ElectrobikeGarminGiant
Sivu 38 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #1111
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    ^ Ai kuitu-isp:llä varustettuja titskurunkoja? Äkkiseltään ei tule mieleen kuin Speedvagen (alkaen 7000$) ja Isen, joka ei edes kerro hintojaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #1112
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kuitu ISP? Meni hieman ohi terminologia, selvennä?

  3. #1113
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Integrated Seat Post (= integrated seat mast tai integrated seat tube). Yhtenäinen hiilikuituinen istuinputki.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #1114
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Hienoa! Siis lyhennetäänkö tuo alapäästä? Onneksi en nähnyt vielä mitään mainitsemiasi märkiä unia moisesta. Hieno mutta järjetön!

  5. #1115
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Ei vaan yläpäästä. Tossa flat bar -protossa on joku muu viritys. Ei ole järjetön. Kevyempi kuin metallinen satulaputki + erillinen tolppa ja isp:n pystyy tekemään joustavammaksi (tai jäykemmäksi) tarpeen mukaan.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #1116
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    En tiedä sopiiko otsikkoon, mutta yritetään.

    Heitin tänään aamusella kiikarit selkään ja fillaroin sekalaisia reittejä pitkin Iidesjärvelle lintuja kiikaroimaan. Ajelin sitten siinä niitä rantapolkuja ristiin rastiin ja muutenkin kiertelin vähän Pyhäjärven rantojakin katsomassa. Ja pyöränä oli mun ”gravel” eli täysjäykkä 29” Rekon Race renkailla.

    Ja tuolla lenkillä tajusin että puhdasverinen gravelpyörä ei taida olla se mun juttu. Parhaiten viihdyn kun alla sellainen vanhan ajan maraton reitin ja pyörätien sekoitus. Sellainen missä täpäri olisi vähän liioittelua ja C-C pyörä taas liian heppoinen. Eli helppo polku.

    Millä nimellä tuota siten halutaankaan kutsua.

  7. #1117
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^Ihan kiva kun haluaa korkeutta vaihtaa tai myydä eteenpäin, ei jatkoon vaikkakin hyvältä näyttää.

    ^Se on kuule gravel ja jos suoralla tangolla niin flatbar, loppupeleissä missä ajat ratkaisee eikä pelkkä nimike!

  8. #1118
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.297
    Isp-systeemeissä on noin 2-3 cm varaa säätää korkeutta. Tuskinpa tuollaista isp:llä varustettua custom-titskurunkoa kukaan tilaa myyntiajatus ensimmäisenä mielessä. Enemmän noilla lienee kysyntää ”runko loppuelämäksi” -tyyppisille asiakkaille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #1119
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    En tiedä sopiiko otsikkoon, mutta yritetään.

    Heitin tänään aamusella kiikarit selkään ja fillaroin sekalaisia reittejä pitkin Iidesjärvelle lintuja kiikaroimaan. Ajelin sitten siinä niitä rantapolkuja ristiin rastiin ja muutenkin kiertelin vähän Pyhäjärven rantojakin katsomassa. Ja pyöränä oli mun ”gravel” eli täysjäykkä 29” Rekon Race renkailla.

    Ja tuolla lenkillä tajusin että puhdasverinen gravelpyörä ei taida olla se mun juttu. Parhaiten viihdyn kun alla sellainen vanhan ajan maraton reitin ja pyörätien sekoitus. Sellainen missä täpäri olisi vähän liioittelua ja C-C pyörä taas liian heppoinen. Eli helppo polku.

    Millä nimellä tuota siten halutaankaan kutsua.
    Torissa joku myy Cännärin Raveniä, se täyttää just noi sun speksit, täpäri gravelin geometrialla.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  10. #1120
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^Stenu, olen huomannut että ei edes omalla iällä löydy käsitettä "runko loppuelämäksi". Silti jossain vaiheessa ainakin kauden alkaessa satulan korkeudella kikkailtiin kun talvi ajeltu eri tyyppisellä pyörällä jolloin aina tuollaisella saatetaan mennä limiteillä. Vanhan liiton kuskina pidän myös että joka komponentti on helposti vaihdettavissa ilman mitään kummempia ongelmia.

  11. #1121
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Kun on keskusteltu noista pyörien painoista niin Clasun laadukas matkalaukkuvaaka aika pätevä kapistus, kympin puntilla 10.05kg joten riittää hyvin marginaaliksi.

    Joten FBG kakkoskiekoilla 8.02kg ja ykköskiekoilla 7.55kg joten osissa punnitun ja kokonaisena punnitun välillä oleva heitto marginaalinen, siis olen tyytyväinen!
    Nyt edessä kausi edessä tuolla projektilla ja jos miellyttää niin painontiputus alle seitsemän kilon syksyllä...

  12. #1122
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Mistä tiedät että se 10 kg puntti painaa 10 kg? Onko se tarkistettu jossain?
    Mutta uskon että painot on aika lähellä 8,0 kg ja 7,5 kg.

  13. #1123
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Ihan virallinen leimattu paino, leima kylläkin vanhentunut vuosia sitten.

  14. #1124
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Ihan nätti hybridi, Genesiksen suoratankoinen, Croix de Fer 20 FB



  15. #1125
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Tyylikäs ja simppeli. Jossain vaiheessa kun päädyin All-Cityyn oli tarjolla hieman liian suuri titaani CdF edullisesti, arvaa harmittiko...?

  16. #1126
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.621
    ^Eipä oo tuossakaan vaivauduttu teettämään runkoa uudella geometrialla. Tulee jopa saman mittaisella stemmilläkin kuin droppitankoinen.

  17. #1127
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ei parane pyörä tuosta, juuri saman näköisellä ja varustellulla nyt aamulenkilläni.
    On tuo suoratankoinen taivaallinen väline väliin!

  18. #1128
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    CdF:n geometria taitaa olla peräisin ajalta ennen "gravelia" ja pysynyt samana periaatteella miksi toimivaa vaihtaa. Tietty tuossakin paljon muutettavaa mutta uskon että on erinomainen yhden pyörän kuskille ja tyylikkäämpi kuin usea hiilikuiturumilus.

  19. #1129
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Jos ja kun alkaa suunnittelemaan päivityksiä ennen kuin metriäkään ajettu niin kammet ja stemmi valittu mutta mitkä kiekot olisivat Huntin kilpailijat? Referensseinä 12millin 100/142 akselit, 6pultti levyt, ei pakolliset, CL:kin käy, 29" ja olennaisesti paino noin 1400g. max ja kantavuus about 110kg hintaluokassa alle 1000€?

  20. #1130
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Eilen sain omani kasaan. Rahat loppui vähän kesken, joten hetki tuossa kokoonpanossa. Vaihtoon vielä kammet, tolppa ja pakasta saisi painoa myös pois. Reilusti alle 10kg, mutta ei tavoitepainoissa vielä tuossa kuosissa. Laitoin kiekkoihin myös vittorian gravelinsertit, kun en kiekkojen ensimmäinen omistaja, niin ei ole enven kolaritakuu käytettävissä ja joutui noista kuitenkin jotain rahaa maksamaan, vaikka käytetyt ovatkin.



  21. #1131
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Siis omani kevyemmillä kiekoilla alle 7.7kg joten luulisi sinunkin projektissa pääsevän lähelle noita lukuja, luulen että tuo runkosi ainakin kevyempi.

  22. #1132
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Siis omani kevyemmillä kiekoilla alle 7.7kg joten luulisi sinunkin projektissa pääsevän lähelle noita lukuja, luulen että tuo runkosi ainakin kevyempi.
    No ei tuota kyllä alle 8kg saa mitenkään. Ajatko XXS-kokoisella rungolla? Puntarikuva vaaditaan, jos sinulla on tuon painoinen ollut joskus, niin on siitä kuvakin olemassa. Ja "oli joskus, mutta ei ole enää" selitykset ei kyllä nyt kelpaa. Ja pitää olla ajokunnossa, eli litkut ja ajopaineet jne. Kaikki kuitenkin painaa.

  23. #1133
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Pyörästä on kuva orkkisversiona kyllä aikaisemmin ja punnitsin kakkoskiekoilla juuri, 8.10kg pullo- ja mittaritelineineen ja laskettu paino ko. kiekoilla 8.02kg.

    Runkohan on suht painava M kokoinen ja renkaat sisureilla... Ykköskiekot noin 3.1kg täydellisinä joten noin 400g kevyemmät kuin noilla kakkosilla.

  24. #1134
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Jossaki toisessa ketjussa puhuitki hankkivasi toisen satulatolpan, mutta erilaisella tavalla tuokin on komee tolppa kokonaisuuteen. Onko tuossa jotakin spesiaalia mikä selittää tuon muotoilun?

    Mun silmään toi näyttää enemmänkin kevyeltä jäykkikseltä eikä hybridiltä, mutta kukin tyylillään nimiää näitä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Laitoin kiekkoihin myös vittorian gravelinsertit, kun en kiekkojen ensimmäinen omistaja, niin ei ole enven kolaritakuu käytettävissä ja joutui noista kuitenkin jotain rahaa maksamaan, vaikka käytetyt ovatkin.
    Nämä takuun rajoitukset ei taida Suomea olla ihan näin mustavalkoisia vaikka tuote olisi siirtynyt sulle kuluttajien välisessä kaupassa. Et jos joskus jotakin tapahtuu niin halutessaan tuosta voi alkaa kyseleen KKV mielipidettä.

    KKV sivuilta löytyy lisätietoa takuun olevan tuotekohtainen ja pysyy voimassa, ei omistajakohtainen. Joku täälläkin tästä väänsi vuosia sitten myyjän kanssa, mutta ei muista miten kävi.

  25. #1135
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    ^ Tolppa ostettu vain hyvän hinta/painosuhteen takia ja näytti kuvassa irtonaisena paremmalta.

    Kiekot on eka omistaja ostanut ulkomailta, joten Suomen liikkeillä ei ole mitään velvoitteita hoitaa asiaa ja tuskin Ameriakaan kiinnostaa, vaikka Suomessa toimivatkin ja omistavat Enven. Ja taitaa takuuehdoissa olla mainitru myös, että tuo on vain ensimmäiselle omistajalle, joten riitauttaminen olisi turhaa.

  26. #1136
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Pyörästä on kuva orkkisversiona kyllä aikaisemmin ja punnitsin kakkoskiekoilla juuri, 8.10kg pullo- ja mittaritelineineen ja laskettu paino ko. kiekoilla 8.02kg.

    Runkohan on suht painava M kokoinen ja renkaat sisureilla... Ykköskiekot noin 3.1kg täydellisinä joten noin 400g kevyemmät kuin noilla kakkosilla.
    No laita orkkiskuva ja osalistaus, niin äkkiähän nuo painot kaivaa internetistä. Muuten voit ottaa takkisi narikasta ja poistua ylilaudalle jekuttamaan idiootteja

  27. #1137
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    https://pic.useful.fi/yFMzTtu02.jpg Tuossa eka versio. Vaihtunut kiekot Newmen SL ja Carbon Ti/ Newmen handmade by R2, haarukaksi Nordestin kuituinen, jarrut XTR, stemmi Extralite, satula Romin S-works sekä jotain muuta pientä.

    Jos omasi on niin v..un painava ja et ajatusta kestä niin suksi itse muualle nillittämään!

  28. #1138
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345

  29. #1139
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.692
    No on ne molemmat keveitä. Itse kun ajelen 10.4 kg painavalla alu-mötikällä. Kuitua ei ole kuin etuhaarukassa. Kaikki muu on metallia.

  30. #1140
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Ronsu, toisaaltaan voit kertoa mitä oman pyöräsi osat painaa niin voin kertoa mistä voit keventää ;-))

    Tavallaan myös olemattomilla resursseilla kannata kovasti tuota toisten tekeleitä epäillä...

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •