GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 70 / 105 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 3150

Aihe: Helsingin keskuspuiston päivän kunto?

  1. #2071
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Paukutin tänään 90% tuosta "uudesta" MTB-reitistä läpi ja saman vielä toiseen suuntaan. Välineenä perustason e-jäykkäperä 120 mm etujoustolla. Oli kyllä sellaista rytyytystä, että ranteet ovat vieläkin hellänä.

    Ajattelin joka tapauksessa laittaa kaupungille positiivista palautetta hienosta projektista. Mielestäni reittimerkinnätkin olivat ihan ok, pari kertaa ajoin harhaan ja piti tsekata GPS.

  2. #2072
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Keskuspuiston MTB-reitillä on hetkensä, mutta kyllä etenkin Pirkkola-Paloheinä -väli on aikamoista anti-flowta. Ajoin itse reitin viime viikolla ja oli just vähän ennen satanut. Ei se kovin nautinnollista ollut etenkään tuolla aiemmin mainitulla välillä. Aika paljon saisi sinne viedä soraa mun puolesta, että olis kivempi reitti ajella.

    Reitti taitaa virallisesti alkaa Paloheinästä ja sieltä kohti Haltialaa. Tuolla välillä oli muutamassa kohtaa pitkospuut muuttuneet melkisiksi baanoiksi. Ei sinänsä itseä juurikaan harmita, kun ei ole pitkoksien ylin ystävä, mutta varmasti jotakin se muutos sapettaa.

    HKP:n MTB-reitti on mielestäni parhaimmillaan talvella. Maaston muodot pehmenee ja poluilla on ilo ajella reipasta vauhtia.

  3. #2073
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tietääkö joku sattumalta, että miksi tuo klausuuli ”..mutta pyöräily on sallittua vain maastopyörällä”?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #2074
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^oho, onpa jännä

  5. #2075
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.705
    Sitten kannattaa myös huomata että reitillä saattaa tulla vastaan kävelijöitä/juoksijoita ja ovat siellä ihan yhtä laillisesti kuin maastopyöräilijätkin:
    Reitillä saa myös kävellä tai juosta


  6. #2076
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tietääkö joku sattumalta, että miksi tuo klausuuli ”..mutta pyöräily on sallittua vain maastopyörällä”?
    Vaikea keksiä tuohon muuta kuin vastuusyy: jos joku menee nurin Alepa-pyörällä, kaupunki ei halua että sitä syytetään

    Taitaa olla melko uusi rajoitus tuo, en muista aiemmin huomanneeni ja nyt lukee useammassa kohti. Liekö kuinka pitävä tuollainen klausuuli

  7. #2077
    F. Kotlerburg Guest
    Tuskinpa on mitenkään pitävä, kun maastopyörää ei taideta missään virallisesti määritellä.

  8. #2078
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ja tulkitaanko tuo niin, että talvella ajaminen on kielletty?
    Roots, bloody roots

  9. #2079
    Tässä näkyy Keskuspuiston ja Vantaanjokisuiston kunto aika hyvin eiliseltä. Sataa vähäsen matkalla, mutta Arabianrantaan asti oli tiet lätäköittä.


  10. #2080
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    ^ Taisin ajella eilen teitä vastaan Haltialan kohdalla kun olin tulossa töistä..

  11. #2081
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    70
    En myöskään ymmärrä tuota aikarajausta: "...ja se on käytettävissä 1.5.–30.11.". Mitä tämäkin käytännössä tarkoittaa? Jos tuon ajan ulkopuolella kaadut niin kaupunki vetoaa siihen, että ei reitti ei ole käytössä eikä näin ollen kaupungin vastuulla?

  12. #2082
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.614
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    En myöskään ymmärrä tuota aikarajausta: "...ja se on käytettävissä 1.5.–30.11.". Mitä tämäkin käytännössä tarkoittaa? Jos tuon ajan ulkopuolella kaadut niin kaupunki vetoaa siihen, että ei reitti ei ole käytössä eikä näin ollen kaupungin vastuulla?
    Taitaa muuna aikana olla latuna.

  13. #2083
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Taitaa muuna aikana olla latuna.
    Ei ole, muutamassa kohti menee ladun yli. Tän merkatun reitin yksi hyvä puoli on että siitä vaikuttaa tulleen myös yleensä auki oleva talvipolku, ainakin Paloheinän eteläpuolella

  14. #2084
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Brocol Katso viesti
    Ei ole, muutamassa kohti menee ladun yli. Tän merkatun reitin yksi hyvä puoli on että siitä vaikuttaa tulleen myös yleensä auki oleva talvipolku, ainakin Paloheinän eteläpuolella
    Tuo reittihän on ollut talvisin auki vuosikausia ennen merkintöjä kun sitä ajetaan paljon.
    Villi veikkaus että aikaraja liittyy juurikin hiihtoon, kun ei haluta ehdoin tahdoin antaa lupaa mössätä latuja ylimenopaikoissa.

  15. #2085
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Tuo reittihän on ollut talvisin auki vuosikausia ennen merkintöjä kun sitä ajetaan paljon.
    Villi veikkaus että aikaraja liittyy juurikin hiihtoon, kun ei haluta ehdoin tahdoin antaa lupaa mössätä latuja ylimenopaikoissa.
    Näin varmastikin. Ja on siinä reitillä muutama kohta, jotka menee latupohjaa pitkinkin. Mutta niihin kohtiin on kyllä vaihtoehtoiset reititkin, joten en kyllä näe syytä, miksei siellä voisi talvella ajaa. Tai miten sitä edes kukaan voisi estää. Talvella tuo reitti on kuitenkin parhaimmillaan.

  16. #2086
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viesti
    En myöskään ymmärrä tuota aikarajausta: "...ja se on käytettävissä 1.5.–30.11.". Mitä tämäkin käytännössä tarkoittaa?
    Se tarkoittaa käytännössä sitä, että reitti ei ole kokonaisuudessaan ajettavissa tuon aikavälin ulkopuolella reitin kulkiessa muutamassa kohdin latupohjia pitkin. Paikalliset varmaan tietävät kuten esille on tullutkin, että suurimmalta osin se kulkee poluilla ja nuo latupohjilla ajelut pystyy välttämään käyttämällä vaihtoehtoisia linjauksia. Silloin koko reittiä ei voi kuitenkaan ajaa sellaisenaan ja varmaankin kaupunki haluaa tällä vain tuoda esille sen ettei sitä voi täysin reittiä tuntematon lähteä ajelemaan GPS-jäljen avulla KOKONAISUUDESSAAN talvella kun ladut on auki. Kukaan tuskin voi poluilla ajamista talvella kieltää.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Solski
    Jos tuon ajan ulkopuolella kaadut niin kaupunki vetoaa siihen, että ei reitti ei ole käytössä eikä näin ollen kaupungin vastuulla?
    Reitillä ajetaan aina omalla vastuulla kuten tuolla edellisellä sivulla linkatulla kaupungin sivulla mainitaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  17. #2087
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Hesarissa kolumnin kirjoittaja Tero Hakola pitää liikuntapaikkojen rakentamisen vastustusta nimbyilynä.
    https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009737268.html

    Lehdessä kolumnissa:
    "Liikuntapaikkarakentamisen kohtaamassa nimbyilyssä on usein kyse siitä, että vakiintuneet käyttäjät ovat alkaneet käyttää esimerkiksi tiettyä metsää liikuntapaikkoineen omanaan, vaikka kyse on yhteisestä alueesta"

    Tuo pitää ehkä hiihtäjien kannalta paikkansa, mutta miten sitä muka parantaa yhteisen alueen valtaaminen toiselle lajille.
    Suuri osa vastustajista kuitenkin vastustaa nimenomaan _yhteisen_ alueen kaventamista, kuten myös Pirkkolan pallohallin tapauksessa.

  18. #2088
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Keskuspuiston MTB-reitillä on hetkensä, mutta kyllä etenkin Pirkkola-Paloheinä -väli on aikamoista anti-flowta.

    Kyllä, itsekin haaveilin että olisi vähän enemmän soraa. Ei niitä kaikkia juurakkoja tarvitse peittää, mutta välillä voisi antaa vähän armoa niille jotka eivät aja täysjoustolla. Ehkä lisään tämän suunnittelemaani palautteeseen.

  19. #2089
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Kyllä, itsekin haaveilin että olisi vähän enemmän soraa. Ei niitä kaikkia juurakkoja tarvitse peittää, mutta välillä voisi antaa vähän armoa niille jotka eivät aja täysjoustolla. Ehkä lisään tämän suunnittelemaani palautteeseen.
    Ei se täysjoustollakaan mitään herkkua ole. Etenkään, jos on yhtään märkää. Ihan hirveetä juurakkoa paikka paikoin ja tuskinpa siitä kukaan erityisemmin nauttii. Nyt kun viime viikot tullut ajettua Hangon neulas- ja hiekkapolkuja, niin onhan tää vähän erilaista. Ei toki erityisen haastavaa teknisesti, mutta voi pitää aika paljon kovempaa vauhtia yllä (josta siitä haastekertointa saa kasvatettua). Edellinen HKP-lenkki oli keskinopeudeltaan about 11 km/h ja Hangon poluilla noin 18 km/h. Monessa paikkaa on aika mageeta ajaa luomupyörällä 20-25 km/h polkua pitkin. Mut on HKP:llä paikkansa, etenkin jos teknisempi ajo on se oma juttu.

  20. #2090
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    …tuskinpa siitä kukaan erityisemmin nauttii.
    Mä nautin, mutta se taitaakin olla kalustovalintakysymys. Pääasiassa kun ajelee siellä lainsuojattomana sscx:llä tai gg-pyörällä niin täysjäykällä ssmtb:llä flow on wahva Hangon poluilla gg tai cx on kyllä yksiselitteisesti hauskin.

    Ei sinne enempää soraa kannata laittaa. Vauhdit kasvaa liikaa tuommoiseen paikkaan, missä samoilla poluilla liikkuu koiranulkoiluttajat ja mustikanpoimijat.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #2091
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Espoon tai Helsingin keskuspuistojen MTB kasvatit on niitä jotka ei paljoo juurakoille muualla Suomessa nyrpistele . Munkin mielestä vain mutalammikot on tarpeellinen syy puuttua sorastamalla polun pohjaan. Toki tää on vaan mun mielipide.

    Varmaan samasta syytä mun lemppari bike park on ukkohalla. Singletrack on se juttu.

  22. #2092
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.324
    Taitaa olla niin että kaikki ne märät kohdat joutuu sorastamaan. Muuten polut leviää holtittomasti tuolla ja yleensäkin kaikilla kovalla käytöllä olevilla reiteillä.

  23. #2093
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Juu ja aika paljon näköjään juurakoitakin nykyään kierrellään, joten siinä mielessä joidenkin juurakkokohtienkin sorastaminen voisi olla ihan paikallaan.

    Kävin polkemassa merkittyä reittiä pitkin koko pätkän. Joitain minuutteja yli tunti siihen menee mulla täysjäykällä sinkulalla sisältäen yhden muutaman sadan metrin harhautumisen. Selvästi kovempaa tutut oikeet XC-kuskit ajaa pikaisen Strava-vilkaisun perusteella.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #2094
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Onko sorastaminen sitten ainoa ratkaisu? Miksi ei voisi tehdä ajamiseen soveltuvia pitkospuu-ylityksiäP Sopisivat mielestäni paremmin metsäympäristöön kuin tuollainen tampattu ja dempattu kivituhkapolku.

    Edit: tuli vähän hassusti tämä teksti, kun tarkoitus ei ollut tarjoilla siltaa juurakkoon vaan muta-alueisiin.
    Roots, bloody roots

  25. #2095
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Onko sorastaminen sitten ainoa ratkaisu? Miksi ei voisi tehdä ajamiseen soveltuvia pitkospuu-ylityksiäP Sopisivat mielestäni paremmin metsäympäristöön kuin tuollainen tampattu ja dempattu kivituhkapolku.

    Edit: tuli vähän hassusti tämä teksti, kun tarkoitus ei ollut tarjoilla siltaa juurakkoon vaan muta-alueisiin.
    Se sorastus sekoittuu ajan kanssa polun pohjaan ja vuosien saatossa maatuvat neulaset sekä lehdet häivyttää selkeän sorauran pois. HKP:n reitillä soraa on käytetty maltilla ja mielestäni juuri kestävöitetty niitä kosteimpia ja kulutukselle herkimpiä paikkoja. Mutta on siellä vielä paikkoja, joihin soraa voisi lisätäkin, jos vaan resursseja löytyy.

  26. #2096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Onko sorastaminen sitten ainoa ratkaisu? Miksi ei voisi tehdä ajamiseen soveltuvia pitkospuu-ylityksiäP Sopisivat mielestäni paremmin metsäympäristöön kuin tuollainen tampattu ja dempattu kivituhkapolku.
    Pitkospuut pitää uusia ajoittain ja ovat kustannuksiltaan vähän eri luokkaa kuin sorastaminen. Puut on myös liukkaat tietyillä keleillä ja lisäksi aiheuttaa kuumotuksia ja pannuttelua osalla käyttäjistä. Metsähallitus on käsittääkseni siirtymässä myös soraan kustannussyistä.

    Tietty jos tuota reittiä haluisi kehittää, niin noihin levenneisiin kosteikkoihin mahtuisi kaksi linjaa, joista toinen voisi olla vähän mielenkiintoisempi kuin tasaiseksi lanattu sora. Hyndiä ei toki kaupunki katso hyvällä
    "To avoid hitting the bumper of the car in front, I struck the pedestrian."

  27. #2097
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    ^

    Pohjosessa käyttävät niitä metallisia "pitkospuita". Se on mielestäni paljon fiksumpi ratkaisu, kun ne puiset versiot.

  28. #2098
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Paloheinän ja Haltialan välillä on pitkospuut korvattu heinäkuussa tällaisella moottoritiellä. Mitähän tästä olisi mieltä? Lisää tällaisia vai mieluummin soraa?


  29. #2099
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Pyörätuolilla tuossa kulkee helpommin kuin sepelillä.


  30. #2100
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pyörätuolilla tuossa kulkee helpommin kuin sepelillä.
    Joo varmasti, mutta ei tohon paikkaan pääse pyörätuolilla. Molemmista suunnista pitää tulla perus single trackiä, että tuohon kohtaan pääsee. Ei ole siis lähelläkään helppokulkuisempaa reittiä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •