GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 432 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 332 382 422 430 431 432 433 434 442 482 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.931 - 12.960 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12931
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Juma että on komea hytti. Kapea ja tuossahan on taivutusta alaspäin.

  2. #12932
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Pakko myöntää, että on hienon näköinen, mutta mulla ei ranteet kestäisi rymistelyä edes samanlaisella käsien asennolla kuin Tiffanyllä on tuossa ylemmässä kuvassa ja leveämpiharteisena mun käsien asento olisi vielä mahdottomampi.

    Gravelmarkkinat näyttäisi kyllä pikkuhiljaa vahvasti menevän siihen suuntaan, että tulee selkeä jako race-graveleihin ja endurance-graveleihin. Jännä nähdä, että koska Spessu, Trek ja Cannondale loikkaa mukaan race-segmenttiin. Trekillä ei ole oikein mitään ja Spessulla sekä Cannarilla vaan ne CX/GG-kompromissinsa.

    Muuten komppaan JohannesP:tä Cannarin ulkonäön suhteen, mutta tyylitaju ja eleganssi lienee melkolailla toissijaisia kriteerejä pyöräkilpailuissa (tai ehkä nykypyöräilyssä ylipäätänsä, koska suorituskyky myy, on sille todellisuudessa tarvetta tai ei)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #12933
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    . Satulatolppa näyttää olevan joko pyöreä 27mm tai D-profiili eli ei mitään aerohullutteluja, mikä myöskin hyvä.
    Kyllähän tuo koko satulaputken yläpään seutu mihin seatstayt kiinnittyy yms. näyttää niin samalta kuin uudessa Ultimatessa, että yllättyisin, jos ei olisi samanlaista D-profiilin tolppaa.

  4. #12934
    Yllätyn, jos tuossa on enemmän kuin 45mm rengastilaa. Ei nimittäin ole dropattu chainstaytä ja sen se taitaa vaatia alle rivendell mittaisella perällä. Ja kun tuo kuitenkin kisapyörä, niin 40mm kumi on se mihin täydätään. Ja 50mm:llä voisi vähän liiaksi osua grizlin reviirille.

  5. #12935
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

    Gravelmarkkinat näyttäisi kyllä pikkuhiljaa vahvasti menevän siihen suuntaan, että tulee selkeä jako race-graveleihin ja endurance-graveleihin. Jännä nähdä, että koska Spessu, Trek ja Cannondale loikkaa mukaan race-segmenttiin. Trekillä ei ole oikein mitään ja Spessulla sekä Cannarilla vaan ne CX/GG-kompromissinsa.
    Mä luulin että sekä Supersix Evo SE että Crux olivat jo "race". Esim. Cruxin geo on keulan kulmaa lukuunottamatta aika identtinen merkin maantiepyörien kanssa?

  6. #12936
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pakko myöntää, että on hienon näköinen, mutta mulla ei ranteet kestäisi rymistelyä edes samanlaisella käsien asennolla kuin Tiffanyllä on tuossa ylemmässä kuvassa ja leveämpiharteisena mun käsien asento olisi vielä mahdottomampi.
    Tiffany on jotain 1.65m? ja oletettavasti nainen. Canyonin tyyliin miesten malleihin ja isompiin kokoihin tulee kyllä leveämpää tankoa, että ei tarvitse olla huolissaan.

  7. #12937
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mä luulin että sekä Supersix Evo SE että Crux olivat jo "race". Esim. Cruxin geo on keulan kulmaa lukuunottamatta aika identtinen merkin maantiepyörien kanssa?
    Eikös noi molemmat ole juurikin niitä CX/GG-kompromissirunkoja, joilla ajetaan cyclocrossin maailmancuppia? Supersix varsinkin on melkein tyylipuhdas cyclocrossari, kun bb drop on alle 70 mm ja runko on lyhyt kuin mikä. Cruxissa bb-droppia on aavistus enemmän ja reachiä myös, mutta ei sekään ihan gg-kisakireän matala edestä ole.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tiffany on jotain 1.65m? ja oletettavasti nainen. Canyonin tyyliin miesten malleihin ja isompiin kokoihin tulee kyllä leveämpää tankoa, että ei tarvitse olla huolissaan.
    No jos se tulee oikeasti race-spekseillä, niin veikkaan, että mun kokoisessa rungossa tanko tulee olemaan kahvoilta maksimissaan 40 cm, mikä onkin varmasti ihan hyvä leveys, jos priorisointi on ilmanvastuksen minimoimisessa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #12938
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    Onko itse Gravelin henki ilmestynyt Tiffanyn vasempaan polveen?

    Tämän tyyppistä pyörää olisi kyllä kiva päästä vähän kokeilemaan, niin voisi sitten todeta olevansa liian heikko ja kankea ja keskittyä muuhun. Harmittaa kun breakaway.cc ei ole saanut vuokrapyöryeeseensä sitä BMC Kaiusta tarpeeksi isona.

  9. #12939
    F. Kotlerburg Guest
    https://www.canyon.com/fi-fi/gravel-...farbe=R064_P18

    Nyky-Grailista vielä VB edition, että saadaan rahat pois.

  10. #12940
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    Yllätyn, jos tuossa on enemmän kuin 45mm rengastilaa. Ei nimittäin ole dropattu chainstaytä ja sen se taitaa vaatia alle rivendell mittaisella perällä. Ja kun tuo kuitenkin kisapyörä, niin 40mm kumi on se mihin täydätään. Ja 50mm:llä voisi vähän liiaksi osua grizlin reviirille.
    Cruxissa on suora 425mm pitkä chainstay ja rengastilaa 47mm (700c). Vielo V+1:ssä 435mm ja 50mm (mutta ei 2x-yhteensopiva). Jos uudessa Grailissa ei ole vähintään 47mm rengastilaa niin se on hukattu mahdollisuus.

    Dylan Johnson ajaa 47mm Pathfindereilla koska on testannut sen nopeammaksi kuin 42 millisen version. Vanhoillisgrindaajat voi edelleen ajaa kapeilla ja olla onnellisia uskossaan
    The older I get the faster I was

  11. #12941
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Cruxissa on suora 425mm pitkä chainstay ja rengastilaa 47mm (700c). Vielo V+1:ssä 435mm ja 50mm (mutta ei 2x-yhteensopiva). Jos uudessa Grailissa ei ole vähintään 47mm rengastilaa niin se on hukattu mahdollisuus.

    Dylan Johnson ajaa 47mm Pathfindereilla koska on testannut sen nopeammaksi kuin 42 millisen version. Vanhoillisgrindaajat voi edelleen ajaa kapeilla ja olla onnellisia uskossaan
    Riippuu vähän renkaasta ja missä ajaa. Tuo 47 mm Pathfinder pitäisi joskus kyllä testata. Omien ei-empiiristen havaintojen perusteella 40 mm Thundero olisi 44 mm Thunderoa nopeampi ainakin sen perusteella, mitä olen samoja lenkkejä ajellut samoilla kiekoilla, mutta renkaan eri versioilla.

    Toivottavasti tuohon uuteen Canyoniin tulee standardikokoinen 27.2 mm satulatolppa ja mahdollisuus 2X voimansiirrolle, kovasti alkoi kiinnostamaan.

  12. #12942
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    170
    Tää on kyl ollu mulle kaikkien aikojen luetuin ketku. Hyvää pohdintaa ja informaatiota tarjolla tällaiseen ei niin vakavaan peruspyöräilyyn sileän kuuman asfaltin ulkopuolella.

    Näyttää tosiaan tehdaspyörissä noi rengasvälykset kasvavan mutta saahan niitä markkinoilta isommillakin tiloilla olevia pyöriä mut ei tosin noilta isoimmilta brändeiltä.

    Mun aika pystyyn graveliin menee 2.3 tuumaiset kumit pahimpaan soraikkoon tai talven röykkyytykseen. Kesäisin ajelen 48mm leveillä Oracle Ridgeillä mitkä rullaa kyllä edelleen yli vuoden perstuntuman mukaan todella hyvin verrattuna mitä aikaisemmin on ollut muunlaista nappulaa alla. Tekee samalla ajelusta mukavaa fiilistelyä kun rullaa ja joustaa mukavasti. Sit sileellä toi gravel pyörä toimii loistavasti vauhtikoneena kun alle vaihtaa esim 30mm GP5000. Vähän reikänen ja nypyliäinen suomi asfaltti tuntuu ihan mukavalta ajella noilla suunnilleen 3.5-4 bar paineilla.

    Tuollasii pyöriä ja/tai runkoja saa tietty sit ihan mieleisellään geometrialla tarvittaessa. Mä löysin sopivan tekijän Italiasta (Bice Wandrian). Pyörän perusmalli oli ehkä MTB-Gravel risteytys mut palvelee aivan loistavasti yllä mainituilla tavoilla suomen baanoilla.

    Toki tuossa tapauksessa joutunee speksailee vähän enempi kuin valmiissa pyörässä mut sehän on hyvä optio.

  13. #12943
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.146
    ^tekstin lisäksi olisi mielellään nähnyt kuvankin siitä pyörästä.


  14. #12944
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Pakko myöntää, että on hienon näköinen, mutta mulla ei ranteet kestäisi rymistelyä edes samanlaisella käsien asennolla kuin Tiffanyllä on tuossa ylemmässä kuvassa ja leveämpiharteisena mun käsien asento olisi vielä mahdottomampi.

    Gravelmarkkinat näyttäisi kyllä pikkuhiljaa vahvasti menevän siihen suuntaan, että tulee selkeä jako race-graveleihin ja endurance-graveleihin. Jännä nähdä, että koska Spessu, Trek ja Cannondale loikkaa mukaan race-segmenttiin. Trekillä ei ole oikein mitään ja Spessulla sekä Cannarilla vaan ne CX/GG-kompromissinsa.

    Muuten komppaan JohannesP:tä Cannarin ulkonäön suhteen, mutta tyylitaju ja eleganssi lienee melkolailla toissijaisia kriteerejä pyöräkilpailuissa (tai ehkä nykypyöräilyssä ylipäätänsä, koska suorituskyky myy, on sille todellisuudessa tarvetta tai ei)
    Mikäs noissa ranteiden asennossa on vikana? Nehän ovat täysin suorassa, kuten pitääkin.

    Ja itsekkin uskon ja toivon, että max 40cm tankoa tulee nopeaan gravelliin. Noinhan se on jo bmc:n kanssa. Retkimalleihin voi sitten laittaa noita leveämpiä.

  15. #12945
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti esma Katso viesti
    ...
    [mention]JackOja[/mention] tuolla aikaisemmassa postauksessa on kuva lopussa.

  16. #12946
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mikäs noissa ranteiden asennossa on vikana? Nehän ovat täysin suorassa, kuten pitääkin.
    Kyllä ne aika linkussa näyttää mun silmiin olevan, vaikka itseasiassa Tiffanyn tanko ei näytä superkapealta. Kuvakulma vähän hämää, mutta voi olla hartioita leveämpikin. Pääasiassa kuitenkin peilasin itseeni. 44-senttisen tangon kanssa 10 asteen flare on luonteva. Stigmatan originaali tanko oli 42 cm ja 16 astetta ja käsien asento oli huono. Jos olis se 40 cm ja 20(?) astetta, niin se olis todella huono.

    Mutta nyt tosiaan, kun ainakin UCI-graveleissa tikut on kielletty ja käsien pitää pysyä tangossa, niin automaattisesti siitä seuraa se, että kisakuskien tangot kapenee. Kaiuksessa tanko tais olla peräti 36 cm kapea kahvoilta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #12947
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin ne kädet ja ranteet saa siis luonnollisempaan asentoon matalana ajaessa, jos tanko on kapea. Tuon vuoksi niitä kavennetaan ja kahvoja käännetään sisään.

    Jos tanko on liian leveä, niin matalaksi ja kapeaksi mennessä ranteita joutuu kääntämään ulospäin. Tuon vuoksi tosiaan kaiuksen ratkaisu on ainoa oikea kisamaiseen käyttöön. Yksi leveys ja useita pituuksia.

    Sama ongelmana on ollut maantiellä jo kauan. Sidotaan stemmin pituus tangon leveyteen. Toivottavasti tähän alkaa tulla muutosta.

    Muutenkin olen vähän sitä mieltä, että koko tangon leveyden sitominen hartioden leveyteen on jokin vanha muinaisjäänne. Jos ojennatte käsiä eteenpäin, niin kyllä ne kaikilla menee ihan helposti yhteenkin.

    Leveästä tangosta saa enemmän vipuvartta, jonka vuoksi se on teknisessä maastossa parempi. Mutta mun mielestä voi ajatella niinkin päin, että sillä leveäharteisella on muutenkin enemmän jerkkua yläkropassa, eli kapella tangolla ajo onnistuisi helpommin.

  18. #12948
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.329
    Ei tuohon tangon leveyteen varmaan ihan yhtä oikeaa vastausta ole, kyse on kuitenkin kokonaisuudesta siinä että mitkä on pyörän mitat, kuskin mitat ja ennenkaikkea mikä on kuskin kyky pysyä tavoitellussa ajoasennossa. Paljon ajava pärjää aina.

  19. #12949
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin siis ja miten ajaa. Tosi kiva jos canyonilta tulee uusi kisamainen gravelli ja grizl saa jäädä siihen tarkoitukseen mihin se on suunniteltukin.

  20. #12950
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    ^ Ja millaisilla nopeuksilla ajaa.

    Pro-kuskien nopeuksilla pienetkin aerohyödyt alkaa tuntua gravelillakin ja maantiestä puhumattakaan. Olikohan se niin, että 30 km/h nopeudessa tangon kaventamisesta hyötyy 0,5W/10 mm jonkun tankoimsinöörin mukaan. Sen, että kuinka paljon watteja häviää mukavuudessa, hallittavuudessa ja voiman tuotossa putkelta ajaessa - tai häviääkö ollenkaan - joutuu arvioimaan itse oman ajotyylinsä ja reittiensä perusteella.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #12951
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^tekstin lisäksi olisi mielellään nähnyt kuvankin siitä pyörästä.
    Täs o kuva sulle noista rengas välyksistä maantieasussa. Mahtuu oikeinkin sopivasti pikkukivet pyörähtämään tuolta lävitte

  22. #12952
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    354
    ^paksumpaa kumia vaan alle

  23. #12953
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    ^paksumpaa kumia vaan alle
    Joo tää olikii gravel ketku. No tos aikaisemmassa kuvassa on paksumpaa kumia alla (48mm).

  24. #12954
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Eikös noi molemmat ole juurikin niitä CX/GG-kompromissirunkoja, joilla ajetaan cyclocrossin maailmancuppia? Supersix varsinkin on melkein tyylipuhdas cyclocrossari, kun bb drop on alle 70 mm ja runko on lyhyt kuin mikä. Cruxissa bb-droppia on aavistus enemmän ja reachiä myös, mutta ei sekään ihan gg-kisakireän matala edestä ole.
    No en tiedä mihin niitä käytetään, luulisi kuitenkin että gg kisoissa maantiepyörää vastaavalla geolla pärjäisi. Olen yllättynyt jos tuo uusi Grail Ultimatea agressiivisemmalla geolla tulee.

  25. #12955
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Jos tämä mahdollinen uusi Grail näkee päivänvalon runko-optiona tietää se sitä että mahdolliset fillarihankinnat menee uusiksi. Pannaanpas se lompsa takas perstaskuun. Noin!

  26. #12956
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Miksi ihmeessä pitää olla runko-optio jos muuten herättää kiinnostusta? Eihän niissä ole ollut ikinä Canyonin tapauksessa mitään järkeä ja tuskin tulee olemaan uusissakaan pyörissä.

    Nytkin Grail CF SL runkosetti 1850e ja koko pyörä halvimmillaan 2099e DT 1850 kiekoilla ja GRX400 osilla. Fillaritorista saa näistä osista helposti varmaan 650e niin on siinä ihan hyvä profit uuden purkamisesta.

  27. #12957
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    No en tiedä mihin niitä käytetään, luulisi kuitenkin että gg kisoissa maantiepyörää vastaavalla geolla pärjäisi. Olen yllättynyt jos tuo uusi Grail Ultimatea agressiivisemmalla geolla tulee.
    Mä en tiedä, että mitä sä tarkoitat Ultimatea agressiivisemmalla tässä yhteydessä, mutta mun mielestä moderni kisagraveli on matala ja pitkä. Sellaisen ei tarvitse toimia monikäyttöharrastelijoiden maantiepyörän korvikkeena ohkasilla slikseillä ja gg-kisoissa ei tartte krossarin maavaraa, niin keskiö voi huoletta olla reilusti matalalla 40+ mm renkaillakin eli bb-droppia saa olla 80 mm paikkeilla. Rungon pitää olla niin pitkä, että päälle mahtuu aeroon asentoon lyhyehkön stemmin kanssa, vaikka satula olisi melko edessä. Jotta akseliväli ei kasva liikaa, niin takahaarukan ei tarttis olla yhtään pitempi kuin, mitä rengastila vaatii ja keulakulma on makuasia, joku tykkäisi loivemmasta, toinen enemmän maantiepyörämäisestä. Bemarin Kaius on varmaan paras kisagravelin malliesimerkki tällä hetkellä markkinoilla olevista pyöristä.

    Jos Ultimatesta alkaisi virittelemään ultimate-kisagravelia, niin bb-droppia saisi olla ainakin 5 mm enemmän ja vaakamitta/reach vähintään sentin pitempi ilman, että stack kasvaa (stack/reach-suhde alle 1,4). Mutta voihan se tosiaan olla, että Canyon sortuu samaan kuin Cannari ja Spessu ja tekee vaan Ultimaten isolla rengastilalla. Ihan toimiva pyörä niinkin varmasti tulee ja ehkä jopa todennäköisesti helpommin myytävä. Kassavirrat kuitenkin syntyy harrastelijoista eikä pro-kuskeista.

    E: Se piti vielä lisätä, että ultimate-gg-kisageo riippuu kyllä myös vähän siitä, että tähdätäänkö perinteisiin gg-kisoihin vai viime vuoden MM-kisojen tyyppisiin Keski-Euroopan UCI-graveleihin, joissa tarvitaan herkästi mutkiin taipuvaa pyörää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #12958
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.030
    Kuuntelin Marginal gains podcastin, jossa Josh Poertner sivulauseessa mainitsi että kun he olivat testanneet Factorin aerogravelia Dylan Johnssonin kanssa/ sponssina, niin näytti siltä että rungolla ei ole oikein mitään merkitystä aerouden kannalta, jos eteen laitetaan pyörimään yli 35 mm nappula/kuviollinen gravelrengas.
    Sellaisella varauksella kuitenkin, että he eivät varsinaisesti testanneet po. asiaa, vaan asia tuli ilmi siitä että ilmanvastuslukemilla ei ollut mitään eroa laittoipa runkoon kiinni minkä kokoisen/kokoiset sylinterin tahansa (juomapullon/juomapullot) tai oli laittamatta.
    En ole katsonut Johnssonin youtubevideota aiheesta, mutta veikkaan että tätä pohdintaa ei ollut siinä käyty kun kaveri on Factorin sponssaama kuski.

    Pyörän aerous on ehkä jo saavuttanut jonkinlaisen kulminaatiopisteen, jonka jälkeen aerogainssejä pitää hakea ohjaamo-kuskin asento akselilta ja varusteista sekä mukavuuspuolelta, eli mahdollistaa aeroasennossa jaksamisen paremmin.

  29. #12959
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin. Se kuskin asento ja eturenkaan nappulat ovat minustakin se merkittävä juttu gravellissa. Iso karkea nappula on Jeesuksellinen aerojarru jossain 40 vauhdissa. Yläreunahan kauhoo tuplanopeudella ilmaa maahan nähden.

  30. #12960
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.403
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Yläreunahan kauhoo tuplanopeudella ilmaa maahan nähden.
    Aero lokasuoja mikä edessä menee riittävän pitkälle eli navan alapuolelle?!?
    Vai onko kisoissa kielletty?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •