FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 102 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 52 92 100 101 102 103 104 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.031 - 3.060 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #3031
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Nyt hölmö kysymys, kun ei ole omaa kokemusta.

    Eli paljonko asfaltille painetta 45 mm Pirelliin? Nyt ekalla lenkillä testasin 2.0 / 2.25 bar ja tuntui rullaavan törkeän hyvin. Siis kun edelliset ajelut on olleet pääosin Dudella, niin vertailukohta on vähän huono.

    Mutta klassikko Pirkka olis pyhänä ja nyt on vähän arpomista noiden paineiden kanssa.

  2. #3032
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    No sehän riippuu painosta. Mutta normaalipainoiselle tuo kuulostaa ihan hyvältä kovalle alustalle.

    https://axs.sram.com/tirepressureguide

  3. #3033
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Spessun Pathfinderit on ihqut kumit. En muista olenko sanonut vaikka vuosi sitten jo asensin.

    Harmi kun S-Worksia ei ollut saatavilla kun nuo ostin. Nyt on vaan pro(le)-versio. Mut kai se hitaalle tavikselle riittää.

  4. #3034
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Mittasitko leveyden asennettuna? Mun pyörässä on valmistajan ilmoituksen mukaan 43 mm rengastila ja Terreno tai Pathfinder 42 olisi ymmärtääkseni hyvin lähellä tuota maksimia, which is nice.
    Yön yli venytettyinä 3 bar paineilla 41 mm i21-kehällä. Jonkun verran varmasti venyy tosta vielä aikaa myöten.

    En ehkä olisi uskonut, mutta tämänpäiväisen Vesijärven ympäripyöräilyn perusteella oon nyt ainakin toistaiseksi sitä mieltä, että Ultraromancedynamicot (Rose Race) on kivoimmat gg-renkaat, joilla olen ajanut. Kyljet on just sopivasti Hersen EL:ää tukevammat ja myös tiiviimmät. Hassu kuvio toimii. Pito, rullaus, mukavuus ja kestävyys sopivasti tasapainossa. Tiirismaan noisuissa vetopito riitti putkelta ajamiseen ja Vääksyn Aurinkovuoren DH-reittikin tuli kivasti alas. Tosin vaan sininen
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #3035
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Yön yli venytettyinä 3 bar paineilla 41 mm i21-kehällä. Jonkun verran varmasti venyy tosta vielä aikaa myöten.

    En ehkä olisi uskonut, mutta tämänpäiväisen Vesijärven ympäripyöräilyn perusteella oon nyt ainakin toistaiseksi sitä mieltä, että Ultraromancedynamicot (Rose Race) on kivoimmat gg-renkaat, joilla olen ajanut. Kyljet on just sopivasti Hersen EL:ää tukevammat ja myös tiiviimmät. Hassu kuvio toimii. Pito, rullaus, mukavuus ja kestävyys sopivasti tasapainossa. Tiirismaan noisuissa vetopito riitti putkelta ajamiseen ja Vääksyn Aurinkovuoren DH-reittikin tuli kivasti alas. Tosin vaan sininen
    Mitä litkua käytit? Ilmeisesti joillakin kyljet on vuotaneet melko pitkään. Racen väri on aika vaativa…

  6. #3036
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Orangen Endurance. Ei tihkun tihkua eilisellä lenkillä. Kyljet pysynee siistimpinä kuin Hersen EL:ssä, jotka tihkuu pikkuhiljaa. Väri voi tosiaan olla haastava joihinkin pyöriin. Stiggyyn istuu mun mielestä ihan hauskasti:



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Yön yli venytettyinä 3 bar paineilla 41 mm i21-kehällä. Jonkun verran varmasti venyy tosta vielä aikaa myöten.
    Tarkennuksena tähän, Terreno Dry 38 siis kyseessä vastauksena huotahin toissapäiväiseen kysymykseen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #3037
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Sopii kyllä hyvin stigmataan. Ajattelin tilata mustaan Grizliin noi mutta täytyy vähän empiä.

  8. #3038
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Yön yli venytettyinä 3 bar paineilla 41 mm i21-kehällä. Jonkun verran varmasti venyy tosta vielä aikaa myöten.
    Thx. Tuo olisi mulle leveydeltään lähellä optimia. Vaan ehkäpä seuraavaksi jotain inan verran leveämpää, vaikkapa JackOjan kehumaa Pathfinderia 42 mm leveänä.
    The older I get the faster I was

  9. #3039
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    ... JackOjan kehumaa Pathfinderia 42 mm leveänä.
    Eijei, en minä halua minkäänlaista vastuuta tuon valitsemisesta. On Pathfinderista muidenkin mainintoja

  10. #3040
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eijei, en minä halua minkäänlaista vastuuta tuon valitsemisesta. On Pathfinderista muidenkin mainintoja
    Rengas on yhtä hyvä kuin viimeisin maininta
    The older I get the faster I was

  11. #3041
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Minö hinkutin Pirkan 132 km 47 mm Pirellillä. Ei ehkä paras valinta sinne, vielä kun takarenkaan litkutus ei mennytkään ihan putkeen.

    Mutta molemmissa päissä 2.5 bar oli ihan jees paine.

  12. #3042
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minö hinkutin Pirkan 132 km 47 mm Pirellillä. Ei ehkä paras valinta sinne, vielä kun takarenkaan litkutus ei mennytkään ihan putkeen.

    Mutta molemmissa päissä 2.5 bar oli ihan jees paine.
    Kovat äijät tekee noin. Tänään kuulemma Felmannin ajossa oli norjalainen kaveri gravel pyörällä ja gravel renkailla. Vähän valitteli renkaan sortamista mutkissa. Kärkiporukassa kuitenkin hatkasta maaliin. Alla tietysti eilinen bottas ja tämän aamuinen lenkki.

  13. #3043
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kovat äijät tekee noin. Tänään kuulemma Felmannin ajossa oli norjalainen kaveri gravel pyörällä ja gravel renkailla. Vähän valitteli renkaan sortamista mutkissa. Kärkiporukassa kuitenkin hatkasta maaliin. Alla tietysti eilinen bottas ja tämän aamuinen lenkki.
    Kuvista katselin että Pathfinderit (!) oli alla.
    The older I get the faster I was

  14. #3044
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Racen väri on aika vaativa…
    Sanoisin, että gravelpyörän värimaailma kannattaa valita sellaiseksi, että Ultradynamicot sopii siihen tai sitten ajaa silmät kiinni. On nimittäin niin hyvät renkaat. Nyt tuli vaan hetki taukoa niillä ajamiseen, kun Enven kehä flisusi johonkin kiveen. Tuli crash replacement -takuulle käyttöä.. Renkaan kylki kesti.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #3045
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    ^ Löytyykö jo isompaa rapsaa muuten noista renkaista.

  16. #3046
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eijei, en minä halua minkäänlaista vastuuta tuon valitsemisesta. On Pathfinderista muidenkin mainintoja
    On, mäkin olen ajanut niillä ja vielä tänään, mutta niillä kapeammilla. Musta nuo ovat mainiot, mutta vähän hajuttomat ja mauttomat ja vailla sankaruutta: suoriutuvat renkaan tehtävästä hiljaa ja pitämättä itsestään meteliä.

    Miehille jotka odottavat mitä mutkan jälkeen avutuu koettavaksi eivätkä uhraa ajatusta renkaille.

  17. #3047
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Kuka myy Suomessa Ultradynamicoa? Ihan kun olisin nähnyt feedissäni jonkin kotimaisen kaupan postauksen, että nyt on rengasta hyllyssä, mutta en löydä enää sitä millään…


  18. #3048
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Tampereella pyöräkauppa Keskiöllä näyttää ainakin olevan

    https://pyorakauppa-keskio.myshopify.com/search?q=ultradynamico&options%5Bprefix%5D=last

  19. #3049
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Halpaakin kuin saippua! Eikö nuo olleet jotain 150€ aikaisemmin?

  20. #3050
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Sanoisin, että gravelpyörän värimaailma kannattaa valita sellaiseksi, että Ultradynamicot sopii siihen tai sitten ajaa silmät kiinni. On nimittäin niin hyvät renkaat. Nyt tuli vaan hetki taukoa niillä ajamiseen, kun Enven kehä flisusi johonkin kiveen. Tuli crash replacement -takuulle käyttöä.. Renkaan kylki kesti.
    Näistä olisi toki JFF versio, jota saa rusketuskylkisenä. Pistosuojaus löytyy, mutta kyljissä ei pitäisi olla mitään. Ehkä niitä pitää koittaa sitten kun saa nykyisen rengastuksen ajettua loppuun.

  21. #3051
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Nyt tuli vaan hetki taukoa niillä ajamiseen, kun Enven kehä flisusi johonkin kiveen. Tuli crash replacement -takuulle käyttöä.. Renkaan kylki kesti.
    Kiekon osalta jorina kuulunee muualle, mutta tämä kiinnostaa. Itsellä esim. viimekaudella nolla reikää renkaissa, mutta yksi gravel-kiekkopari ja maantie-etukiekko roskiin. Kaikki omasta pussista.

  22. #3052
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Halpaakin kuin saippua! Eikö nuo olleet jotain 150€ aikaisemmin?
    No ainakin Ultraromancedynamicot on nykyään jo halvempia kuin Herset ja ei noi paremman pään Schwalbet ja Spessutkaan ihan ilmaisia enää ole.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Näistä olisi toki JFF versio, jota saa rusketuskylkisenä. Pistosuojaus löytyy, mutta kyljissä ei pitäisi olla mitään. Ehkä niitä pitää koittaa sitten kun saa nykyisen rengastuksen ajettua loppuun.
    Rose JFF:ssä ei ole pistosuojausta Ultradynamicon sivujen speksien perusteella. Painoeroa ei taida olla kuin se 20g ja kuvien perusteella voisi kuvitella, että JFF:ssä on sama runko kuin Hersen Standardeissa. Race-rungossa on näppituntuman ja kylkien vuotamattomuuden perusteella jotain eroa Hersen EL:ään verrattuna ja tuota olettamaa BRR:n mittaamat erot pistonkestävyydessä myös tukisi. Race on jonkin verran kestävämpi kuin Hersen EL tai Hersen Standard, joka on kaikkein heikoin BRR:n mukaan. Kylkien paksuus on kuitenkin sama 0,4 mm sekä Racessä että EL:ssä. Voisin kuvitella, että Racen ja JFF:n rullauswateissa on suunnilleen samanmoinen ero kuin Hersen EL:n ja Standardin välillä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #3053
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Kiekon osalta jorina kuulunee muualle, mutta tämä kiinnostaa. Itsellä esim. viimekaudella nolla reikää renkaissa, mutta yksi gravel-kiekkopari ja maantie-etukiekko roskiin. Kaikki omasta pussista.
    Vähän huono kuva, mutta tollanen siis. Luultavasti kolahtanut johonkin kiuaskiveen. Leveä vanne, niin rengas antaa huonosti suojaa. Tapahtumahetkestä mulla ei ole mitään hajua. Olisi varmaan pystynyt korjaamaankin, mutta kun on se takuu, niin parempi uusia. Tulee uusi kehä ja uudet pinnat. Sitten, kun on 5 vuotta täynnä, niin pitää varmaan alkaa ajelemaan varovaisemmin..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #3054
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.393
    https://www.bicyclerollingresistance...o-cava-race-33

    CX/Gravel Tire Test: Ultradynamico Cava Race 33

    Tämän olisi voinut varmaan laittaa myös topiciin leveän ja nopeat maantierenkaat

  25. #3055
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    https://www.bicyclerollingresistance...o-cava-race-33

    CX/Gravel Tire Test: Ultradynamico Cava Race 33

    Tämän olisi voinut varmaan laittaa myös topiciin leveän ja nopeat maantierenkaat
    Niin tai hitaat tt renkaat topiciin. Oikeasti tuossa hipsterirenkaassa on heikommat kyljet, mitä aika-ajorenkaissa.

    Kukaan tuntemani kaveri ei aja TT-kumeilla assulenkkejä. Ei vaan ymmärrä miksi noilla nyt voi ajaa soraa.

  26. #3056
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mutta pakko kyllä ottaa vähän takaisin. Ajoinhan itsekkin monta vuotta wtb resoluteilla. Ei yhtään flattia ja noissa on aivan yhtä heikot kyljet.

  27. #3057
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin tai hitaat tt renkaat topiciin. Oikeasti tuossa hipsterirenkaassa on heikommat kyljet, mitä aika-ajorenkaissa.

    Kukaan tuntemani kaveri ei aja TT-kumeilla assulenkkejä. Ei vaan ymmärrä miksi noilla nyt voi ajaa soraa.
    Ainakin vielä siihen aikaan, kun pyörin huoltajana mukana aika-ajotouhuissa, käytettiin renkaissa sen verran korkeita paineita, että litkut toimi huonosti. Tai sitten renkaissa oli sisurit. Ihan viimevuosien aika-ajotrendeistä mulla ei ole hajua.

    Noin yleisesti ottaen mä en ole ihan varma siitä, että kuinka relevantti asia nykymaailmassa gg-renkaan pistosuojaus on ylipäätänsä, koska litku paikkaa pistot. Jos ajaa sisureilla, niin sitten pistosuojauksella on väliä. Samoin sillä on merkitystä, että kuinka herkästi rengas hajoaa niin totaalisesti, että matkanteko tyssää tai että renkaasta tulee käyttökelvoton. Sitä en osaa, että kuinka paljon esim. kudosmateriaalien laatuerot vaikuttaa ratkeamiskestävyyteen vai onko vaan paksuus siinä paras mittari.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #3058
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ohut kylkiset repeää kyljistä. Tuohon ei litku auta. Todellinen ongelma maantiellä normi contienkin kanssa, jos painoa on +80kg.

    Ja sama se pelottaa gravellissakin. Jossain 20km päässä metsässä ja kylki halki. Ei auta sisuri, eikä litku. Kannattaa varata karhunlankaa mukaan. Noin kaveri korjasi onnistuneesti renkaansa.

  29. #3059
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mulla on ihan pikkasen sellainen fiilis, että jostain syystä sulla on tarve ylikorostaa kylkien ratkeamisriskiä, joka mun kokemuksen mukaan ei gg:ssä kuitenkaan ole ihan samanlainen kuin esim. mtb:ssä, vaikka aika paljon polkujakin ajelen gg:llä. Toki jokaisen pitää itse arvioida oma riskitasonsa ja tehdä valintansa ja priorisointinsa sen mukaan. Huonolla tuurilla varmaan kuitukehänkin voi kolauttaa kiveen niin pahasti, että jää tien päälle ja sitä ei korjata karhunlangallakaan. Mutta on mullakin kyllä aina mukana niitä Park Toolin ulkorenkaan ensiapupaikkoja siltä varalta, että renkaaseen tulisi joku fataali vaurio.

    Mä luulisin ratkeamisherkkyyden riippuvan myös mm. kudokseen käytetyn langan laadusta ja kudoksen rakenteesta ylipäätänsä eikä vain pelkästään kyljen paksuudesta. Esimerkiksi Resoluten kylki on käteen tosi paperisen tuntuinen, vaikka se on melkein kaksi kertaa paksumpi kuin Hersen EL:n tai Ultradynamicon Racen kylki. Eikä se BRR:n mukaan kestä pistojakaan sen paremmin, vaikka onkin paksumpi.

    Mä rupean nyt miettimään reittiä huomiseen Jukolaan (Kajsa juoksee Venloissa) ja sen jälkeen lähden graveloimaan Gotlantiin, joten poistun linjoilta vähäksi aikaa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #3060
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Juu, on se varmasti totta, ettei gravellissa ole kyljet niin kovilla, mitä maantiellä. Mutta siltikään en riskiä noilla paperisilla halua ottaa.

    Yksi kanssa mikä vaikuttaa, niin nykyään on kehät levinneet tosi paljon. Noilla alle 19mm kehillä, millä ajoin resoluteilla, ei kyljet ota varmaan misään kohtaa kiviin kiinni. Rengashan on ihan pallo. Uudet kuitukehät ovat taas niin leveitä, että itse kehäkin on paljon enemmän vaarassa rikkoontumiselle. Samoin kyljet ovat hyvin esillä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •