LostInLaplandBikeshopGiantElectrobike
Sivu 50 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKe_ Katso viesti
    Nyt, kun on tullut kilometreja alle uuteen emondaan niin en olisi kyllä kuukausi sitten uskonut, että miten iso ero sillä on edellisen sukupolven emondaan. Vaikka on SLR runko niin siitä huolimatta se on kohtuullisen mukava runko ajaa. Etupää on selvästi "kovin" osa pyörää. Se mikä erottaa isosti uuden emondan vanhasta on "aero", sen huomaa jopa tämmöinen tavan tallaaja ajossa ja epätieteellisen mittauksen mukaan aikaisemmin jäin lenkkikaverille alamäkirullauksessa 10m niin nyt on tilanne kääntynyt päin vastaiseksi (hänellä spessun venge)
    Jos vanha pyörä on vannejarruilla niin etupään kovuuden huomaa kaikissa uudemmissa levyjarrupyörissä. Lisääntynyttä epämukavuutta voi sitten näppärästi kompensoida 32-millisillä renkailla ja tubeleksilla ;D
    The older I get the faster I was

Niin tai ostamalla systemsixin. Se on tasaisesti kova molemmista päistä.

Mutta tosiaan on se vähän hölmöä joutua käyttämään 4bar paineita ja +30mm renkaita..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Jos vanha pyörä on vannejarruilla niin etupään kovuuden huomaa kaikissa uudemmissa levyjarrupyörissä. Lisääntynyttä epämukavuutta voi sitten näppärästi kompensoida 32-millisillä renkailla ja tubeleksilla ;D
    Asiaa sivuten, onko täällä kellään kokemusta mukavuuserosta tubeless vs. TPU-sisuri? Perus-butyyli on ihan karsea verrattuna TPU:hun. Itsellä nyt maantiehärvelissä 32mm GP5000 TPU-sisurit 4,4/4,5bar paineilla.

Kannattaa laittaa latexit jos haluaa smoothia kyytiä sisureiden kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo siis jos vaan löytyy kokoja ja kaapelit saa reititettyä niinkuin runkoon sopii. Tuo ei näiden nykyhimmeleiden kanssa enää ole niin helppoa.
    Systemsixiin tuollainen sopisi kyllä hienosti.

Ja vielä JKO:lle, tuota dedan tankoa ei kannata minun kokemuksien mukaan sivuuttaa. Jos haluat kahvat tuota kuvaa pystymmäksi, niin se deda voi olla justiinsa nappi siihen käyttöön. Itse haen tosiaan tukea sinne ranteiden/kyynärvarsien alle ja tuolla ei ole suurimmalle osalle mitään merkitystä.

Jos dedassa kahvat haluaa vaateriin, ne tippuvat väkisin vähän suoran tason alapuolelle. Mutta jos tykkää hivenen pystymmistä kahvoista, kuten minullakin on gravellissa, deda voi olla oikeinkin hyvä valinta.

Itsellä tosiaan tärkeintä että kämmensyrjillä on hyvä ja mukava tukipiste, jota "vasten" voi stten yrittää mennä matalammaksi ja että hoodseilta saa hyvän otteen. Kyynärvarret on minulla selkeästi irti tangosta, lähes poikkeuksetta. Tuollainen vision metron tulossa, jutussa on kuvia läpivientiaukoista jotka mallia- ihan reilut-
    https://road.cc/content/review/visio...ndlebar-277997

Pyöristä vielä sen verran, että kyllä niissä on havaittavia eroja mukavuudessa ja siinä miten ne esim. suodattaa tärinöitä. Olen ajanut nyt 4:llä eri pyörällä ja täsmälleen samoilla komponenteilla, renkailla ja paineilla. Sitten kun vaihtaa vielä renkaita ja paineita, niin erot voi kaventua tai suurentua entisestään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tuollainen vision metron tulossa, jutussa on kuvia läpivientiaukoista jotka mallia- ihan reilut-
    .
    Minulla on tämä tanko Tarmacissa. Tosiaan letkujen ja vaijerien reititykset oli todella helpot, ja tanko on muutenkin mainio. Pieni miinus siitä, että on keskiosasta todella liukas. Tämä ei tietenkään ole ongelma jos ajaa vain kahvoilta ja dropeilta, mutta itse tykkään välillä kihnuttaa kädet keskiosalla. Laitoin sitten pätkät ohutta aerotangon grippiä siihen päälle, niin ongelma poistui.

Itsellä tosiaan tärkeintä että kämmensyrjillä on hyvä ja mukava tukipiste, jota "vasten" voi stten yrittää mennä matalammaksi ja että hoodseilta saa hyvän otteen. Kyynärvarret on minulla selkeästi irti tangosta, lähes poikkeuksetta. Tuollainen vision metron tulossa, jutussa on kuvia läpivientiaukoista jotka mallia- ihan reilut-

Pyöristä vielä sen verran, että kyllä niissä on havaittavia eroja mukavuudessa ja siinä miten ne esim. suodattaa tärinöitä. Olen ajanut nyt 4:llä eri pyörällä ja täsmälleen samoilla komponenteilla, renkailla ja paineilla. Sitten kun vaihtaa vielä renkaita ja paineita, niin erot voi kaventua tai suurentua entisestään.
    Visioneissa oli mallien välillä eroja kai aika paljon. Siis integroiduissa. Toiset jatkuivat hölmösti kauas kaulaputken taakse.

Tässä vanhemmassa dedassa se kämmenen tuki on tosi hyvä. Se yläote kaareutuu nätisti alaspäin ja tukee tasaisesti kämmentä.

Mistä tilasit tuon visionin? Olen yrittänyt katsella noitakim, muttei sitä kapeinta lallia ole ollut missään tarjolla.

^ ^^

Minulla on ollut integroitu metron 5d ja tykkäsin myös siitä kovasti, mutta se jäi vähän lyhyeksi. Tuossa on sama muoto. Hyvä tietää että kaapelointi on helppoa, kun koskaan ei tiedä minkälaisia "esteitä" valmistaja on sinne sisälle laittanut a la pro vibe evo

Pikkaisen pähkäilin dedan kanssa kun se olisi ollut reilun satasen halvempi, mutta päätin ostaa visionin kun se sopii varmuudella
    Tilasin bike24:sta. Otin koon 42, joka on keskeltä keskelle hoodseilta 41 ja minulle sopiva. Bikessa oli pari tuota 42:sta mutta ei muualla, eikä kapeampiakaan niissä kaupoissa mitä nyt katselin

Jos olet superergolla harjoitellut, niin suurin osa integroiduista taitaa olla sitten kohtuullisen helppoja. Tai ainakin sellainen käsitys mulla on että tuohon on kiinnitetty paljon huomiota. Itsellekin yksi ostoon vaikuttavista asioista oli miten pyörässä johdot menee runkoon ja että minkälaiset ratkaisut ohjaamoille tarjotaan. Esim. propelin ja supersixin erillinen stemmisysteemi on tosi yksinkertainen ja helppo johdottaa erilaisilla vaihtoehdoilla.
    Jos ihan rehellinen olen niin mulle kaapelin näkyvyys on se ja sama. Mies ja fillari ovat molemmat hitaita ja oma prio on mukavuus. Superergo on nimensä veroinen ja fillari toimii mukavasti niin tuskin olen lähiaikoina tekemässä mitään sen kummempaa muutosta. Ekologisempaa myös luonnolle kun ei koko ajan osta uutta palikkaa ostamisen ilosta.

Käytän rahat mieluummin fillarilenkkeilyyn vuoristossa. Tulee äärettömästi parempi mieli kuin kaapelien jemmaleikeistä. Mutta tämä on oma filosofia ja ymmärrän että jokainen tekee mistä itse iloitsee

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Minulla on tämä tanko Tarmacissa. Tosiaan letkujen ja vaijerien reititykset oli todella helpot, ja tanko on muutenkin mainio. Pieni miinus siitä, että on keskiosasta todella liukas. Tämä ei tietenkään ole ongelma jos ajaa vain kahvoilta ja dropeilta, mutta itse tykkään välillä kihnuttaa kädet keskiosalla. Laitoin sitten pätkät ohutta aerotangon grippiä siihen päälle, niin ongelma poistui.
    Tämä olisi kyllä pätevä sl7 stemmin kanssa cannariinkin. Piuhat taitavat tulla juuri passelista kohtaa stemmiä varten.

Ohessa linkissä olisi cannondalen 140 mm stemmi, jossa johdot visionista joko keskeltä stemmin sisään ja ulos ennen kaulaputkea tai sitten ulos visionista ennen stemmiä ja johdot kuljetetaan stemmin alla kuvassa näkyvän lukitteen kera. Minä ostin tämän setin 120 mm stemmillä
    Tuossa aiemmin tarkoitin vain sitä, että superergo on vaikeampi johdottaa kuin monet integroidut.
    https://www.cannondalespares.com/Can...detail/3-49607

Ai penteles! Miten minulta on jäänyt tuollainen huomaamatta? Onko tuo nyt sen uuden supersixin stemmi?

Nyt tosiaan näyttäisi, että 6deg stemmi on itselleni tuon matalan systemsixin kanssa oikea valinta.

Ohessa linkissä olisi cannondalen 140 mm stemmi, jossa johdot visionista joko keskeltä stemmin sisään ja ulos ennen kaulaputkea tai sitten ulos visionista ennen stemmiä ja johdot kuljetetaan stemmin alla kuvassa näkyvän lukitteen kera.
    Tämä näyttää oikeinkin hyvältä, itse laittaisin tuon kanssa siitä keskeltä sisään, niin ei jää mitään näkyviin.
    Aakoo muokkasi tätä : 24.06.2023 at 09.34

Eli onko visionissa keskellä reikä? En ainakaan nää tuota visionin sivuilla, enkä bike24 kuvissa? Acr malli erikseen?

Edit: On joo, tässähän tuo näkyy.

Jeps. Systemsixin uusi stemmi. Stemmi ja Visionin trimax on valmiissa pyörissä kiinni pl. pari kalleinta mallia joissa integroitu momo brändätty ohjaamo.
    120 mm painaa jotain 200 g.

Ei ne tosiaan kepeitä ole, mutta tuossa mallissa on mietitty käytännössä kaikki letkujen vetotavat. On tuo iso reikäkin oikeassa kohtaa systemsixiin ja vanhaan superiin. ACR stemmeissähän se on liian takana.

Juu, eiku supersixin uusi stemmi.

136 euroa kotiin kuljetettuna ja tilasin siihen lisäksi tanskalaiselta framesandgearilta garmin pidikkeen
    https://framesandgear.com/collections/cannondale

Ohjaamosta ja pyörästä pari kuvaa.
    Tankonauhat vielä puuttuu.
    Johdotus olisi ollut huomattavasti helpompaa kun olisi laittanut jarrut kerralla oikein päin.

Tanko on kyllä tosi makea. Varmasti sama muoto kuin tässä omassa fsa:n 38cm leveässä alutangossa, joka on kyllä bh:ssa täydellinen.

Puuttuuko tuosta stemmin alta jokin muovipala? Vähän samanlainen kuoppa kuin vanhoissa supersixeissa ja systemsixissä, mutta uusi on minusta ihan sulava tuosta kohtaa.

Hyvä kun huomasit. Ei siitä puutu, olin näköjään jättänyt edellistä tankoa varten viistetyn spacerin tuohon, näin uskoisin
    Pieni kynnys siihen tulee muttei tuollaista, spacer jatkuu suoralla linjalla tangon alle

Siis kun nuo uuden superin stemmit kiinnostelee. Tässä fillarissa on kaiketi myös erillinen stemmi, mutta muoto ei näytä ollenkaan samalta.

Hyvä kun huomasit. Ei siitä puutu, olin näköjään jättänyt edellistä tankoa varten viistetyn spacerin tuohon, näin uskoisin
    Pieni kynnys siihen tulee muttei tuollaista, spacer jatkuu suoralla linjalla tangon alle
    Jep. Noin näin jossain toisessa kuvassa, eli spaceripinkka on täysin suora, eikä ylimmäistä ole muotoiltu. Mutta tuota pitää katsoa jos tarkkaan jotta näkee virhettä

Taitaa onneksi se spaceri vaihtua nyt ilman purkamista. Systemin ylimmäistähän ei saa vaihdettu ilman kaikkien kilkkeiden irrotusta. Välipalat lähtee kyllä. Ehkä muuten tässä onkin syy, miksei ole haluttu tehdä ylös erimallista palaa.

Tuossa se nyt on "oikein".
    Eli kynnys on olemassa, täysin slämmättynä se lähes häipyy

Mutta onko tuossa minun postaamassani kuvassa nyt eri stemmi? Näyttää ettei siinä ole offsettiä ylöspäin lainkaan.

En ainakaan nähnyit muita kuin yhtä mallia cannarin sivuilla.

Väitän että sama stemmi. Kuvakulma vähän eri ja ilmeisesti kun ottaa tuon viimeisen spacerin pois niin stemmi istuu vähän syvemmällä.
    Tuossa lähikuvassa myös mittakaava on sellainen että spacer on 1,2 cm korkea, eli kun tuota katsoo pikkasen kauempaa ja ylempää niin aika hyvin se häipyy

Mahtoivatko jättää sen täyden istuvuuden kalliille momo- integroidulle

Tai oikeastaan tuo taidetaan tarvita jos johdot vedetään ulkoisesti/ stemmin alapinnalla

Noin se on. Upotus alimmassa spacerissa/rungossa ja ulkoisten kaapeleiden takia vähän puolitiehen jätetty toteutus stemmin kanssa. Rumempi tuo on oikeastaan ilman spaceripinkkaa. Tuo keltaisen pyörän luva on vaan kauempaa.

Spessullahan on ylimmäinen spaceri erikseen tuota koloa varten.

Olisi tuon cannondalen voinut paremminkin suunnitella, osittain keskeneräisen näköinen silloin kun kaapelit kokonaan piilossa.
    Aika monessa kuvassa (mm. paatonin linkkaamassa pyörässä) on kaapelit vedetty stemmin alapinnassa, jolloin tuo terävä kynnys miedontuu kun johdot tulee siitä sisään ja po. ratkaisulla on selkeä funktio.
    Lievää suurempaa hifstelyä mutta kuitenkin

Tuolla integroidulla stemmi/stonga-systeemillä ei jää pykäliä oli sitten spacereita tai ei.

Niin paljoa tuo pykälä ei haittaa, oikeasti sitä ei edes huomaa vaikka sen tietää olevan.
    Kävin just parin tunnin lenkin ja piti taas todeta että kuinka suuri vaikutus itselle sopivalla ohjaamolla (samoin kun satulalla) on siihen miltä pyörä tuntuu.

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16