GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 436 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 336 386 426 434 435 436 437 438 446 486 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.051 - 13.080 / 15440

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #13051
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Pakko linkata…
    Tommonen uuden värinen Mehteh oli torstaina Breakaway.cc:n Viikin shopin avajaisajoissa mukana. Näytti ihan asiallisesti tehdyltä rungolta ja väri oli hieno luonnossakin.

    E: Brothereista mun suosikki oli OG vannejarru-Kepler. Se on erinomaisen kiva runko ajaa ja edustaa aiheetta unohduksiin jäänyttä ja välillä tuntuu, että ylenkatsottuakin pyöräkonseptia, joka palvelisi monia harrastegraveloitsijoita todellisuudessa paljon paremmin kuin nykyisenkaltaiset tehokkuusmaksimoidut pyörät. Keplereitä, sekä vanhempia että uudempia, on näkynyt ainakin parin tai ehkä useammankin kotimaisen ultrakuskin alla. Niillä on ajettu Tuskia jne. hyvällä menestyksellä.
    stenu muokkasi tätä : 24.07.2023 at 09.35
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #13052
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Vannejarrullisen saa tuollaisesta rakennettua aika kevyeksikin (jos haluaa) suht pienellä budjetillakin.

  3. #13053
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Budjettikategoriassa tuttua Carbonadaa tarjouksessa

    https://www.xxl.fi/white-gx-intercep...194841_1_style

    Jos kylkeen löisi nuo niin silti jäisi koko höskä alta 2.5t€:n

    https://www.xxl.fi/nextie-allroad-wh...212296_1_style

  4. #13054
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Budjettikategoriassa tuttua Carbonadaa tarjouksessa

    https://www.xxl.fi/white-gx-intercep...194841_1_style
    No huh huh... Kuituräveliä 1x11 Shimanolla 1600€ :O
    Ja vielä varsin mainio runko!

    Hmmm, mitäs Trek, Cannondale, tai Spessu tarjoaa tuohon hintaan?

  5. #13055
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    353
    ^pahan mielen...?

  6. #13056
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.403
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sbafu Katso viesti
    No huh huh... Kuituräveliä 1x11 Shimanolla 1600€ :O
    Ja vielä varsin mainio runko!
    Mikä tuosta rungosta tekee mainion?
    Mistä noiden xxl:n runkojen geometriat löytyy?

  7. #13057
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Mikä tuosta rungosta tekee mainion?
    Mistä noiden xxl:n runkojen geometriat löytyy?
    Tuo on yleisesti hyväksi todettu suht yleinen katalogirunko, löytyy monesta ns. merkkipyörästäkin. Xxl:n mankelien geoja ainakin tähän asti löytynyt hieman hankala mutkan takaa koko-oppaiden sivulta.

    Esim tuossa sama runko äkkiseltään katsottuna.

    https://www.bike24.com/p2671050.html...2-b27d605cd175

  8. #13058
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Mikä tuosta rungosta tekee mainion?
    Mistä noiden xxl:n runkojen geometriat löytyy?
    Kestävä ainakin ja ihan ok spekseillä. Viime viikolla 512 km gravel-lenkki Carbondalla eikä tuntunut missään

  9. #13059
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Mikä tuosta rungosta tekee mainion?
    Mistä noiden xxl:n runkojen geometriat löytyy?
    Useamman tonnin moisella ajanut ja kovasti tykännyt. Hyvä geo (rento) ja mainiosti kiinnityspisteitä.
    Carbonda 696 on runko, ja sillä googlaamalla geo löytyy helposti.

  10. #13060
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Perinteinen kiinanrunko, ei kevyt muttei ole valmiskaan pyörä. Monasti rungon hyvyys kuskista kiinni, kuinka hyvin kullekin sopii.

  11. #13061
    F. Kotlerburg Guest
    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...ekar/3477.html

    Canyonilla ois Grizl Ekarilla tarjouksessa. Ilmeisesti Ekar melko kranttu säädettävä ja ei ole oikein ylistäviä kommentteja näkynyt?

  12. #13062
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Jostain syystä olen mieltynyt paksujen renkaiden mukavaan pehmeyteen. Onko kellään kokemuksia Cinelli HOBOOTLEG GEO pyörästä. Maksimikoko renkaille 29x3,0
    https://www.bike24.com/p2709931.html

    https://www.cinelli-milano.com/produ...otleg-geo-bike
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  13. #13063
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...ekar/3477.html

    Canyonilla ois Grizl Ekarilla tarjouksessa. Ilmeisesti Ekar melko kranttu säädettävä ja ei ole oikein ylistäviä kommentteja näkynyt?
    12sp mekaaninen Campa on jo kohtalaisen tarkasti säädettävä, mutta sit kun saa kohdilleen niin toimii todella hiljaisesti. Kuulemma Ekar on tosta vielä herkempi säätöjen suhteen, mutta kaipa senkin saa halutessaan hyvin toimimaan vaikka yksi ratas enemmän. Jarrut noissa on ainakin hyvät.

  14. #13064
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    43
    Chainreactionissa exploroja tarjouksessa: https://www.chainreactioncycles.com/...s?inStock=true

  15. #13065
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Forssa
    Viestit
    89
    Aika vähän ollut puhetta tuosta Kepleristä ja innolla odotan omaa runkoa saapuvaksi näinä päivinä (vannejarrullisen olisin varmaan ottanut, jos olisi vielä ollut tarjolla). Kriteereinä rungolle oli teräs, 1 1/8" emäputki ja vaaterissa(tai lähes) oleva vaakaputki. Osien luovuttajana toimii Bombtrackin Hook Ext vuodelta 2018. Tosin meinasin voimansiirron tilata jo erikseen, kun osia siunaantunut sen verran, että saisi voimansiirtoa lukuunottamatta koottua pyörän ja olisi helppo myydä vanhempi sitten pois. Mutta en osannut päättää mitkä jarrut olisin tilannut kun jotenkin takaraivossa kolkuttelee mekaaniset levarit.

    Brittirungoista löysin Brotherin tilauksen jälkeen Templen, mikä olisi ollut myös todella kova vaihtoehto. Olisi ollut Reynoldsin putkea.

  16. #13066
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.244
    ^Jos mekaaniset niin itsellä kolmessa projektissa olleet TRP Spyret (SLC) käytössä ja kyllä riittää tehot, lisäksi suht kevyet ja tyylikkäät.

  17. #13067
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    186
    Ekaria kritisoidaan ainakin täällä pääosin kuulopuheiden perusteella. Reilun puolentoista vuoden Ekar-kokemuksella:
    - vaihtajan saa tosiaan säätää melko tarkasti kohdalleen, mutta se onnistuu ainakin minulta helposti ja säädölle on ollut tarvetta kerran kesässä
    - varsinkin sähkövaihteisiin verrattuna vaihtamisessa on käsityön fiilistä mutta se toimii kun noihin saa tuntuman
    - oman mekaanisena verrokkinani on SRAM Force CX1 (11v) ja Ekar on kyllä joka suhteessa parempi
    - ensimmäistä kertaa en kaipaa toista eturatasta, välityksiä on riittävästi ja niiden välit hyvin mietitty
    - jarrut tosiaan parhaat missään kokemani

  18. #13068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    Ekaria kritisoidaan ainakin täällä pääosin kuulopuheiden perusteella. Reilun puolentoista vuoden Ekar-kokemuksella:
    - vaihtajan saa tosiaan säätää melko tarkasti kohdalleen, mutta se onnistuu ainakin minulta helposti ja säädölle on ollut tarvetta kerran kesässä
    - varsinkin sähkövaihteisiin verrattuna vaihtamisessa on käsityön fiilistä mutta se toimii kun noihin saa tuntuman
    - oman mekaanisena verrokkinani on SRAM Force CX1 (11v) ja Ekar on kyllä joka suhteessa parempi
    - ensimmäistä kertaa en kaipaa toista eturatasta, välityksiä on riittävästi ja niiden välit hyvin mietitty
    - jarrut tosiaan parhaat missään kokemani
    About saman verran kokemuksia Ekarista ja omat kommentit FWIW;

    Se säätäminen on ihan persiistä (vertailukohteina Shimpan Sora, 105, Ultegra ja XTR sekä Sramin XX1 että GX AXS). Suurin ongelma ollut itsellä siinä, että vaikka takavaihtajan saisi säädettyä (mikrometri kerrallaan) kohdilleen telineessä, voi jossain kohtaa lenkkiä alkaa rallattelemaan ainakin hetkellisesti omiaan. Ihan kaikissa muissa vaihteistoissa mennyt enemmän tai vähemmän set and forgettinä eikä säätöä ole tarvinnut juuri koskaan. Voihan se olla että joku tuohon vaikuttava osa ollut vähän vinossa tehtaalta tullessaan joka sitten tuon saa aikaan, tai sitten en vaan osaa. Voin ostaa sulta kerran kesässä säätämiskonsultaation ettei pää hajoa kesken kauden Itsellä ei ole kahta eturatasta ollut yli kymmeneen vuoteen missään fillarissa ja 1x13 on kiva kombo ja välitykset itselle juuri sopivat oikeastaan kaikissa tilanteissa.

    Tuota sähkövaihteisiin vertausta en tunnista, toisessa fillarissa ollut nyt vuoden verran GX AXS (12sp), joka toimii aivan eri planeetalta verrattuna Ekariin, paljon nopeammat ja täsmällisemmät vaihdot.

    Jarrujen teho on kyllä oikein hyvä, mutta yksi jarrulevy meni jo edestä vaihtoon yhden roottorin+spiderin välisen kiinnitysnastan löystyessä ja alle 1tkm jälkeen tuli ihan fiilis että olisi taas klappia, ei kyllä välttämättä ollut nyt siitä kiinni. Pitää jatkaa tarkkailua.

    Seuraavaan gräveliin mieluiten 1x13 sähkövaihteet shimpalta tai sramilta, Campaan en halua enää koskea.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  19. #13069
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Huhujen mukaan uusi Stigmata julkistetaan tänään. Udh, hanskalokero ja loivempi joustokeulayhteensopiva geo vissiin odotettavissa ainakin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #13070
    "New Santa Cruz Stigmata CC" https://www.youtube.com/watch?v=bd-fkG-5AzU

  21. #13071
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Suunta selkeästi yleis-CX-GG:stä HC-MTB-GG:n suuntaan. Reach, bb-droppi ja takahaarukan pituus on kasvanut ja keula loiventunut. Jäykkäkeulaisessa versiossa ei ole edelleenkään anything cage tms reikiä. Cruzin oma video: https://www.youtube.com/watch?v=mSKn_R9w8Q8



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #13072
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.708
    omasta mielestäni jollain perverssillä tavalla lauf on sopivampi gravelpyörän keulaksi kuin tuollainen normi joustokeula.

    Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla

  23. #13073
    Suoralla tangolla tuosta sais ihan kohtuullisen XC pyörän

  24. #13074
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Suunta selkeästi yleis-CX-GG:stä HC-MTB-GG:n suuntaan. Reach, bb-droppi ja takahaarukan pituus on kasvanut ja keula loiventunut.
    Aika jännä kuinka GG kehittyy kohti maastopyörää. Kohtahan se on kuin joku Canyonin Exceed.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  25. #13075
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Nopeasti silmä on kyllä tottunut tohon vähän pitempään etuhaarukkaan. Ilman joustoa ja hissitolppaa näyttää sopusuhtaisemmalta kuin vanha Stiggy. Erityisesti tykkään etupään sirommasta ilmeestä verrattuna vanhaan möhkelöön. Saas nähdä, että pärjääkö Ortenblad krossiradalla vielä tämän uudenkin kanssa. Keskiö alkaa olla aika matalalla 33c-renkaille.

    50 mm on ilmoitettu rengastilavuus, mutta vaatii wide-kammet, jotka kaiketi kasvattaa myös q-factoria.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #13076
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    https://www.santacruzbicycles.com/en...20Stigmata%204


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  27. #13077
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    omasta mielestäni jollain perverssillä tavalla lauf on sopivampi gravelpyörän keulaksi kuin tuollainen normi joustokeula.
    Jep niin on. Mä tilasin Lauf Seiglan toissapäivänä, nyt odotellaan voimansiirroksi kaiken speksailun jälkeen päivitän GX Eagle AXS Transmissionin eli ns. ”sähkökotkan”. 1x on ollut jo ajatuksissa pitkään ja kun Stigmataan ei tullut tätä enempää rengastilaa eikä Canyonin tulevaan pyöräänkään ole tulossa, niin valinta oli helppo. Sopii omaan ajoon hyvin, tykkään ajaa isoa sepeliä, metsäautoteitä ja polkuja gravelilla.

  28. #13078
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Aika jännä kuinka GG kehittyy kohti maastopyörää. Kohtahan se on kuin joku Canyonin Exceed.
    Ei ole koskaan ollutkaan mitään tarkkaan määriteltyä gravelia. Ei ole ole ollut maastopyörääkään, vaan sekin on elänyt.

    Jousitus tuo vähän toisen lähestymisen sorateillä kurvailuun, eikä ole mitään pakkoa suunnata haastavammille poluille. Tietenkin, jos oma yleisin ajoalusta on tasainen ja hoidettu, niin jousitukselle ei näe tarvetta. Jos taas alusta on usein huonosti hoidettu, kuoppainen ja nimismiehen kiharoilla, niin näkökulma saattaa vaihtua.

    Mulle jousto (vaikkakaan ei keulan muodossa) on tuonut uutta vauhtia ja iloisuutta ajamiseen, sillä halutessani huonompikin tie käy tykittelyyn. Mulla ainakin graveli oli tavallaan tullut tiensä päähän.

  29. #13079
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    HelCX:iä lukuunottamatta uusittu Stiggy ilman hissiä ja jäykällä keulalla sopisi kyllä varmaan mun ajoprofiiliin todella hyvin. Jos laittaisi rungon vaihtoon, niin krossit pitäisi ajella Lutterolla tai SSCX:llä, mutta se ei varsinaisesti haittaa. Uuden pidempi reach on pelkkää plussaa. Pitemmän ja siromman keulan voisi olettaa olevan vähän nykyistä joustavamman, jolloin koko pyörä olisi tasapainoisemman tuntuinen. Nykyversion takapää on todella mukava, mutta etupää ei niin. Miljoonaa kiinnitysreikää en tule tarvitsemaan, koska meidän bikepackailut on luottokorttiretkiä joka tapauksessa. Ilman reikiä keula on todennäköisesti pystytty pitämään kevyempänä ja joustavampana. Ainoa, mikä vähän epäilyttää on se, että kuinka paljon 69,5 astetta/50 mm rake keula vääntelee putkelta ajaessa wheel flopin seurauksena. Joustokeulan kanssa loiva keula on varmasti hyvä, mutta jäykkänä himpun jyrkempi olisi ollut mun makuun kivempi. Väri ei ole ihan lemppari. Summa summarum: vähän kiinnostelee, mutta en ihan suorilta käsin ole vetämässä ostohousuja jalkaan, kun tuntuu että nyt vasta parin vuoden jälkeen olen alaknut päästä oikeasti sinuiksi ton nykyisen kanssa

    Tässä jonkinmoinen testikin jo: https://www.bikemag.com/gear/first-i...-cruz-stigmata
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #13080
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Todella hyvältä vaikuttaa kyllä tuo uusi Stigmata ja muutokset on juuri sellaisia mitä toivoinkin. Pidempi yläputki ja lyhyempi stemmi loivan ohjainkulman kanssa on ollu ehkä ne parhaimmat ominaisuudet omassa Lauf True Gritissa kun miettii ajettavuutta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •