GarminGiantElectrobike
Sivu 15 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 621

Aihe: Bosch moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #421
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Ei tule. Moottorista se tulee. Ei se varsinaisesti klonksu tai klappaa. Eikä missään ole välystä. Enemmän sellainen muljahdus, kun moottori lähtee avustamaan. En usko, että on vika vaan ominaisuus. Tuo on siis Gen3 performance line moottori missä on "kiinteä" eturatas, eli ketjut pyörii mukana, kun pyörittää taakse päin. Faijalla on ymmärtääkseni Gen2 performance line cx, missä ketju ei pyöri mukana kun pyörittää taakse päin ja siinä ei muistaakseni tuota ominaisuutta ole.

  2. #422
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jj-60 Katso viesti
    Ei klonksu ei jättäisin kauppaan.
    Myöhästä on Viime syksynä ostin pyörän.

  3. #423
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ei tule. Moottorista se tulee. Ei se varsinaisesti klonksu tai klappaa. Eikä missään ole välystä. Enemmän sellainen muljahdus, kun moottori lähtee avustamaan. En usko, että on vika vaan ominaisuus. Tuo on siis Gen3 performance line moottori missä on "kiinteä" eturatas, eli ketjut pyörii mukana, kun pyörittää taakse päin. Faijalla on ymmärtääkseni Gen2 performance line cx, missä ketju ei pyöri mukana kun pyörittää taakse päin ja siinä ei muistaakseni tuota ominaisuutta ole.
    Itse on ole ajanut omalla Gen3 Performance moottorilla olevalla pyörälläni syksyn jälkeen, mutta muistan että siinä on selkeästi erilainen ”käytös” tuohon Gen4 moottoriin nähden.
    pitää vähän huomioida kun sillä seuraavan kerran ajaa.

  4. #424
    On se sama klonksu gen 4 moottorissakin.

  5. #425
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    Ei mulla ole kyllä mitään klonksua Gen4:ssa tai sitten ole kiinnittänyt mitään huomiota…

  6. #426
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    Ei mullakaan mitään klonksumista ole tai sitten en tiedä mitä tarkoitatte. Tuollainen Bennyn mainitsema muljahdus kyllä on, se avustus ikäänkuin hyökkää. Tätä tosin en huomaa Tour+ modella, Ecolla sen kyllä huomaa. Muita tasoja ei oikein tule käytettyä.

  7. #427
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Tämä mitä kirjoitin on läsnä yhtälailla myös Eco-asetuksella eikä se ole tehostuksen mukanaan tuomaa. vaan aivan kuin olisi väjät spoorit ja jonkin verran kitkaa.

  8. #428
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    Oli oikein pakko käydä kokeilemassa. Nyt tiedän ehkä mistä puhut eli se vapaakytkin (tai mikä nyt on nimeltään) siellä klonksuu. En ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Sehän siellä pitää alamäissäkin meteliä. Ja sen takia Spessu on niin hiljainen kun moottorin rakenne on erilainen. Boschin kampia kun kun liikuttaa käsinkin niin tuntee tuon väljyyden ennen kuin nappaa kiinni, samalla tavalla kun navankin vapari. Kokeilin Spessusta samalla niin siellä ei ole mitään väljää. Eli kovaa ajoa vaan.

  9. #429
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    Kyllä mullakin tuo vapaakytkimen kolahdus kuuluu välillä, aika voimakkaastikin jos sopivasti takanavan vapaarattaan kanssa kytkeytyy samaan aikaan. Klonksumiseksi en tuota sanoisi ja sen vuoksi en sitä tuohon yhdistänytkään.

  10. #430
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Sen verran omia aivotuksia korjaan, eli kun polkemisen lopettaa niin muljahtaa, eikä silloin kun moottori alkaa avustamaan

    Gen3 Performance line siis.

  11. #431
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Akaa
    Viestit
    236
    Onko kellään tiedossa Kioxille telinettä, joka tulisi vaakaputken päälle, stemmin taakse?
    Acid varsia nyt kaksi pätkittynä, Kioxiin ei ole tullut naarmuakaan (onneksi...)

  12. #432

    Kymysys

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti
    Kysytäänpä täältä Boschin järjestelmään vihkiytyneiltä:

    Pystyykö uudella Boschin Smart System -tekniikalla varustettua yksittäistä sähköpyörää käyttämään helposti esim. kaksi eri käyttäjää perheessä? Jos siis hankkisi perheeseen tällaisen yhteiskäyttöpyörän, niin onko kuinka sujuvaa hypätä oman henkilökohtaisen älykännykän kanssa puikkoihin toisen käyttäjän jäljiltä? Löysin tällaisen ohjeen Boschin sivuilta:
    Can I connect more than one smartphone to my eBike?

    eBike Flow App
    Kiox 300
    Change product

    You can in principle log in with the same eBike Flow app account (same access details) on different smartphones. If you want to save your activities across different smartphones in the same account one after another, observe the following points:
    1. You are logged into the eBike Flow app on both smartphones with the same access details.
    2) To change the smartphone, start new pairing with the "new" smartphone and make sure that the "old" smartphone is not in the immediate vicinity or delete the eBike from the Bluetooth settings of the "old" smartphone.

    Additionally, please note that only one smartphone can be connected to the eBike at any time. (Vaatiiko tämä paritus, että pyörässä on kiinni Kiox 300 -näyttö, ja pidetään virtapainiketta pitkään pohjassa LED Remotesta?)

    Ilmeisesti kahdella täysin erillisellä Flow App -tilillä on jo mahdotonta operoida samaa pyörää?

    Boschin sivuilta ymmärtäisin, että pyörän voi lukita tai avata (eBike Lock eli "eLukitus") kännykällä. Jos käyttäjä 1 on ajanut pyörällä viimeksi ja eLukinnut pyörän kännykällään A, niin voiko käyttäjä 2 tulla kännykän B kanssa ja avata pyörän eBike lukituksen, koska ensinhän pyörä on ainakin onnistuttava parittamaan kännykkään edellä mainittujen ohjeiden avulla? Onnistuuko paritus vaikka pyörässä eLukitus olisi kytketty?
    Nosto. Kenelläkään vastausta tähän?

  13. #433
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Oli oikein pakko käydä kokeilemassa. Nyt tiedän ehkä mistä puhut eli se vapaakytkin (tai mikä nyt on nimeltään) siellä klonksuu. En ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Sehän siellä pitää alamäissäkin meteliä. Ja sen takia Spessu on niin hiljainen kun moottorin rakenne on erilainen. Boschin kampia kun kun liikuttaa käsinkin niin tuntee tuon väljyyden ennen kuin nappaa kiinni, samalla tavalla kun navankin vapari. Kokeilin Spessusta samalla niin siellä ei ole mitään väljää. Eli kovaa ajoa vaan.
    Kyllä kai nyt jokainen sen vapaakytkimen välyksestä erottaa. Vapaakytkin otta käytännössä aina samalla tavalla. Tämä tyhjä klonksaus ei tapahtu jatkuvasti eikä se pidä ääntä. se vain tuntuu.

  14. #434
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    No vie sitten huoltoon jos on jotain vikaa. Kerro sitten meillekin mikä oli rikki.

  15. #435
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    ^sitä tässä koitan peilata onko se rikki vai ominaisuus. Takuuehdoissa taidetaan (kuten kaikissa muissakin tuotteissa) että artisti maksaa jos ei ole takuuseen kuuluva vika mitä ominaisuudet ei tietysti ole.

  16. #436
    Avustus hukassa, onko moottori tullut tiensä päähän?
    Kaikki näyttää muuten toimivan ok, mittari näyttää nopeuden ja avustasot etc normaalisti,
    mutta avustus ei pelaa ollenkaan. Vikakoodia ei näy.
    Moottori surraa kyllä kun polkee ja myös kävelyavustin saa moottorin pyörimään, mutta muuta ei tapahdu.
    Takuu mennyt umpeen, vien ensiviikolla diagnostiikkaan, josko siä jotain selvii... onks joku tärmännyt vastaavaan ongelmaan?
    Moottori: Bosch perf line cx gen4, 3800km takana.

  17. #437
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    Tulee lähinnä mieleen että onko nopeusanturin magneetti paikallaan/puhdas?

  18. #438
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    "mittari näyttää nopeuden..." Silloin vois uskoa että anturi pelaa.

  19. #439
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Tänään kuulin ekaa kertaa cx gen4 moottorista rutinaa kun polki jyrkkää ylämäkeä ylös, onko muilla kuulunu? En hoksannu kokeilla ilman avustusta kuuluuko, mutta tasasella asfaltilla sai myös rutinan kuulumaan kun pienellä vaihteella ajoi ja painoi jarrulla vastaan. Vajaa 1000km ajettu pyörällä.

  20. #440
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    72
    Itellä oli eturatas löysällä, se aiheutti rutinaa. Kampi irti, putsaus, kiristys ja kierrelukite ja homma kunnossa taas.

  21. #441
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    141
    ^ Sama täällä rutinat, naksumiset ym on kaikki loppuneet kun käynyt pultit läpi momentilla.

  22. #442
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Ruuvit ja mutterit olivat löysässä moottorin kiinnityksessä Cube Stereo vm 2019 kun viime viikolla huollossa oli vaihdevaijerin vaihto ohjelmaa niin joutui ottamaan moottorin irti välillä

  23. #443
    Bosch Performance CX Gen4. Vasen kampi irtosi kun ajettu vajaa 1200 km. Kiinnityspultti kiertyi auki. Ei mitään silmin havaittavaa vikaa. Laitoin takaisin kiinni sinisellä lukitteella ja kiristin ohjemomenttiin. Mutta mokoma irtosi eilen uudestaan kun ajettu vajaa 1300 km. Täytyy vissiin hölvätä lukitteella oikein huolella ja kiristää reiluun momenttiin. Ideoita mistä voisi johtua?

  24. #444
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pow Katso viesti
    Bosch Performance CX Gen4. Vasen kampi irtosi kun ajettu vajaa 1200 km. Kiinnityspultti kiertyi auki. Ei mitään silmin havaittavaa vikaa. Laitoin takaisin kiinni sinisellä lukitteella ja kiristin ohjemomenttiin. Mutta mokoma irtosi eilen uudestaan kun ajettu vajaa 1300 km. Täytyy vissiin hölvätä lukitteella oikein huolella ja kiristää reiluun momenttiin. Ideoita mistä voisi johtua?
    Veikkaan että ei ole kiristetty loppuun asti eikä oikealla momentilla. Noi ISIS kierteet vaati keskimäärin 50Nm eli aika paljon. Jos on oikein kiristetty niin ei lähde mitenkään ajossa irti.

  25. #445
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Kiitos vinkeistä, eturattaan pultit oli melko löysällä. Nyt taas ylimääräiset äänet poissa.

  26. #446
    Mistä löytyy sopiva avain/hylsy bosch Performance Line cx gen 4 spiderin tai moottorin hammasrattaan aukaisuun? Jotain löytänyt netin syövereistä, mutta on olevinaan arvokkaita enkä ole ihan varma mikä on oikea.

  27. #447
    https://www.bike-discount.de/en/rado...umber=20063574
    Tuo varmaan käy. Sen meinasin ite tilata kun seuraavan tilauksen teen.

  28. #448
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Rattaan kiristin 5mm kuusiokolo avaimella.

  29. #449
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    43
    Brägliini putsaus kierteistä rasvat pois tippa LOC lukitetta ei löysty.

  30. #450
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.732
    Kävin tänäin pyörähtämässä Fiskarsin Bike Expossa ja siellä oli pieni osasto kyseisellä firmalla kuin SMHJ EBike parts https://www.smhj.fi/ myyvät osia sähköpyörän moottoreihin ja myös korjaavat niitä, jutustelun perusteella antoi ihan ammattitaitoisen vaikutelman.
    Eli kannattanee pitää mielessä jos joskus tulee tarve takuuajan jälkeisiin korjauksiin moottoreiden kanssa.

Samanlaisia aiheita

  1. Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 869
    Viimeinen viesti: 28.10.2025, 17.45
  2. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  3. Brose moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 53
    Viimeinen viesti: 23.11.2024, 17.19
  4. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  5. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •