GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 19 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 865

Aihe: Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #541
    Ensimmäinen sähköpyörä harkinnassa ja käytettyjä pyöriä katsellessani tarvitsisin neuvoa seuraavaan. Harkinnassa vuoden 2020 sähköpyörä Shimanon moottorilla, mutta moottorin tarkka malli ei tiedossa myyjällä. Eli mitä tietoja Shimanosta saa kotikonstein kaivettua esiin? Onnistuuko esim?
    - moottorin merkintöjä moottorin ulkopuolella jossakin kohtaa?
    - moottorin tietoja ulos polkypyörän näytöstä millään näppäinoikotiellä? Kuvien perusteella näyttö olisi ehkä Steps SC E6100, jollainen löytyy esim. verkkokauppa.comilta myynnissäkin
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...C-E6100-naytto
    - saako pyörän vikakoodeja luettua Steps näytöstä jollain ilveellä?
    - saako akun kunnon selvitettyä jotenkin?

    Vinkit kännykkäsovelluksiin (viralliset ja epäviralliset) otetaan vastaan.

  2. #542
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    ^Shimanon E-tube softalla näkee moottorin tyypin ja muistaakseni akun syklit.

  3. #543
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    96
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Shimanon E-tube softalla näkee moottorin tyypin ja muistaakseni akun syklit.
    Ainakaan omasta EP8 RS-mallista ei näe syklejä.

  4. #544
    E-Tube osaa näyttää ainoastaan Shimanon akkujen syklit. Onko sulla mikä akku tuon EP8 RS:n kaverina?

  5. #545
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    96
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istvan Katso viesti
    E-Tube osaa näyttää ainoastaan Shimanon akkujen syklit. Onko sulla mikä akku tuon EP8 RS:n kaverina?
    Ok no se selittää. Risessä on Simplo Trendpower.

  6. #546
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmruuska Katso viesti
    Ok no se selittää. Risessä on Simplo Trendpower.
    Vaimolle viikko sitten tulleessa Risessä näkyy syklit. Mun 2v vanhassa ei. Eli jotain eroa noissa on. Vaimon on 2022 mallia ja mun siis 2021. Ja siis aluversio, eli 504Wh akku tossa uudemmassa. Se varmaa selittääkin.

  7. #547
    Liittynyt
    11/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    121
    Onkohan tähän ongelmaan ratkaisua kotikonstein; jumautin akun runkoon ja avain ei käänny enää. Pyörä ei myöskään lähde käyntiin, akku on täynnä kun latasin sen irrallaan ennen tätä. Tässä mallissa joutuu käyttämään voimaa että saa akun paikalleen alaputken alle, kun joutuu taistelemaan painovoimaa vastaan.
    Akku on upotettavaa mallia, speksit:
    DISPLAY Shimano SC-E7000 Cycle Computer
    CHARGER Shimano STEPS EC-E6002
    DRIVE UNIT Shimano STEPS DU-E8000 250W Drive Unit
    BATTERY Shimano STePS BT-E8035 504 Wh Battery
    Pyörä GT Pantera Bolt 2020?
    Joutuu kyl varmaan menemään jonnekin...

  8. #548
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    ^Olisiko niin, ettei akku ole mennyt ihan pohjaan, eikä sen takia lukkokaan toimi? Pääseekö rungosta mitenkään käsiksi akun virtanappiin? Tosin eipä se sitä akun irtoamista auta, vaikka se olisi päälläkin. Mitä jos jollain puunuijalla hieman koputtelisi ja katsoisi josko lukko alkaa toimimaan?

  9. #549
    Liittynyt
    11/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    121
    ^Hyvin jämäkästi tuntuu olevan akku paikallaan. Virtanappi on just akun alla eli ei pääse käsiksi. Kerran piippasi kun kokeilin mutta sen jälkeen yksikään herätys ei ole toiminut. Täytyy etsiä vielä toinen avain kun ekan sain jo mutkalle. On tää hauskaa

  10. #550
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    ^Osassa rungoista valmistaja on tehnyt tuohon virtanapin kohdalle reiän. Näin omassa Meridassa.

  11. #551
    Liittynyt
    11/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    121
    No sainkin akun irti. Käänsin oikeinpäin ja nitkuttelin avainta, kunnes löyty oikea ote ja akku vapautui. Lukkopesä oli päässyt löystymään niin paljon että se liikkui aika vapaaati edes takas. Josko nyt... Käynnistysongelma toki ei vielä ratkennut...

    Edit. Onkohan joku muu saanut sen satellittiikäynnistysnapin akun tyhjentymään? Saako sitä kotikonstein ladattua nyt ei näytä että saisi. Verkkovirrassa akku pyörässä yön eikä tapahdu mitään.
    cimzy muokkasi tätä : 12.05.2023 at 06.11 Syy: lisäys ongelmasta

  12. #552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cimzy Katso viesti
    No sainkin akun irti. Käänsin oikeinpäin ja nitkuttelin avainta, kunnes löyty oikea ote ja akku vapautui. Lukkopesä oli päässyt löystymään niin paljon että se liikkui aika vapaaati edes takas. Josko nyt... Käynnistysongelma toki ei vielä ratkennut...

    Edit. Onkohan joku muu saanut sen satellittiikäynnistysnapin akun tyhjentymään? Saako sitä kotikonstein ladattua nyt ei näytä että saisi. Verkkovirrassa akku pyörässä yön eikä tapahdu mitään.
    Törmäsin tällaiseen videoon Youtubessa, jossa ymmärtääkseni puhutaan juuri tästä "satelliittikäynnistysnapin" oman pikkuakun loppumisesta.

    http://www.youtube.com/watch?v=huHpTVducD8

    Kyseisen videon kommenteissa joku on kysynyt Canyonilta latautuuko käynnistysnapin akku, jos akkua lataa irrallaan pyörästä ja ei kuulemma lataudu! Eli jos olet metsätaipaleella, pyörä sammuu ja käynnistysnapin akku virraton, niin luomuksi menee polkeminen?

    Tällä videolla ongelma ratkaistaan eTube professional ohjelmistolla.
    - Onko tähän mitään muuta ratkaisua???
    - Onko eTube professional on kenen tahansa ladattavissa oleva ilmainen softa Windows-käyttöjärjestelmälle?
    - Millaista hardwarea tai mahdollisesti lisenssejä tähän liittämiseen tarvitaan?

  13. #553
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polarbeer Katso viesti
    Törmäsin tällaiseen videoon Youtubessa, jossa ymmärtääkseni puhutaan juuri tästä "satelliittikäynnistysnapin" oman pikkuakun loppumisesta.

    http://www.youtube.com/watch?v=huHpTVducD8

    Kyseisen videon kommenteissa joku on kysynyt Canyonilta latautuuko käynnistysnapin akku, jos akkua lataa irrallaan pyörästä ja ei kuulemma lataudu! Eli jos olet metsätaipaleella, pyörä sammuu ja käynnistysnapin akku virraton, niin luomuksi menee polkeminen?

    Tällä videolla ongelma ratkaistaan eTube professional ohjelmistolla.
    - Onko tähän mitään muuta ratkaisua???
    - Onko eTube professional on kenen tahansa ladattavissa oleva ilmainen softa Windows-käyttöjärjestelmälle?
    - Millaista hardwarea tai mahdollisesti lisenssejä tähän liittämiseen tarvitaan?
    Kuten täällä on aiemminkin todettu, niin tuohon löytyy ensiapukikka. Jos käynnistysnappi ei toimi, niin laittaa vaikka nippusiteellä kammen kiinni eturattaaseen ja pyörittää moottoria hetken takaperin niin pyörän virrat menee päälle.
    Ei ole itsellä koskaan käynyt niin että käynnistysnappi ei toimisi, mutta kerran kokeilin kotona ja totesin että tuo kikka toimii. Mulla on muutenkina aina mukana muutama nippuside repussa hätävarana, sitä ei koskaan tiedä minkälaista tarvetta niille tulee.

    E-Tube Project Professional on ilmainen softa, mutta sen kanssa tarvitsee Shimanon SM-PCE02 yhteyslaitteen.

    Ja eipä tuolla videolla varsinaisesti ongelmaa ratkaistu, ainoastaan ensiapuna pakotettiin E-Tube Project Professionalilla järjestelmä lataamaan käynnistysnappula pääakulta. Sitä ei siis saa muutettua siten, että pääakku lataisi sitä käynnistysnappulaa ilman, että pyörä on piuhalla softassa kiinni.
    Ja tuossa videon pyörässä on siis ilmeisesti vika, että käynnistysnappula ei syystä tai toisesta lataudu akkua pyörässä kiinni ladatessakaan, vaan ainoa keino saada se latautumaan on tuolla softalla pakottaa se latautumaan pääakusta.

    Järkevintähän olisi että käynnistysnappulaa ladattaisiin aina pääakulta, mutta jostain syystä Shimano ei näin tuota ole toteuttanut.

  14. #554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eemeli82 Katso viesti
    Kuten täällä on aiemminkin todettu, niin tuohon löytyy ensiapukikka. Jos käynnistysnappi ei toimi, niin laittaa vaikka nippusiteellä kammen kiinni eturattaaseen ja pyörittää moottoria hetken takaperin niin pyörän virrat menee päälle.
    Ei ole itsellä koskaan käynyt niin että käynnistysnappi ei toimisi, mutta kerran kokeilin kotona ja totesin että tuo kikka toimii. Mulla on muutenkina aina mukana muutama nippuside repussa hätävarana, sitä ei koskaan tiedä minkälaista tarvetta niille tulee.

    E-Tube Project Professional on ilmainen softa, mutta sen kanssa tarvitsee Shimanon SM-PCE02 yhteyslaitteen.

    Ja eipä tuolla videolla varsinaisesti ongelmaa ratkaistu, ainoastaan ensiapuna pakotettiin E-Tube Project Professionalilla järjestelmä lataamaan käynnistysnappula pääakulta. Sitä ei siis saa muutettua siten, että pääakku lataisi sitä käynnistysnappulaa ilman, että pyörä on piuhalla softassa kiinni.
    Ja tuossa videon pyörässä on siis ilmeisesti vika, että käynnistysnappula ei syystä tai toisesta lataudu akkua pyörässä kiinni ladatessakaan, vaan ainoa keino saada se latautumaan on tuolla softalla pakottaa se latautumaan pääakusta.

    Järkevintähän olisi että käynnistysnappulaa ladattaisiin aina pääakulta, mutta jostain syystä Shimano ei näin tuota ole toteuttanut.
    Löysin englanninkieliseltä foorumilta tällaisen ketjun:

    https://www.emtbforums.com/threads/shimano-satellite-on-off-switch-problem-or-battery-or.31808/

    Siellä ensiapuna teipataan esim. mutteri akun yläpintaan, akun virtapainikkeen kohdalle kiinni ja sitten työnnetään sopivasti akkua paikalleen, jolloin pyörän pitäisi käynnistyä. Mielestäni Eemelin edellä mainitsema nippusidekikka on kyllä helpompi toteuttaa. Emtbforumin ketjussa kirjoitetaan näin:

    "Switch batt does actually charge off the main batt. Main batt has to be on for at least 30 mins to charge switch batt enough to revive. I suppose switch batt will eventually die - whic would require replacement."

    Jos lontoon kielellä kirjoitettu kommentti pitää paikkansa, niin ei olisi väliä lataako polkupyörän akkua paikallaan rungossa vai irrallaan, vaan oleellista olisi silloin tällöin käyttää pyörää päällä 30 min, jolloin käynnistyspainikkeen oma akku latautuu - paitsi jos on menossa vanhaksi jolloin tämän ongelman kanssa joutuu painimaan usein. Nippusiteitä siis vain aina mukaan tai sitten poraa sopivan reiän oman rungon sille kohtaa, josta saa esim. kuusiokoloavaimella painettua akun omaa virtapainiketta.

  15. #555
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    Joo, en tiedä mistä on tullut tuo väärä tieto - mitä näkee joka kerta kun asiasta keskustellaan - että käynnistysnapin akku latautuisi vain jos akkua lataa pyörässä. Mun pyörä on nyt 2 vuotta vanha eikä akkua ole koskaan ladattu pyörässä kiinni. Luulisi käynnistysnapin akun jo kuolleen.

  16. #556
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    ^
    Tuon Youtube videon keskustelun kommenttien perusteella tieto saatu Canyonilta. Mutta mistäpä sitä tuonkaan tiedon paikkaansa pitävyyttä tietää.
    Sun kokemusperäisen tiedon mukaan sen tosiaan kyllä täytyy latautua, joten tuo Emtbforumin tieto voinee hyvinkin pitää paikkaansa. Kyllähän se aika erikoista on jos ei lataisi pääakulta lainkaan.
    Mä en kyllä uskaltaisi alkaa runkoon ylimääräisiä reikiä itse porailemaan, voinee heittää vähintään runkotakuulle hyvästit sen jälkeen.

  17. #557
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    ^Meridassa on kaukokatseisesti tehty reikä runkoon napin kohdalle. Mutta tuo polkimien (eturattaan) pyörittäminen taaksepäin ajaa saman asian.

  18. #558
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    12
    Tässä vielä kerran Canyonilta maaliskuussa saamani vastaus, jonka mukaan nappi latautuu ajon aikana pääakusta:

    * Lainaus alkaa

    NeuronON pyörässä oleva Shimanon käynnistysnappi latautuu aina kun ajoakku pitää pyörää käynnissä.
    Eli idea siinä Shimanon napissa on se että siihen käynnistysnapin akkuun jää aina täysi lataus kun pyörä sammutetaan ja sitten sillä napissa olevalla virralla on tarkoitus pistää muu järjestelmä käyntiin seuraavalla kerralla.

    Jos käy esim. kylmän takia niin että se napin akku hyytyy ja ei jaksa käynnistää muuta järjestelmää niin siihen nappiin saa virtaa kytkemällä pyörän lataukseen akun ollessa kiinni pyörässä.
    Kannattaa kuitenkin huomioida että jos ajoakku on täynnä niin laturi ei silloin lataa pyörää ja tällöin käynnistysnappikaan ei saa virtaa.
    Pyörää ei siis kannata jättää säilytykseen akku täyteen ladattuna kuten ei mitään lithium akkua ole hyvä säilyttää täysin täyteen ladattuna.
    Eli esimerkiksi 90% varauksessa tai alle jos pyörä on säilytyksessä ja ei lähdekään napista päälle niin silloin voi pyörän käynnistysnapin ladata kytkemällä pyörän laturiin.

    Hätätapauksessa Shimanon järjestelmän saa heräämään myös niin että eturatasta pyöritetään taaksepäin. Tämä vaatii kammen ja eturattaan kytkemistä toisiinsa jollain tapaa.
    Jos eturatas on kiinni 5mm kuusiokolopulteilla niin 5mm kuusiokoloavain pultinkantaan pystyyn ja kampi sitä vasten taaksepäin pyörittämällä onnistuu helposti.
    Jos eturatas on direct mount versio eli ilman kuusiokolopultteja niin silloin esimerkiksi eturattaan sitominen kampeen tarranauhalla tai nippusiteellä toimii.
    Yleensä 3-8 pyöräytystä taaksepäin saa moottorin tuottamaan riittävän virtapulssin siihen että ajoakku herää antamaan virtaa ja järjestelmä käynnistyy.
    Vaihde kannattaa olla rataspakan keskivaiheilla jos pyörän käynnistää taaksepäin eturatasta pyörittämällä.

    Toivottavasti tämä selventää pyörän sähköjärjestelmän toimintalogiikkaa.

    * Lainaus loppuu
    aep47 muokkasi tätä : 30.05.2023 at 10.45

  19. #559
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kiitos selkeistä ohjeista. Helkama XE12 on varustettu viistoputken reiällä jota kautta pääsee akkuun käsiksi.

    Ja koska muutama kammenpyöräytys riittää niin akun virtakytkintä ei niin kauaa tarvii painaa?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #560
    Liittynyt
    11/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    121
    Ongelman selätinkin jo tuossa kun aikani tutkin.
    E8000 käynnistysnappula siis kuollut, mutta pyörä nutulleen ja voimakas veto takapyörästä, ja lähtee aika nopeasti käyntiin. Ajaessa lataa käynnistysnappia, eli sen suhteen elän asian kanssa.
    Johtoyhteyteen ei nyt pääse, katselin että maksaa reipas 200e ostaa Paikallisilta en oo vielä kysellyt. Pyörää ei toki ole päivitelty reippaaseen vuoteen kun päätti softa muuttaa sen pin-koodin kyselemättä, enkä oo päässyt siis siihen käsiksi sen jälkeen.

  21. #561
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kiitos selkeistä ohjeista. Helkama XE12 on varustettu viistoputken reiällä jota kautta pääsee akkuun käsiksi.

    Ja koska muutama kammenpyöräytys riittää niin akun virtakytkintä ei niin kauaa tarvii painaa?
    Jos siitä löytyy viistoputkesta reikä, niin sieltähän sen saa käyntiin ilman, että tarvitsee tuota "mäkistarttia" antaa.
    Ja jos joutuu moottoria takaperin pyörittämään, niin käynnistysnappia ei siis tarvitse lainkaan painaa.
    Tuli muuten mieleen, että jos ei saa kampea lukittua millään eturattaaseen ja ajotekniikka riittää, niin alamäkeen takaperin ajamallahan pyörä pitäisi myös lähteä käyntiin? Jokainen kokeilkoot omalla vastuulla

  22. #562
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Tai vaan työntää pyörää taaksepäin tasaisella...

  23. #563
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Tai vaan työntää pyörää taaksepäin tasaisella...
    Tämä on varmasti kaikkein helpoin kikka tähän käynnistysnapin akku tyhjä -ongelmaan.

  24. #564
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aep47 Katso viesti
    Tässä vielä kerran Canyonilta maaliskuussa saamani vastaus, jonka mukaan nappi latautuu ajon aikana pääakusta:

    * Lainaus alkaa

    NeuronON pyörässä oleva Shimanon käynnistysnappi latautuu aina kun ajoakku pitää pyörää käynnissä.
    Eli idea siinä Shimanon napissa on se että siihen käynnistysnapin akkuun jää aina täysi lataus kun pyörä sammutetaan ja sitten sillä napissa olevalla virralla on tarkoitus pistää muu järjestelmä käyntiin seuraavalla kerralla.

    Jos käy esim. kylmän takia niin että se napin akku hyytyy ja ei jaksa käynnistää muuta järjestelmää niin siihen nappiin saa virtaa kytkemällä pyörän lataukseen akun ollessa kiinni pyörässä.
    Kannattaa kuitenkin huomioida että jos ajoakku on täynnä niin laturi ei silloin lataa pyörää ja tällöin käynnistysnappikaan ei saa virtaa.
    Pyörää ei siis kannata jättää säilytykseen akku täyteen ladattuna kuten ei mitään lithium akkua ole hyvä säilyttää täysin täyteen ladattuna.
    Eli esimerkiksi 90% varauksessa tai alle jos pyörä on säilytyksessä ja ei lähdekään napista päälle niin silloin voi pyörän käynnistysnapin ladata kytkemällä pyörän laturiin.

    Hätätapauksessa Shimanon järjestelmän saa heräämään myös niin että eturatasta pyöritetään taaksepäin. Tämä vaatii kammen ja eturattaan kytkemistä toisiinsa jollain tapaa.
    Jos eturatas on kiinni 5mm kuusiokolopulteilla niin 5mm kuusiokoloavain pultinkantaan pystyyn ja kampi sitä vasten taaksepäin pyörittämällä onnistuu helposti.
    Jos eturatas on direct mount versio eli ilman kuusiokolopultteja niin silloin esimerkiksi eturattaan sitominen kampeen tarranauhalla tai nippusiteellä toimii.
    Yleensä 3-8 pyöräytystä taaksepäin saa moottorin tuottamaan riittävän virtapulssin siihen että ajoakku herää antamaan virtaa ja järjestelmä käynnistyy.
    Vaihde kannattaa olla rataspakan keskivaiheilla jos pyörän käynnistää taaksepäin eturatasta pyörittämällä.

    Toivottavasti tämä selventää pyörän sähköjärjestelmän toimintalogiikkaa.

    * Lainaus loppuu
    Maaliskuussa saimme Canyonilta vastauksen että akkua tulee ladata välillä pyörässä jotta virtanappi latautuu. Tämä vastaus oli syy ettei otettu Canyonia , koska akku on otettava sisätiloihin ladattavaksi. Ilmeisen epäselvää Canyonillekin tuo toiminta,.
    Novus Ordo Mundi

  25. #565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Maaliskuussa saimme Canyonilta vastauksen että akkua tulee ladata välillä pyörässä jotta virtanappi latautuu. Tämä vastaus oli syy ettei otettu Canyonia , koska akku on otettava sisätiloihin ladattavaksi. Ilmeisen epäselvää Canyonillekin tuo toiminta,.
    Luulisi että Shimanolla ainakin tiedettäisiin, miten tämä lataus missäkin vaiheessa toimii. Jos Suomen Canyonilta saa ristiriitaisia vastauksia, niin sen vielä ymmärtää, koska ovat "vain" yhden pyörämerkin Suomen edustus. Ja eikös nimimerkin "aep47" vastauskin ollut Canyonilta ja lisäksi niin seikkaperäinen, että olisi ihme jos sen olisi joku päästään kyhännyt.

    Vastaus, jossa ohjeistetaan vain ajoittain lataamaan akkua sen ollessa kiinni pyörässä selventämättä tarkemmin syytä, kuulostaa omaan korvaan yleisvastaukselta, jonka joku "keskusneiti" on pomoltaan kiireessä saanut ohjeeksi vastata kyselijöille.

  26. #566
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Maaliskuussa saimme Canyonilta vastauksen että akkua tulee ladata välillä pyörässä jotta virtanappi latautuu. Tämä vastaus oli syy ettei otettu Canyonia , koska akku on otettava sisätiloihin ladattavaksi. Ilmeisen epäselvää Canyonillekin tuo toiminta,.
    Joo, no tuo ohje on joka tapauksessa väärä, jollei kanjoni ole toteuttanut pyöriään jotenkin täysin eri tavalla kuin kaikki muut. Mutta vaikea uskoa, että siellä olisi käytetty energiaa sellaisen virtanapin kehittämiseen, joka latautuu vain laturista. Kun käyttävät kuitenkin Shimanon peruskomponentteja. Ylläoleva vain korostaa sitä, ettei siellä asiakaspalvelussa ole aidosti tietoa, vaan kertovat vain mitä aamun aku ankassa luki.

  27. #567
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    ^juuri näin. Käynnistysnappulassa ei tarvita niin suurta akkua, että se pitäisi ladata ulkoisella laturilla. Pyörän oma virtalähde lataa käynnistysnappulan akun tai minkälie konkan hetkessä.

  28. #568
    En tiedä missä vaiheessa "vika" on ilmaantunut kun kävelyavustusta ei tule juurikaan käytettyä mutta nyt huomasin, että Neuron:ON näyttää kävelyvauhdissa ihan mitä sattuu nopeuksia tyyliin 50kmph jolloin avustin ei luonnollisesti toimi. Onko muilla ollut ep8 kanssa samallaista? Mielestäni viime vuonna toiminut normaalisti ja alkuvuodesta käytin huollossa ja siellä päivitetty ohjelmisto niin onko siinä mahdollisesti mennyt joku pieleen?

  29. #569
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, no tuo ohje on joka tapauksessa väärä, jollei kanjoni ole toteuttanut pyöriään jotenkin täysin eri tavalla kuin kaikki muut. Mutta vaikea uskoa, että siellä olisi käytetty energiaa sellaisen virtanapin kehittämiseen, joka latautuu vain laturista. Kun käyttävät kuitenkin Shimanon peruskomponentteja. Ylläoleva vain korostaa sitä, ettei siellä asiakaspalvelussa ole aidosti tietoa, vaan kertovat vain mitä aamun aku ankassa luki.
    Näinhän se varmaan on. Canyon kuitenkin käyttää Shimanon EW-SW-100 virtanappulaakin, joten tuskin ne on siihen omia virityksiä tehnyt ja järjestelmä toimii sen mukaan miten Shimano on sen suunnitellutkin. Oliko tätä muuten edes kysytty Shimanolta suoraan? Sieltä luulisi tulevan oikea vastaus, mikä kaiken järjen mukaan on just se, että tuo nappula ei vaadi akun lataamista kiinni pyörässä. Ja onhan tästä sulla ihan omaa omaa kokemustakin, että vaikka et ole koskaan akkua pyörässä kiinni lataillut niin virtanappula silti toimii.
    Canyon on toki lisännyt virtanappulan viereen sen usb-liittimen ainakin osaan malleista. En ole sitä koskaan irrottanut, mutta käsittäisin, että sehän on ihan oma erillinen osansa ja eikös siitä mene vaan piuha moottorin liittimeen, mistä voisi ottaa virran esim. pyörän valolle, joten sen ei luulis vaikuttavan mitenkään tuon itse virtanappulan toimintaan.
    Eemeli82 muokkasi tätä : 31.05.2023 at 19.35

  30. #570
    Liittynyt
    09/2021
    Viestit
    44
    Shimanon manuaali ei varsinaisesti selvennä asiaa. Ymmärtäisin kuitenkin niin, että virtapainikkeen akku latautuu kun pyörän akku on paikallaan. Tai jotain.

Samanlaisia aiheita

  1. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 19.13
  2. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 11.29
  3. Kokemukset www.motocard.com/en/
    By Odottakaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 13.07.2019, 14.25
  4. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 19.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •