ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 39 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1141
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    https://pic.useful.fi/yFMzTtu02.jpg Tuossa eka versio. Vaihtunut kiekot Newmen SL ja Carbon Ti/ Newmen handmade by R2, haarukaksi Nordestin kuituinen, jarrut XTR, stemmi Extralite, satula Romin S-works sekä jotain muuta pientä.

    Jos omasi on niin v..un painava ja et ajatusta kestä niin suksi itse muualle nillittämään!
    Kyllä mä kestän oman pyöräni painon ja eihän se nyt niin vaikeaa ollut laittaa siitä sinunkaan pyörästä tietoja.

  2. #1142
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ronsu, toisaaltaan voit kertoa mitä oman pyöräsi osat painaa niin voin kertoa mistä voit keventää ;-))

    Tavallaan myös olemattomilla resursseilla kannata kovasti tuota toisten tekeleitä epäillä...
    Tiedän kyllä mistä omaa pyöräänsi saan kevennettyä ja ei tarvitse olla kovin kaksinen salapoliisi, niin pystyy ihan kuvistakin päättelemään.

    Tuosta toisesta kappaleesta en ymmärrä mitään, koska en ymmärrä mistä tiedät mitään minun resursseistani ja varsinkaan niiden olevan olemattomat. Tavallaan ne ovat, mutta tavallaan eivät.

  3. #1143
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tuo ensimmäisen version kuva ollut kauan jo esillä joten voinut siitä jotain päätellä. Tuo pyörä nyt siinä pisteessä että valmis ja panostan nyt toiseen.

    Resursseilla tarkoitin lähinnä noiden kommenttien tasoa jotka paljon kertovat kommentoijasta enkä niinkään mistään taloudellisesta.

  4. #1144
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuo ensimmäisen version kuva ollut kauan jo esillä joten voinut siitä jotain päätellä.
    Minun syötteissäni kuva ei valitettavasti ole ollut esillä, joten siksi sitä kysyinkin. Ilman vaakakuvaa en silti usko, että tuo on missään vaiheessa painanut ajokuntoisena 7.7kg. Siitä huolimatta lopetan väittelyn tähän ja lähden ajamaan kevyellä pyörällä mikä painaa kuitenkin 130kg, nimittäin moottoripyörällä.

  5. #1145
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Eipä nuo jutut uskoon perustukaan vaan pelkkään tietoon ja vaakaan (Omaan ja R2:sen).

  6. #1146
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Runko ja haarukka alle 2kg, kiekot täydellisenä 3.1kg, voimansiirto 1.2kg, jarrut 400g ja tuohon muut päälle niin varmaan huomaat missä luvuissa mennään...

  7. #1147
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    Karu vehje: Ilmeisesti tasan yksi koko, ei geometriatietoja ja samaa runkoa tarjotaan myös joustokeulahybridiin ja kippura-graveliin.

    https://terassiipi.fi/tuote/terassiipi-streamline/

  8. #1148
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Siis melko universaali runko. Mikähän on koko, suurelta tosiaan vaikuttaa.

  9. #1149
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Siis melko universaali runko. Mikähän on koko, suurelta tosiaan vaikuttaa.
    56

  10. #1150
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Hintaan nähden tuo on aivan umpisurkea, mutta toisaalta hyvinkin edullinen jos mainosteksti pitää täysin paikkansa ja rungot on myös valmistettu Suomessa SSAB:n paremman pään putkesta (Docol R8).

    Lähtökohdat menee hukkaan tällaisellä toteutuksella. Rungon suunnittelussa vaikka konsultoisi jotakuta gravel-gurua ja hyvät somet niin tällaisella eurooppalaisella alle 1000 euron rungolla olisi mahkut iskeä ainakin EU:n laajuiseen markkinarakoon.

  11. #1151
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    ^ SSAB:n speksien mukaan seinämävahvuudet 1,24-2,41 mm..? Ei ole paremman pään fillariputkien kanssa mitään tekoa tolla Drocolilla. Runkosetti 4 kg, ehkä - tai jos riittääkään. Halvimmasta mahdollisesta, ohentamattomasta 4130:stakin olisi todennäköisesti tullut parempi ja kevyempi runko. Harmillisinta se, että vielä nykymaailmassa kotimainen valmistaja sortuu ihan pöllöön osaamattoman ostajan harhaanjohtamiseen markkinoinnissaan ja tekee itsensä lähinnä naurettavaksi sillä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  12. #1152
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Terässiiven teksteissä puhutaan millisestä putkesta eli voisi olla tuota 1,24 mm. Eikö tämä ole jo aika lähellä 4130 ohentamattomia fillarikäytössä olevia putkia vai oliko nekin alle millin? Mut joo ei tää fillarihommiin mitään erityisen ohutta ole vaikka metallurgisilta ominaisuuksiltaan SSAB:n paremman pään terästä.

    Mutta jos ovat pystyneet tuohon rahaan valmistaan Suomessa runkoja niin osaamisella tuosta voisi jotakin tullakin. Vaikka vaihtaisivat 41030:seen ja kilpailisivat siinä kategoriassa.

  13. #1153
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^All_City Machoman 52cm koossa, 4130 ohennetusta reilu 2.2kg... Neljän kilon setti järkyttävän painoinen joka tapauksessa. Jos oltaisiin hieman enemmän panostettu niin voisi olla Pelagon kilpailija.

  14. #1154
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Terässiiven teksteissä puhutaan millisestä putkesta eli voisi olla tuota 1,24 mm. Eikö tämä ole jo aika lähellä 4130 ohentamattomia fillarikäytössä olevia putkia vai oliko nekin alle millin? Mut joo ei tää fillarihommiin mitään erityisen ohutta ole vaikka metallurgisilta ominaisuuksiltaan SSAB:n paremman pään terästä.

    Mutta jos ovat pystyneet tuohon rahaan valmistaan Suomessa runkoja niin osaamisella tuosta voisi jotakin tullakin. Vaikka vaihtaisivat 41030:seen ja kilpailisivat siinä kategoriassa.
    Oliskohan yleisimmin käytetty ohentamaton 0,9 mm, kun ”surlyputket” ym. tavalliset ohennetut perus-4130-putket on 0,9/0,6/0,9. Kuvan pikselit kertoo vähän huonosti, mutta hitsisaumat näyttää aika roisilta myös.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #1155
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Koska tuota FBG:stä ei painoa pikkurahalla ei saa enää tiputettua niin suunnataan katse syksyyn ja tuohon suoratankomaantie/fitness pyörän keventämiseen. Tuntuu ainakin hyvin kuskille sopivan ja muutaman pitemmän lenkin jälkeen täytyy tutkiskella mitä olkapää pitää suorasta tangosta...

  16. #1156
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.037
    Canyon Grizl CF. Geometria lienee valmiiksi aika hyvä suoratankograveliin, pitkä reach/top tube.
    Pyörän hinta alkaen noin 2.000 ja runkosettinä 1.800 eur. Rungon paino 1.040 g + etuhaarukka 500 g (koko M).

  17. #1157
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Oman suoratankomaantiepyörän runkosetin paino hieman pienempi, koko M/51 ja aloitin "budjetti"pyöränä. Päätin että vasta kun toteaa sopivaksi itselleni niin päivitän jotain kevyempää.

    Onkos tuo halpis Grizl alurunkoinen ja runkosetti kuitua oletettavasti?

  18. #1158
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Onkos tuo halpis Grizl alurunkoinen ja runkosetti kuitua oletettavasti?
    CF Carbon Fiber
    AL Aluminum

    Runkosettinä on kallis vaikka mukaan tulee tanko, kannatin, ohjainlaakeri ja satulatolppa.

  19. #1159
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Usein kannattaa miettiä että JOS valmiiden pyörän rungot samoja kuin kokonaisten niin kannattaako hankkia valmis? Canyonilla ainakin suurinosa palikoista ihan käytettävää laatua eikä päinvastoin kuin usean pyörän nimettömät tai omalle merkille brändätyt.

  20. #1160
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.565
    Sinänsä jos tuosta Docolista saisi pyörävahvuisia ohennettuja putkia, niin sehän olisi parempi polkupyöräteräs kuin perus chromoly

  21. #1161
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tais tulla kiekko ongelma ratkaistua... DT Swiss PR 1400 DICUT db 21...

  22. #1162
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^320g. painoa pois renkaiden kanssa ja jos pakankin vielä vaihtaisi... Alle seitsemän kiloa syksyllä helppo nakki!

  23. #1163
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Tuossa punnitsin Mcarbonin mulle tekemän kiekkosetin etusen 29 siis. 823g. Teipattuna ja venttiili paikallaan ilman jarrulevyä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #1164
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Renkaineen?

  25. #1165
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Ei ny sentään.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #1166
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Itsellä FBG:ssä ykköskiekot täydellisenä about 3.1kg, 2.2"renkailla. Noista DT:n kiekoista kevyemmät mutta renkaat 28milliset maantierenkaat tekee sen helpoksi.

  27. #1167
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^Etukiekko 674g. Newmen, Sapim X-Ray & CarbonTi Handmade by R2.

  28. #1168


    Projekti alkaa olla loppusuoralla, kilometrien keräämistä vailla. Flatbar jokatiepyörä on tämä. Kilometreistä tulee olemaan varmasti 90% hiekkatietä, koska työmatka on hyväkuntoista tiivistä semmoista.

    - Masi Special Randonneur Raw
    - CNC cromo trekking disc fork
    - Candy 2-tone jauhemaalaus
    - 10-speed Deore takavaihtaja
    - 105 downtube kitkashifteri
    - Dura-ace kammet
    - 32mm Gatorskinit

  29. #1169
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Tyylikäs paketti, teräs kunniaan.

  30. #1170
    Mitäs mieltä porukka on näistä Trek FX Sports pyöristä? Olen aika noviisi pyöräiliä ja etsin itselleni flatbar gravel / hybrid pyörää harrastuksen aloittamiseksi ja satunnaiseen muksun kanssa pyöräilyyn. Onko muita suosituksia?

    canyon roadlite katselin myös mutta mietin että hieman pystympi ajoasento ja hieman maastommat renkaat tuntuisi itselle sopivammilta.

    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...ort-4/p/35785/
    https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...ort-5/p/35786/

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •