^No selkeästi oliivi ei muotoudu, eli kiristys ei ole riittävä.
^No selkeästi oliivi ei muotoudu, eli kiristys ei ole riittävä.
^Riittävä momentti on sitten kun se oliivi kiristyy letkuun kiinni. Käännä vaan kovemmin.
^Ei siltikään välttämättä onnistu jos letku ei ole tarpeeksi pitkällä...
Heikosti jarruttaa suhteessa puristusvoimaan ja vapaaliikettä on paljon. Mitään vinkunaa eivät pidä ja molemmat renkaat saa lukkoon kun kunnolla rutistaa joten tuskin kontanaamio on syynä tähän
Eilen nopeasti vähän herkistelin etujarrua kun toisen puolen mäntä ei näyttänyt liikkuvan ja lopputuloksena vapaaliike kahvasta hävisi miltei kokonaanVoipi olla että tuo on jonkun aikaa seisonut ja siksi on paikat kohmeessa. Pitää jatkaa harjoituksia niin kyllä noista varmasti ok:t tulee. Jotenkin Shimanon halpikset tuntuu pätevämmiltä kuitenkin, joten ehkä nyt lähinnä hain kommenttia "ihan paskat, osta paremmat"
.
Muutenkin itse enemmän shimanoilla ajaneena tykkään siitä kun 80% jarrutehosta on hyvin kevyesti saatavilla. Täpärin Code RS:t on todella tehokkaat, mutta enemmän niitä saa rutistaa kuin nelimäntäisiä deoreita jotta saavuttaa sellasen normilenkillä tarvittavan hidastuvuuden.
Canyon Luxiin (vm2020) pitäisi vaihtaa vaihdevaijeri. Onko helppo homma vain työntää uusi vaijeri paikalleen vai vaatiiko jotain kikka kolmosia? Vinkkejä otetaan vastaan. Huoltoon ei pyörää saa joten tehtävä nyt itse.
Yhtenäiset kuoret ehdottomasti helpoimmat vaihtaa!
Jep, Pyörää eilen tutkiessa huomasin että kuori tosiaan menee yhtenäisenä läpi asti. Täytyypä samalla kun työntää uuden vaijerin niin laittaa sitä pitkin myös uusi kuori paikalleen.
Menee kokonaisena.
Uusi kuori kannatti muistaakseni lykätä takaa eteen, jos ei ole sitä punaista adapteria, jolla uuden kuoren saa vedettyä vanhaan kiinnitettynä, kun muuten on vaikea osua sinne haarukan sisällä menevään putkeen.
Vuosimallin 2015 Nishiki Hybrid 401:n hydraulinen takajarru on alkanut vuotamaan kahvan ja jarruletkun juuresta. Kiristäminen ei auttanut, joten ajattelin kokeilla seuraavaksi letkun uusimista. Ongelmaksi tuli kuitekin se, että pyörässä on Tektro Aurigan jarrut ja nuo Tektron jarruosat tuntuvat olevan jokseenkin hankalia saada. En myöskään tiedä, käyttääkö tuo mineraaliöljyä vai synteettistä. Tektrolla lienee myös oma ilmaussarjansa, eikä Shimanon taida käydä? Olisiko vinkkiä, mikä jarruletkusarja, ilmaussarja ja jarruneste tuonne voisi sopia?
Millaisella momenttiavaimella pääsit tuota vääntämään? Onnistuu toki, mutta ei ihan normihylsyllä.
Itse olen momentin sijaan käyttänyt "mittana" sen kiristysmutterin paikkaa kahvaan nähden. Ennen vanhan letkun purkamista mittasin että mutterin reunasta kahvaan oli n 2 mm. Ja sitten uuden kiristin yhtä syvälle. Ja sitä saa kyllä kiristää aika pitkään. Mutta sen leikkaantumisen voi ihan hyvin tarkistaa. Avaa sen kerran kokonaan ja katsoo miltä oliivi näyttää. Sen pitää olla ikään kuin yhtäpuuta sen letkun kanssa.
Jos molemmat jarrut on tehdasasenteiset, niin toki voi mitata molemmista tuon saman mitan, ja käyttää sitä hyväksi. Ja juuri tarkistin että mun SLX jarruissa molemmat kiristysmutterit on samassa "asennossa" eli n 2 mm päässä kahvasta.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Jarruletku: XLC BR-X05 -jarruletku – Verkkokauppa.com Ilmaussarja: XLC BR-X66 Ilmaussarja Tektro/XLC Levyjarruihin | ebikebrothers Mineraaliöljy: Shimano mineraaliöljy 100 ml -jarruöljy – Verkkokauppa.com
Kiitoksia! Eli mineraaliöljyt oikeat ja ilmeisesti jarruletkuissa voi käyttää jotain yleismallisiakin? Jostain syystä tuo ebikebrothersin sivu ei näy minulla ollenkaan oikein, mutta pitääpä yrittää nyt näiden vinkkien avulla kaivaa nuo tarvikkeet mielellään yhdestä kaupasta, jottei tarvitse useita postikuluja yms. maksella.
^Kannattaa tsekata saksanmaan puodit niin selviää tod.näk. yksillä postikuluilla.
Jarruletku voi olla universaali mutta onko liitososat aina Terktroon sopivia, jokin ko. valmistajan jarru oli kyllä yhteensopiva Shimanon (vanhempien) halpiksien kanssa.
^Usein alkuperäiset letkut järkyttävän pitkiä joten saattaa tuo hyvinkin onnistua ja aivan turhaa uusia koko letkua.
Helpoimmalla pääsee kun tekee nykyletkuun vaan uuden liitoksen. Ilmaussettiä ja öljyä nyt voi tarvita muutenkin. On muuten Shimanon öljy noissa pikkupulloissa hinnoissaan, joskus kauan sitten sitä sai 16€/litra.
^Bike-Componentsilla näkyy litran pottu olevan vajaat 21€ niin ei tuosta konkurssia pitäis tulla.
Pinna poikki ja jokunen nippa jumissa maasturin vanteissa, onko suosituksia Espoon alueen vannesepistä kenelle kannattaa viedä?
Kylätason pyöräilijä
^^On laitettu eikä auta, nipat oli jumissa jo uutena.
Kylätason pyöräilijä
Tuon kanssa kyllä kannattaa tarkistaa että kiristettävä mutteri oikeasti kiristyy asetettuun momenttiin. Epäilen että silmukan asento suhteessa vääntimeen vaikuttaa lopputulokseen.
Tuollainen listalenkkinä olisi kyllä hyvä justiinsa jarruletkuille yms mihin ei pääse normaali lenkkipäällä vaan joutuu käyttämään listapäätä
Hayes Nine, DOT vai öljy? Pitäisi kaverin pyörästä jarrut ilmata, enkä löydä kuukelista vastausta.
Kirjanmerkit