Se, ettei vatsalaukun tähystys sattunut juuri ollenkaan. Ei se siitä kyl silti nautittavaa tapahtumaa tehnyt
Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
Se, ettei vatsalaukun tähystys sattunut juuri ollenkaan. Ei se siitä kyl silti nautittavaa tapahtumaa tehnyt
Lähetetty minun SM-G781B laitteesta Tapatalkilla
Tämä artikkeli hieman yllätti. Vai yllättikö se, että insinöörillä ylipäätään ottaa ns. eteen...
Suomalainen insinööri masturboi marketin kenkähyllyjen välissä
https://www.is.fi/urheilu/art-2000009660788.html
^Eipä tuo lehdestä luettuna nykypäivänä yllätä, livenä voisi yllättääkin
--
Aurinko paistaa ja sadetutka näyttää toiseksi kevyintä sadetta ympäristöön. No onhan sitä välillä tutkassa näkymätöntä sadettakin vuorostaan
Jaha .. oon kyllä näkynyt varmaan pilvistäkin muodostuneita virhekaikuja
Sadetutkassa näkyy nyt outo ilmiö – Forecan mukaan kyseessä on hyönteis*parvi
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/...009661306.html
Hallitusohjelma julkaistu eikä vieläkään sitä ole foorumilla lytätty.
Äsken olin lenkilläni Riutunkarissa ja yllätyin, kun taas puretaan ja uusia asennetaan. Ihmeen lyhyt käyttöaika tuulivoimaloilla ja mihin poistuvat joutuvat. Onhan noissa uudemmissa tuota lapaa, mutta ehtiikö noista saada ees nettoenergiaa?
^Aivan varmasti ehtii. Kieltämättä lyhyeksi jääneen toiminta-ajan eli kymmenen käyttövuoden aikana on myös hiilijalanjälki kuitattu moneen kertaan.
Kauppareissulla näkemäni uusi tyhjille pulloille ja tölkeille tarkoitettu roskis perinteisen roskiksen vieressä. On semmoisesta ainakin se hyöty tai ilo, ettei dyykkarien tarvitse työntää kättään suuaukosta penkoakseen panttipullot ja -tölkit muun roskan joukosta. Tai vääntää roskiksen lukkoa rikki.
Lie tuo aika kuluu sykäyksittäinkin väliin, mutku tuntuu vain muutaman vuoden olleen kukin voimalan pystyssä. Joka kesä muutamaan kertaan tarkastuskäynti, ja toinen ihmettely perään; noista moni seisoo aina.
Paikka noille on varmasti alueemme parhaimmistoa, melkein merellä!
Olet sinäkin siis tullut siihen ikään jolloin jostain asiasta tai tapauksesta, joka sattui ihan tässä muutama vuosi takaperin, on pääsääntöisesti kulunut 10-15 vuotta
Oulunsalon tuulivoimapuiston kolmen megawatin voimalat on rakennettu vuonna 2013. Ne vanhat yhden megawatin 2003 valmistuneet tuulivoimalat purettiin loppuvuonna 2015, kertoo Wikipedia.
Jomman kumman muisti pettää, mutta on noita rakenneltu ja purettu. Alkujaan piti tulla paljon useampia kuin on ollut, nyt tullee myös ihan uusia.
Iästä puheen ollen, eilen pätkähti taas vuosi täyteen ja pyöreitä vielä, ensimmäinen satanen häämöttää!
Musiikkihauskuttaja Viktor Borge aloitte kerran juttunsa: Viisitoista vuotta sitten kun täytin yhdeksänkymmentä...
Ei minulla ole Riutunkarin tuulivoimaloista minkäänlaista muistikuvaa; olin vain sen verran hyvällä tuulella että googlasin ja vilkaisin Wikipediaa puolestasi.
Muistin tosin lukeneeni joskus jutun tuulivoimaloiden hiilivelan takaisinmaksuajasta ja hiukan ihmetelleeni sen lyhyyttä (vaikka laskutapa voi tietenkin vaikuttaa tulokseen). Sen energiamäärän, joka kului voimalan osien valmistamiseen ja sen pystyttämiseen, tuottamiseen ei tarvittu vuottakaan, ellen ihan väärin muista.
Vertasin omaa ja Wikipedian muistia, jompi kumpi ei ole päivittänyt tietojaan liukuvasti.
Edes minulla ei ole ihan oikeata tietoa näiden kuin muidenkaan voimaloiden energiakuittauksesta.
Tuon siviilisukellusveneen etsinnän mittava uutisointi.
Miksi? Parin rivin pikku-uutinen riittäisi.
Bensa oli vielä tänäänkin kallista.
No mut eikös tämä ole ihan normaalia? Jonkun mursun tarinaa seurataan 24/7 kaikissa kanavissa ja lopulta se täytetään. Samaan aikaan toisaalla: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008264668.html
Tuoreen eduskunnan ensimmäinen äänestys pääsi yllättämään.
Puhemiesvaalin suljetussa lippuäänestyksessä neljä ääntä hylättiin.
Äänestys jouduttiin keskiviikkona uusimaan, kun äänestyslipukkeiden määrä ei täsmännyt ensimmäisellä yrityksellä.![]()
140 km maantieajoa autolla kaksi pyörää katolla, kulutus sama kuin muutenkin rauhallisessa ajossa eli 4,4 l/100 km.
Miten hyvältä ilma voikaan sateella tuoksua.
Venäjällä on jotain mielenkiintoista meneillään.
Miten hyvässä kunnossa oli asfaltti välillä Riihimäki, Vantaa, Hikiä, Ridasjärvi, Kellokoski, Nummenkylä, Lahdentie. Vain pari kilometriä Kellokoskentieltä Nummenkylään rupista.
Riutunkarin voimalat kävin tarkistamassa, kaikki vanhat nyt purettu ja kaksi pilviin saakka ulottuvaa uutta pystyssä, no pilvi oli matalalla ja pilviin ulottuva nosturi uutta asennusta varten..
Tien varteen oli tullut yli miehen korkuisia keloja, joissa ranteen vahvuista kaapelia, virtaa oletetaan saava uusista voimaloista.
Meneekö nuo vähän käytetyt romuksi?
^Hemmetti, pitää vaihtaa nastat sunnuntain lenkille.
Kansa on lähtenyt ulkomaille taas. Lapissa ei ole ketään. Ihan hyväkin muuten, mutta yrittäjät lienee harmissaan.
Yllättävän paljon surettaa Miki Liukkonen.
Ihan samoin.
Ps. Nyt kun on lukenut Hesarin ja Kalevan kirjoitukset, suosittelen etsimään jälkimmäisenkin luettavakseen.
TERU muokkasi tätä : 06.07.2023 at 07.39
Kirjanmerkit