GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 433 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 333 383 423 431 432 433 434 435 443 483 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.961 - 12.990 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12961
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Aero lokasuoja mikä edessä menee riittävän pitkälle eli navan alapuolelle?!?
    Vai onko kisoissa kielletty?
    Toihan voisi oikeasti toimia. Tosin siellä missä tarttee isoa nappulaa, on myös mutaa. Voi mennä äkkiä tukkoon.

  2. #12962
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Aero lokasuoja mikä edessä menee riittävän pitkälle eli navan alapuolelle?!?
    Vai onko kisoissa kielletty?
    Mä en tiedä, että mistä lähtien toi 135 astetta lasketaan, mutta todennäköisesti ei kannattaisi mennä navan alapuolelle.

    https://saemobilus.sae.org/content/2...5086/#abstract

    Mutakaan ei ole ongelma tommosten kunnon aerofendereiden kanssa

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #12963
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Rungon pitää olla niin pitkä, että päälle mahtuu aeroon asentoon lyhyehkön stemmin kanssa, vaikka satula olisi melko edessä. Jotta akseliväli ei kasva liikaa, niin takahaarukan ei tarttis olla yhtään pitempi kuin, mitä rengastila vaatii ja keulakulma on makuasia, joku tykkäisi loivemmasta, toinen enemmän maantiepyörämäisestä. Bemarin Kaius on varmaan paras kisagravelin malliesimerkki tällä hetkellä markkinoilla olevista pyöristä.
    Nyt ymmärrän mitä tarkoitat. Ei se Kaius tosin koossa 58 ole Cruxiin verrattuna erityisen pitkä tai matala, reach on 410. Jos miettisi jotain 70mm stemmiä, niin reachia tulisi olla jotain 440mm. No, katsotaan mitä tulee Canyonilta.

  4. #12964
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    167
    Stenun ja Aakoon keskusteluun liittyen: Mulla oli ennen Cannondale CaadX ja nyt Supersix EVO SE. Mitä tulee kisaisuuteen niin kyllä se Supersixin osalta on mielestäni täysin kuskista kiinni miten hyvin sillä pyörällä gravel-kisassa pärjää. Ajoasennon saa matalaksi ja renkaita vaikka mitä alle. Ainoa pieni vaiva on rihtauttaa takakiekko AI-yhteensopivaksi, mutta ei maksa paljoa. "Täydellisen" geometrian rinnalla miettisin myös esim. sitä, että soveltuuko omaan makuun Sramin vai Shimanon vaihtamislogiikka.

  5. #12965
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    ^^ Mä vertailen yleensä keskokokoisia runkoja, kun ne on itseni kokoisia ja monasti isoissa ja pienissä rungoissa mittasuhteet vähän tahtoo muuttua suuntaan tai toiseen. Mutta Crux on tosiaan Evoa jonkin verran vähemmän krossiorientoitunut geometrialtaan, vaikka Spessu itsekin sen näköjään cx-pyöräksi kategorisoi.

    ^ Joo ei oikeastaan ollutkaan kyse siitä, että millä pärjää vaan siitä, että millainen on moderni ”all in gravel-raaseri”, joka on suunniteltu vain yhtä tarkoitusta varten. Mielluummin mä itsekin ajan ja omistan pyöriä, jotka on jollain tapaa monikäyttöisempiä ja sekä Crux että Evo on juuri sellaisia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #12966
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Cannarin uudessa supersix roadissakin on geo aika hämärä. 54 koon rungossa on tosi loiva keulakulma ja 56 rungossa ihan normaali. Taisi muuttua yli 2deg kokojen välillä. Ihan eri pyöriä, vaikka ne samalla kuskille sopivatkin.

    Spessussa taas muuttuu keulakulma tasaisesti runkokokojen mukaan.

  7. #12967
    Canyonin Grizliä tuli just vartti sitten lisää varastoon, loppui odottaminen itseltä ja sain vihdoin pyörän tilaukseen

  8. #12968
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    255
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukemon Katso viesti
    Canyonin Grizliä tuli just vartti sitten lisää varastoon, loppui odottaminen itseltä ja sain vihdoin pyörän tilaukseen
    Mitä meni ostoskoriin? Itselläkin oli Grizl harkinnassa, mutta epämääräinen saatavuus aiheutti kylmän hien kevään korvilla. Onneksi lähikauppaan saapui odottamaton toimituserä.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  9. #12969
    Onko olemassa järkevän(?) hintaista hiilikuitugräveliä, jossa olisi kiinnityspaikat laukkutelineille edessä ja takana?

  10. #12970
    Liittynyt
    08/2022
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Onko olemassa järkevän(?) hintaista hiilikuitugräveliä, jossa olisi kiinnityspaikat laukkutelineille edessä ja takana?
    No yllämainittu Canyon Grizl on halvimmasta päästä.

    Tässäkin kiinnikkeitä on oikein mukavasti:
    https://www.xxl.fi/ridley-kanzo-c-gr...1_style?page=1

    Halvempia ei taida enää löytyä?

  11. #12971
    Ridleyhän vaikuttaa kiinnostavalta. Grizliin ei taida saada telineitä kumpaankaan päähän?

  12. #12972
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin aika harvassa on laukkutelineiden paikat. Grizlissä on kanssa ne mountit vaan pulloille edessä. Sama juttu kanzossa. Ei noihin saa painoa laittaa.

    Taakse saa moneen takatarakan avulla laukut. Edessä pitää olla tosiaan jämympi haarukka, joka kestää painoa.

  13. #12973
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Mitä meni ostoskoriin? Itselläkin oli Grizl harkinnassa, mutta epämääräinen saatavuus aiheutti kylmän hien kevään korvilla. Onneksi lähikauppaan saapui odottamaton toimituserä.
    Otin lippulaivamallin Grizl CF SLX 8 Di2 | CANYON FI
    Vain yhtä väriä eli kermanvalkoista mikä ei herättänyt riemunkiljahduksia mutta sillä mennään mitä saadaan. Tässä ei speksit muuttuneet sitten edellisen mallin. Tai noh, tanko ja stemmi on vaihtuneet mutta ne on ainoat mitkä menee muutenkin vaihtoon kun pyörä saapuu niin ei merkitystä.

    On ollut kyllä heikko saatavuus tälle fillarille. Nyt kun tuli uudet värit ja uudet hinnat, joissain halvemmissa malleissa kiekot downgreidattu DT Swiss G1800:sta DT Swiss gravel LN:ään

  14. #12974
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Minä pitkään talvella arvoin Kona Rove AL 700 ja Canyon Grizl 6 AL mallin välillä. Tuumasin että ehkä se 8-lehtinen Sora on jo aikansa nähnyt ja panostin kerrasta GRX-osasarjaan.
    Katsotaan ehtiikö pyörä tulemaan ennen Pirkan pyöräilyä, ettei tarvi maastopyörällä sitä lähteä ajamaan. (Tai ei se enää oikeasti maastopyörä ole, jäykällä keulalla ja Panaracerin kumeilla)
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #12975
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    ^^Ja koska runkokin noin kevyt niin voi kokonaispainokin tiputtaa jos muuten mieleinen.. Hauskoja kilometrejä!

  16. #12976
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukemon Katso viesti
    Nyt kun tuli uudet värit ja uudet hinnat, joissain halvemmissa malleissa kiekot downgreidattu DT Swiss G1800:sta DT Swiss gravel LN:ään
    Vai upgreidattu? G1800 on 370 kynsinavoilla ja LN taas viittaa siihen 370 napa + LN ratchet päivityspakettiin, jolla sisuskalut muuttuu 350 malliseksi? G sarjassa sisäleveys 24mm ja LN 22mm?
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  17. #12977
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^Ja koska runkokin noin kevyt niin voi kokonaispainokin tiputtaa jos muuten mieleinen.. Hauskoja kilometrejä!
    Valaise taas nure mistä tuota kevennetään? Kannattaa muistaa että osa porukasta oikeasti ajaa näillä gravellia.

  18. #12978
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    13
    Keegan Swensonin IGstä poimittu sneak-peak uudesta 23/24 kauden SC Stigmatasta



    e: UDH?


  19. #12979
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Vai upgreidattu? G1800 on 370 kynsinavoilla ja LN taas viittaa siihen 370 napa + LN ratchet päivityspakettiin, jolla sisuskalut muuttuu 350 malliseksi? G sarjassa sisäleveys 24mm ja LN 22mm?
    1800-sarjan kynsivapari on ollut ainakin mulla kynsien puolesta kestävä, vaikka joskus paukahteleekin. Sen sijaan laakerit ovat ottaneet osumaa ja jo kolmas vapari menossa. Jos itse vaparin runko laakereineen on samaa tasoa, niin vaihto ratchet-mekanismiin ei taida suurta iloa tuoda.

    350-vapareita en vielä ole saanut rikki.

    Jos vanne on kapeampi, niin se ehkä on askel menneeseen.

  20. #12980
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Edellisissä ollut Canyonin oma G1850 sama 22mm vanne + 370 napa.
    370 ja 350 ei tosiaan eroa kuin kynnet vs ratchet. Molempia omistanut ja yhden 370->350 konvertoinut.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  21. #12981
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Vai upgreidattu? G1800 on 370 kynsinavoilla ja LN taas viittaa siihen 370 napa + LN ratchet päivityspakettiin, jolla sisuskalut muuttuu 350 malliseksi? G sarjassa sisäleveys 24mm ja LN 22mm?
    Katoin vähän suoraviivaisesti että tuo kiekkojen muutos olisi tuonut peräti 400g lisää painoa (Dt Swiss gravel LN painavampi). Mutta oli siellä pyörän sisarmallien välillä komponenteissa niin monta muuttujaa että ei ollut pelkästään kiekoista tuo ero. Gravel ln kiekkojen painoa ei yhtäkkiä löydy mistään niin paha sanoa. Noita konversiosettejä saa alkaen 60e+päälle tuleva vaihtamisen vaiva, ja kun ei tiedä kiekkojen painoeroa niin "I stand corrected" ja ehkä tuo kiekkomuutos tosiaan on upgrade tai ainakin neutraali.

  22. #12982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Valaise taas nure mistä tuota kevennetään? Kannattaa muistaa että osa porukasta oikeasti ajaa näillä gravellia.
    Kait Nure viittaa tuohon että kun tuon kyseinen Grixl Slx tulee alumiinitangolla ja stemmillä, niin ne vaihtamalla keventyy pyörä?

  23. #12983
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    Päätön tyypilliseen tapaansa ajattelee että pyörän painettava 9kiloa että sillä voi ajaa, olen niin tottunut tuollaiseen ko. henkilön Hemmo2 tyyppiseen kommentointiin että itse en edes reagoi tämän kummemmin...

    Tukemon, lähinnä tarkoitin että jos/kun pyörään mieltyy ja osat kuluu kuitenkin niin siinä yhteydessä helppo keventää. Tanko, tolppa, stemmi ja satula yleisiin mistä alkaa ja usein ei välttämättä nuo edes uudessa ole mieleisiä...

  24. #12984
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mä en kyllä oikein ymmmärrä noita Canyonin gravel-geometrioita. Tuossa Grizlissä on meikän koossa reach 436mm. Tällai 195cm pitkänä omassa Impulso Allroadissakin saa pitää vain 100mm stemmiä, koska 396mm reach on aika pitkä. Mielellään olisi vielä lyhyempi Reach ja 120mm stemmi, vaikka ajelisi hiekkaa. Grizlin kanssa saisi siis olla 60mm stemmi, mikä mun kokemuksen mukaan alkaa 70 asteen keulakulman jyrkemmällä puolella olla todella kiikkerä. Grizlissä keulakulma on lähestulkoon 73 astetta.

    Toisaalta Canyonin filosofia tuntuu muutenkin olevan, että pitkillä ihmisillä on pitkä selkä ja lyhyet jalat...

  25. #12985
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Edellisissä ollut Canyonin oma G1850 sama 22mm vanne + 370 napa.
    370 ja 350 ei tosiaan eroa kuin kynnet vs ratchet. Molempia omistanut ja yhden 370->350 konvertoinut.
    Tarvitseeko tuohon konversioon jotain DT:n erikoistyökalua tms.? Jostain jäänyt mieleen jotain sellaista...
    The older I get the faster I was

  26. #12986
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Tarvitseeko tuohon konversioon jotain DT:n erikoistyökalua tms.? Jostain jäänyt mieleen jotain sellaista...
    Tarvii kynsikehän irrotuksen ja toisen ratchet-kehän kiinnitykseen. Tekee helposta ja halvasta pikkuoperaatiosta vähän isomman
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  27. #12987
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Gravel Ln:t painaa noin 2.100 g, teippeineen.

    Painon tosiaan saa alas myös laittamalla tuohon suoran tangon ja 1 x maastopyörävoimansiirron.




  28. #12988
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Vai upgreidattu? G1800 on 370 kynsinavoilla ja LN taas viittaa siihen 370 napa + LN ratchet päivityspakettiin, jolla sisuskalut muuttuu 350 malliseksi? G sarjassa sisäleveys 24mm ja LN 22mm?
    Ainakin alu-grailin LN on mielestäni 24mm leveä.

  29. #12989
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.246
    JKO, aika helposti saa kiekoista puolisen kiloa pois ja voihan pysyä nykyisessäkin voimansiirrossa ainoastaan poistamalla etuvaihtaja käytöstä. Vaihtoehtoja kyllä riittää, edullisia ja vähemmän edullisia.

  30. #12990
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Toki näin.
    Canyonilta tullut myös Grizliin slx runkosetti, aikaisemmin he tarjosivat vain sl runkoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •