GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 439 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 339 389 429 437 438 439 440 441 449 489 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.141 - 13.170 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13141
    F. Kotlerburg Guest
    Ei ole Srameja. Sellaisissa keleissä on tullut ajettua että suihkuun saa mennä vaatteet päällä, koska se on helpoin tapa saada sorat pois, mutta teillä siellä on varmaan paremmat paskakelit.

  2. #13142
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    En kyllä usko, enkä sitäkään, että teillä päin olisi vähemmän rohisevaa rapaa.

    Shimanot(?) on ilmeisesti rapatilan suhteen vähän anteeksiantavammat. Jos ne oikeasti ei kihnuta rapavellissä ajaessa, niin sitten ne lienee huomattavasti Srameja paremmat sen suhteen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #13143
    F. Kotlerburg Guest
    Juu, GRX:t. No oli mulla edellisessä pyörässä hydro-Forcet ja asia on juuri noin. Kyllä ne Shimanotkin saa ääntämään pahimmista kurakoista ajaessa, mutta se ääni ei ole jatkuvaa. Kyllä ne vannejarrutkin riittävän mutarallin jälkeen ääntä pitää, jos en ihan väärin muista.

  4. #13144
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Jos on edes suunnilleen suora vanne ja ei jarruta, niin MiniMotot on täysin äänettömät muualla kuin silkassa mudassa ajaessa, mutta se riippuu jonkun verran myös kahvan vetopituudesta. Joissain noita pitkälänkisemmissä mini-V-jarruissa Sramin ja Campan kahvoilla ainakin palat saattaa tulla niin lähelle vannetta, että ne varmasti saattaakin kihnuttaa. Cantilevereissä tilaa olisi eniten, mutta tehoa vastaavasti vähiten. Samaten Shimanon kahvoilla saa tilaa enemmän, mutta tehoa on vähemmän.

    Erilaisten äänten sietokyvyssä voi varmaan olla eroja myös. Kun ajaa paljon teräksisellä vannejarrullisella sinkulalla, joka on käytännössä täysin äänetön (paitsi vapaalla rullatessa, jolloin Kingi surisee) joka kelissä ja joka alustalla, niin Stigmatan kuiturungon kaikupohjan vahvistamana ihan tavalliset voimansiirron äänet kuivallakin kelillä ajoittain häiritsee.

    Pelkästään mun vaihdepyörissäkin on huima ero äänimaailmoissa (teräsrunko, 11-36 pakka ja vannejarrut vs. kuiturunko, 10-42 pakka ja levyjarrut). Jos tottunut kuuntelemaan pelkästään kuitupyörän kokonaisvaltaisesti äänekkäämpää eloa, niin voi olla, että rahinatkaan ei niin kiinnitä huomiota.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #13145
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Joo kyllä Force 1 ainakin rahisee ja helisee pienestäkin määrästä kuraa tai asfaltilla veden mukana lentävästä hiekasta.
    Toisaalta kaikki mulla olleet vannejarrut on rohisseet kurakelillä ärsyttävästi jarrutuksissa ja syö palat ihan sikanopeasti. Bonuksena vielä säännöllisen epäsäännöllinen haukkailu. Paitsi maantiejarrut kuivalla, niissä ei kyllä ollut mitään vikaa.

    Aiheeseen liittyen, onko joku naittanut mtb satuloita maantiekahvojen (SRAM) kanssa, olisiko paremmat sen rahinan ja helinän suhteen? Löytyykö ylipäätään flat mountteja jotka sopii sramin kanssa?

    Edit: itse itselleni vastaten, ainakin Hopelta löytyy, onko sitten käytännössä eroa?

  6. #13146
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    ...Löytyykö ylipäätään flat mountteja jotka sopii sramin kanssa?
    Hope RX-satulat löytyy Shimpalle ja Sramille flat- ja postmounttina.


  7. #13147
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.253
    Onko jollain omakohtaista kokemusta siitä, että onko Hopen RX4:ssa Sramin omia satuloita enemmän tilaa palojen ja levyjen välissä?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #13148
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Joo kyllä Force 1 ainakin rahisee ja helisee pienestäkin määrästä kuraa tai asfaltilla veden mukana lentävästä hiekasta.
    Toisaalta kaikki mulla olleet vannejarrut on rohisseet kurakelillä ärsyttävästi jarrutuksissa ja syö palat ihan sikanopeasti. Bonuksena vielä säännöllisen epäsäännöllinen haukkailu. Paitsi maantiejarrut kuivalla, niissä ei kyllä ollut mitään vikaa.

    Aiheeseen liittyen, onko joku naittanut mtb satuloita maantiekahvojen (SRAM) kanssa, olisiko paremmat sen rahinan ja helinän suhteen? Löytyykö ylipäätään flat mountteja jotka sopii sramin kanssa?

    Edit: itse itselleni vastaten, ainakin Hopelta löytyy, onko sitten käytännössä eroa?
    Laufissa tuli SRAMin jarrut mukana ja ovat pelittäneet ainakin vielä aivan hienosti. Tuntuu, että palojen ja levyjen välissä on enemmän tilaa edellisen pyörän Shimanon satuloihin verrattuna.

    Rengastilaa on hurjasti, meni 29x2.25" Piikkisika ainakin etuhaarukkaan ihan heittämällä. En tiedä sitten, ottaako nastat haarukkaan kiinni jos jossain kuopassa pohjaa.

    Nyt ensipuraisun jälkeen vaikuttaa olevan ihan mahtava pyörä, tosi ketterä geometria ja menee nopeilla poluilla tosi vakaasti. Ei tuosta joustosta ainakaan haittaa ole. Sanotaanko, että on joustohaarukan hyvät puolet eli epätasaisella tiellä pehmentää, mutta ajossa ei huomaa ollenkaan muuten. Putkelle noustessa tuntuu ehkä vähän samalta kuin joustohaarukka lukossa, mutta ei huonolla tavalla. Voimansiirron päivitin GX Transmissioniin, ettei tarvitse enää miettiä vaihtajankorvakkeita. Ei tule enää mun pyöriin 2x voimansiirtoa, vaikka tykkään ajella pitkiä siirtymiä tielläkin. Tuossa uudessa Transmission-pakassa on suunnilleen samat hypyt 10-52 välityksellä pakan raskaammassa päässä kuin Shimanon 11-34 pakassa, kun edessä on 46-hampainen ratas. Samalla vaihtui ohjaustanko neljä senttiä leveämpään, mutta Laufin Smoothie-tangolla pääsee sen verran aeroksi, että ei tunnu jarrulta isommissa vauhdeissa.




  9. #13149
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    ...
    Rengastilaa on hurjasti, meni 29x2.25" Piikkisika ainakin etuhaarukkaan ihan heittämällä. En tiedä sitten, ottaako nastat haarukkaan kiinni jos jossain kuopassa pohjaa.
    ....
    Komia on.

    Saattaa sen kuulla jos nastat haukkaa. Huomaamattomampi vihollinen on, jos nastakumeissa on sivuilla valukarvoja yms. Niihin jäätyvä kura leikkaa tehokkaasti, eikä paljon äännä.

  10. #13150
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Komia on.

    Saattaa sen kuulla jos nastat haukkaa. Huomaamattomampi vihollinen on, jos nastakumeissa on sivuilla valukarvoja yms. Niihin jäätyvä kura leikkaa tehokkaasti, eikä paljon äännä.
    Kiitos! Pitää näyttää renkaan karvoille parranajokonetta, niin ei ota kiinni. Vaihtoisesti etsin jotkut ohutkylkiset 29x2.1" maastorenkaat isoilla nappuloilla, jotka sitten nastoitan itse. Schwalbe Nobby Nic tai Rocket Ron lienee paras vaihtoehto, jos vaan saa nastat pysymään. Kesäkeleillä tarkoitus varmaan ajaa 42 mm S-Works Pathfindereillä ja 29x2.25" Thunder Burteilla.

  11. #13151
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Nyt ensipuraisun jälkeen vaikuttaa olevan ihan mahtava pyörä
    KOMiaa!

  12. #13152
    Hieno on Lauffi. Tuollaiseen voisin lähteä ihan omillakin rahoilla. Valehteleeko kuva tangon flaren/kahvojen kulman vuoksi, vai onko niiden asentoa ns. hakkeroitu? Siksi kysyn, kun arvaan että kaikki yksityiskohdat on mietitty ja käytännössä testattu.

  13. #13153
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Hieno on Lauffi. Tuollaiseen voisin lähteä ihan omillakin rahoilla. Valehteleeko kuva tangon flaren/kahvojen kulman vuoksi, vai onko niiden asentoa ns. hakkeroitu? Siksi kysyn, kun arvaan että kaikki yksityiskohdat on mietitty ja käytännössä testattu.
    Hyvä kuulla. Tästä ulkonäöstä voi olla monta mieltä, yksi kaveri totesi "hyi s*****a". Ei tämä lopulta omilla rahoilla kovin kalliksi tullut, jos vertaa esim. Trekiin tai Specializediin. Rahoille saa paljon vastinetta. Tanko on 440 mm leveä ylhäältä ja 510 mm alaotteelta, kahvat on toki käännetty sisään päin ja ihan hieman alas tasamaalla höyläystä varten ennen ajanut gravelia 400 mm tangolla, mutta eipä tuo tuntunut liian leveältä, vaikka maantiepyörässä on nykyään 360 mm leveä tanko. Oli ainakin vakaan oloinen rajummissa paikoissa.

  14. #13154
    Jep, ajattelinkin että aeroasiat kyseessä tässä tapauksessa.

  15. #13155
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Hieno Lauf! Onko perä kuinka mukava tuossa, senhän pitäisi myös olla joustava? Keväällä harkitsin juuri samaa, mutta päädyin BMC URS:n lopulta, siihen tuli muuten juuri tuo sama 44cm Lauf Smoothie, joka joustaa kyllä hienosti varsinkin alaotteelta.

  16. #13156
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Hieno Lauf! Onko perä kuinka mukava tuossa, senhän pitäisi myös olla joustava? Keväällä harkitsin juuri samaa, mutta päädyin BMC URS:n lopulta, siihen tuli muuten juuri tuo sama 44cm Lauf Smoothie, joka joustaa kyllä hienosti varsinkin alaotteelta.
    Oikein mukava! Tuntuu aika ketterältä risteyksistä lähtiessä ja ylämäissä, eikä anna periksi keskiöstä. Tanko joustaa hyvin myös, mutta on oikeista paikoista jäykkä. BMC on varmasti hyvä pyörä myös!

  17. #13157
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Mikähän olisi paras diili tällä hetkellä jos pitää olla 2x10-11 , nestelevarit, lokarimahdollisuus ja kokoa S oikeasti varastossa?

    Hibikellä on 2x10 Willier Jareen alle 1300€, mutta lähipiirini, ja siten myös minun, elämässä on jo yksi pyörä jossa on läpiakseli vain etunavassa, eikä millään jaksaisi lisää sellaista pelleilyä.

    Poikkeuksellisia muut speksit täyttäviä 1x diilejä saa myös ilmiantaa, yksi vain vähän XXL:n taannoista Carbonda-tarjousta huonompi onkin jo tiedossa.

  18. #13158
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Tavira, Portugal
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Hyvä kuulla. Tästä ulkonäöstä voi olla monta mieltä, yksi kaveri totesi "hyi s*****a". Ei tämä lopulta omilla rahoilla kovin kalliksi tullut, jos vertaa esim. Trekiin tai Specializediin. Rahoille saa paljon vastinetta. Tanko on 440 mm leveä ylhäältä ja 510 mm alaotteelta, kahvat on toki käännetty sisään päin ja ihan hieman alas tasamaalla höyläystä varten ennen ajanut gravelia 400 mm tangolla, mutta eipä tuo tuntunut liian leveältä, vaikka maantiepyörässä on nykyään 360 mm leveä tanko. Oli ainakin vakaan oloinen rajummissa paikoissa.

    Lauf on ollut harkinnassa.
    Miten tuo keula ja pyörä yleensäkkin on tuntunut?
    Entä miten koko?
    Ns. Ostaisitko uudestaan- kysymys

    - Laufia googlastessa tuli tälläinen ruotsalainen valmistaja vastaan.
    Aika vähän löytyi mitään tietoa näistä.
    https://borascykelfabrik.se/bcf-gravel-race/

    Lähde sähköpyörämatkalle Portugaliin:

    https://onactive.fi/pyorailymatkat/portugali/

  19. #13159
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LeeK Katso viesti
    ...Laufia googlastessa tuli tälläinen ruotsalainen valmistaja vastaan...
    Norjaa ei pidä unohtaa, Fara.

    https://faracycling.com/bike-fara-gravel.php

  20. #13160
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LeeK Katso viesti
    Lauf on ollut harkinnassa.
    Miten tuo keula ja pyörä yleensäkkin on tuntunut?
    Entä miten koko?
    Ns. Ostaisitko uudestaan- kysymys

    - Laufia googlastessa tuli tälläinen ruotsalainen valmistaja vastaan.
    Aika vähän löytyi mitään tietoa näistä.
    https://borascykelfabrik.se/bcf-gravel-race/

    On hyvä! Keulaa ei oikeastaan huomaa ajossa, tekee vaan ajamisesta pehmeämpää. Hiekkateillä siitä on tosi iso hyöty. Ehkä putkelta kiriessä huomaa eron, mutta ei mitenkään merkittävästi. Ostaisin varmasti uudestaan L koko ja mitat 182 cm/82 cm sisämitta pitkillä käsillä, just sopiva 90 mm stemmillä.

    Tämä ruotsalainen merkki on mullekin uusi tuttavuus. Pitääpä tutustua.

  21. #13161
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Norjaa ei pidä unohtaa, Fara.

    https://faracycling.com/bike-fara-gravel.php
    Norjan hinnat alkaa siitä mihin svedujen huippumalli jää

  22. #13162
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    TIME päivittänyt ADHX:n rengastilan 45 milliin. Hinta pysynyt samana 3799 €.

    https://www.timebicycles.com/products/adhx-45-frameset

  23. #13163
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63


    Tuorein projekti eli S-Works Diverge STR valmistui viimein. Parin testiajon perusteella melkoinen taikamatto! Jousitus nielee pienet epätasaisuudet, ja tasoittaa kiuaskivillä menoa erinomaisesti. Nimismiehen kiharat ovat luonnollisesti 30mm joustolle liian kova pala. Jouston saa vivusta lukittua helposti jos on pitkä asfalttisiirtymä. Gravel-"täpäriksi" ihan siedettävä paino 8270g. Osissa ei mitään kovin eksoottista: Red AXS XPLR 1x (42x10-44), itse kootut kiekot (Beast GR40-kehät, DT240, Sapim CX-Ray), Beastin stemmi ja 40cm gravel bar.

    Vaikka komponenttien saatavuus on kohentunut pahimmasta korona-ajasta niin 6-9kk tuntuu nykyään olevan normaali tällaisen rakenteluprojektin kestolle. Tässä tapauksessa pullonkaulana oli oikean kokoisen rungon saaminen Suomeen.

  24. #13164
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    Tuorein projekti eli S-Works Diverge STR valmistui viimein. Parin testiajon perusteella melkoinen taikamatto! Jousitus nielee pienet epätasaisuudet, ja tasoittaa kiuaskivillä menoa erinomaisesti. Nimismiehen kiharat ovat luonnollisesti 30mm joustolle liian kova pala. Jouston saa vivusta lukittua helposti jos on pitkä asfalttisiirtymä. Gravel-"täpäriksi" ihan siedettävä paino 8270g. Osissa ei mitään kovin eksoottista: Red AXS XPLR 1x (42x10-44), itse kootut kiekot (Beast GR40-kehät, DT240, Sapim CX-Ray), Beastin stemmi ja 40cm gravel bar.

    Vaikka komponenttien saatavuus on kohentunut pahimmasta korona-ajasta niin 6-9kk tuntuu nykyään olevan normaali tällaisen rakenteluprojektin kestolle. Tässä tapauksessa pullonkaulana oli oikean kokoisen rungon saaminen Suomeen.
    Hieno! Siellä on yksityiskohtia mietitty selvästi. Mitä kautta löysit tuon rungon, löytyikö Euroopasta? Aika pitkän aikaa jouduit odottamaan, jos puolisen vuotta meni. Millaista huoltoa tuo iskunvaimennus vaatii?

  25. #13165
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Hieno! Siellä on yksityiskohtia mietitty selvästi. Mitä kautta löysit tuon rungon, löytyikö Euroopasta? Aika pitkän aikaa jouduit odottamaan, jos puolisen vuotta meni. Millaista huoltoa tuo iskunvaimennus vaatii?
    Runko tuli lopulta Ranskasta sikäläisen tutun kontaktin kautta. Edessä oleva Future Shock on sama kuin tavallisessa Divergessä, eli ei vaadi sen kummempaa huoltoa. Takaiskari ei varsinaisesti ole huollettava vaan se yksinkertaisesti vain vaihdetaan uuteen jos tulee ongelmia. Itse vaihto-operaatio on max 10min homma.

  26. #13166
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Runkojen kanssa oli kyllä melkoinen metsästys. Oli useampikin lotto vetämässä mut ei vaan natsannut. Osasarjoja löytyy kotitallistakin mutta nuo rungot, Jos jostain löysit sopivan värin niin ei kokoa. Js löysit koon niin ei sopivaa väriä taikka muuta älyttömyyksiä kuten hinta, tullit tms. Lopuksi jäi vaan saksalainen retkeilypyörä handuun. : )

  27. #13167
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti

    Gravel-"täpäriksi" ihan siedettävä paino 8270g.
    Tämä on varmaan ilman polkimia? Mun Diverge Pro (ei-takajousitettu) Red/Force/X01/XX1 -mullet-kombolla ja Roval Terra CL-kiekoilla ja 45mm renkailla on polkimien, pullotelineiden ja mittaritelineen kanssa 8980g.

  28. #13168
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684

  29. #13169
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^Alumiinihaarukka pilaa paketin mutta muuten ihan ok voimansiirto, painavahan tuo tietty on mutta se vain mun näkemys.

  30. #13170
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Minusta ihan ok peli alle tonnin pyöräksi. Vaikka työmatkoja yms varten.
    Keväällä katselin 999:- Konaa missä 8-Claris vaihteet, niin onhan tuo nyt sitä parempi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •