ElectrobikeGiantBikeshopLostInLapland
Sivu 49 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Jep. 40cm deda on tosiaan 37.5 c-c ja kahvojen kohdalta vähän vähemmänkin.

Uudessa superzerossa on vähemmän droppia. Pakko nyt myöntää, että se toimisi roadissa paremmin, kun tanko on muutenkin alempana.

Itse haen sitä tukea kyynärvarsien/ranteiden alle ja se ei oikein dedassa nyt toimi. Muuten se on ok. Noitahan saa nyt merliniltä alle 200e kotiin. Se rs malli vaan on oikestikkin aerotanko. Tuo vanhempi ei sitä oikein ole.

Nättihän tuo deda on.

Mun pitäisi saada kahvoja jonkin verran ylöspäin, ja vibe evossa tulee kaapeliaukkojen levikkeet vastaan eikä integroitua tankoa oikein pysty kääntämään. Edellisessä da:ssa kahvat on tosi sirot ja matalat, ja tuntuu että ote on aika heikko varsinkin jos yrittää ajaa vähän matalammalta. Paksu tankonauha myös korostaa sitä

Mites Roval Rapide?
    Saattaisin ostaa sen kummemmin miettimättä jos omaisin 1 1/8” kaulan. Eikös tuo ole aika uusi spessulta?

Juu. Tsekkasin tuon kun sitä olisi saatavilla 610 euron hintaan spessun sivujen kautta. Kevyt, olikohan ihan vähän yli 300 g 110 mm/42 cm. Kaapelit kulkee pinnalla stemmin alla.
    Liitos omaan pyörään vähintään haastava että saisi siistiksi.

Uuden Tarmac SL8:n ohjaamo, julkaistaan heinä-elokuussa jos weightweeniesien tietotoimistoon on luottamista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Mites Roval Rapide?
    Saattaisin ostaa sen kummemmin miettimättä jos omaisin 1 1/8” kaulan. Eikös tuo ole aika uusi spessulta?

Jos tuo on se uusi mistä näin speksit, niin kokovalikoima oli uskomaton. Pitkät stemmit vasta 46cm koossa. Tsiisus. Miten spessu sortuu tuohon vieläkin.

Fsa alu compact acr on pätevän muotoinen. Harmi kun tuota ei saa kuituisena.

Mä varmaan yritän saada korjattua sen aeronovan, jossa 104mm reachia... Niin paljon kuitua vaan päälle että kestää. Tai siis en tietenkään itse.

Noh, sulleha ei tietysti riitä mikään eikä mikään valikoima mutta kyllä mä tuolta omani löytäisin.
    https://www.specialized.com/us/en/ro...=352960-218323

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Juu. Tsekkasin tuon kun sitä olisi saatavilla 610 euron hintaan spessun sivujen kautta. Kevyt, olikohan ihan vähän yli 300 g 110 mm/42 cm. Kaapelit kulkee pinnalla stemmin alla.
    Liitos omaan pyörään vähintään haastava että saisi siistiksi.

Uuden Tarmac SL8:n ohjaamo, julkaistaan heinä-elokuussa jos weightweeniesien tietotoimistoon on luottamista
    kun purin tuon oman pyörän atomeiksi talvella niin onnistuin astumaan rikki ylälaakerin päälle tulevan platen. No kanjonilla ei tietenkään ole enää moista tarjolla. Joutui tekemään kompromissin jossa silmä sairastaa ja lainaamaan osan endurancesta. &mmärrän kyllä pointin siis että ohjaamosta saadaan siisti oli integroitu tai ei.

Rouvalla on fillarissaan spessun Alpiniste SL cockpit. Tykkää kovasti tuntumasta ja mitä olen itse ajanut sillä niin sen perusteella uskaltaisin ostaa vaikka ton rapiden. Kevythän tuo Alpiniste on eikä edes kuulu tähän.

Rouvalla on fillarissaan spessun Alpiniste SL cockpit. Tykkää kovasti tuntumasta ja mitä olen itse ajanut sillä niin sen perusteella uskaltaisin ostaa vaikka ton rapiden. Kevythän tuo Alpiniste on eikä edes kuulu tähän.
    Joo siis jos vaan löytyy kokoja ja kaapelit saa reititettyä niinkuin runkoon sopii. Tuo ei näiden nykyhimmeleiden kanssa enää ole niin helppoa.
    Systemsixiin tuollainen sopisi kyllä hienosti.

Ja vielä JKO:lle, tuota dedan tankoa ei kannata minun kokemuksien mukaan sivuuttaa. Jos haluat kahvat tuota kuvaa pystymmäksi, niin se deda voi olla justiinsa nappi siihen käyttöön. Itse haen tosiaan tukea sinne ranteiden/kyynärvarsien alle ja tuolla ei ole suurimmalle osalle mitään merkitystä.

Jos dedassa kahvat haluaa vaateriin, ne tippuvat väkisin vähän suoran tason alapuolelle. Mutta jos tykkää hivenen pystymmistä kahvoista, kuten minullakin on gravellissa, deda voi olla oikeinkin hyvä valinta.

Noh, sulleha ei tietysti riitä mikään eikä mikään valikoima mutta kyllä mä tuolta omani löytäisin.
    https://www.specialized.com/us/en/ro...=352960-218323
    Aika mahdoton yhtälö. 38cm stonga loppuu 115mm pituuteen.

Tätä juttua minä muistelin rovalin tangosta.

https://bikerumor.com/all-new-roval-...pit-one-piece/

All-New Roval Rapide 1 Piece Cockpit is Race Ready w/ Tons of Size Options

Tsiisus. Tämä lista on suorastaan harrastajille vttuilua. Prot tulevat saamaan edelleen omat tankonsa.

• Fifteen combos: 75mm to 380mm / 125mm to 440cm
      • 75mm X 380mm
      • 90mm x 380mm
      • 100mm x 400mm
      • 110mm x 400mm
      • 120mm x 400mm
      • 100mm x 420mm
      • 110mm x 420mm
      • 120mm x 420mm
      • 110mm x 440mm
      • 125mm x 440mm

Mun pitäisi jotenkin siististi saada tuohon spaceriin stemmi istumaan. Cannondalen omassa johdot tulee stemmistä ulos ihan "etukolmion" kohdalta ja takana oleva tila peitetään tuollaisella ohuella muovihärpäkkeellä. Ei tämäkään suoranaisesti kuulu tähän

lisäys: eli tuolla saa , samoin joskus myöhemmin myyntiin tulevalla integroidulla. Noita stemmejäkään ei ihan hirveästi ollut, esim. paikasta josta ostin rungon, niin saavat vasta syksyllä

.

kun purin tuon oman pyörän atomeiksi talvella niin onnistuin astumaan rikki ylälaakerin päälle tulevan platen. No kanjonilla ei tietenkään ole enää moista tarjolla. Joutui tekemään kompromissin jossa silmä sairastaa ja lainaamaan osan endurancesta. &mmärrän kyllä pointin siis että ohjaamosta saadaan siisti oli integroitu tai ei.
    Jep. Ei ole muuten lasten touhua yrittää rakennella mieleistä ja siistiä ohjaamoa piilotetuilla kaapeleilla. Muutaman kerran tuon purkaa kyllä, mutta se viides kerta alkaa jo vähän ärsyttämään. Jossain kohtaa ne letkutkin joutuu sitten uusimaan kokonaan.

Alkaa jo oikeasti harmittamaan, ettei vaan metsästänyt sitä SL7/SL8 runkoa. Noissa vaan nyt on geometria täydellinen ja stemmejä löytyy 6 ja 12deg kulmilla 140mm asti. Saa ihan kaupasta ostamalla sen nätin 38/140 hytin halutessaan.

Mun pitäisi jotenkin siististi saada tuohon spaceriin stemmi istumaan. Cannondalen omassa johdot tulee stemmistä ulos ihan "etukolmion" kohdalta ja takana oleva tila peitetään tuollaisella ohuella muovihärpäkkeellä. Ei tämäkään suoranaisesti kuulu tähän.
    Se yksi sticky bottle nimellä postaileva kaveri noita tulostelee ja rakentaa. Ei vaan ole halpaa touhua posteineen.

Lasikuitukittiä, muovikittiä, viilaa ja hiomista. Postaat sitten tuotoksen tänne, niin nauretaan yhdessä lopputulokselle

No sepäs oli ripeää toimintaa. Ei muuta kuin hyviä kilometrejä.

Tuon oman cannondalen ohjaamon ratkoin niin, että tilasin siihen kuuuluvan cannondalen stemmin ja ostan siihen todennäköisesti visionin metron/trimaxin tai dedan superzeron tangon. Edellytys on että johdot voi vetää tangon keskeltä stemmin sisään.
    Eli tässäkin kävi niin että rungon mukana tuli pakollisena satulatolppa ja lähes pakollisena stemmi tai cannondalen oma integroitu. Nämä sisäiset johtojen vedot ja eri valmistajien ratkaisut tekevät ohjaamon ja kaulaputken/spacereiden liittymästä muodoltaan sen verran haasteellisia että tämä oli helpoin ratkaisu
    Mitä noihin uusiin himmeleihin oon tutustunut niin sitä tyytyväisempi olen omaan vanhaan sotaratsuun. Sen verran vittumainen tappelu oli Superergon kaapelien kanssa, että taitaa piilotettujen systeemien kanssa taistelu olla jo tasoa eeppinen. Langattomat vaihtajat kai helpottavat hieman mutta taitaa silti olla jonkinlaista arpepeliä esim eri valmistajien palikoiden kanssa yms.

Mutta neiti oli tyytyväinen ja malttoi odottaa sen verran että saatiin rasvojen tilalle vahat katsotaan jos itelle löytyisi jotain kivaa myös tälle kaudelle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Joo siis jos vaan löytyy kokoja ja kaapelit saa reititettyä niinkuin runkoon sopii. Tuo ei näiden nykyhimmeleiden kanssa enää ole niin helppoa.
    Systemsixiin tuollainen sopisi kyllä hienosti.
    Joo ei saa integroitua. Mitenkään. Mutta sieltä ne siivosti teippin alta kulkee runkoon. 230 grammaisena tuo täytyy vaan hyvksyä.

Joo ei saa integroitua. Mitenkään. Mutta sieltä ne siivosti teippin alta kulkee runkoon. 230 grammaisena tuo täytyy vaan hyvksyä.
    Niin kulkee jos rungossa on reiät minne ne laittaa. Suurimmasa osassa nykurunkoja ei ole.
    Tuohon systemsixiin tosin saa vielä vaikka ulkoiset vaijerivedotkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frnkr Katso viesti
    Mitä noihin uusiin himmeleihin oon tutustunut niin sitä tyytyväisempi olen omaan vanhaan sotaratsuun. Sen verran vittumainen tappelu oli Superergon kaapelien kanssa, että taitaa piilotettujen systeemien kanssa taistelu olla jo tasoa eeppinen. Langattomat vaihtajat kai helpottavat hieman mutta taitaa silti olla jonkinlaista arpepeliä esim eri valmistajien palikoiden kanssa yms.

Mutta neiti oli tyytyväinen ja malttoi odottaa sen verran että saatiin rasvojen tilalle vahat katsotaan jos itelle löytyisi jotain kivaa myös tälle kaudelle
    Joskus se hifistely sekoontuu noinkin yksinkertiaseen harrastukseen kuin pyöräily. Jotkut pärjää jo niillä mitä niile tarjotaan. Jotkut vaatii enemmän. : )

Joskus se hifistely sekoontuu noinkin yksinkertiaseen harrastukseen kuin pyöräily. Jotkut pärjää jo niillä mitä niile tarjotaan. Jotkut vaatii enemmän. : )
    Tuo on hyvin sanottu. Osa tottuu siihen minkä käteen saa. Ja ajaa sillä laitoksella kovaa.

Mulla on se iso ongelma, etten halua opetella huonompaan mihin on tottunut.

Hä? Noin äkkiseltään hinnat alkaen rungot jää laskuista pois. Melko moni nykyrunko joka maantie titteliä edes mainospuheessaan pitää nielee jossain välissä letkua uumeniin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo on hyvin sanottu. Osa tottuu siihen minkä käteen saa. Ja ajaa sillä laitoksella kovaa.

Mulla on se iso ongelma, etten halua opetella huonompaan mihin on tottunut.
    Tottunut vai opetellut moiseen ajoasentoon.? Olen ihan varma että kun riisut pyöräilyaiheiset julisteet seinältäsi ja katkaiset striimin, niin allkaa löytyä jonkunäköinen konsesus sunkin fillarointiin.
    Varmaan kannattaisi kokeilla ensiksi joku tuhat kilsaa mitäse uusi runko voi tarjota ja koettaa löytää sieltä se jutun juju. Ja jollei löydy. niin lähdet sitte dissaa niitä komponetteja mitä ei koskaan tule sulla olemaan. Muut siihen päälle sitte.

No joo. Tarkoitin lähinnä tuota että ne saa sieltä tangon ulkoisista vedoista nätisti piiloon. Mutta meneehän ne spaceripinkan läpi ihan normaalisti.

Tottunut vai opetellut moiseen ajoasentoon.? Olen ihan varma että kun riisut pyöräilyaiheiset julisteet seinältäsi ja katkaiset striimin, niin allkaa löytyä jonkunäköinen konsesus sunkin fillarointiin.
    Varmaan kannattaisi kokeilla ensiksi joku tuhat kilsaa mitäse uusi runko voi tarjota ja koettaa löytää sieltä se jutun juju. Ja jollei löydy. niin lähdet sitte dissaa niitä komponetteja mitä ei koskaan tule sulla olemaan. Muut siihen päälle sitte.
    Tuo vanha stonga on vähän kuin integroitu TT-tanko. Eli kannattelee kyynärvarsien alta koko kroppaa. Väkisin siihen tottuu. Voi oikeasti ajaa nenä stemmissä kiinni tunteja ja se tuntuu kivalta. Oikeastaan vasta nyt olen alkanut tajuamaan, miks muut valittavat väsymystä nopeastikkin. Ojentajista loppuu vaan paukut.

Mutta eiköhän tuohon joku kompromissi löydy kunhan testailee...

Niin joo, ja 1400km tuolla cannarilla on jo ajettu.

Rovalin tangoista dissaan vaan tuota kokopolitiikkaa. Muutenhan ne ovat hienoja.

Miksei noita ole saatavilla kaikissa mitoissa? Mallia voi ottaa vaikka Black incin valikoimasta tupla määrä valinnan varaa. 38-42cm kaikkia kokoja 140mm stemmiin asti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frnkr Katso viesti

Jos olet superergolla harjoitellut, niin suurin osa integroiduista taitaa olla sitten kohtuullisen helppoja. Tai ainakin sellainen käsitys mulla on että tuohon on kiinnitetty paljon huomiota. Itsellekin yksi ostoon vaikuttavista asioista oli miten pyörässä johdot menee runkoon ja että minkälaiset ratkaisut ohjaamoille tarjotaan. Esim. propelin ja supersixin erillinen stemmisysteemi on tosi yksinkertainen ja helppo johdottaa erilaisilla vaihtoehdoilla.

Mulla kävi hyvä tuuri tuon integroidun ohjaamon kanssa uudessa emondassa. Siihen oli pultattu 42cm sijaan 40cm, joka istuu itselle leveyden puolesta paljon paremmin kuin 42. Spessu näköjään tehnyt samanlaisen ohjaamon mikä trekillä ollut uudessa emondassa jo julkaisusta saakka.

Nyt, kun on tullut kilometreja alle uuteen emondaan niin en olisi kyllä kuukausi sitten uskonut, että miten iso ero sillä on edellisen sukupolven emondaan. Vaikka on SLR runko niin siitä huolimatta se on kohtuullisen mukava runko ajaa. Etupää on selvästi "kovin" osa pyörää. Se mikä erottaa isosti uuden emondan vanhasta on "aero", sen huomaa jopa tämmöinen tavan tallaaja ajossa ja epätieteellisen mittauksen mukaan aikaisemmin jäin lenkkikaverille alamäkirullauksessa 10m niin nyt on tilanne kääntynyt päin vastaiseksi (hänellä spessun venge)

Merkittävä voitto tuo kaverin päihittäminen. On se aina mukavampaa noin varsinkin kun ensin oli tappiolla
    Onko kiekot ja renkaat samat kuin ennen rungonvaihtoa? Nekin tietty vaikuttaa. Tai itseensä kerätyt tai vastaavasti kaverin laihduttamat kilot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Merkittävä voitto tuo kaverin päihittäminen. On se aina mukavampaa noin varsinkin kun ensin oli tappiolla
    Onko kiekot ja renkaat samat kuin ennen rungonvaihtoa? Nekin tietty vaikuttaa. Tai itseensä kerätyt tai vastaavasti kaverin laihduttamat kilot
    Osasin epäillä, että tähän tartutaan, kun vähän pilke silmäkulmassa kirjoitin Kuskien rasvat on pysynyt about vakiona ja spessuun ei ole tullut muutoksia. Vanteissa ja renkaissa on eroa, vanhassa on Bontragerit aeolus tuubikiekot 50mm korkeana (aikoinaan bontragerin parhaat vanteet tässä kokoluokassa) ja tuubeina on veloflexin protourit 25mm. Uudessa on kiekot bontrager aeolus pro 37mm korkeana ja renkaat ovat bontragerin omat hard-case r3 25mm nämäkin. Tosin jos jatketaan tätä epätieteellistä pohdintaa niin vanhassa emondassa on toisina kiekkoina DT Swiss RR 21 Dicut ja tubeleksena contin gp5000 25mm ja niillä jäätiin myös alamäessä kaverille.

Mutta, tärkeintähän on, lenkkikaverin pyörän jääminen oman selän taakse (eiku) , ei vaan oikeasti toistaiseksi tyytyväinen hankintaan. Muuten olisi kääntynyt spessun puoleen hankinta, mutta ylivuotisena sattui tuo emonda niin hyvässä alessa, että se oli omasta mielestä tässä kohtaa nappiostos. (nyt vaan mietinnässä mitä tehdä vanhalle emondalle, pitää tallin täytteenä vai yrittää realisoida, 11spd dura-acet, kahdet kiekot, power2max, mutta kun käytetty niin siitä tuskin mitään saa vaikka osat ok ja kunto hyvä)

Jos etsii tankoa helpoilla läpivienneillä niin kannattaa tsekata Zippin valikoima, asennus on kuulemma parin minuutin homma vrt. Pron tangot "tunteja".
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Merkittävä voitto tuo kaverin päihittäminen.
    En nyt tiijä. Oma lenkkikaveri ajaa assulenkit gravelilla (Terra Speedeillä varustettu Topstone). Nopeusero enempi haittaa yhteislenkkeilyä, kun varsinkin alamäen tullen meikä rullaa aina horisonttiin Radonin perusmaantiepyörällä, jossa GP5000:t alla. Ja sitten odotellaan, että kaveri pääsee takas kyytiin. Ja tasaisellakin saa mennä rauhakseen, jos jutustella tahtoo. Ajoasennossa ja -varusteissa on toki niissäkin eroa mutta tämä graveli on ihan pyöränäkin merkittävästi hitaampi.

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16