Vanha Elämänluukku Savottakahvila ladun ja talvipolun varrelta Äkäslompolon ja Peurakaltion välillä.
Uusi:
![]()
Vanha Elämänluukku Savottakahvila ladun ja talvipolun varrelta Äkäslompolon ja Peurakaltion välillä.
Uusi:
![]()
Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890
Oli tosi ”kiva” käydä kun reitillä Peurakaltiolta ja edelleen Kotamajalle oli 20-30 senttiä koskematonta lunta. Tämä sen sijaan on Ahlströmin ruukki Noormarkussa.
Uusi:
![]()
Kyltin ei ollut tarkoitus olla lukukelvoton tuossakaan, mutta pari vuotta aiemmin otinkin siitä näköjään oikein lähikuvan. Tai tämä on ehkä toinen kyltti samassa paikassa. Anyway…
(Paikka ei ole Taalintehtaalla)
Niin juu, tuohan on Hangossa, pato ja sulku jolla Björknäsfjärden on erotettu merestä, tässä. Rasti 870 (oli muuten rastikartta perässä muutaman rastin)
Kas kun en heti tunnistanut, olen tuosta jopa pyöräillyt ja työreissulla laskenut veneen vesille kummallekin puolelle patoa.
Storholmen on muuten mielenkiintoinen saari tuossa fjärdenin puolella, wink.
Laitetaanpa tämä kuuluisa rakennus uudeksi. Löytynee helposti
![]()
Övre Sabbels, tuossa noin. Löytyipä omakin kuva paikasta:
Uutta tähän alle ihan hetipian:
![]()
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Ravintola Sun toive Toivakassa.
uusi:
![]()
Montellin maja. Justhan tuossa keskiviikkona tuli itekin käytyä
uusi
![]()
px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Hyvä että paikka oli vielä tunnistettava. Mun kuva oli kuitenkin jo tiistailta.
Tietoa haravoitu nyt vähän kyseenalaisella tekniikalla, mutta voisiko olla jossain täällä paikkeilla?
Mulle tuli ihan samat seudut mieleen, mutta en saanut sopimaan maisemaa ja ilmansuuntaa. Olisi pitänyt laittaa Retkikartan latureitit näkyviin niin olisi saattanut aueta. Niitähän onkin paljon enemmän kuin maastokarttapohjalta ilmenee.
Tuosta vielä vajaa kilsa pohjoiseen, paljon lähempänä kesäreittiä ja Pyhäjärveä, mutta kelpaa kyllä vastaukseksi
Lisää reittejä näistä linkeistä. Molemmilla reitistöillä saa ajaa läskipyörällä. Oli melko huikeaa seikkailua ja betonilatupohjaa tarjolla viime viikolla siellä <3
https://www.infogis.fi/hetta/
https://www.infogis.fi/raattamanreitit/
Katselin vain siitä sun ajokaverin Strava-kuvasta paikkaa. Pääsin kätsysti jäljille kun tein segmentin siihen Montellin majan nousuunPitäisi näköjään tuollakin käydä joku kerta, vaikka mulla on varmaan läskissä jotain vikana kun meni sykkeet rajoilla siellä raattaman tasamaallakin. Voiko läskiä olla jopa liikaa, paha sanoa.
vaan tästä uutta, taas on joku mennyt kuvaamaan pahaa aavistavan kulkijan:
![]()
Ilmeisesti minä olen se hölmö, joka ensimmäisenä poimii rastin lukemalla kuvasta tekstit.
Liikuntahotelli ja urheiluopisto ovat Kuortaneella. Kuvassa seistään Route 66:n varressa bussipysäkillä. Rasti 875.
Kylteistä tuli mieleen tämä paikka, joka kelvannee uudeksi rastiksi.
![]()
casanova muokkasi tätä : 14.04.2023 at 13.44
Minäkin olen kylttejä lukeva hölmö. Tässä kaiketi?
Siinähän se.
EDIT: Lisäsin rastikartalle rastit 872-876. Käykäähän tarkistamassa sijainnit etenkin noiden tunturimaastojen osalta.
casanova muokkasi tätä : 14.04.2023 at 13.46
Kiitos. Koitan käydä läpi kaikki omani kunhan taas joskus pääsen tietokoneelle.
uutta peliin:
![]()
Onkohan tästä suunnasta yhtään helpompi
![]()
navajokoira muokkasi tätä : 21.04.2023 at 13.55
Olen tuota aina välillä etsiskellyt "vihjeen" reitiltä, mutta toistaiseksi löytymättä. Naamapalmu on otettu jo esiin, jotain tuttua...
Sauvon tori, "patsas" ja "kaivo" ei olleet vielä google-aikaan
https://goo.gl/maps/CKB8baeNc87rMrJK6
Navajon ilmakuvasta kimmoke
![]()
Ollaankos sitä tässä?
Paikka varmaankin siis oikea
Tässä sitten seuraavaa:
![]()
Paikka Road Cafe Yttis Dragsfjärdissä.
Dragsfjärd
https://asiointi.maanmittauslaitos.f...dHkiOjEwMH1d-z
Uus.
Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla
Rasti 880 oli "Työväen asuintaloksi vuonna 1852 rakennettu Mathildedalin Anttipoffi."
Uusi:
![]()
Tuo rasti 881 on Livojärvellä Posiolla. Ajatus olisikin syödä kohta jätskit siinä kioskilla.
uusi tuosta
![]()
Ai hankala kun vielä roikkuu? Vinkiksi vaikka, että turha etsiä StreetViewlla.
Pahoittelen, luulin helpommaksi. Laitetaanpas rastit taas liikkeelle, auttaisiko pari vihjekuvaa?
![]()
Maasto näyttää Saariselän-Inarin tyyppiseltä. Suoraa soratietä ja täsmäävä joki vois olla vaikka tästä
Bingo. Luttojoen silta Kuutuantiellä.
Kirjanmerkit