HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 114 / 154 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 4605

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

^Joskus tuotteelle pitää laittaa hinta, että joku tulee hakemaan pois tai edes kiinnostuu. Jos laittaa, että hae ilmaiseksi, jostain syystä jotkut eivät innostu. Mystistä psykologiaa. Samanlaisia esimerkkejä useita.

Toinen hauska vastaava psykologinen tapaus oli yhdessä lasten yleisurheilukoulussa. Ilmaisena kävijöitä oli yhden käden sormien verran ja maksullisena ei riittänyt sormet ja varpaat yhteenlaskettuna.

F. Kotlerburg Guest
    Eniten niitä hakematta jättäviä on ollut kamassa, joka on ollut tyylillä annetaan. Se ettei raha liiku niin vie ihmisiltä viimeisenkin arvostuksen. Sitten toiselle palstalla sama kama vitosella niin heti on joku ovella hakemassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Se on kyllä ihan kauppalaissa, ostajan tulee tarkistaa tuote ennen ostamista, eikä ostaja voi vedota virheeseen, jonka hän olisi voinut tarkistuksessa havaita.
    Näinpä. Ja näitä pissipäitä tosiaan myyjinä riittää. Harrastuspiireissäkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Yksi perseestä oleva ihmistyyppi on sellainen, joka ilmoittaa ostavansa ja tulee sitten paikan päälle aloittaen tinkaamisen. Olen näissä tapauksissa pitänyt hintapyynnöstä kiinni. Kukaan ei ole vielä lähtenyt ilman tavaraa.
    tämä on kyllä sellainen legenda että ei itselle satojen kauppojen kohdalla ole kuin kerran tullut eteen ja silloinkin kyseessä hevosmies. mutta tosiaan tinkimiset hoidetaan etukäteen ja paikalla voi sitten tinkiä lisää jos tuote ei vastaa kuvausta ym..

F. Kotlerburg Guest
    Sitten on niitä, jotka ei ostajina ymmärrä, että käytetty tavara on käytettyä. Eräskin sankari tuli ostamaan 5000km ajettu gravelia ja alkoi kitistä takapakan kulumasta, vaikka ilmoituksessa todettiin, että voimansiirto on alkuperäinen pl. ketjut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Näinpä. Ja näitä pissipäitä tosiaan myyjinä riittää. Harrastuspiireissäkin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Aika moni tuntuu myös tekevän niin, että mikäli ostaja ei huomaa jotain vikaa paikanpäällä se on ostajan hölmöyttä. Parhaat kirjoittavat tästä vielä ilmoitukseen. "Mielellään nouto, jotta ostaja voi tarkistaa tuotteen"

Eli kaikki eivät todellakaan ole rehellisiä, vaan jättävät kertomatta tietämänsä viatkin.
    tämä pitää kyllä täysin paikkansa. kaikki tuotteet mitkä olen ostanut ns. asioista perillä olevalta on ollut tälläistä ja niissä on jotain vikaa ollut. sitten on myös sellaisia ketkä syystä tai toisesta osaa sanoa kunnosta tms. mitään. tai sitten ei vain jaksa kiinostaa tarkastaa, eikä siis tarkoita että suoraan myisi paskaa. monet tuotteet olen ostanut sillein että olen niissä havainnut vikaa myöhemmin tarkalla tutkimisella ja pistänyt viestiä myyjälle ja kyllä 95% kanssa on saatu asiat sovittua molempia tyydyttävään ratkaisuun. näitä tietoisesti paskaa myyviltä on ihan turhs neuvotella mistään.

On myös myyjiä, jotka eivät kerro takapakan olevan vaihtokunnossa, vaan ilmoittavat niiden olevan alkuperäistä SRAM laatua

Koeajon jälkeen takapakka rutisee uusilla ketjuilla ja kun yrität tinkiä, meinaa myyjä käydä päälle.

F. Kotlerburg Guest
    Voimansiirto oli kyllä täysin toimiva ja sillä oli runsaasti kilometrejä jäljellä. Toki pakka ei enää noilla kilsoilla uudenveroinen ole eikä missään niin ilmoitettukaan ja se pitäisi ymmärtää jos pyörällä on ajettu 5000km. Sitä ei toki voi taata etteikö uudet ketjut rutise ja sekin pitäisi ymmärtää.

Jarrupalatkin oli kuluneet. Sekin pitää varmaan erikseen ilmoittaa sun kaltaisille ostajille.

Voimansiirto oli kyllä täysin toimiva ja sillä oli runsaasti kilometrejä jäljellä. Toki pakka ei enää noilla kilsoilla uudenveroinen ole eikä missään niin ilmoitettukaan ja se pitäisi ymmärtää jos pyörällä on ajettu 5000km. Sitä ei toki voi taata etteikö uudet ketjut rutise ja sekin pitäisi ymmärtää.

Jarrupalatkin oli kuluneet. Sekin pitää varmaan erikseen ilmoittaa sun kaltaisille ostajille.
    mitä jos ei ymmärrä sitä asiaa että ehtoopuolella on? onko hirveä vaiva vaikka muutamalla lauseella tiedustella ostajan ”ammattitaitoa" niin ei synny väärinkäsityksiä. omalta kohdalta kyllä kerron kaiken ilmoituksessa niin ei tarvii ainakaan sen takia vinkua asiasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Se on kyllä ihan kauppalaissa, ostajan tulee tarkistaa tuote ennen ostamista, eikä ostaja voi vedota virheeseen, jonka hän olisi voinut tarkistuksessa havaita.

Toinen juttu on sitten semanttinen: kun myyjä sanoo esimerkiksi että vähäisiä käytön jälkiä, niin ostaja voi tulkita tuota aika laveasti. Jälkipuheiden välttämiseksi on selkeintä että ostaja katsoo omin silmin, ovatko jäljet myös hänen asteikollaan vähäisiä.
    Ei taida olla tämä voimassa yksityishenkilöjen välisissä pyöräkaupoissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti biker Katso viesti
    mitä jos ei ymmärrä sitä asiaa että ehtoopuolella on? onko hirveä vaiva vaikka muutamalla lauseella tiedustella ostajan ”ammattitaitoa" niin ei synny väärinkäsityksiä. omalta kohdalta kyllä kerron kaiken ilmoituksessa niin ei tarvii ainakaan sen takia vinkua asiasta.
    Justiinsa noin. Kotlerburgin esimerkki oli hyvä. Noin moni myyjä toimii.

Ihan samalla vaivalla olisi voinut kirjoittaa takapakan olevan kulunut, kun muotoili ilmoon ketjujen olevan uudet ja muiden osien alkuperäisiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Ei taida olla tämä voimassa yksityishenkilöjen välisissä pyöräkaupoissa.
    Jos tavara on ostettu yksityiseltä henkilöltä, on kyseessä kahden yksityisen henkilön välinen kauppa ja kauppaan sovelletaan näin ollen kauppalakia. Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ei ole takuuta eikä palautusoikeutta, ellei siitä ole erikseen sovittu.

Kauppalain säännökset vastaavat kuitenkin pitkälti kuluttajansuojalain säännöksiä. Kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa ostajan velvollisuudet ovat kuitenkin laajemmat kuin kuluttajankaupassa. Koska kahden yksityishenkilön väliseen kaupankäyntiin ei sovelleta kuluttajansuojalain säännöksiä, ei ostaja myöskään voi turvautua kuluttajaneuvonnan puoleen.

F. Kotlerburg Guest
    Eihän se nyt myyjän vastuulla yksistään ole. Ostajankin kuuluu ymmärtää mitä on ostamassa.

Hyviä esimerkkejä saa lukea aina silloin tällöin iltapulusta, kun on ostettu parin tonnin auton raato ymmärtämättä, että sellaisessa voi olla kaikenlaista pientä. Sitten on haettu oikeutta käräjiltä asti ja auton hinta on kuusinkertaistunut

no ei, mutta jos myyjällä on osaamista kertoa kunnosta tarkemmin niin miksi siitä ei voi mainita niin ei jää epäselvyyksiä. noi autot on nyt on oma lukunsa, en lähtisin suorilta käsin tapausta tuntematta sanomaan mitään. autojen kanssa työkseni tekemisessä niin kyllä siellä aikamoisia pommeja myydään asiakkaille tietoisesti. pakko se melkeen on, asiakkaat myös kusettaa huolella liikkeitä kun tuovat autoja vaihtoon tms.. jäis kaikki tulot saamatta jos paaliin kaikki pistäs.

Miten myyjä kertoo takapakan kulumisesta muutoin kuin ajetut kilometrit? Pitäisikö osata sanoa paljonko on kilometreja jäljellä tai kuinka monta prosenttia on kulunut uuteen verrattuna?

Käytetty on käytetty, uuden saa kaupasta. Jos ostaa käytettyä fillaria tai osaa, niin pitää itse osata ostajana asia arvioida mistä kannattaa mitäkin maksaa.

^ En minäkään tiedä kuinka paljon mun ultegra-tason takapakalla saa kilsoja aikaiseksi. Jollain toisella se varmaan kestää muutenkin enemmän ja jollain toisella vähemmän. Aika vaikeaa ennustaa kuinka paljon se tulee kestämään käyttöä seuraavalla omistajalla.

Mutta itse voisin muotoilla jotain ympäripyöreätä, että pakan elinikä on puolessa välissä tms, ettei ostaja vaan erehdy luulemaan liian uudeksi.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Miten myyjä kertoo takapakan kulumisesta muutoin kuin ajetut kilometrit? Pitäisikö osata sanoa paljonko on kilometreja jäljellä tai kuinka monta prosenttia on kulunut uuteen verrattuna?

Käytetty on käytetty, uuden saa kaupasta. Jos ostaa käytettyä fillaria tai osaa, niin pitää itse osata ostajana asia arvioida mistä kannattaa mitäkin maksaa.
    Niinpä. Tuossakin pyörässä takapakalla oli varmasti toiset 5000km edessä samanlaista ajoa, kun huolehtii voimansiirron puhtaudesta ja vaihtaa ketjut ajoissa. Sitä ei voi vaan sanoa, koska mistä sen tietää miten tuleva omistaja pyörää käsittelee ja hoitaa tai missä ajaa.

Pitäisi se nyt ymmärtää, että 5000km ajetussa takapakassa on kulumajälkiä ja jos ei ymmärrä niin ei se ainakaan myyjän ongelma ole.

Ilmoituksessa oli vielä kuva pakasta.

Tapahtui tässä kevään korvilla. Rouvan työporukasta eräs kaipaili uusia renkaita konkeliinsa, vaikka käytettyjä. Rouva oli antanut sitten hänelle minun numeron. Herra sitten soittikin minulle ja minä sanoi että juu täältä löytyy parisataa ajetut ripulikylki contit jos vaan kelpaa. Ei maksa mittään kunhan vaan hakee. Herra käväisi kumit hakemassa, sai käytännössä uudet ja pääsin ylijäämästä eroon. Luulin tekeväni hyvänkin teon mutta muutama viikko renkaan luovutuksesta soi puhelin. Siellä tämä sama herra sanoi ajaneensa lasinsiruista ja niinpä minun olisi alettava pakkaamaan kumi. Vastuu kun on minun, kuulemma. Olin varma että kuulin väärin. Kaikkea legendaarista on tullut yksityiskaupoilla nähtyä ja koettua mutta tämä menisi jo aprillipilasta.

Yleisesti ottaen ostajia tuntuu vaivaavan jonkin näköinen vauhtisokeus. Putkinäköisyyttä. Pyritään varaamaan roinaa vaikka rahoitusmuoto ei välttämättä ole kunnossa. Ei siis ole välttämättä ole pinkkaa tehdä kauppaa. Tuossa vauhtisokeudessa sitten sivuutetaan se kauppateksti. Ja sellaistakin on tullut koettua että ostetaan sitten tavaran saapuessa aletaankin reklamoida vaikka ilmoituksessa kuvineen ja viestinvaihdossa asianomainen toteaa mahdolliset puutteet. Eräänlaista taktikointia tuokin. Jälkikasvulle ostin fillarin jonka sähköistin vaihteiston ja voimansiirron osalta. Nappasin satavitoset pois ja yritin niitä myydä niin muutaman kilometrin ajetut oli parhaimmillaan 50% hinnanalennus.
    Kaikki romppeet lähti saksaan tutulle myyjälle jolloin koronaaikaan noista sai aika mojovan tilin.
    Olen nyt sen oppinut että älä anna ilmaiseksi, äläkä varsinkaan yritä myydä uusia osia.

No hei. Tuohan on nyt sanomattakin selvää.
    Jos annat ja asennat tutulle renkaat, vastaat tuon jälkeen koko pyörästä. Sä olet se harrastaja.

Kannattaakin laittaa se emäntä kuriin.

Näin se menee.
    Päätin että muutamia tuhansia ajetut lähtee roskiin vaikka niillä olisi vielä kilsoja edessään. Vähän ajetut menee näihin mielenterveyskuntoutujien työkokeiluhin tms. Jossa ne kasaa fillareita yms. En nyt muista mihin ne viimeksi annettiin. Pakulla ukko kuitenkin niitä haki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Yleisesti ottaen ostajia tuntuu vaivaavan jonkin näköinen vauhtisokeus. Putkinäköisyyttä. Pyritään varaamaan roinaa vaikka rahoitusmuoto ei välttämättä ole kunnossa. Ei siis ole välttämättä ole pinkkaa tehdä kauppaa. Tuossa vauhtisokeudessa sitten sivuutetaan se kauppateksti. Ja sellaistakin on tullut koettua että ostetaan sitten tavaran saapuessa aletaankin reklamoida vaikka ilmoituksessa kuvineen ja viestinvaihdossa asianomainen toteaa mahdolliset puutteet. Eräänlaista taktikointia tuokin. Jälkikasvulle ostin fillarin jonka sähköistin vaihteiston ja voimansiirron osalta. Nappasin satavitoset pois ja yritin niitä myydä niin muutaman kilometrin ajetut oli parhaimmillaan 50% hinnanalennus.
    Kaikki romppeet lähti saksaan tutulle myyjälle jolloin koronaaikaan noista sai aika mojovan tilin.
    Olen nyt sen oppinut että älä anna ilmaiseksi, äläkä varsinkaan yritä myydä uusia osia.
    se on hyvä nyrkkisääntö että pyydä se mitä olet itse valmis maksamaan. siitä syystä mulla ei ole ollut mikään ongelma myydä uusia osia enkä ymmärrä tätä kitinää aina. jos tuote maksaa Saksassa 100€ niin esim. pyörästä irrotettu käyttämätön osa 60-65€. toki jos myy sitä kalleinta osasettiä, niin ostajia on vähemmän ja muutenkaan ei välttämättä kiinosta sen viimeisen pennin päälle juosta jos on ns.pinkka kunnossa. Sellainenkin ilmiön olen huomannut että mitä enemmän sitä ns. massia on ylimääräistä sitä vaikeampi on tinkiä ja jääränä hinnat on kauppojen luokkaa. eli ihan sama meneekö kaupaksi vai ei kun ei ole tarvetta saada rahoitettua sitä seuraavaa hankintaa. siksi itse suosin kauppoja "köyhien" kanssa kun hinnat on köyhälle kohtuullisempia...onhan toki niitäkin ollut että tullaan 15€ kaupoille 100k€ auton kanssa...????

Mä en myöskään ymmärrä pakonomaista tinkimistä. Myin joskus uutta DT:n vaparia ja hintapyyntö tais olla 45€. Joku tarjosi 40€, kiitin tarjouksesta totesin että odottelen jos joku maksaa pyynnin. Sitten tuli vihainen viesti enkö aio tehdä vastatarjousta, siis olisiko sitten pitänyt itse tiputtaa 42,50€ ? Joku osti sitten pyynnillä tyyliin seuraavalla viikolla.

ei tarvii tinkiä kun on hinta heti alkuun kohdallaan ja tarkoitus on myydä eikä roikottaa palstoilla kuukausitolkulla. onhan tuolla fillaritorillakin noita uppailijoita jotka vuoden myy samaa kaupan hintaista uutta tavaraa.

Hinta oli mielestäni kohdallaan eli sillä hinnalla joka taatusti lähtee kuluineenkin reilusti alle saksanhintojen. Mutta siihen ilmestyy joko jobbari taikka sellainen joka koettaa kepillä jäätä. Mulla ei ole tarvetta saada uuden hintaa mutta että käyttämätön tai liki käyttämätön ei ilman lähde. Mulla on siis tarve saada rojut pois nurkasta.

Silloin joskus kun kakara oli vielä teini-ikäinen, tein täysremontin silloiseen pyörään. Kaikki viimeisen päälle. Runko helevetin hyvässä maalissa ja muutenkin pidetty teini-ikäiseksi tytöksi hyvin. ( kun faija opettaa ) no kasvoi kuitenkin tyylistä tai genrestä ulos ja toisenlaista pyörää oli laitettava. Yritin myydä sitä osien hinnalla. Tämänkintarinan opetus on että ei kannata myydä juuri huollettua erittäin hyväkuntoista pyörää. Annoin sitten sen naispuolisen työkaverini kersalle.

ja Paatonille. Pitäs tosiaan laittaa tuo emäntä kuriin. Ostettiin uusi sohva. Hän laittoi vanhan jonnekin annetaan kanavalle. YV, AV, tuotko milloin Mäntsälään jos ostan. Tämän tyylistä viestintää. Se lähti kaatikselle. Samana iltana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mä en myöskään ymmärrä pakonomaista tinkimistä. Myin joskus uutta DT:n vaparia ja hintapyyntö tais olla 45€. Joku tarjosi 40€, kiitin tarjouksesta totesin että odottelen jos joku maksaa pyynnin. Sitten tuli vihainen viesti enkö aio tehdä vastatarjousta, siis olisiko sitten pitänyt itse tiputtaa 42,50€ ? Joku osti sitten pyynnillä tyyliin seuraavalla viikolla.
    Noihin vastataan korottamalla hintaa.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

F. Kotlerburg Guest
    Mä oon pistäny Fillaritorilla pari selkeää jobbaria ignoreen. Ei kiinnosta ostaa heiltä eikä myydä heille. Kaikki pitäis saada halvalla ja päänaukominen alkaa kun ei tarjoukset mene läpi. Sitten pitäis olla vartin päästä luovuttamassa tavarat keskellä arkipäivää. Omista romuistaan ovat sitten kyllä uuden hintaa vailla.

Täytyy myös todeta että hyviäkin kauppoja on tullut tehtyä.
    Kerran eräs jo hieman ikääntyneempi fillaristi osti Shimanon 12-25 tuliterän pakan ohikulkumatkallaan. Äijä halusi välttämättä maksaa pyyntihintaa jonkun kympin enemmän koska se oli menossa ilmeiseen tarpeeseen. Mä vähän liikutuin äijän ulosannista ja kävin kaivelee hänelle vielä jonkun ajamattoman irtorattaan kaupanpäällisiksi.

Mä oon pistäny Fillaritorilla pari selkeää jobbaria ignoreen. Ei kiinnosta ostaa heiltä eikä myydä heille. Kaikki pitäis saada halvalla ja päänaukominen alkaa kun ei tarjoukset mene läpi. Sitten pitäis olla vartin päästä luovuttamassa tavarat keskellä arkipäivää. Omista romuistaan ovat sitten kyllä uuden hintaa vailla.
    Siellä niitä vasta piisaa. Joku äijähän kehui juuri kuinka osakaupoillakin voi tehdä tiliä. Jos jokaisesta pikkukilkkeestä saat sen muutaman kympin/satasen enemmän ja puoliammatiksesi myyt vuoden pari niin tiliähän siinä tekee. Ehkä laihaa tiliä mutta eihän se verottajalle näy ja voi olla jonkinlainen lisä tuloihin.

Itselläni takana Tori.fi/Fillaritori 4kpl (käytetyn) pyörän ostoja ja varmaan luokkaa +30kpl erinäisten pyöräilyaiheisten osien/varusteiden ostamista taikkaa myyntiä.
    Pyörät olen käynyt katsomassa/noutamassa, osien kanssa olen joko sanonut suoraan joko maksavani pyyntihinnan (kun olen katsonut sen olevan sopivalla tasolla) ja pyytänyt Tili/MobilePay numeron taikka sitten tehnyt tarjouksen joka 10-25%:a alle pyyntihinnan ja osa on suostunut hintaani taikka tehnyt vastatarjouksen taikka sitten kieltäytynyt ja sanonut haluavansa pyyntihintansa. Minusta tuossa ei ole mitään kummallista normaalia käytetyn tavaran kaupankäyntiä johon välillä kuulu tinkiminen/tarjouksen tekeminen, on hieman outoa jos tuosta tavasta loukkaantuisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •