HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 205 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 105 155 195 203 204 205 206 207 215 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.121 - 6.150 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #6121
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti m e r k s Katso viesti
    Jos jaksat askarrella, niin näin https://www.youtube.com/watch?v=4rkbkjNvPdk&t=262s tehden saa löysänkin rengas/vanne -kombon nousemaan vanteelle. Tietty jos sulla on hyvä kompura, niin paha sanoa, että onko tuosta kikkailusta sitten hyötyä. Ainakin co2-patruunaa huutaa mukaan lenkille jos pitää tien päällä saada rengasrikko korjattua ilman sisuria…

    EDIT: lisäkierros vanneteippiä auttaa hieman, mutta rengas tahtoo venyä lisää (renkaan halkaisija kasvaa) vanhetessaan, että ainakin oman kokemukseni mukaan hopealuodimpi näistä parista kikasta on tuo renkaan nosto hyllylle.
    olen kokeillut tuota muoveilla taivuttelua, mutta ei siitä tule mitään ja ihan yhtä tyhjän kanssa. Tässä varmaan tarkoitetaan hyvällä kompuralla säiliön tilavuutta, ei ole kuin 4l säiliöllä oleva, säiliö tyhjenee 2sec aikana, joten siitä ei ole nyt tähän hommaan. Alkuperäisessa viestissä mainitsin wtb ja 650b kombosta niin sillä nousi kyllä hienosti. Noi renkaat on mulle tulleet käytettynä, mutta eipä niillä ole paljoa ajeltu jos kulutuspintaa katsoo. Selkeesti toi tuohon kehään "iso" sama homma oli gravelking ss+ kanssa jota koitin naittaa shimanon kehälle. Tää ss+ vaan oli myös ihan eri luokkaa rungon jäykkyyden suhteen.

  2. #6122
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    556
    ^ Tekemätön paikka, ei ole tubelesoijan vika. Jotkin renkaat ja vanteet eivät ole luotuja toisilleen. Eikun uutta kihlausta yrittämään. Renkaita saa halvemmalla
    -ei oo pakko, jos ei taho-

  3. #6123
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Ai että. Muistin kyllä täällä keskustelun Mcarbonin teippi+vanne+insertti+rengas voi tulla haasteita. Lähdin kuitenkin soitellen sotaan tuon paksuhkon teipin kanssa. Teippasin niin hyvin kuin osaan ja olen nyt varmaan joku sata vannetta teipannut elämässäni, kun nuo pyörät ei yleensä kauaa käsissä homehdu. No lopputulos on se, että silmämääräisesti kaikki näytti hyvältä ja painelin vielä saksien kahvoilla joka kohdan molemmista kiekoista. Kumit insertteineen päälle ja nopea testi ilman litkuja, että molemmat nousee nätisti hyllylle. Sitten litkut kyljestä sisään ja ilmaa taas perään reilusti, mutta ei kuitenkaan paljon(noin 2bar). Takakiekko ei pidä. Lisään ilmaa, pyörittelen, kääntelen, makuutan ämpärin päällä ja ei mikään auta. Sitten alan katselemaan mistä voisi vuotaa, niin tadaa: Yhdestä kohtaa on jotenkin teippiä ihan pieni pala renkaan ja vanteen välissä, joten eiköhän se sieltä vuoda siis teippien välistä jostain. Otan tämän täysin omaan piikkiin, enkä syytä Mcarbonin paksua teippiä, koska etuvanne pelaa ja pitää ilman ja molemmissa päissä on insertit, koska nämä tulevat sähköpyörään. Aina kun luulee olevansa hyvä jossain, niin viimeistään nämä tubelessleikit inserttien kanssa palauttaa sinut maanpinnalle ja huomaatkin olevasi vain kasa paskaa.

  4. #6124
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Hyvin kuvailtu nextie/stans/cushcore/supergravity meni suht mutkattomasti, mut enpä ennen sitä tienny, et peukalo lihakset voi saada noik kipeäksi

  5. #6125
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Minkälaista paineilmakompressoria suosittelette tubeless hommiin. Mahdollisimman pieni ja onko säiliöllinen pakollinen vai voisiko pärjätä näillä missä ei ole säiliötä ollenkaan. Maksimissaan katsonut noita 5ltr tai 6ltr säiliöllä olevia kokonsa puolesta tai sitten jotain ilman säiliötä olevia missä niissäkin luvataan jopa 8bar paine. Itsellä tubeless asennukset on normi maasturin renkaita ja gravel renkaita, mitkä eivät toisinaan halua nousta vanteelle normipumpulla, useimmiten kyllä.

  6. #6126
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Säiliö on pakollinen. Millään muulla ei oikein olekkaan väliä. No tietysti letkun paksuudella.

  7. #6127
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    280
    joo ei riitä tuotto noissa ilman säiliötä olevissa. 4-5l säiliö riittää jos homma toimii kuin elokuvissa ja jos ei niin vain taivas on rajana. sencon pikkukompurat on laadukkaita ja hiljaisia, nykyään tosin on tarjolla muitakin vastaavia. satkun kyllä taitaa joutua ainakin pulittamaan jos haluaa hiljaisen samalla. jos tilaa riittää ja melulla ei ole väliä niin joku isolla säiliöllä oleva tarjous kompura on hyvä kyllä ja sillä tekee sitten muutakin.

  8. #6128
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Mulla Motonetistä ostettu B&D 5L säiliöllä. Mainio pikku kompura 99 egellä, paitsi helvetin äänekäs Mutta suosittelen kyllä kompuraa, helpottaa tubelesshommia huomattavasti.

  9. #6129
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Nyt oli muuten kaverilla vakavia tubeless ongelmia lenkillä Minä vielä nauraa hihittelin vieressä ja pahensin noita potensisin kymmenen apua tarjotessani.

    Terra speedi valui tyhjäksi ja alettiin pumppaamaan kumiin painetta. Kettuilin tietysti vieressä, jotta stanin litkulla saat pumpata useamman kerran. Neuvoin vielä kirimään venttiilin kunnolla, jos et ole noihin hienoihin oransseihin tubelesbubelessvenoihin aiemmin lezynen kierrettävää päätä sovitellut.

    No ei auttanut kirimiset. Venttiili sielu tuli iloisesti pois lezynen päätä irrotettaessa. Mä sitten siihen väliin, että mulla on vähän isompi lezyne. Kiritään sielu nyt oikeasti kiinni ja pumpataat tällä pumpulla, kun se on parempi. Niin se minun lezyne SÖI SEN SAAKELIN SIELUN! Lezynen putki ei oikesti irronnut enää millään venttiilistä. pyörittelin ja vedin jo tosi kovaakin alaspäin. Ei vaan lähde.

    Ainoa vaihtoehto oli vääntää sielu rikki. Tietty tuossa kohtaa se 30e uber tubelesbubelesventtiili otti myös hittiä kierteen reunaan ja oli entinen. Se mikä siinä oli vielä hienompaa, niin venttiilin mutteri ei enää lähtenyt rikottujen kierteiden vuoksi pois. Eikä sisuria saanut vaihdettua. Ainoa vaihtoehto oli vääntää se vena katki pumpu varrella. Onneksi vanne ei hajonnut samalla

    No tuon jälkeen contin sisuri sisään ja tiesin jo etukäteen miten conteille käy lezynen kanssa Nätisti nousi taas sielu irti. Eikä mikään kiriminen auttanut. Tuossa kohtaa kaivoin paikkapullon taskusta ja sanoin, että ruutataan tämä sisurin sisään ja jatketaan lenkkiä.

    Ihan sillai vähän pyöritteli frendi päätään. Että olisiko kannattanut antaa se vaahtopullo heti alkuun, niin nyt ei olisi tuhottuna yhtä venttiiliä ja pumpun letkua, johon siis se sielu jumi sisään.

    No, saatiin lenkki ajettua ja kivaa oli. Mutta oikeasti. Kaikki jotka käyttää lezynen pumppuja, tarkistakaa niiden sopivuus sisureiden ja tubeless venttiilien kanssa. Ne kierrettävät päät eivät vaan toimi kaikkien kanssa. Niin ja se paikkavaahto on ihan must juttu gravell lenkeillä. Lähes aina selviää tuolla. Nyt vaan ajattelin, että säästetään 5e ja annetaan kaverin pumpata, kun se näyttää niin hauskalta

  10. #6130
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Tuo takia vaihdoin itsekin pumppuun missä nimenomaa ei ole kierrettävää päätä, ihan saatanasta oleva turha keksintö.

  11. #6131
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nyt oli muuten kaverilla vakavia tubeless ongelmia lenkillä Minä vielä nauraa hihittelin vieressä ja pahensin noita potensisin kymmenen apua tarjotessani.

    Terra speedi valui tyhjäksi ja alettiin pumppaamaan kumiin painetta. Kettuilin tietysti vieressä, jotta stanin litkulla saat pumpata useamman kerran. Neuvoin vielä kirimään venttiilin kunnolla, jos et ole noihin hienoihin oransseihin tubelesbubelessvenoihin aiemmin lezynen kierrettävää päätä sovitellut.

    No ei auttanut kirimiset. Venttiili sielu tuli iloisesti pois lezynen päätä irrotettaessa. Mä sitten siihen väliin, että mulla on vähän isompi lezyne. Kiritään sielu nyt oikeasti kiinni ja pumpataat tällä pumpulla, kun se on parempi. Niin se minun lezyne SÖI SEN SAAKELIN SIELUN! Lezynen putki ei oikesti irronnut enää millään venttiilistä. pyörittelin ja vedin jo tosi kovaakin alaspäin. Ei vaan lähde.

    Ainoa vaihtoehto oli vääntää sielu rikki. Tietty tuossa kohtaa se 30e uber tubelesbubelesventtiili otti myös hittiä kierteen reunaan ja oli entinen. Se mikä siinä oli vielä hienompaa, niin venttiilin mutteri ei enää lähtenyt rikottujen kierteiden vuoksi pois. Eikä sisuria saanut vaihdettua. Ainoa vaihtoehto oli vääntää se vena katki pumpu varrella. Onneksi vanne ei hajonnut samalla

    No tuon jälkeen contin sisuri sisään ja tiesin jo etukäteen miten conteille käy lezynen kanssa Nätisti nousi taas sielu irti. Eikä mikään kiriminen auttanut. Tuossa kohtaa kaivoin paikkapullon taskusta ja sanoin, että ruutataan tämä sisurin sisään ja jatketaan lenkkiä.

    Ihan sillai vähän pyöritteli frendi päätään. Että olisiko kannattanut antaa se vaahtopullo heti alkuun, niin nyt ei olisi tuhottuna yhtä venttiiliä ja pumpun letkua, johon siis se sielu jumi sisään.

    No, saatiin lenkki ajettua ja kivaa oli. Mutta oikeasti. Kaikki jotka käyttää lezynen pumppuja, tarkistakaa niiden sopivuus sisureiden ja tubeless venttiilien kanssa. Ne kierrettävät päät eivät vaan toimi kaikkien kanssa. Niin ja se paikkavaahto on ihan must juttu gravell lenkeillä. Lähes aina selviää tuolla. Nyt vaan ajattelin, että säästetään 5e ja annetaan kaverin pumpata, kun se näyttää niin hauskalta
    Joo, sama käynyt muutaman kerran Lezynen pumpulla. Mulla on tuon takia varaventtiili satulalaukussa, kun ne ei mitään paina ja saa tien päällä vaihdettua. Muutenhan nuo on hyviä tuotteita, saa purkaa osiin ja huoltaa. Ne letkut ei tosin kestä yhtään mitään

  12. #6132
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Ei niitä pumpun päitä kuulu kireelle vääntää, toki niin kireelle että ilma ei vuoda. Kotona Lezynen pylväspumppu ja siinä oleva kierretävä pää ei oo vielä yhtäkään sielua irrottanu. Sielut on kireellä ja pumppu varoivaisesti kiinni.

  13. #6133
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ei niitä pumpun päitä kuulu kireelle vääntää, toki niin kireelle että ilma ei vuoda. Kotona Lezynen pylväspumppu ja siinä oleva kierretävä pää ei oo vielä yhtäkään sielua irrottanu. Sielut on kireellä ja pumppu varoivaisesti kiinni.
    Ei ollut kireällä. Se lezynen pää ei vaan toimi kaikkien venttiilien kanssa. Tuohon ei auta mikään muu kuin sielun/venttiilin vaihto.

    Ei mullekkaan ole käynyt koskaan noin, että sielu olisi jäänyt totaalisesti putkeen jumiin. Siellä se on vieläkin.

  14. #6134
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jos pumppu on muuten hyvä niin siihen voi pelkän venttiilin vaihtaa. Esim SKS Multivalve Head.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #6135
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Hyvä keikka Mulla on Lezynen minipumppu kierrettävällä päällä. Onhan se kivan pieni ja tehokas tuon kokoiseksi, mutta ei toi kierrettävä pää ole mieleinen. Vaihdoin Oneupin pumppuun, joka on helvetin iso tuohon verrattuna, mutta toimii pumppuna paremmin ja mahtuu työkalut sisään.

  16. #6136
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    ...
    Ihan sillai vähän pyöritteli frendi päätään. Että olisiko kannattanut antaa se vaahtopullo heti alkuun, niin nyt ei olisi tuhottuna yhtä venttiiliä ja pumpun letkua, johon siis se sielu jumi sisään.
    ...
    Mä olen hetken pyöritelly päätäni katkaistuani sielun kierrettävän pään sisään, toinen puoli jäi venttiilin varren sisään. Jos tämä olisi käynyt maastossa, niin korjaus ei olisi onnistunut, tai ainakaan en olisi saanut venttiilin nysää pumpun pään sisältä pois.

  17. #6137
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Se nysä on siellä ja tuskin lähtee ikinä pois.
    Onneksi oli toisella toinenkin pumppu. Tosin lezyne sekin, joka ei vaan contin cross sisurin kanssa toimi.

    Venttiilit taisi komeita oransseja muc-offeja.

  18. #6138
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.221
    Yli 6100 kirjoitusta ja joku suosittaa tubeleksia ;-))

  19. #6139
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Yli 6100 kirjoitusta ja joku suosittaa tubeleksia ;-))
    Tubellekset tuo ylivoimaisia etuja sisärenkaisiin nähden, etenkin maastoajossa. Jos ei koe näitä etuja tarvitsevansa niin ei ole silloin mitään syytä ajella ilman sisärenkaita. Kukin tyylillään.

  20. #6140
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Tubellekset tuo ylivoimaisia etuja sisärenkaisiin nähden, etenkin maastoajossa. Jos ei koe näitä etuja tarvitsevansa niin ei ole silloin mitään syytä ajella ilman sisärenkaita. Kukin tyylillään.
    Maastossa ja gravelissa selvä etu. Maantiellä ja maantiekokoluokassa tasaisempaa, wattierot latexilla ja miksei tpu:llakin ei niin mahottomia.

  21. #6141
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Yli 6100 kirjoitusta ja joku suosittaa tubeleksia ;-))
    Öpaut 200 kirjoitusta on ongelmia.

  22. #6142
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lisätään 201:nen. Maasturin takanen fittuilee.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #6143
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ootan Mcarbonin kiekkosettiä ja jos urakoisi niille sähköjopon renkaat kesäksi Stanin litkuilla.Ja sitte kattoisi mikä mättää 29ysin takasessa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #6144
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Yli 6100 kirjoitusta ja joku suosittaa tubeleksia ;-))
    Jos pyöräily ei olisi mulle harrastus, niin en mä pelaisi tubelessien kanssa -työmatkapyörä onkin ollut viimeinen sisurittomat alleen saanut, kun sopivat kiekot olivat jääneet eläkkeelle ja sekä osaaminen, välineet, että renkaat olivat jo olemassa.

    Sisurien kanssa puljatessa saatoin illalla vaihtaa renkaat seuraavan päivän ajoja ajatellen. Tubelessien kanssa vaihdan valmiiksi rengastetut kiekot: graveliin mulla on nyt kahdet 28-tuumaiset ja yhdet 650b-kokoiset. Silti mieli tekisi yksiä lisää: kuituiset 650b-kiekot, joille laittaisi pierunkuoret.

    Että sisuriton elämä on selvästi kalliimpaa ja aikaa vievempää, kuin elämä yksillä sisurikiekoilla. Jos mulla olisi ainoastaan ajaminen mielessä, niin ajaisin melkoisella varmuudella sisureilla.

    Sama koskee mulla varmasti ketjujen uppovahausta: inspiraatio kun iskee, niin kait sitä tulee investoitua tarvittavat ja siirryttyä senkin kanssa puljaamaan.

    Mutta jos ei halua uutta rahareikää, vaan käy vain ajamassa omaksi ilokseen, niin tuskin uutta vaivaa aiheuttavaa kannattaa itselleen ottaa.

  25. #6145
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.626
    ^mulla on sama juttu, että jos en harrastaisi nimenomaan pyöriä ja niiden kanssa välppäilyä, niin tuskin olisi tubelesseja. Samoin jos näitä joutuisi kotioloissa värkkäilemään.

  26. #6146
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.327
    Kotitallissa tuunatessa en koe tubelesseja yhtään hankalammaksi kuin sisureja. Renkaat vaihtuu jos siltä tuntuu.

  27. #6147
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Tubeless-elämää seuranneena tuntuu, että sujuvaan tubeless-elämään tarvitaan melkoinen määrä erilaista laitetta, tarviketta ja varaosaa, vaihtoehtoisia litkua ja vaihteleva määrä hermoja tilanteeseen, kun tubeless näyttää sitä toista puolta.

    Mutta tuo rompemäärä edellyttää tilaa, joten jos ei ole sitä tilaa, kuten tallia, niin tubeless-elämä on astetta haastavampaa.

  28. #6148
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Litku on ainoo ylimäräänen ”rompe” mulla tubeleksessa, eikä tarvi sisureita säilöä. Toki jotai teippirullia on myös, mut kyllä ne sisurillisetkin jotain vaatii kehälle. Ite asun parvekkeellisessa kaksiossa ja kaikki paitsi pesu hoituu kotona sisätiloissa/partsilla.

  29. #6149
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Tubeless-elämää seuranneena tuntuu, että sujuvaan tubeless-elämään tarvitaan melkoinen määrä erilaista laitetta, tarviketta ja varaosaa, vaihtoehtoisia litkua ja vaihteleva määrä hermoja tilanteeseen, kun tubeless näyttää sitä toista puolta.
    Höpsis. Litkua (vain yhtä tarvitsee), pumppu, 50 ml lääkeruisku, sielunavaaja. Noista mainituista ruisku ja sielunavaaja eivät edes ole millään tavalla välttämättömät. Pumppu on kaikilla muutenkin.

    Mutta tuo rompemäärä edellyttää tilaa, joten jos ei ole sitä tilaa, kuten tallia, niin tubeless-elämä on astetta haastavampaa.
    Höpsis. Litkupullo vie vähemmän tilaa kuin maitopurkki. Sielunavaaja vähemmän kuin etusormen kynsi ja lääkeruisku n. kahden nakin verran. Kerrostaloasujalle tubeless on ihan helppoa.

    On toki todettava, ettei tubeless edelleenkään ole laissa tai muuten määrätty pakko. Jos se pelottaa tai ei muuten houkuta, henkilö voi jatkaa elämäänsä sisurien kanssa.


  30. #6150
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    On toki todettava, ettei tubeless edelleenkään ole laissa tai määrätty pakko. Jos se pelottaa tai ei muuten houkuta, henkilö voi jatkaa elämäänsä sisurien kanssa.
    Onneksi näin. Kun tuubejakaan en osaa liimata / teipata itse, niin enimmäkseen sisureilla ajan. Tuubeilla kyllä silloin tällöin, mutta kun en aina ole saanut fiksattua paikkavaahdolla tien päällä ja on pitänyt soitella kyytiä, niin sekään ei oikein houkuta.
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •