GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 61 / 76 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 2260

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1801
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.718
    Toisesta suunnasta kohtaa katsottuna löytyy vastaava valo pyöräliikenteelle, eli kyllä tuo valo koskee kadun ylitystä, eli tuossa kohdassa suojatien vieressä näyttäisi olevan polkupyöräilijöiden ylityspaikka. Siis mikäli nuo kuvat ovat vielä yhtäpitävät todellisuuden kanssa. Nuo polkupyörääliikennettä koskevat valot sitten oletuksellisesti vaihtuvat samaan tahtiin viereisen suojatien valojen kanssa.

    [IMG][/IMG]

  2. #1802
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.129
    Onpa viritelmä.

    Itse ajan melko useinkin Mechelininkatua pohjoisesta päin tuon risteyksen ohi enkä ole siinä havainnut mitään kummallista tai erityishuomiota vaativaa.
    Mitä nyt hetkeä ennen tuota risteystä yritän jaksaa ajaa yli kolmeakymppiä.


  3. #1803
    Joo, uskon että säännöllisesti tuolla ajavat ovat jo tottuneet, itse ajattelin kerrankin ajaa Mechelininkadun pyöräkaistan, yleensä rantaa pitkin jos tuolla päin. Eli jälkikäteen vika oli omissa tulkinnoissani, kääntyvien taskua ei kuran alta omassa ~18km/h vauhdissa huomannut ja kun näin punaisen pyöräliikennevalon, reagoin nopeasti. Uskaltaisin kyllä sanoa että hieman hankalasti tulkittava järjestely tuo on.

  4. #1804
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    73
    Eipä se sun takanatullut ollut paikkaa myöskään oikein tulkinnut, jos oli kerran sitä mieltä että valot on Väinämöisenkadulle kääntyville Mitä tuota Santtu75:n kuvaa katsoo niin olis varmaan selkeempi, jos valo olisi vain tossa "keskialueella", jos tll sen mahdollistaa.

  5. #1805
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.299
    Ajelin tässä aiemmin päivällä kotia kohti 54 tietä pitkin autoletkan viimeisenä kun huomasin että vastaan tulee katettu nojakki. Vähän säikäytti kun näytti että yksi letken keskeltä ohittamaan lähtenyt olisi läjtenut just sen kohdalla.
    Toivottavasti näin ajoituksen väärin eikä fillaristin tarvinnut kaivaa jännäkakkaa housuista....

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  6. #1806
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.400
    Kuolema maantiellä

    https://areena.yle.fi/1-63858256

    Yle Areenassa
    Käsittelee tuomioita ja korvauksia liikenneonnettomuuksissa.

    8 min kohdalla hovioikeusneuvos:
    Jos jollain käy huono tuuri että sieltä tulee se pyöräilijä ja jää alle.

  7. #1807
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.129
    ^häkellyin tuosta kun äsken ohjelman katsoin.

  8. #1808
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.400
    Tavallaan tuo selittää hovioikeuden päätöksiä.
    Jos ammattiautoilija ajaa 30 km työmaan rajoitusalueella 70 km/h lapsen hengiltä suojatiellä niin onhan 6 kk ehdollista kova tuomio kun se oli huonoa tuuria että se lapsi sattui juuri silloin olemaan siinä.

  9. #1809
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.162
    Olin autolla liikkeellä kuvan suunnassa punaisissa valoissa odottamassa vuoroani vasemmalle kääntyvien kaistalla. Vasemmalta tuli teinipoika pyörällä pyörätietä. Tällekin oli jo valo vaihtunut punaiseksi, mutta silti kaveri jatkoi matkaansa suoraan. Ei sinänsä ongelmaa, kun ketään ei mistään tullut. Mutta kun suht reipasta vauhtia ajelee myötämaata ja ylittää risteyksen punaisia päin, kannattaisi edes tarkistaa, onko joku tulossa autolla takaa ja kääntymässä oikealle pyöräilijän eteen. Mitään käsitystä tällä ei voinut olla siitä, mikä liikennetilanne ympärillä oli. Itse en tällaista rulettia uskaltaisi pelata, vaikka poliisista ei vaaraa olisikaan.

    https://goo.gl/maps/qbBRPcTXNKww3GcD9

  10. #1810
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^häkellyin tuosta kun äsken ohjelman katsoin.
    Joo… oli vähän outo kommentti. Määrätyllä tavalla ymmärrän tuotakin logiikkaa, mutta poimittaisiin edes nyt nämä, jotka rikkovat viittä muuta lakia siinä samalla.

    Toisaalta se italiajuttu oli yhtä outo toiseen suuntaan.

  11. #1811
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kuolema maantiellä

    https://areena.yle.fi/1-63858256

    Yle Areenassa
    Käsittelee tuomioita ja korvauksia liikenneonnettomuuksissa.

    8 min kohdalla hovioikeusneuvos:
    Jos jollain käy huono tuuri että sieltä tulee se pyöräilijä ja jää alle.
    Vaikka kyseisessä ohjelmassa ilmaisu "huonoa tuuria" tulee vähän iholle, niin toisaalta ehkä ymmärrän taustan: kuolemat liikenteessä eivät taida kovin usein olla tekijän tarkoittama seuraus, aikomus aiheuttaa kuolema puuttuu.

    Tappo kait sitten on selainen teko, jonka seuraus normaalilla järjellä varustetulle ei ole yllätys -vaikka se, että uhri kuolee puukon iskun seurauksena.

  12. #1812
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Tavallaan tuo selittää hovioikeuden päätöksiä.
    Jos ammattiautoilija ajaa 30 km työmaan rajoitusalueella 70 km/h lapsen hengiltä suojatiellä niin onhan 6 kk ehdollista kova tuomio kun se oli huonoa tuuria että se lapsi sattui juuri silloin olemaan siinä.
    En tiedä, mistä tapahtuneesta mainitset, mutta pohdinnan taustaksi voisi ottaa Konginkankaan onnettomuus: seuraukset ylittivät varmasti kaiken sen, mitä kukaan olisi voinut edes kuvitella.

  13. #1813
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.921
    Tuskinpa kukaan tuolla liikenteessä tahallaan toisen loukkaantumisen tai kuoleman aiheuttaa. Kuitenkin se otettu riski on tahallinen, eli jätetään velvollisuudet noudattamatta ja joku muu maksaa hinnan. Kyllä mä vähän vierastan ajatusta, että saisi saman rangaistuksen seurauksista huolimatta. Muutenkin esim. suojatie/pyörätien jatke -onnettomuuksissa autoilijoiden rangaistukset on ihan naurettavia. Aina kun tulee henkilövahinkoja, pitäisi vähintään 3kk ajokielto olla ihan normi ja esim. kuolemaan johtaneissa vähintään 5 vuotta.

  14. #1814
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.400
    Kaverille autokoulun opettaja oli aikoinaan sanonut ennen ensimmäistä ajotuntia:
    Auto on tappoväline, muista se aina ajaessasi ja aja sen mukaan.

  15. #1815
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti

    Tappo kait sitten on selainen teko, jonka seuraus normaalilla järjellä varustetulle ei ole yllätys -vaikka se, että uhri kuolee puukon iskun seurauksena.
    Voisiko ajatella, että auton ajaminen lääkkeissä/huumeissa/kännissä alkaa lähestymään sitä tahallisuutta tai ainakin sitä, että todennäköisyys vakavaan onnettomuuteen on koholla.

  16. #1816
    K.Kuronen Guest
    ^entä tahallinen ylinopeus, tai auton tiedetyt tekniset puutteet, kuluneet renkaat, väistämisvelvollisuuden laiminlyönti. Kaikki ne ovat tahallisia ja nostavat onnettomuuden riskiä ja tämän tietenkin pitäisi olla jokaisen tiedossa.

  17. #1817
    K.Kuronen Guest
    ^^väsymys vastaa myös humalatilaa: reaktiot hidastuvat ja alttius virhearviointeihin lisääntyy. Entä ikä -käykö kuljettaja auton rattiin, vaikka takaraivossaan tiedostaa ajokuntonsa heikentyneen ?

  18. #1818
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653

    Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^entä tahallinen ylinopeus, tai auton tiedetyt tekniset puutteet, kuluneet renkaat, väistämisvelvollisuuden laiminlyönti. Kaikki ne ovat tahallisia ja nostavat onnettomuuden riskiä ja tämän tietenkin pitäisi olla jokaisen tiedossa.
    Totta kai auto pitää olla katsastus- ja tieliikennekelpoinen.

    Ylinopeus ja väistämisvelvollisuuden laiminlyönti voivat tapahtua ihan huomaamattakin. Mä en ole sellainen superihminen ja/tai teslan ropotti, että voisin väittää, etten ole koskaan noita rikkonut. Sen sijaan kännissä harva menee rattiin vahingossa tai epähuomiossa. Vaikka olisikin kyse vanhasta viinasta, niin senkin osalta pitäisi olla 100% varma, että on ajokuntoinen.

    Mielentilaa ja väsymystä on vaikeampi mitata tai osoittaa, joten ne jäävät vielä sinne kuskin harkintaan.

    Mut ei se mitään. Koska tästä ei saada täydellistä, niin antaa huumekuskien ajella päiväsakoilla. Yleensä ne on noita 8€ miehiä. Kun vie pullot palautukseen, on yksi tappo taas kuitattu.

  19. #1819
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...

    Mut ei se mitään. Koska tästä ei saada täydellistä, niin antaa huumekuskien ajella päiväsakoilla. Yleensä ne on noita 8€ miehiä. Kun vie pullot palautukseen, on yksi tappo taas kuitattu.
    Kumpaa haluat:

    1. Ankarampaa rangaistusta itse teosta, vai
    2. Ankarampaa rangaistusta, mikäli teosta seuraa jotakin?

    Itse pidän kannatettavampana vaihtoehtoa 1. Törkeästä rattijuopumuksesta aina ehdotonta.

  20. #1820
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653

    Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

    Mun mielestä jos teosta seuraa jotain, rangaistuksen pitäisi reflektoida tätä.

    Rattijuopumukset on sitten eri luokassa, mutta kyllä siinäkin se aiheutettu vahinko pitäisi näkyä jotenkin. Hieman kovalta kuulostaa, jos jokaisesta rattikärystä tulisi 9 vuotta ehdotonta.

  21. #1821
    K.Kuronen Guest
    Ei kait ole tarvetta keskittyä pelkästään humalassa tai aineiden vaikutuksen alaisena ajamiseen, vaan kaikkiin törkeäksi katsottaviin tekoihin: linnaa ehdottomana teon moitittavuuden mukaan.

    Tämä vaatisi ehkä koko rangaistusasteikon viilaamista kovempaan, ehdottomaan suuntaan. Haittana tästä ehkä olisi vankiloiden täyttyminen ja ehkä joissakin tapauksissa kohtuuton seuraus rangaistuksen kärsimisestä. Mutta toisaalta kenenkään ei ole pakko ryhtyä rikoksiin, joten omapa on syynsä, mikäli linnassa osan tulevaisuudestaan joutuukin viettämään. Oppiipa olemaan.

  22. #1822
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mun mielestä jos teosta seuraa jotain, rangaistuksen pitäisi reflektoida tätä.

    Rattijuopumukset on sitten eri luokassa, mutta kyllä siinäkin se aiheutettu vahinko pitäisi näkyä jotenkin. Hieman kovalta kuulostaa, jos jokaisesta rattikärystä tulisi 9 vuotta ehdotonta.
    Itse kannatan enemmän mallia, jossa rangaistuksen tarkoitus on ehkäistä näitä moitittavia tekoja. En näe rangaistusta niinkään teon seurausten sovittamisena.

  23. #1823
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Itse kannatan enemmän mallia, jossa rangaistuksen tarkoitus on ehkäistä näitä moitittavia tekoja.
    Pitäisikö ajoneuvo takavarikoida valtiolle jos sitä ajaa kortitta. Ei jäisi Masa 43 kertaa kiinni kortitta ajosta.

    Pitäisikö ajoneuvo takavarikoida valtiolle jos sitä ajaa kännissä. Laittaisi miettimään kannattaako riski ottaa ja ei tarvitsisi Penaa pidättää useampaa kertaa päivässä päihtyneenä ajamisesta.

    Pitäisikö puhelin takavarikoida valtiolle jos sitä räplää ajon aikana.

    Pitäisikö ajokortti uusia esim 5 vuoden välein niin muuttuneet liikennesäännöt ja merkit osattaisiin paremmin.

    Ym

    Ei noista ainakaan liikenneturvallisuus huononisi ja minulle kyllä sopisi.

  24. #1824
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653
    ^no, Masa alkaisi ajamaan Peran autolla ja Pera Masan. Toisen autoa tuskin voi takavarikoida.

  25. #1825
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^no, Masa alkaisi ajamaan Peran autolla ja Pera Masan. Toisen autoa tuskin voi takavarikoida.
    Toisaalta, pienillä lakimuutoksilla voitaisiin vaatia Peralta autoaan lainatessa Masalle hänen pitäisi varmistautua että Masalla on voimassa oleva ajo-oikeus ja jos sitä ei olisi niin silloin auton takavarikointi voisi olla mahdollista.
    siis tietysti vaatii tahtotilaa lainsäädännöllisesti asian toteuttamiseen.

  26. #1826
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653
    ^mun mielestä tuollainen on jo, mutta Pera voi aina sanoa, että Masa otti auton, kun hän ei huomannut. Avaimet roikkuu siinä eteisen seinällä, eikä selkosilla ole lukkoja ovissa.

  27. #1827
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Itse kannatan enemmän mallia, jossa rangaistuksen tarkoitus on ehkäistä näitä moitittavia tekoja. En näe rangaistusta niinkään teon seurausten sovittamisena.
    Rangaistuksen suorittaminen vankilassa estää hyvin tehokkaasti esimerkiksi autolla vankilan ulkopuolella suoritetut moitittavat teot. Lisäksi rangaistuksen yksi tärkeä osa on tuottaa kielteistä seuraamusta (=epämiellyttävyyttä) rangaistulle.

  28. #1828
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.653
    Vankilavuorokausi vain maksaa sen verran, etten nyt jokaisesta väärässä paikassa päästetystä pierusta olisi sinne laittamassa. Ja vuorokausihinta vielä noussee, jos vankiloita pitää alkaa rakentamaan lisää.

  29. #1829
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Pitäisikö ajoneuvo takavarikoida valtiolle jos sitä ajaa kortitta. Ei jäisi Masa 43 kertaa kiinni kortitta ajosta.

    Pitäisikö ajoneuvo takavarikoida valtiolle jos sitä ajaa kännissä. Laittaisi miettimään kannattaako riski ottaa ja ei tarvitsisi Penaa pidättää useampaa kertaa päivässä päihtyneenä ajamisesta.

    Pitäisikö puhelin takavarikoida valtiolle jos sitä räplää ajon aikana.

    Pitäisikö ajokortti uusia esim 5 vuoden välein niin muuttuneet liikennesäännöt ja merkit osattaisiin paremmin.

    Ym

    Ei noista ainakaan liikenneturvallisuus huononisi ja minulle kyllä sopisi.
    Minulla ei ole mitään erityistä rangaistusten koventamiseen liittyvää kiimaa, kunhan pohdin.

  30. #1830
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Vankilavuorokausi vain maksaa sen verran, etten nyt jokaisesta väärässä paikassa päästetystä pierusta olisi sinne laittamassa. Ja vuorokausihinta vielä noussee, jos vankiloita pitää alkaa rakentamaan lisää.
    Taustalla taitaa kuitenkin kummitella ajatus, että vain sellaiset törkeät teot, joista tulee uhreja, rangaistaisiin kovemmin ja ns. isojen poikien kaahailut sitten jäisivät vähän vähemmälle, kun kuitenkin osasivat olla aiheuttamatta mitään kummempaa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •