LTD -runkoon fillarin ja omaa käyttöä ajatellen laitoin 11-36 taakse juuri tiheämpien välien vuoksi ja 36 eteen. Se sopii minulle nyt, mutta retkikamat päällä laittaisin suosiolla pienempää ratasta eteen. Kiekoissa on tosin Simanon HG-vapaaratas, niin vaihtoehtoja löytyy.

  22. #232
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Löytyykö markkinoilta hiilari etuhaarukkaa -21 LTD:hen, mihin mahtuis 2,2" rengasta alle? Kaikki mitä löysin on tapered kaulalla...vai löytyykö jotain ohjainlaakeri versioo millä sen sais menemään? Itse kun ajan kaikki gravel ja maantielenkit LTD:llä.
    08150

  23. #233
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Pitäis ostaa lyhyemmät kammet Sutraan. Onko nää oikeen levyiset?
    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/osa...a_pituus=165mm
    08150

  24. #234
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^Millainen keskiö Konassa on, meneekö ilman sen vaihtamista?

  25. #235
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Alkuperäiset kammet on juurikin Race facen Aeffect:it, mutta kun en tiedä mikä kampien väliputken pituus pitää olla. Mulla on tämä keskiö:
    https://www.bike24.com/p2150192.html
    08150

  26. #236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ettan Katso viesti
    Alkuperäiset kammet on juurikin Race facen Aeffect:it, mutta kun en tiedä mikä kampien väliputken pituus pitää olla. Mulla on tämä keskiö:
    https://www.bike24.com/p2150192.html
    Jos nyt oikein ymmärsin, tämän https://www.raceface.com/pages/crank-selection-guide mukaan tuo Hi85-linkin Aeffect-R olisi oikea kampi. Sutra LTD:ssä on keskiönä 73 mm BSA.

  27. #237
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^Oikeastaan keskiö ole olennainen vaan akseli ratkaisee.

  28. #238
    Niin siis kyse on siitä, että tuossa Racefacen linkissä mainittiin tuon AEffectin R-kammen sopivan 73 mm BSA:lle, joka taas on LTD:ssä käytettävä keskiö. Kunhan nykyinen laakeri ei ole mikään Sramin spesiaali, jossa eri puolten halkaisijat ovat erilaisia. Oliko se nyt DUB?

    Oman Sutra LTD:n kokosin runkoon niin en tiedä, mikä 73 mm keskiö tahi akseli siinä on tehtaalta tullessa.

  29. #239
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.217
    ^Muistaakseni itsellä jossain vanhemmassa RF:ssä oli jokin oma X-tyypin akseli...

  30. #240
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Lohja / Pirunnummi
    Viestit
    546
    Mulla on ihan alkuperäinen keskiölaakeri ja se on toi RF:n BSA 24mm x-type, minkä linkin laitoin tohon aikaisempaan linkkiin. ??
    08150

Samanlaisia aiheita

  1. Kona Rove st ja Sutra ltd geometriat ja koot
    By Chito in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 03.06.2019, 18.20
  2. Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?
    By casanova in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 11.09.2016, 13.22
  3. Kona Sutra - Uusi pyörä ja uudet ongelmat
    By MatkaajaHemmo in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 06.09.2013, 14.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •