GarminElectrobikeGiant
Sivu 29 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1049

Aihe: VeloViewer

1) Oletko koittanut klikata tuota reittiä ja valita sieltä update activity precision?
    2) Statshuntersin voi avata kännykän selaimeen ajaessa, ja laittaa siinä päälle show ja follow siitä paikannus-ikonin takaa tulevasta valikosta, niin näkee missä ruudussa menee. Toki jos nauhoitat stravaan jollain muulla laitteella kuin kännykällä niin sehän ei välttämättä paikallista samaan paikkaan kuin kännykän gepsi, eli jonkin verran kannattaa silti pelata varman päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    1) Oletko koittanut klikata tuota reittiä ja valita sieltä update activity precision?
    2) Statshuntersin voi avata kännykän selaimeen ajaessa, ja laittaa siinä päälle show ja follow siitä paikannus-ikonin takaa tulevasta valikosta, niin näkee missä ruudussa menee. Toki jos nauhoitat stravaan jollain muulla laitteella kuin kännykällä niin sehän ei välttämättä paikallista samaan paikkaan kuin kännykän gepsi, eli jonkin verran kannattaa silti pelata varman päälle.
    Näin ollutkin välillä selaimessa, mutta se ei näytä niin näppärästi eri värillä ruutua kun se napataan. Pikku juttu mutta vähenisi nuo hukatut kun yrittää ajella liian tarkasti. Välillä ei edes pääse enempää, piha tai uu hidaste...

Garminin EDGE sarjan GPS:llä ruutujen keruuta tallentavalla ehdoton apu on EveryTile app, joka näyttää livenä lähiruutujen tilanteen ja vaihtaa ruudun väriä sitä mukaa, kuin niissä käy.

https://apps.garmin.com/fi-FI/apps/e...9-3f567327e7ce

Tsekkasin vielä VV helperistä että ruudussa ollaan. Ihan jonkun mökin pihassa jo, joten äkkiä pois paikalta.

AAARGGHHHHH!!!

Tuollainen syö miestä. Jos on tärkeä ruutu niin eikun uudestaan.

Kyllähän se hakea täytyy. Harmillisesti yksi ruutu tuolla Lempäälän ja Vesilahden tienoilla osoittautui mahdolliseksi hakea ainoastaan talvella jäätä pitkin. Tai sitten täytyy suorittaa melkoinen tetsaus ja ihan pihojen vierestä. Ei oikein huvittaisi sellaiset projektit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti

Tsekkasin vielä VV helperistä että ruudussa ollaan. Ihan jonkun mökin pihassa jo, joten äkkiä pois paikalta.

AAARGGHHHHH!!!
    Näissä tapauksissa, jos on ollut pihassa porukkaa, olen kysynyt luvan tulla turvallisen matkan sisäpuolelle. Niillä muutamilla kerroilla kun on tuota tarvinnut, on lupa tullut.

Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Näin on itsekkin tullut tehtyä. Kerran on tullut pakit kun kysyin saako mennä pihan läpi (tie kyllä meni siitä läpi, eli olisin ajanut vaan jos ukko ei olisi just sopivasti tullut verannalta ulos).

Ajattelin kyllä laventaa omia hakusääntöjäni sääntömuunnoksella "ruudun saa hakea jos kantaa sup-laudan pyörällä uimarannalle asti ja meloo siitä ruutuun."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti

Ajattelin kyllä laventaa omia hakusääntöjäni sääntömuunnoksella "ruudun saa hakea jos kantaa sup-laudan pyörällä uimarannalle asti ja meloo siitä ruutuun."
    Pitääkö pyörä olla meloessa mukana? Saisiko pyörän peräkärryllä vetää kajakin ja meloa sillä? Pitääkö silloin olla pyörä mukana?

Elämä on kuolemista
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Pitääkö pyörä olla meloessa mukana? Saisiko pyörän peräkärryllä vetää kajakin ja meloa sillä? Pitääkö silloin olla pyörä mukana?

Elämä on kuolemista
    Mä aion katsoa tilanteen mukaan otanko fillarin soutuveneeseen mukaan. Alustava aikomus olisi noin.

Jaahas näköjään tuo Explorer helper ei edes toimi Android 13 kanssa.

Kaverin kanssa mietittiin jos naarais tori.fi:stä polkuveneen. Sillä vois hakea nässyltä ja ympärysjärvistä ruudut ilman että pitäisi talvella kahlata lumessa.

Vielä jos sellaisen Puuhamaasta tutun joutsenveneen löytäis niin <3

Näin joskus vuosia sitten Keravanjoen kaljakellunnassa lautan, joka kulki polkemalla. Muut lautalla keskittyivät virvoitusjuomiin, yksi kerrallaan istui lautalle kiinnitetyn pyörän selässä ja polki. En muista minkälainen mekanismi pyöritti potkuria takana. Näytti simppeliltä, mutta toimivalta.

Tällainen lautta saisi olla valmiina keskeisten VV-ruutujen äärellä vesistöjen rannalla. Voisi oman pyörän laittaa kyytiin ja jatkaa polkemista.

Miten olisi packraft yhteishankintana?

Mä voin vuokrata/lainata/myydä osuuden

Tuossa yllä olevasta sääntökeskustelusta, niin onko teillä aikomus nauhoittaa pyöräilynä se fillarin kuskaus soutuveneellä tai fillarilla kannetulla SUPilla suppailu? Ts. jätättekö velovieweriin synkkaamatta water sports -kategorian kokonaan?

edit. Kävely/vaellus/juoksu/hiihto/avovesiuinti? Mulla menee tällä hetkellä pelkät pyöräilyt, jotka toki todellisuudessa sisältää pieniä kipaisuja pusikkoon. Statshuntersiin menee kaikki, mutta sillä ei ainakaan pitäisi olla mulla toistaiseksi merkitystä muuhun kuin ruutujen kokonaismäärään.

Mä voin vuokrata/lainata/myydä osuuden
    Whoah! Pidetään mielelessä.

Tuossa yllä olevasta sääntökeskustelusta, niin onko teillä aikomus nauhoittaa pyöräilynä se fillarin kuskaus soutuveneellä tai fillarilla kannetulla SUPilla suppailu? Ts. jätättekö velovieweriin synkkaamatta water sports -kategorian kokonaan? .
    Mä pidän sen samana lenkkinä. Ainakin jos fillari on kyydissä.

Tai sit vaan

Tuossa yllä olevasta sääntökeskustelusta, niin onko teillä aikomus nauhoittaa pyöräilynä se fillarin kuskaus soutuveneellä tai fillarilla kannetulla SUPilla suppailu? Ts. jätättekö velovieweriin synkkaamatta water sports -kategorian kokonaan?
    Toistaiseksi olen pitänyt pyöräilyt pyöräilyinä, mutta pyörää saa minun omien sääntöjeni mukaan kantaa tai taluttaa. Varsinaisia vesiruutuja olen hakenut vain muutaman jäitä pitkin. Saareen voin myös mennä tarvittaessa millä vain kyydillä, kunhan siellä on maata, jossa ajaa (ja träkätä siitä oma pyöräilyaktiviteetti). Jos olisi se poljettava lautta, voisin jatkaa samana suorituksena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Katkokaa mun pinnat jollei tässä saa puhua StatsHunters - versiosta tästä aiheesta...

Löytyykö sille tuon edellä olevan Explorer helper for VeloViewer kaltainen sivu/appsi jolla näkee heti ajaessa kun ruutu on napattu?

Taas tänään tämönen joista tulee päänsärkyä...

Käytän Tile Hunter appsia androidpuhelimessa. Se tallentaa reitin ja ilmoittaa kun tullaan seuraavaan ruutuun ja sen jos ruutu on uusi. Toimii Statshuntersin kanssa. Synkronointi on tehtävä aina lenkin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Toistaiseksi olen pitänyt pyöräilyt pyöräilyinä, mutta pyörää saa minun omien sääntöjeni mukaan kantaa tai taluttaa. Varsinaisia vesiruutuja olen hakenut vain muutaman jäitä pitkin. Saareen voin myös mennä tarvittaessa millä vain kyydillä, kunhan siellä on maata, jossa ajaa (ja träkätä siitä oma pyöräilyaktiviteetti). Jos olisi se poljettava lautta, voisin jatkaa samana suorituksena.
    Elegantein, ja ehkä ainoa, vaihtoehto on hakea vesiruudut jäitä pitkin.

Mun ymmärtääkseni Shuttlebike taitaa olla kevyin ratkaisu, jos haluaa polkea rantaan ja jatkaa polkemista vesillä niin että kantaa kaiken mukanaan kotoa. Mutulla sanoisin että aika masokistista olisi sen kanssa polkea Helsingistä jonnekin Lohjanjärvelle.

Redshark voisi ehkä kulkea mukana pyöräperäkärryllä, Schiller vaatisi jo jotain pellepeloton-ratkaisuja.

Mutta siis jos harrastaa ihan oikeasti pyöräilyn lisäksi myös juoksua, uintia, melontaa, vaellusta yms. ja nauhoittaa niitä Stravaan, niin kokeeko joku että niiden siirto velovieweriin ei olisi ok? Siis että itse ei siirtäisi, vaikka muille sen ehkä sallisikin? Veloviewerin nimi toki ohjaa tiettyyn suuntaan, mutta siinä kuitenkin on valikko muidenkin lajien suoritusten siirtämiselle.

Onko taustalla sellainen kaltevan pinnan pelko, että jos kuskaa autolla kajakin juuri sen järven rantaan josta puuttuu ruutuja, niin seuraavaksi alkaa miettiä miksei saman tien veisi pyörääkin? Vai jotain ihan muuta? Aitoja kysymyksiä, joita en ole itselleni oikein osannut ratkaista; ei mitään piikittelyä tai "väärien" vastausten kalastelua

Mutta siis jos harrastaa ihan oikeasti pyöräilyn lisäksi myös juoksua, uintia, melontaa, vaellusta yms. ja nauhoittaa niitä Stravaan, niin kokeeko joku että niiden siirto velovieweriin ei olisi ok? Siis että itse ei siirtäisi, vaikka muille sen ehkä sallisikin? Veloviewerin nimi toki ohjaa tiettyyn suuntaan, mutta siinä kuitenkin on valikko muidenkin lajien suoritusten siirtämiselle.
    Aika eri säännöillähän tätä tehdään, mut ei oo tainnut kukaan tosissaan vaatia itseltään, että ruutu pitää polkea ja siten jotain amfibi-pyörää. Tajusin just, että ite oon omista säännöistä livennyt yhden ruudun verran, kun oon träkännyt Nauvon lauttamatkan. Voiskohan ton jotenkin hyvittää, esim. paikallaan täysiä takaperin polkien seuraavalla ylityksellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    ...Voiskohan ton jotenkin hyvittää, esim. paikallaan täysiä takaperin polkien seuraavalla ylityksellä?
    Jos lautalla on tilaa poljet ympyrää siellä perällä

Mun ymmärtääkseni Shuttlebike taitaa olla kevyin ratkaisu, jos haluaa polkea rantaan ja jatkaa polkemista vesillä niin että kantaa kaiken mukanaan kotoa. Mutulla sanoisin että aika masokistista olisi sen kanssa polkea Helsingistä jonnekin Lohjanjärvelle.

Redshark voisi ehkä kulkea mukana pyöräperäkärryllä, Schiller vaatisi jo jotain pellepeloton-ratkaisuja.

Onko taustalla sellainen kaltevan pinnan pelko, että jos kuskaa autolla kajakin juuri sen järven rantaan josta puuttuu ruutuja, niin seuraavaksi alkaa miettiä miksei saman tien veisi pyörääkin? Vai jotain ihan muuta? Aitoja kysymyksiä, joita en ole itselleni oikein osannut ratkaista; ei mitään piikittelyä tai "väärien" vastausten kalastelua
    foil it or stay home
    https://www.youtube.com/watch?v=1v7nQXge0eE

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Wiksten Katso viesti
    Käytän Tile Hunter appsia androidpuhelimessa. Se tallentaa reitin ja ilmoittaa kun tullaan seuraavaan ruutuun ja sen jos ruutu on uusi. Toimii Statshuntersin kanssa. Synkronointi on tehtävä aina lenkin jälkeen.
    Kas kun en ollut tätä löytänyt... on paljon siistimpikin kuin tuo Exlorer helper. Ja toismii molempien kanssa. Pikainen kokeilu oli lupaava. Saako tuossa mun paikkapisteen pysymään kartan keskellä (tod- näk. käyttäisin näyttö jaettuma Oruxmaps hyvällä kartalla/tuo niin sen siirtely on hankalaa jos piste ei pysy siinä näkyvillä)? Asetuksia selailin mutta...

Tarkoitatko sijaintiasi karttaruudussa? Käynnistys painikkeen alla on keskityspainike.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jari Wiksten Katso viesti
    Tarkoitatko sijaintiasi karttaruudussa? Käynnistys painikkeen alla on keskityspainike.
    Siis ei pysy kartalle/näytön alueella. Tämäkin kaatuu välillä jos karttaa siirtelee, taas and 13 ongelmaa ehkä. Mutta muuten toimii kun pitää näpit irti.

En jaksanut editoida, hyppää heti vaikka kohtaan 0.45s...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Tajusin just, että ite oon omista säännöistä livennyt yhden ruudun verran, kun oon träkännyt Nauvon lauttamatkan.
    Puumalan saaristoreitillä jostain syystä jäi pari ruutua träkkäämättä. Pyörällä en ajanut metriäkään, se oli lautan kannella parkissa koko matkan laiturista laituriin, Garmin auto-pausella.

Pausella ei ruudut kirjaudu.

No luonnollista, mutta 9/11 ruutua kirjautui siitä huolimatta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •