ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 16 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 621

Aihe: Bosch moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #451
    Minulla on pyörässäni Performance Line CX sähkömoottori (vuoden vanha pyörä). Pyöräilin eilen n. 30 km metsäpoluilla ja latasin akun tänään aamulla. Nyt kun olisin lähtenyt pyöräilemään niin, Kioxin näytössä on Error 500 ja moottori ei lähde avustamaan ?? Ohjekirja kertoo "Moottoriyksikön sisäinen vika --- Käynnistä järjestelmä uudelleen. Mikäli ongelma ei poistu, ota yhteys Boschin eBike-jälleenmyyjään" Pyörällä ajettu n. 1900 km. Mitähän tarvis tehdä ?

  2. #452
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Tuo kyseinen koodi siitä ikävä että sen selvittely vaatii minimissään käynnin Bosch:n huoltopistessä missä pyörään laitetaan diagnostiikkapiuha kiinni ja katsotaan mitä se kertoo viasta.
    Noissa Bosch:n sähköosissa pitäisi lähtökohtaisesti olla kahden vuoden takuu, eli käytännössä kuvion pitäisi mennä niin, että ensin otat yhteyttä pyörän myyneeseen tahoon (toivottavasti siis liikkeestä ostettu) ja kerrot ongelman ja kysyt mihin huoltopisteeseen pyörän viet. Sillä se kuvio lähtee menemään eteenpäin.

  3. #453
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    72
    Kannattaa se takarenkaan sensori tsekata varmuudeksi. Joku 500-sarjan virhe siitäkin tuli, kun oli pois paikaltaan.

  4. #454
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rydman Katso viesti
    Kannattaa se takarenkaan sensori tsekata varmuudeksi. Joku 500-sarjan virhe siitäkin tuli, kun oli pois paikaltaan.
    Nopeasti katsottuna tuo takarenkaan sensori ongelma olisi koodi 503

  5. #455
    No voihan rähmä, taisi tulla tauko ajoihin. Just sain avattua ajokauden.
    Kyllä, Suomesta kivijalkaliikkeestä ostettu.
    Saakohan tuon kuitattua kun laitetaan piuhan päähän… olen kuullut että ovat vaihtaneet koko sähkömoottorinkin.
    Mikähän tuon aiheuttaa. Minkälaisessa maineessa gen 4 motit on kestävyyden suhteen ?

  6. #456
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pjuhtakk Katso viesti
    No voihan rähmä, taisi tulla tauko ajoihin. Just sain avattua ajokauden.
    Kyllä, Suomesta kivijalkaliikkeestä ostettu.
    Saakohan tuon kuitattua kun laitetaan piuhan päähän… olen kuullut että ovat vaihtaneet koko sähkömoottorinkin.
    Mikähän tuon aiheuttaa. Minkälaisessa maineessa gen 4 motit on kestävyyden suhteen ?
    Tuota on varmastikkin aika turha arvailla etukäteen ennen kuin käy piuhassa kiinni ja tekevät jonkinlaisen diagnoosin. Jos ei saada kuntoon tuolla tavalla vaan jotain mekaanista vikaa yms. niin motti lähtee Bosch:lle ja todennäköisesti uusi tulee tilalle. Jos yhtään voisi veikata, niin tuo kuvio kestää noin kuukauden verran kokonaisuudessaan.
    Mutta sillä kuvio lähtee liikkeelle että huomenna soitat ostopaikkaan ja kysyt miten edetään.

  7. #457
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pjuhtakk Katso viesti
    Minulla on pyörässäni Performance Line CX sähkömoottori (vuoden vanha pyörä). Pyöräilin eilen n. 30 km metsäpoluilla ja latasin akun tänään aamulla. Nyt kun olisin lähtenyt pyöräilemään niin, Kioxin näytössä on Error 500 ja moottori ei lähde avustamaan ?? Ohjekirja kertoo "Moottoriyksikön sisäinen vika --- Käynnistä järjestelmä uudelleen. Mikäli ongelma ei poistu, ota yhteys Boschin eBike-jälleenmyyjään" Pyörällä ajettu n. 1900 km. Mitähän tarvis tehdä ?
    Hyvin todennäköistä, että vika korjaantuu ohjelmistopäivityksellä. Omassa oli 500 error sekä nopeusanturi hankaantunut kupareille. Anturista ei tullut virhettä, eikä korjaantunut vaihtamalla. Vaati huollossa käyttämistä, mutta ei selvinnyt sen enempää mitä tehtiin. Ilmeisesti vaan päivitettiin softa.

    Moottorivaihdotkin menee nykyään vähän joutuisammin mikäli menisi niin pahaksi.

  8. #458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Kävin tänäin pyörähtämässä Fiskarsin Bike Expossa ja siellä oli pieni osasto kyseisellä firmalla kuin SMHJ EBike parts https://www.smhj.fi/ myyvät osia sähköpyörän moottoreihin ja myös korjaavat niitä, jutustelun perusteella antoi ihan ammattitaitoisen vaikutelman.
    Eli kannattanee pitää mielessä jos joskus tulee tarve takuuajan jälkeisiin korjauksiin moottoreiden kanssa.
    Öielenkiinnosta kävin em. sivustolla ja siellä löytyi seuraava info Mudstop-nimisen kategorian alta

    MudStop-tiivistejärjestelmän on suunnitellut VeloLab varmistamaan Bosch Active- ja Performance Line / CX
    -moottoreiden haavoittuvan päämoottorin laakerin parempi suoja.


    Toisin kuin Boschin suojatiiviste, MudStop peittää kokonaan koko päämoottorin laakerin ja ulkovaipan.


    Tämä estää veden ja lian pääsyn kannen ohi ja laakeriin.
    Kun sitä käytetään mittatilaustyönä tehdyn kampiakselitiivisteen kanssa, se tekee moottoristasi yhtä
    suojatun kuin sen olisi aina pitänyt olla
    Lisä infoa alla
    Notice MudStop (ebikemotorcentre.com)

    Onko Boscheissa yleisesti tiedossa oleva ongelma em. tiivisteessä? Muilla merkeillä samaa ongelmaa? Vaikuttaako pyörän puhdistamiseen kuinka?

  9. #459
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    Tuo on Gen 2, muistaakseni olen lukenut ettei uudemmissa tuo veden pääsy ole ollut ongelma.

    edit:

    "Voinko saada lisätiivistystä Gen 4 -moottorilleni? Gen 4 -moottorille ei tällä hetkellä ole lisäsuojaa. mutta tähän moottoriin on jo asennettu melko hyvät tiivisteitä uutena. Ne on poistettava ja voideltava uudelleen aika ajoin, mikä riippuu ajo-olosuhteista, puhdistustottumuksistasi, sääolosuhteista jne.
    Vahingoittaako vai kuluttaako viritys osat Bosch-moottoriani?
    Huollossa ei ole havaittu, että rajoituksenpoistolaitteen käyttö olisi aiheuttanut moottorille vaurioita."

  10. #460
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Elektrobikessa suosittivat vaihtamaan jomman kumman moottoripuoliskon tiivisteet/tiivisteen 2500km välein, ettei vesi pääse laakereihin.

  11. #461
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti
    Öielenkiinnosta kävin em. sivustolla ja siellä löytyi seuraava info Mudstop-nimisen kategorian alta
    MudStop-tiivistejärjestelmän on suunnitellut VeloLab varmistamaan Bosch Active- ja Performance Line / CX
    -moottoreiden haavoittuvan päämoottorin laakerin parempi suoja.


    Toisin kuin Boschin suojatiiviste, MudStop peittää kokonaan koko päämoottorin laakerin ja ulkovaipan.


    Tämä estää veden ja lian pääsyn kannen ohi ja laakeriin.
    Kun sitä käytetään mittatilaustyönä tehdyn kampiakselitiivisteen kanssa, se tekee moottoristasi yhtä
    suojatun kuin sen olisi aina pitänyt olla
    Lisä infoa alla
    Notice MudStop (ebikemotorcentre.com)

    Onko Boscheissa yleisesti tiedossa oleva ongelma em. tiivisteessä? Muilla merkeillä samaa ongelmaa? Vaikuttaako pyörän puhdistamiseen kuinka?
    Kuten tuossa jo vastattiinkin, niin isommassa määrin nuo Bosch:n laakeriongelmat keskittyneet juurikin tuohon vanhempaan Gen2 moottoriperheeseen (eli pyöriin vm.2015-2019, joillain valmistajilla vielä 2020 malleissa saattanut olla käytössä ja joka on helpoin tunnistaa pienestä =14-18t eturattaasta) jossa vajavainen laakerinsuojaus / suunnitteluvirhe joka mahdollisti veden pääsyn etenkin vetopuolen laakeristoon ja ruostutti ne piloille, näitä meni takuuvaihtoon runsain määrin ja tuohon sitten tulikin saataville ylimääräistä/lisä tiivistettä niin Bosch:n kuin kolmansienkin osapuolten valmistamana ja Bosch suosittelee kyseisen moottoriperheen tiivisteiden vaihtoa 2000km. välein (helpohko tehdä itse ja osat maksavat muutamia euroja / vaihto).
    Noihin laakerivaurioituneisiin koneisiin tuli sitten myös Bosch.lta tarjolle takuuajan jälkeinen "tee se itse" korjaussarja jossa vaihdetaan koko koneen oikea kylkipala jossa vaurioituneet laakerit sijaitsevat ja jonka vaihto ei vaadi mitään erikoistyökaluja, hintaa osalla noin 110-150€ ostopaikasta riippuen, olen tuon tulkipalan itsekkin vaihtanut omaan Gen2 performance moottorilla olevaan pyörääni.

    Tuossa vielä itselläni tuo Bosch:n oma ulompi laakerinsuoja (siis ge2 mallista kyse) vaihto juuri menossa (tuo Mudstop:n suoja on fyysiseltä kooltaa isompi kuin tuo kuvassa oleva Bosch:n oma versio).




    ja tuossa kuvassa näkyy akselin ympärillä / sokan alla tuo Bosch:n oma hieman huopamaisen oloinen tiiviste mikä estää omalta osaltaa veden pääsyn laakereihin, MudStop:lla on tuhon se kuminen versio.



    Tuolla esim. tuo tiivistesarja (5kpl eli viiteen vaihtoon) hintaan 21,90€ eli reilu 4€/vaihto
    https://ebikebrothers.fi/product/705...erinsuojasetti

  12. #462
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Onkohan gen3 sarjassa varsinaisesti mitään heikkoa kohtaa? Mulla on Active Line Plussa, jolla on ajeltu patterilla n. 4tkm ja joku satku päälle ilman patteria. Käytin pyörän ensihuollossa 600km ajettuna mutta sen jälkeen moottorille ei ole tehty mitään. Ajelut 90% talvella kelviympäristössä, joten kuraa&mutaa pyörä on nähnyt hyvin vähän.

    Mutta oliskohan syytä tehdä joku tsekkaus? Onkohan jossain hyväksi havaitty DIY-huolto/tsekkausohjeistus?

  13. #463
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    41
    Olisi kova jos joku firma suomessa rupeisi tekemään gen2 -> gen4 muunnoksia tuohon tyyliin. https://www.emtbforums.com/threads/a...3/#post-471978

  14. #464
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarnof Katso viesti
    Niin tuossa on kai kyse asennuslevyistä. Bearing man sanoo, että To be honest there are absolutely no benefits and much grief.

  15. #465
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Tuo vanhempi Gen2 performance CX on iästään huolimatta ihan pätevä moottori (paitsi jos sillä haluaa/pitää polkea ilman avustusta, sitten se on aika kauhea) joten ihan vain vaihtamisen takia en alkaisi ostamaan uutta gen4:sta tilalle ja sitten sen asennusta ynnäämään jollain sovitelevyillä, mutta jos tilanne olisi tuo että tuo vanha gen2 moottori hajonnut korjoauskevottomaksi ja pitäisi uutta moottoria hankkimaan jokatapauksessa, niin siinä tilanteessa tuo gen2 -> gen4 päivitys voisi ollakkin ihan järkevä.

  16. #466
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    On varmaan kysytty ja vastattukkin aikaisemmin, mutta en tähän hätään löytänyt

    Eli pystyykö Gen 3 performance line moottoriin muuttamaan tuon "Usa rajoituksen" avustukselle, mikä on ilmeisesti 32km/h?

  17. #467
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    ^palstan sääntöjen mukaan tuota ei saa kysyä eikä siihen saa antaa ohjeita, jos nyt oikein muistan.

  18. #468
    Liittynyt
    05/2023
    Viestit
    98
    Toki saa koska käyttö on vain yksityisalueilla jolloin mitään lakia ei rikota.

  19. #469
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hemmo2 Katso viesti
    Toki saa koska käyttö on vain yksityisalueilla jolloin mitään lakia ei rikota.
    Nythän ei ole kyse mistään käyttämisestä ja lainrikkomisesta vaan tämän keskustelupalstan ylläpidon linjauksesta mistä pyöristä/tekniikasta tässä osiossa keskustelleen, löytyy ihan aihepiirin ensimmäisestä viestistä ja siinä sanotaan seuraavaa:

    Tämän osion sääntöjä

    Rajaamme tämän keskustelun VAIN EU-lain mukaisiin korkeintaan 250 watin tehoisiin pyöriin, joiden avustus loppuu 25 km/h sekä korkeintaan 1000 watin tehoisiin joiden avustus loppuu 25 km/h.

  20. #470
    Liittynyt
    05/2023
    Viestit
    98
    Tuollaisia pyöriä tulee kyllä tosi harvoin vastaan. Pari varmaa tapausta tiedän ja kahta muuta tiedän epäiltävän laillisuudesta

  21. #471
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Asia pihvi

  22. #472
    Liittynyt
    05/2023
    Viestit
    98
    Niin että tämmöinen rento meininki täällä on...ei turhasta nipoteta

  23. #473
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hemmo2 Katso viesti
    Niin että tämmöinen rento meininki täällä on...ei turhasta nipoteta
    No palstalla on kaupallinen tausta ja sen omistaja päättää keskusteluaiheet. Sinähän voit ottaa yhteyttä omistajaan ja pyytää muutosta.

  24. #474
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hemmo2 Katso viesti
    Niin että tämmöinen rento meininki täällä on...ei turhasta nipoteta
    Tuossa käsittääkseni pidempiaikaiset syyt takana.
    Aikoinaan kun nuo sähkö(avusteiset) pyörät alkoivat tulemaan markkinoille ja niistä alettiin pikkuhiljaa (tälläkin) palstalla keskustelemaan, niin ainakin osalla "luomu"pyöräilijöistä palstalla vastaanotto kyseisille pyörille ja niistä keskutelemiselle ylipäätänsä oli hyvin vastahakoista jopa kielteistä kokonaisuudessaan. Ja jossain vaiheessa palstalle perustettiin tuo oma osionsa sähköavusteisille (ja niihin rinnastettaviin pyörin) polkupyörille ja negatiivisen vastaanton (siis "luomu"pyöräilijöiden taholta) takia osio rajattiin tosiaan vain ja ainoataan polkupyöriksi luokitelluille (sähköavusteisille) sekä L1e-A luokan pyörille (moottorilla varustettu polkupyörä) ja en näe tuossa päätöksessä ja palstan ylläpidon siitä kiinni pitämisestä mitään väärää.

    Onneksi ketäänhän ei täällä pakoiteta asiosta keskustelemaan, löytyy monta muuta tahioa joissa nopeusrajoittimen ohituksista yms. saa selvyyttä, mutta sattuneistä syistä tämä palsta ei kuulu niihin. Ja palstan ylläpidollahan on täysi oikeus valita aiheet mitä palstalla käsitellään/ei käsitellä.

  25. #475
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    On varmaan kysytty ja vastattukkin aikaisemmin, mutta en tähän hätään löytänyt

    Eli pystyykö Gen 3 performance line moottoriin muuttamaan tuon "Usa rajoituksen" avustukselle, mikä on ilmeisesti 32km/h?
    Pistetään nyt vielä tähän jatkoksi googlettelun tulokset.

    Eli ei pysty muuttamaan

  26. #476
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Onko Boxchin Gen akkua mahdollsita käyttää vaikkapa varavirtalähteenä?

  27. #477
    Terve


    Semmonen ongelma tuli nyt Bosch gen 4 kioxin näytöllä että kun laittaa mittariston ja virran päälle niin jostai syystä se moottori wi käynnisty, eikä siis näytä akun varaus prosenttiakaan. Semmonen pieni sähköinen äänihä sieltä moottorista tulee ku virta päällä muttei nyt tosiaan mitään. Missähä vika. Pelasi vielä yöllä ku kävin ajelulla.

  28. #478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janzka Katso viesti
    Terve


    Semmonen ongelma tuli nyt Bosch gen 4 kioxin näytöllä että kun laittaa mittariston ja virran päälle niin jostai syystä se moottori wi käynnisty, eikä siis näytä akun varaus prosenttiakaan. Semmonen pieni sähköinen äänihä sieltä moottorista tulee ku virta päällä muttei nyt tosiaan mitään. Missähä vika. Pelasi vielä yöllä ku kävin ajelulla.
    Jos se on se mangneettikiinnitteinen niin ei ehkä ole ihan kohdallaan.

  29. #479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kimbyyri Katso viesti
    Jos se on se mangneettikiinnitteinen niin ei ehkä ole ihan kohdallaan.
    Jep, On. Vaan monta kertaa uudestaa laittanu ja tutkinu et on paikoillaan.

  30. #480
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janzka Katso viesti
    Jep, On. Vaan monta kertaa uudestaa laittanu ja tutkinu et on paikoillaan.
    Itellä oli aiemmin Bosch-käyttiksinen KTM. Kerran, pesun jälkeen, teki tollasen. Akku irti, kontaktien pyyhkäisy, takaisin paikoilleen ja menoksi.

Samanlaisia aiheita

  1. Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 869
    Viimeinen viesti: Eilen, 17.45
  2. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  3. Brose moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 23.11.2024, 17.19
  4. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  5. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •