Mikä on Sram vaihteiden vastaava malli vs Shimano SGS 12 vaihdetta?
^ Eiköhän tuossa kyse vaihtajan pituudesta, SGS ei ole tyyppimerkintä.
Vaihtajien vetosuhteet on käytännössä erilaiset joten niitä ei kannata sekoittaa keskenään.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Sramin 12v Eagle-vaihtajia ei ole kuin yhdellä häkin pituudella.
SRAM ja Shimano 12s maasto-osat taisi olla aika lailla yhteensopivat, eli liipasin ja vaihtaja voi olla jompaa kumpaa ja toimii, tai näin olen antanut internetin itselleni kertoa.
En kyllä tarkalleen tiedä mikä parannus on vaihtaa SLX/XT vaihtaja Sramin NX/GX vaihtajaan.
Hv, voi olla että vaihtaja/vipu ei toimi ristiin vaikka paljon siitä keskustella, sama rattaiset pakat kyllä ristiin. Valitse vaihtajan häkin pituus sen mukaan millaisen takapakan laitat, ts. vaatiiko lyhyen, mediumin tai pitkän häkin, so simple...
Omassa maasturissa ollut monta vuotta 12s NX takavaihtaja ja XT liipasin, hyvin toiminut.
Pyörässä oli uutena NX gripsift jota ei oppinut käyttämään ja GX liipasin tuntu muovisemmalta kun Shimano XT
Edullinen ja hyvä maantietanko pitäis löytää, olisko vinkkejä.
Koitan elvyttää retromaantiepyörää jälkikasvulle ja joskus tuohon vekottimeen vaihdettu Dedan malli on aika epämukava muotoilultaan.
Oma kuitutanko halkesi ja hommasin tilalle Cannondale C1 tangon on ainakin hyvät muodot omille käsille ja halpa.
Kevytkin vielä ainakin 38cm levyisenä.
https://www.bike24.com/p2323254.html
Saa, osta wolftoothilta sopiva eturatas, itse tehnyt tiagran kanssa saman ja hyvin toimii. Niiden mallistosta kun katsot vaan shimano road -yhteensopivan eturattaan ja ostat samalla ne pidemmät pultit mitä ne suosittelee (ei onnistu ilman). Noi toimii muistaakseni ainakin kaikkien 10/11spd shimanon kampien kanssa suoraan, mutta jos on uudemmat 12spd niin sitten täytyy miettiä muita vaihtoehtoja. Tuolla systeemillä se ainoa eturatas tulee juuri siihen kohtaan mikä olisi kahden rattaan systeemissä rattaiden välissä ja avot, ketjulinja on just passeli
Lähetetty minun XQ-BT52 laitteesta Tapatalkilla
Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.
Pari kysymystä rattaiden vaihdosta.
Jos vaihtaa rataspakan ja ketjut, niin onko syytä vaihtaa eturatas aina samalla?
Mistä tietää minkälainen rataspakka sopii ylipäätänsä pyörään, kun minulla ei ole tarkkaa speksiä pyörän nykyisistä osista? En juurikan tiedä pyörän osista tuon taivaallista. Hammasmäärän ajattelin pitää samana, kun nykyinen. Mutta onhan näissä varmasti jokin valmistajien välinen ero, että mikä sopii mihinkin napaan (?) jne.
Käytän huoltona Yeplyä ja heiltä kehotettiin viime huollon yhteydessä, että helpoiten menee jos ostan itse osat ja tuon ne heille huollon yhteydessä, niin suorittavat vaihdon. Olettaisin, että löydän nämä myös halvemmalla markkinoilta jos itse etsin.
Olen melko varma, että nykyinen pakka on Sun Race CSMZ800 11-51t. Mutta en löydä tästä sähköpyörään tarkoitettua mallia, niin joutunee etsimään jotain muuta tilalle. Tämäkin siis sillä oletuksella, että sähköpyöriin kannattaa ostaa paremmin vääntöä kestävät pakat?
Kuten huomaatte niin melko kujalla vielä ollaan tämän asian kanssa ja vähän kaipaisin kädestä pitämistä paremmin tietäviltä![]()
Tai sitten ihan oikea perus hinnat alkaen FSA:
https://www.bike24.com/p223704.html
Itsellä tämmönen käytössä.
Jos tykkää matalasta dropista Cinelli vai on myös hyvä vaihtoehto 122.5mm dropilla toisessa pyörässä tuommoinen joskus noita sai 20€.
https://www.bike-discount.de/en/cinelli-vai-handlebar
Ongelmatapaus on Shimano SLX-7100 jarru. Jarruletku tulee ajossa oliivin läpi vaikka ilmatessa ja koeajolla kaikki toimii täydellisesti. Letku on BH-90, oliivi on kyseiselle letkulle vaikka ei niissä eroja ole BH-59 kanssa. Samoin letkun insertti on BH-90 letkuun tarkoitettu.
Alkaa ideat loppua tuon kanssa, apuja?
Pariin otteeseen aihetta tutkinut ja oikein mitään edullisempaa vaihtoehtoa en juuri löytänyt, yhden toisen puolalaisen puljun (ei nimi nyt juuri juolahda mieleen) löysin jolta saa vastaavia. Wolftoothia myy muutkin kuin vain niiden oma verkkokauppa (joku isoista saksalaisista ainakin) mutta hirveitä säästöjä tuskin löydettävissä.
Kieltämättä ei taideta olla hirveän kaukana hinnallisesti jos vaihtoehto on vaikka ostaa vaan grx-kampisarja jolloin aiemman kampisarjan voi myydä tai käyttää toisessa pyörässä
Lähetetty minun XQ-BT52 laitteesta Tapatalkilla
Se ei ole harrastus jos muut pitävät sitä täyspäisenä touhuna.
Vaihdetaan kauppaa:
https://www.bike-discount.de/en/fsa-...road-handlebar
Onnistuu joo, mä siirsin vastaavan Rotorin kampisarjan Power2max tehomittarispiderillä gravelpyörään, johon tuli 46T Wolftooth dropstop B -eturatas. Ennen oli 50/34T. Ketjulinja oli hyvä, vaikka on 73 mm keskiö nyt (piti tosin akseli vaihtaa) ja takana 10-52 SRAM Transmission -pakka.
Ostin lapselle käytetyn earlyriderin jossa on sramin level jarrut. Noista puuttuu tehot ja muutenkin tuntuu vähän tahmeilta. Saako noista hyvät putsaamalla/ilmaamalla ym, vai onko halvin ja helpoin tapa laittaa 45€ perus Shimanoihin ja myydä nuo pois![]()
^^samoin, siis onnistuu Shimanon kampiin.
Kaksissa ultegra-kammissa (6800/r8000) on ollut ja on 1x-eturatas.
Tollasta on ollut ainakin:
https://www.wolftoothcomponents.com/...shimano-cranks
Tuosta on ollut vain 6800-kampiin sopivaa, tai viilattuna myös 8000-kampiin sopivaa vanhempaa ja sitten uudempaa, joka on jo valmiiksi sopiva kumpiinkin. Vanhasta mallista en tiedä, voiko sellaisen jostain vielä saada.
Ja tuon tapauksessa samaan ostoskoriin ne 6mm-pultit.
Edit: ja ketjulinja on ilmoitettu Wolftooth:n tapauksessa: 47.5 mm.
Tämä ja painoitko letkua samalla sisään kun kiristit?Alkujaan tämän lähetti Aakoo;[URL="tel:3231070"
Ja Shimanon kyseisen osan Dealer's Manualit on luettu tarkkaan, että syynä ei olisi omaan tekemiseen livahtanut ajatusvirhe. Mun tulee tarkistettua aika usein niistä, että ei pääse livahtamaan muistista mitään hassua.
Mulla DM:t on valmiiksi ladattuna koneelle ja ennen toimeen tarttumista tulee usein vilkaistua, että momentit ja huomiot on muistissa.
^^Tuota veikkaan syyksi, ekat Shimanon jarrut kootessa tein juuri saman virheen ja oireet oli aivan samat. Kuitenkin kannattaa aina pitää muutama oikeanlainen oliivi varalla kun alkaa hommiin vahingon varalta, niin halpoja osia kuitenkin ovat ja itse en kyllä sekottaisi tuota uutta ja vanhaa versiota keskenään...
Asennusvaiheessa oliivi liikkuu letkun päällä ja letkua painoin kahvan sisään kiristysvaiheessa. Tiukemmalle en uskalla kiristää, koska suositus on 5...7Nm.
Kuten aiemmin kirjoitin, ilmauksen yhteydessä tihkumista tai mitään vuodon oireita ei ole havaittu. Koeajolla jarru vastaa kahvan puristukseen moitteetta. Sitten ensimmäiseen kovempaan jarrutukseen, tottakai vauhdikkaaseen alamäkeen, kahva alkaa painumaan tankoon ja varsin nopeasti etujarru on pois pelistä. Tallilla asiaa tutkiessa, letku irtosi kahvasta ilman isompaa voimaa ja oliivi jäi kahvan sisään. Eli minun tulkintani on, että jostain syystä oliivi ei puristu letkuun kunnolla ja letku pääsee näin luistamaan irti.
Kirjanmerkit